iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
4. 12. 2007
20:50 na ČT1

1 2 3 4 5

50 hlasů
76582
zhlédnutí

Příběhy slavných

Naška, slečna z dobré rodiny

Nataša Gollová

51 min | další Dokumenty »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...
odkaz na video zhasnout pomoc zvukový popis

Naška, slečna z dobré rodiny

  • 00:00:00 .
  • 00:00:01 Víte, alkohol je taková potvora,
    která ovlivňuje skoro každýho.
  • 00:00:11 Když může.
  • 00:00:15 Na filmovém plátně prožívala lásky,
    dámy v biografech u toho slzely.
  • 00:00:22 Ale to, co se odehrávalo
    v Hotelu Modrá hvězda,
  • 00:00:25 ve filmu Eva tropí hlouposti,
    to ona v životě nikdy nezažila.
  • 00:00:29 Já myslím, že duše zůstává stejná.
  • 00:00:33 Ten extrakt toho něčeho
    zůstává v člověku.
  • 00:00:38 Já jsem se do Natašky nejvíc
    zamilovala v Pohádce máje.
  • 00:00:42 To je věc,
    kterou mladá dívka miluje.
  • 00:00:46 I přes ten vysoký věk a pauzu
    jí zůstala taková jiskra.
  • 00:00:54 Já si myslím, že to
    je pro ni charakteristické.
  • 00:00:59 -Dobrý večer.
    -Dobrý večer.
  • 00:01:01 Prosím vás,
    mohla bych dostat něco k pití?
  • 00:01:03 Zajisté. A co to má být,
    nějaké limonáda?
  • 00:01:05 Kdepak, jenom ne cukrovou vodu.
    Něco mi tam namíchejte.
  • 00:01:09 Nataša Gollová byla...
    To je těžké popsat.
  • 00:01:14 Byla nóbl
    a bylo to na ní vidět.
  • 00:01:18 Abychom byly nějaké: Ty moje drahá,
    já mám toho a toho milence. Nikdy.
  • 00:01:25 Mezi námi byl strašně velký odstup.
  • 00:01:29 Já vždycky byla paní. Takzvaně
    rukulíbám, milostpaní.
  • 00:01:34 Ona byla Pohádka máje.
  • 00:02:22 Nataša byla děvče z děvče z dobré
    rodiny a zvyky, které přijala
  • 00:02:28 v dětství, tak ty měla celý život.
  • 00:02:32 Mluvila plynně čtyřmi jazyky
    slovem i písmem, tančila,
  • 00:02:36 hrála na klavír, jezdila na koni.
  • 00:02:38 Vystudovala gymnázium Elišky
    Krásnohorské, vysokou školu.
  • 00:02:42 Ale už jenom to,
    v jaké rodině vyrůstala.
  • 00:02:46 Dědeček Jaroslav Goll,
    uznávaný český historik,
  • 00:02:49 působil na Karlově univerzitě.
    Podílel se na rozkrytí
  • 00:02:53 královédvorského a zelenohorského
    rukopisu.
  • 00:02:57 Jeho dcera Adéla byla
    maminka Nataši Gollové.
  • 00:03:01 Moje tchýně byla
    vysloveně intelektuál.
  • 00:03:04 Byla velmi dobrá malířka,
  • 00:03:07 jedna z nejlepších žákyň
    Antonína Slavíčka.
  • 00:03:12 Nebyla společenská způsobem, který by
    vyžadovalo postavení manžela.
  • 00:03:19 Měli jsme nakreslit jablko do školy,
    babička ho nakreslila a učitelka
  • 00:03:24 šílela, protože něco takového
    dítě neumí nakreslit.
  • 00:03:30 Nejdřív to roztrhala, potom zavolala
    babičku do školy, babička přišla
  • 00:03:37 a řekla, že mi vedla ruku.
    To mi utkvělo v paměti.
  • 00:03:44 V tomhle směru babička a teta Nataša
    byly úplně fantastický.
  • 00:03:49 Ona měla takový komplex. Říkala, že
    není schopná najít svůj způsob
  • 00:03:56 malby, že všechno přebírá
    od Slavíčka.
  • 00:04:02 Říkala jsem jí: Kdybych uměla setinu
    toho co ty, budu na vrcholu blaha.
  • 00:04:09 V tomhle byla k sobě
    neuvěřitelně kritická.
  • 00:04:13 Pan profesor Hodáč, tatínek Nataši,
    byl významný politik,
  • 00:04:18 generální tajemník ústředního svazu
    československých průmyslníků.
  • 00:04:24 To byl důvod, proč ona nepoužívala
    své dívčí jméno Hodáčová, protože
  • 00:04:30 tenkrát byl tatínek
    ve velmi vysoké funkci,
  • 00:04:34 a nenápadně jí naznačil,
    že by to nebylo dobré.
  • 00:04:38 Proto přijala jméno svého dědečka.
  • 00:04:43 V době, kdy začala hrát, prkna
    zaváněla něčím, co nebylo na úrovni.
  • 00:04:54 Proto si vzala jméno profesora Golla,
    aby nevláčela jméno
  • 00:04:59 profesora Hodáče, který byl
    politicky činný.
  • 00:05:06 Byl poslancem v parlamentu
    a přednášel na vysoké škole.
  • 00:05:14 Ale vzala si jméno,
    které bylo stejně tak slavné.
  • 00:05:19 Z dnešního hlediska je nepochopitelný
    i fakt,
  • 00:05:23 že tatínek Nataše
    celý život vykal,
  • 00:05:26 zatímco ona jemu tykala.
    Vysvětloval to tím, že zatímco
  • 00:05:31 Franz Hodáč byl pouze syn právníka,
    on se vypracoval a Nataša se
  • 00:05:35 narodila už jako dcera profesora
    univerzity, národohospodáře,
  • 00:05:41 poslance. Čili že ona je někdo
    víc než on, takže jí vykal.
  • 00:05:46 I když všech těch funkcí
    dosáhnul on sám.
  • 00:05:51 Bratr Nataši Ivan byl muž, na kterého
    vzpomínala i Adina Mandlová.
  • 00:05:56 Ta se Ivanovi velice líbila
    a díky slavné sestře
  • 00:05:59 se Ivan dostal do společnosti
    filmových hvězd.
  • 00:06:03 Ivan jezdil na koni,
    byl automobilový závodník, voják.
  • 00:06:07 Můj muž byl pobočník generála Bočka
    z generálního štábu.
  • 00:06:14 Díky tomu se dostal k Montgomerymu,
    Eisenhowerovi.
  • 00:06:21 On jí dělal taxikáře
    a jezdil s námi na zájezdy.
  • 00:06:27 Vstával ráno ve 4 hodiny, vozil
    zeleninu, bylo to dost tvrdé.
  • 00:06:32 Imponoval mi tím,
    jak se o nás staral
  • 00:06:35 a také tím, co za sebou měl
    a co pořád ještě dělal,
  • 00:06:39 to byly automobilové závody.
  • 00:06:41 Jel Rallye Monte Carlo,
    vyhrál Raid Polski,
  • 00:06:45 jel 24 hodin Le Mans.
  • 00:06:47 Jezdil v autech až do konce
    šedesátých let.
  • 00:06:51 Byl galantní, milý, jako Nataška.
  • 00:06:54 Když rodiče vyrábějí děti,
    tak jsou si v něčem podobné.
  • 00:06:59 Dobré mravy, slušnost, smysl pro
    humor, ten se u nich taky dědil.
  • 00:07:03 Byla to rodina mecenášská.
    Na jednu byla nesmírně bohatá,
  • 00:07:07 na druhou stranu žili v Brně
    v Údolní ulici,
  • 00:07:11 kde je kolem spousta vysokých škol.
  • 00:07:14 Tenkrát prý fungovalo, že v jedné
    místnosti domu obědvali Hodáčovi,
  • 00:07:19 a v druhé místnosti denně uvařili
    asi 50 obědů pro úspěšné studenty,
  • 00:07:24 aby nic nemuseli platit.
  • 00:07:27 Když jeli na dovolenou, tak tatínek
    sebou vezl svého koně,
  • 00:07:32 a měl zvláštní vagon, protože
    sebou vozil i svůj klavír.
  • 00:07:37 Mezi polévkou a dalším jídlem
    se v rodině hrálo na klavír.
  • 00:07:43 Říkala mi: Ty jsi z Brna,
    ty to pochopíš.
  • 00:07:49 Když jsem se tady rozhlédla,
    připomnělo mi to rané mládí.
  • 00:07:56 Dodnes si pamatuju zahradu a průjezd,
    kde stával mandl,
  • 00:08:02 kterému jsem nerozuměla
    a měla jsem z něj strach.
  • 00:08:07 Ale ráda vzpomínám na Českou ulici,
    kde bylo vždycky živo.
  • 00:08:13 Tam měl děda kancelář, a když byla
    nějaká slavnostní příležitost,
  • 00:08:20 chodívali jsme ke Stopkům.
  • 00:08:24 Nataša Gollová na konci 30tých let
    studovala scénický tanec
  • 00:08:29 u Jarmily Krešlové,
    což byl taneční pojem.
  • 00:08:34 V roce 1932 odjeli do Paříže
    na taneční soutěž,
  • 00:08:41 kde byli nejen velmi úspěšní,
    ale díky tomu, že manžel Krešlové
  • 00:08:48 ji seznámil s malířem Šímou, vznikl
    obraz visící v jihlavské galerii.
  • 00:09:04 Dalo by se říct, že byla moc hezká.
    Byla hodně ženská.
  • 00:09:13 Ona je krásná pro všechny epochy.
  • 00:09:15 Lída Baarová by dneska
    se svou krásou neuspěla,
  • 00:09:19 Adina Mandlová měla nádherná ramena,
    ale obličej trochu manda.
  • 00:09:26 Kdežto ta Nataša je půvabná.
  • 00:09:29 Je subtilní, veselá,
    je to děvče do nepohody, je krásná.
  • 00:09:38 Je tam něco...
    Ona byla trošku chuligánka.
  • 00:09:45 Už v tom raném věku, a já mám pocit,
    že jí to zůstalo až do konce.
  • 00:09:52 V roce 1932 se v Paříži seznámila
    s Tristanem Tzarou.
  • 00:09:58 Byl výraznou postavou dadaizmu
    a dočetl jsem se v tátově článku,
  • 00:10:04 že Tzara znamená rumunsky země.
    Bůhví, jestli je to pravda.
  • 00:10:10 Ale rozhodně byl Rumun, ale všichni
    považují za francouzského básníka.
  • 00:10:18 Prý se tenkrát velmi zamilovala
    a všechny ty dobré mravy hodila
  • 00:10:25 za hlavu a obraz malíře Šímy poslala
    domů svému tehdejšímu příteli
  • 00:10:32 s velmi krátkým vzkazem,
    že se zamilovala a odjíždí
  • 00:10:39 s Tzarou do Pyrenejí.
    A na několik měsíců úplně zmizela.
  • 00:10:43 Nataše Gollové bylo 20 let.
  • 00:10:47 Ona vždycky působila jako
    lehkomyslná, ale nemyslím to zle.
  • 00:10:51 Dovedu si představit,
    že byla velice spontánní.
  • 00:10:56 Když se zamilovala,
    tak to muselo být opravdu...
  • 00:11:02 To jako ulítla střecha.
  • 00:11:07 ZPĚV
  • 00:11:09 I kdyby se na mě lidi mračili
    budu se s náladou na všechny smát
  • 00:11:15 I kdyby mě obě boty tlačily,
    budu i s tou vadou na světě rád.
  • 00:11:23 -Mě život nehladí
    -To ale nevadí
  • 00:11:27 Člověk se nesmí dát.
  • 00:11:31 Jednou přijela po prázdninách
    a říkala:
  • 00:11:35 Já jsem tak ztloustla, protože oni
    tam mají dobré polevy na saláty.
  • 00:11:43 Vždycky jsem to vytřela rohlíkem,
    ono je to samý olej.
  • 00:11:49 Vykládala to s takovým gustem,
    musela tak trávit dost času
  • 00:11:55 v té době, když měla ten vztah.
  • 00:11:59 Proč se tenkrát rozešli, proč se
    potom v roce 1947 znovu sešli?
  • 00:12:04 Nataša, protože se znala s tehdejším
    ministrem kultury, tak vycestovala
  • 00:12:08 do Francie, tam se s Tzarou setkala.
  • 00:12:10 Ale paradoxně to byl rok,
    kdy se vdávala.
  • 00:12:13 Jela mu oznámit, že se vdává za muže,
    kterého zas až tolik nemilovala?
  • 00:12:16 Tristan Tzara v roce 1963 zemřel,
  • 00:12:19 ale Nataša prý na něj až do smrti
    ve velmi dobrém vzpomínala.
  • 00:12:29 Na začátku to byla velká náhoda.
    Martin Frič si vybíral mladé,
  • 00:12:34 neokoukané tváře do filmu
    Kantor ideál.
  • 00:12:38 Díky taneční skupině narazil
    na Natašu Gollovou.
  • 00:12:42 To bylo poprvé, kdy ona
    přičichla ke světu filmu.
  • 00:12:46 V počátcích, i když byla známá
    jako divadelní herečka,
  • 00:12:51 o ni zájem mezi filmaři nebyl.
  • 00:12:56 Šla za ředitelem Brožem
    a to byl samozřejmě trouba.
  • 00:13:09 Díval se na ni a říkal:
  • 00:13:14 Slečno, mohla byste dát
    trochu výš tu sukni,
  • 00:13:20 abych viděl vaše nohy?
  • 00:13:23 Ona zvedla sukni až nahoru
    a řekla: Stačí to takhle?
  • 00:13:31 Nutno říct, že začínala divadlem
    a oklikou se dostala k filmu.
  • 00:13:37 Začínala v divadle v Olomouci,
    tam byla rok, pak byla v Bratislavě
  • 00:13:42 a v roce 1935 přešla
    do Divadla na Vinohradech,
  • 00:13:47 kde hrála až do roku 1944.
  • 00:13:51 Hrála všechny Shakespeary, Goldoniho,
    všechno na Vinohradech.
  • 00:13:58 A dlouho vypadala mladince.
  • 00:14:09 -Nehledal mě někdo, Mařenko?
    -Ne, Lojzíčku.
  • 00:14:13 Počkej, už dost, Mařenko.
  • 00:14:15 -Tak málo?
    -Já dnes ani nemám nějak hlad.
  • 00:14:19 Zdá se, že ti ty večírky
    s tvými kolegy nějak nesvědčí.
  • 00:14:24 Pochopitelně pak, až se proslavila,
    a to bylo především Kristiánem,
  • 00:14:31 režisér Frič přišel na to, že ona
  • 00:14:35 je výbornou partnerkou pro komediální
    role Oldřichu Novému,
  • 00:14:41 tak pak už to bylo o něčem jiném.
  • 00:14:45 Jakmile se stala partnerkou Nového,
    tak to frčelo po jiné koleji.
  • 00:14:51 Ona byla oblíbená Nového partnerka.
    Já na divadle a ona ve filmu.
  • 00:14:57 Nový měl u filmu veliké slovo.
  • 00:15:00 Ona měla obdobný dar
    jako Oldřich Nový,
  • 00:15:04 ale protože byla velmi půvabná,
    o to to bylo působivější.
  • 00:15:11 Stejný dar ztvárnit postavu
    ve dvou polohách, přesně tak,
  • 00:15:17 jak to provedl Oldřich Nový
    s Kristiánem.
  • 00:15:20 Na jedné straně ušlápnutý úředníček
    Lojzíček Novák,
  • 00:15:26 který jednou za měsíc ze sebe udělá
    světáka a bonvivána.
  • 00:15:31 Totéž předvedla ona. Z takové domácí
    uplakané ušlápnuté putičky
  • 00:15:39 se promění v krásnou, oslnivou,
    plavovlasou dámu.
  • 00:15:48 Je velmi autentická. V závěru filmu
    na sebe strhla pozornost.
  • 00:15:57 -Máš mě rád?
    -Mám tě rád.
  • 00:16:00 -Víš, co jsem udělala?
    -Ne. Co?
  • 00:16:04 Spálila jsem domino a papučky.
  • 00:16:09 Původně nebyla brána za komika,
    to v žádném případě.
  • 00:16:12 Pokud se podíváte na Bezdětnou,
    tam se jedinkrát neusměje.
  • 00:16:17 Dokonce, když přišel Martin Frič
    s tím, že hlavní roli
  • 00:16:21 v crazy komedii Eva tropí hlouposti
    bude hrát Nataša Gollová,
  • 00:16:26 tak jeho tehdejší manželka mu řekla:
  • 00:16:28 Prosím tě, ta to
    v životě nemůže hrát!
  • 00:16:31 Ta dokáže diváky v kině rozplakat,
    ale v žádném případě rozesmát.
  • 00:16:38 -Dobrý den, teto. Tak už jsem tady.
    -To jsem slyšela.
  • 00:16:42 Slíbila jsem si, že tentokráte
    přijedu domů docela tichounce.
  • 00:16:46 Ale ta hloupá husa
    mi to pokazila.
  • 00:16:49 To už jsem otiskovala kolik povídek
    a dívčích románů,
  • 00:16:53 a napsala jsem tohle.
  • 00:16:55 Pohyb, budeš to mít studené.
  • 00:16:58 Ještě třikrát sem a tam.
    Počkej na mě, teto.
  • 00:17:00 Ani mě nenapadne.
  • 00:17:02 Jednoooou.
  • 00:17:07 Dvakrááát.
  • 00:17:08 Já se rozčilovat nebudu.
  • 00:17:10 VELKÁ RÁNA
  • 00:17:14 Dala jsem to do Ahoje
    a šéfredaktorovi se to líbilo.
  • 00:17:21 Kamarádil se s Fričem
    a nabídnul mu to.
  • 00:17:25 Takže se to začalo natáčet.
  • 00:17:28 To je hezké, dělat si ze staré tety
    a její jediné radosti legraci!
  • 00:17:31 -Mám jí nařezat, tetičko?
    -Zasloužila by si to.
  • 00:17:34 No dovol, nařezat mě, mladé dámě?
  • 00:17:37 A jé, už to zase začíná.
  • 00:17:42 Au!
  • 00:17:44 Bylo mi tehdy 20 let, byla jsem
    nadšená, že to někdo považuje
  • 00:17:51 za hodné zfilmování, a Frič!
  • 00:17:55 My dva jsme se už někde viděli.
  • 00:17:57 To je docela možné.
    Vy se jmenujete Artur?
  • 00:17:59 Nejmenuji se Artur.
  • 00:18:05 -Vy se jmenujete Evžen?
    -Ne. Jmenuji se Jiří, slečno.
  • 00:18:09 Jiří se jmenuje! Já to pořád říkal!
    Viď, Karle?
  • 00:18:15 -Halo!
    -Halo!
  • 00:18:20 -My dva jsme se...
    - ...už někde viděli.
  • 00:18:24 Já vím. Bavte se dobře, chlapci.
    Nashledanou!
  • 00:18:28 Natašu Gollovou jsem viděla poprvé
    až na premiéře osobně.
  • 00:18:34 Vzájemně jsme si gratulovaly.
  • 00:18:37 Ona říkala, že se jí
    velice líbil scénář.
  • 00:18:40 Já jsem říkala,
    že se mě velice líbila ona.
  • 00:18:43 Byla velice milá, příjemná,
    volali na sebe Halo jako ve filmu.
  • 00:18:50 Dlouho jsme spolu nemluvily.
    Přišla ke mně, aby mě poznala.
  • 00:18:59 Já jsem byla ráda,
    že jsem poznala ji.
  • 00:19:02 Bylo to hezký,
    ale už je to tak dávno.
  • 00:19:08 Ona měla kouzlo, které okouzlovalo
    i mladé dívenky i starší lidi.
  • 00:19:15 A hrála role, s kterými se
    mladá holka může ztotožnit.
  • 00:19:23 Ty uličnice a tak.
  • 00:19:25 A obdivovala jsem v Pohádce máje,
    že už nebyla nejmladší,
  • 00:19:31 a přesto působila jako dívče.
  • 00:19:34 Člověk si říkal,
    že musí být i dobrá herečka.
  • 00:19:38 Že to není jen vybraný typ,
    který okouzluje svým zjevem.
  • 00:19:43 Opravdu. Nic mě není tak milého,
    jako jeden jediný okamžik
  • 00:19:47 takového sousedství. Zlobíte se?
  • 00:19:52 -Ne. Proč?
    -Pro to, co jsem vám řekl.
  • 00:19:55 Já vám nerozuměla.
  • 00:20:00 Máte ráda kvítí?
  • 00:20:02 Kdybyste věděl,
    jakou my máme zahrádku.
  • 00:20:04 -Já ji viděl!
    -Kdy?
  • 00:20:06 Včera, přes plot.
  • 00:20:07 A to nic není.
    To byste musel být v ní.
  • 00:20:09 Až k vám přijdu, zavedete mě
    do své zahrádky?
  • 00:20:11 I co vás to napadá, tam nesmí nikdo!
  • 00:20:12 To kdybyste dělal nevím co,
    tam se nedostanete!
  • 00:20:16 Když to vezmeme otevřeně,
    neměla pro tu roli předpoklady.
  • 00:20:20 Podle Mrštíka je Helence 17 let,
    Nataše Gollové bylo skoro 30.
  • 00:20:26 Ona musela umět hrát.
    Musela umět mluvit.
  • 00:20:31 Hrát, mít výraz. K tomu bylo
    zapotřebí herečky,
  • 00:20:35 a Gollová byla skutečná herečka.
  • 00:20:40 Když jsem se na to ptal
    režiséra Vávry, tak vzpomínal,
  • 00:20:43 že jistotu měl v obsazení Ríši.
  • 00:20:46 Toho měl od začátku hrát
    Rudolf Hrušínský.
  • 00:20:56 Potom si řekl, že roli Helenky
    dá Nataše Gollové.
  • 00:21:00 A když proběhly filmové zkoušky,
    tak zjistil, že ten pár nefunguje.
  • 00:21:05 Že v tomto srovnání je
    Rudolf Hrušínský o hodně mladší.
  • 00:21:09 Paradoxně tato dvojice perfektně
    fungovala na Vinohradech
  • 00:21:12 v Našem městečku,
    kde měli ohromný úspěch.
  • 00:21:16 Tímto zvláštním způsobem k roli
    přišel Svatopluk Beneš.
  • 00:21:21 Svatík byl tenkrát hodně mlaďoučký
    proti ní, asi o 6 let.
  • 00:21:26 Dobře se jí to hrálo,
    poslouchal ji.
  • 00:21:35 Víla, já jsem víla!
  • 00:21:48 Proboha ne, Ríšánku, Ríšo, ne.
  • 00:21:50 Já se zas vrátím domů celá polámaná.
  • 00:21:56 Bože, jak je ta láska
    přece jenom krásná.
  • 00:22:02 Byli dobří známí.
    Všechno to zahráli.
  • 00:22:11 Ona popisuje, jak studuje scénář.
    Nejdříve si ho z ženské zvědavosti
  • 00:22:18 přečte, protože je zvědavá
    na příběh.
  • 00:22:22 Jakmile ji zaujme příběh,
    tak zkoumá tu svoji postavu,
  • 00:22:29 jestli odpovídá jejím představám
    o sobě jako o herečce,
  • 00:22:36 jestli by tu postavu zvládla
    a jestli je jí ta role hodna.
  • 00:22:41 Stejně tak píše, že zkoumá
    postavy svých partnerů.
  • 00:22:47 Takže ona nevycházela jen
    ze svého nadání,
  • 00:22:54 ale byla si vědoma i té náročnosti,
    kterou na herce film klade.
  • 00:23:02 -Dobrý den. Račte si přát?
    -Chtěla bych mluvit s panem Novákem.
  • 00:23:07 -Není doma, prosím.
    -A kdy se vrátí?
  • 00:23:09 -Ve čtvrt na jednu a 5 minut.
    -Mohla bych mu tu nechat vzkaz?
  • 00:23:12 Prosím, pojďte dál.
  • 00:23:14 Hodně často se dočítám názor,
    že Nataša Gollová a Adina Mandlová
  • 00:23:19 byly velké sokyně. V rolích,
    na plátně, v životě.
  • 00:23:22 V žádném případě to není pravda.
  • 00:23:25 To byly do určité doby
    kamarádky na život a na smrt.
  • 00:23:32 Když manžel Adiny Mandlové
    spáchal sebevraždu, první,
  • 00:23:37 komu Adina volala,
    byla Nataša Gollová.
  • 00:23:40 Ona u toho byla, ona tyhle její
    nejtěžší chvíle prožívala.
  • 00:23:44 Přátelily se a možná i proto,
    že každá byla odlišný typ.
  • 00:23:48 Nataša byla cudnější, vzdělaná,
    noblesní.
  • 00:23:52 A do toho ta rázná, místy vulgární
    Adina Mandlová, která kouřila,
  • 00:23:58 dovedla to s muži, to Nataša
    do té doby velmi neměla ráda.
  • 00:24:03 Tahle dvojice prý velmi fungovala
    a jedna bez druhé nedaly ránu.
  • 00:24:08 Je pravda, že se potom rozkmotřily
    z prozaického důvodu,
  • 00:24:13 kvůli chlapovi, což byl
    Wilhelm Sohnel, veliká láska Nataši,
  • 00:24:17 oni spolu byli asi tři roky,
    ale střídavě si ho přebíraly
  • 00:24:22 a to bylo to, co si neodpustily.
    V roce 1943 přátelství skončilo.
  • 00:24:32 Doktor Sohnel byl ostravský Němec,
    češtinu ovládal slovem i písmem.
  • 00:24:41 V červnu 1940 byl jako jakási
    ochranná ruka dosazen
  • 00:24:48 do Půjčovny filmů bratří
    Čvančarových, byla v likvidaci.
  • 00:24:54 Podle vyprávění mých rodičů
    se choval velice slušně,
  • 00:25:00 korektně a vstřícně.
  • 00:25:04 Byl to člověk, který sice měl
    na starosti českou kinematografii,
  • 00:25:08 ale držel ji nad vodou.
  • 00:25:10 Díky němu se točilo, byla technika,
    byl materiál. On schvaloval filmy.
  • 00:25:15 Najednou na začátku 40tých let
    Sohnel schválil,
  • 00:25:18 že se bude točit Babička. V době
    2. světové války vlastenecký film.
  • 00:25:24 Nebude to úplně jednoznačné.
    Byl určitě agentem SS,
  • 00:25:31 ze seznamů známe jeho
    kódové jméno a číslo.
  • 00:25:40 Celou válku musel odvádět
    nějaké poznatky.
  • 00:25:46 Po válce mu dokonce bylo vráceno
    československé občanství
  • 00:25:50 na základě dobrozdání svědků.
  • 00:25:53 Nataša Golová nebyla vězněna,
    jako některé její kolegyně,
  • 00:25:59 ale musela odejít z Prahy.
  • 00:26:01 Nesměla hrát v Praze, dlouho
    měla stop stav ve filmu.
  • 00:26:05 Svým způsobem
    na tohle přátelství doplatila.
  • 00:26:09 Adina Mandlová ve svých pamětech
    vzpomíná, že ji na to upozorňovala,
  • 00:26:13 ať Williho nechá,
    že bude mít po válce problémy.
  • 00:26:17 Gollová to netajila a veřejně dávala
    najevo, že chodí
  • 00:26:22 s vysokým německým funkcionářem.
  • 00:26:26 Ve dnech, kdy nehrají nebo nefilmují,
    zaujímají svá místa
  • 00:26:29 u pracovních stolů také naši
    divadelní a filmoví herci,
  • 00:26:33 aby vyráběli nezbytné předměty
    pro civilní potřebu.
  • 00:26:36 Po překonání počátečních obtíží
    nalezli brzy poměr k manuelní práci
  • 00:26:41 a vžili se lehce do nových rolí.
  • 00:26:43 Aby Nataša Gollová a Jaroslav Marvan
    nezaháleli, se stará Hana Vítová.
  • 00:26:56 Hovoří se o tom,
    že hrála v německém filmu.
  • 00:26:59 Ano, zahrála si malou roličku
    ve filmu Vrať se ke mně zpět
  • 00:27:03 v roce 1944.
  • 00:27:06 Mám ten dojem, že to nebyl žádný
    německý film. To byl Prag film.
  • 00:27:14 Čili to byla naše produkce,
    naši kluci, naši kameramani.
  • 00:27:20 Zitau, to byl Cikán.
  • 00:27:25 Začal se vykonávat
    program postupné likvidace tak,
  • 00:27:29 jak měl být český národ z pohledu
    Třetí říše likvidován.
  • 00:27:34 Měla být likvidována
    i česká kinematografie.
  • 00:27:40 Proto tady vznikla filmová společnost
    s cynickým názvem Prag film.
  • 00:27:49 Ryze německá firma
    sídlící na Barrandově.
  • 00:27:54 Navázali smluvní vztah s kameramany,
    hudebními skladateli, s režiséry.
  • 00:28:03 Ty filmy, kde hráli čeští herci,
    byly béčkové německé veselohry.
  • 00:28:08 To nebyly velkofilmy,
    samozřejmě kromě Lídy Baarové.
  • 00:28:11 Ten film se u nás nikde nepromítal.
  • 00:28:14 Ale potom se jedna věc začala
    přičítat k druhé.
  • 00:28:17 Po válce už v květnu odešla
    Nataša Gollová do Terezína
  • 00:28:22 pomáhat uzdravovat lidi
    nakažené skvrnitým tyfem.
  • 00:28:26 Pro spoustu lidí
    to byl akt přiznání.
  • 00:28:30 Když byl nějaký ten "pojďte pomoct?,
    tak ona byla jedna z prvních,
  • 00:28:35 kdo do Terezína šli
    a opravdu tam byla něco platná.
  • 00:28:40 Ona byla sdílný, otevřený,
    srdečný člověk.
  • 00:28:46 Tam se nakazila
    a byla tam skoro do listopadu.
  • 00:28:49 Ale to je ten škraloup,
    který do dnešní doby existuje.
  • 00:29:03 Byla tendence "očistit?
    celé dramatické umění od lidí,
  • 00:29:14 kteří si měli zadat
    s okupačním režimem.
  • 00:29:25 Pochopitelně došlo i na ni.
    Bylo konstatováno, že přece jen
  • 00:29:30 nedošlo k naplnění
    skutkové podstaty.
  • 00:29:34 Ale jsme v českém prostoru, takže
    i když se tímto mohla prokázat,
  • 00:29:41 že její konání v době války nebylo
    v rozporu s národní ctí,
  • 00:29:52 přesto se k ní chovali tak,
    jako kdyby k provinění došlo.
  • 00:30:00 Nataša Gollová po válce odešla
    do Českých Budějovic.
  • 00:30:04 Tam byla v angažmá
    od roku 1947.
  • 00:30:06 Angažmá jí nabídl Karel Konstantin,
    který měl podobný důvod k odchodu.
  • 00:30:13 Tam také Karla Konstantina
    pojala za svého manžela.
  • 00:30:17 Potřebovala někoho,
    o koho by se mohla opřít.
  • 00:30:20 Tou osobou pro ni byl Konstantin.
    Byl muž, kterého potřebovala.
  • 00:30:28 Myslím, že s ním byla
    velmi spokojená.
  • 00:30:32 Byli společenští,
    dělali si ze sebe legraci.
  • 00:30:37 Nataška mu říkala koníčku.
  • 00:30:45 Nepamatuji se, že by mezi sebou
    měli nějaké rozpory.
  • 00:30:49 Já jsem zas nebyla
    její důvěrná přítelkyně.
  • 00:30:53 To, že odešla s Konstantinem
    do Budějovic, bylo její neštěstí.
  • 00:31:00 Konstantin byl alkoholik
    a ona se naučila pít.
  • 00:31:08 Byla jsem obsazena do Pygmalionu
    jako Líza Doolitlová,
  • 00:31:12 už jsem si dávala šít šaty.
  • 00:31:16 Najednou přišla Nataška
    a hrála to ona.
  • 00:31:21 Dneska by se asi těžko kolegyně
    snesly, ale pro mě to bylo
  • 00:31:28 tak samozřejmé. Pro mě byla hvězda,
    která na to má právo.
  • 00:31:36 Viděla jsem ji před válkou
    na Vinohradech. Byla báječná.
  • 00:31:41 Nataša byla na jevišti smíšek,
    dala se rozesmát, udělala oči.
  • 00:31:48 Já jsem vždycky byla seriozní,
    mě to vyvedlo z míry.
  • 00:31:56 Myslím, že jsme hráli hru
    Prababička Muretová
  • 00:32:02 a stály jsme v portále divadla
    připravené na výstup.
  • 00:32:08 A tam byl zmuchlaný papír.
    Nataša nakročila a aniž by chtěla,
  • 00:32:16 tak ten chuchvalec papíru
    nakopla doprostřed scény.
  • 00:32:22 To byl absolutní konec.
  • 00:32:25 Vyšla a smála se a my za ní,
    ona měla nakažlivý smích.
  • 00:32:31 A říkala: Já se směju, jako když
    vysypou fůru uhlí.
  • 00:32:39 Upřímný, hurónský smích.
  • 00:32:42 Ona měla v sobě tu pravdivost
    a měla úžasnou čistotu.
  • 00:32:54 Čistotu a inteligenci. To je,
    neříkám vzácné, abych nepomlouvala,
  • 00:33:01 ale ona tohle měla.
  • 00:33:03 Ona neměla nikdy manýry hvězd.
  • 00:33:08 Měla jsem pocit,
    že se nikde nepředvádí.
  • 00:33:13 A normálně se chovala i k mým
    kamarádům, kteří sem chodili.
  • 00:33:23 Vždycky hrozně přirozeně.
  • 00:33:25 Ona byla v tomhle zvláštní člověk
    oproti Adině Mandlové nebo Baarové.
  • 00:33:31 Nikdy nikde neprosazovala
    svoji popularitu.
  • 00:33:35 Neukazovala se.
    Jenom tam, kde musela.
  • 00:33:40 Třeba na zlínských festivalech,
    kam musela kvůli filmům.
  • 00:33:46 Nebyla typ,
    který by se chtěl zviditelňovat.
  • 00:33:52 -Kdo je tam?
    -Tady vězeň. Kdo tam?
  • 00:33:57 Tady je,
    vlastně taky vězeň.
  • 00:34:00 Nepovídej. Vězeň s kuřetem,
    kdo to jakživ slyšel?
  • 00:34:04 Já jsem tady vězeň.
    Já tady chřadnu a hynu.
  • 00:34:07 -Vy jste vrah?
    -Ne. Já jsem pekař.
  • 00:34:12 V hladomorně.
    Matěj Kotrba se jmenuju.
  • 00:34:16 -Jak vy se jmenujete?
    -Kateřina.
  • 00:34:19 Císařův pekař a pekařův císař
    je její návrat na filmové plátno.
  • 00:34:25 Werich jí pomohl. Ano.
    Dal jí pomocnou ruku.
  • 00:34:30 Původně ten film měl vypadat jinak,
    došlo tam ke změně režiséra.
  • 00:34:36 Nakonec byl do hlavní role
    obsazen Jan Werich,
  • 00:34:40 do této role Nataša Gollová
    a zhostila se jí naprosto dokonale,
  • 00:34:44 i když zřejmě původní představa
    byla trošku jiná.
  • 00:34:47 Milosti,
    já už vám to musím jednou říct...
  • 00:34:50 Milosti, co je to dneska s váma?
    Vy jste nějaký docela jiný.
  • 00:34:54 Lepší?
    Nebo horší?
  • 00:34:58 -Jiný.
    -Jiný.
  • 00:35:03 A cos mi chtěla?
  • 00:35:05 Já jsem vám jen chtěla říct,
    že jsem docela obyčejná ženská
  • 00:35:09 z masa a kostí. A lásce mě učit
    taky nemusíte, tu já znám.
  • 00:35:13 A dokonce miluji, abyste věděl.
  • 00:35:15 Mě se v tom líbila moc, právě tím,
    že nebyla "nejčerstvější zelenina?.
  • 00:35:21 Každopádně pro ni to byl zlom v tom,
    že ji někdo vytáhl z Budějovic.
  • 00:35:26 Pak už navazovaly další role,
    odešla do divadla k Werichovi.
  • 00:35:31 Otevřela se její
    druhá pražská kariéra.
  • 00:35:36 Tenhle film pro ni
    určitě byl zlomový.
  • 00:35:41 Nejdřív začala hrát v bývalém
    Tyláčku, což bylo operetní divadlo.
  • 00:35:50 Tam hrála poprvé v Praze,
    než začala v ABC.
  • 00:35:53 Musím okamžitě...
  • 00:35:54 Jestli se nemýlím,
    jste mlynář Lukas.
  • 00:35:57 Stalo se snad ve mlýně
    nějaké neštěstí?
  • 00:35:59 Paní, nemám chuť žertovat.
  • 00:36:02 Nežli vám podám jakékoliv vysvětlení,
    chci vědět,
  • 00:36:05 co se stalo s mou ctí.
  • 00:36:07 S vaší ctí? Po té mi přece nic není.
  • 00:36:10 Nebo jste mi ji snad svěřil
    do opatrování?
  • 00:36:13 Ano, paní. Vám. Manželky jsou
    opatrovnicemi cti svých manželů.
  • 00:36:18 To se tedy, milý Lukasi,
    musíte zeptat své ženy.
  • 00:36:21 Někdy v roce 1958 jsme se setkali
    u pana Wericha v divadla ABC.
  • 00:36:27 Tam jsem s ní hrál v komedii
    Horká půda.
  • 00:36:36 Pak jsme spolu účinkovali v televizi
    v prvním rakousko-uherském muzikálu,
  • 00:36:42 který režíroval Zdeněk Podskalský.
  • 00:36:45 Jmenovalo se to
  • 00:36:47 Trik aneb Jak manželku okouzlit
    aneb Jak manžela oblafnout.
  • 00:36:54 ZPĚV
  • 00:37:11 -O, dámy odcházejí?
    -Jdeme na poštu.
  • 00:37:15 -Směl bych se připojit?
    -Jistěže.
  • 00:37:23 Nejdůležitější je
    získat přízeň tety.
  • 00:37:25 Přes tetu na neteř!
  • 00:37:29 Jezdili jsme s představeními
    na zájezdy.
  • 00:37:36 V té době zemřel její manžel,
    pan ředitel Konstantin.
  • 00:37:42 Velice špatně to snášela a jako mnoho
    jiných to bohužel
  • 00:37:48 začala řešit alkoholem,
    a to dost intenzivně.
  • 00:37:53 Vzpomínám na Annu, poklad v rodině.
  • 00:37:55 To byla služebná,
    která neslezla z jeviště.
  • 00:37:58 Strašně namáhavá role.
  • 00:38:00 Režisér šel před představením
    za technikáři z toho divadla
  • 00:38:07 a prosil je: Kdyby vás paní Gollová
    prosila, ať jí přinesete rum,
  • 00:38:15 tak jí řekněte, že to nejde.
    Tady máte za to 20 korun.
  • 00:38:23 Všechno bylo v pořádku, po přestávce
    jsme pokračovali a zjistili jsme,
  • 00:38:29 že ta Nataša začíná zadrhávat,
    že se tam alkohol začal projevovat.
  • 00:38:37 Říkali jsme si, že nic neměla,
    nic ani mít nemohla.
  • 00:38:42 Režisér pojal podezření,
    běžel za technikáři a říkal jim:
  • 00:38:46 Pánové, nepřinesli jste něco
    té paní Gollové? Vždyť jsem vás
  • 00:38:51 o to prosil a dal jsem vám
    za to 20 korun.
  • 00:38:55 A ti kluci řekli: No jo, pane
    režisére, ale ona nám dala 50 Kč.
  • 00:39:01 Kdybych řekl, že pila,
    tak je to málo.
  • 00:39:05 Měla problémy s artrózou v kolenou.
    Aby utlumila bolest, tak chlastala.
  • 00:39:12 A čím víc chlastala,
    tím větší bolest byla.
  • 00:39:16 A to "chlastala? říkám s velkou
    úctou, tahle paní byla báječná.
  • 00:39:22 To není pejorativní.
    Ale pila je málo.
  • 00:39:26 Ona nebyla schopna zařídit pohřeb
    jak Konstantina, tak mamičky.
  • 00:39:39 Oba jsem zařizovala já.
  • 00:39:43 K té mamičce do Motola
    skoro vůbec nechodila.
  • 00:39:48 Ona zemřela bohužel také v Motole,
    protože si zlomila krček
  • 00:39:52 a byla absolutně nepohyblivá.
    Nataša tam odmítala chodit,
  • 00:40:00 protože jí to připomínalo
    Konstantinovu smrt.
  • 00:40:11 V tomhle byla zvláštní,
    nemohla se přes to přenést.
  • 00:40:25 Chodila do místní hospody, ráda
    poseděla s místními lidmi.
  • 00:40:29 Platila za ně,
    což byla její povaha.
  • 00:40:34 Myslím, že ten alkohol
    začal nějak tady.
  • 00:40:40 Chodila sem Stella Májová,
    Stella Zázvorková, zkoušelo se tu.
  • 00:40:48 Zkoušela se tady Veselá vdova.
    Při tom alkohol taky tekl.
  • 00:40:55 Ale nebylo toho tolik
    a nebyl to alkoholizmus.
  • 00:41:00 Ale myslím, že nějakým způsobem
    to určitě začalo už tady.
  • 00:41:07 Zvláštní je, že ve válečných letech
    ona alkohol moc ráda neměla.
  • 00:41:11 Vzpomíná na to Adina Mandlová,
    Svatopluk Beneš, že ač se hodně pilo
  • 00:41:16 a tahy po restauracích byly
    vydatné, ona se toho neúčastnila.
  • 00:41:23 Neměla ráda opilé muže.
    To byla řada osobních proher
  • 00:41:30 a ona jakoby měla chuť
    utíkat z reality.
  • 00:41:37 Nataša Gollová se pokusila jednou
    o sebevraždu po návratu z Terezína.
  • 00:41:47 Potom už k tomu
    nikdy nenašla odvahu.
  • 00:41:50 Paní Zázvorková říkala,
    že při její inteligenci byl
  • 00:41:55 ten alkohol velmi decentní
    a svým způsobem noblesní způsob,
  • 00:42:00 jak se zničit.
  • 00:42:02 Já myslím, že pitím si nechtěla
    ublížit. Nevypadalo to,
  • 00:42:06 že by chtěla páchat zlo
    a mstít se na své osobě.
  • 00:42:11 Myslím, že ji to osvobozovalo,
    což je funkce a úloha alkoholu.
  • 00:42:23 Jenom se to nesmí přehnat.
    Jako s čímkoli.
  • 00:42:26 Měl jsem pocit, že to je její
    opora a berlička, cítí se líp,
  • 00:42:33 zapomene na svoje fyzické problémy.
  • 00:42:39 Pro mě bylo trošku šokující, když
    jsme se poprvé spolu převlékaly
  • 00:42:46 a viděla jsem její
    strašně nateklé a bolavé nohy.
  • 00:42:53 Vzpomněla jsem si na tu Evu,
    jak prolézá tím oknem,
  • 00:42:58 na známé fotografii
    ta krásná štíhlá nožka.
  • 00:43:02 To mě trošičku zatrnulo.
  • 00:43:05 Měla velké problémy s kyčlemi,
    absolvovala několik operací.
  • 00:43:09 Na pozdějších filmech je vidět,
    že velmi špatně chodila.
  • 00:43:13 Šla by za tebe, synku, šla.
    Enom kdybys chtěl.
  • 00:43:15 Ze soucit. To znám, kmotře.
    Ale to nechci právě.
  • 00:43:19 Maminko, rozumíte?
    To já nechci.
  • 00:43:21 Tak to vidíte, kmotře,
    jaký s ním mám trápení.
  • 00:43:24 Co se mi vrátil, tak to snad
    už ani není švec, ale prskadlo.
  • 00:43:28 Má v sobě divnou lítost,
    která ho sužuje, pálí a trápí.
  • 00:43:32 Až mě ho docela utrápí.
  • 00:43:35 Musela v roce 1971 odejít z divadla,
    přišla úplně o všechno.
  • 00:43:40 Najednou ti přátelé jakoby
    se od ní začali distancovat.
  • 00:43:44 Ti pořád dál točili a tvořili.
    Ten alkohol byl zřejmě blízko.
  • 00:43:52 Já myslím,
    že potřebovala společnost.
  • 00:43:55 Že chtěla být mezi lidmi.
    A taky ji tam táhnul ten alkohol.
  • 00:44:01 Na Smíchově byla knajpa hned na rohu
    a na Štěpánský Šumava přes ulici.
  • 00:44:09 A tam si dávala, jak jsem se dověděl
    od tehdejšího číšníka,
  • 00:44:14 velké pivo a do něj dva rumy.
    To byl její oblíbený nápoj.
  • 00:44:18 Manžel s ní občas měl výstup, ale
    to ani po zlým ani po dobrým nešlo.
  • 00:44:25 Nic platný. Můj muž pro ni nebyl
    natolik autoritou, jako bratr.
  • 00:44:30 Aby to nějak respektovala
    nebo brala v potaz.
  • 00:44:35 Ve chvíli, kdy dostala dobrou práci
    a oslovili ji režisér Podskalský
  • 00:44:40 nebo později Drha,
    tak se nedotkla sklenky.
  • 00:44:45 Když jsem se dověděla, že mou maminku
    má hrát Nataška Gollová,
  • 00:44:49 tak se ve mně zastavilo srdce.
  • 00:44:52 Protože jako malá holka jsem
    chodívala na její filmy
  • 00:44:55 Eva tropí hlouposti, a strašně
    jsem ji obdivovala a zbožňovala.
  • 00:45:00 Říkala jsem si: Jéžišmarjá,
    s touhle dámou já budu hrát.
  • 00:45:05 A potom se před Typosem objevila
    docela obyčejná paní,
  • 00:45:10 nikterak nákladně oblečená,
    v jakési modrotiskové bundě.
  • 00:45:15 A s hůlčičkou. Neustále si
    udržovala svůj účes.
  • 00:45:22 A přestože to byly věci seprané,
    byly poměrně elegantní.
  • 00:45:28 Ale ta osobnost. Na to tak nezáleží,
    co má na sobě.
  • 00:45:36 Byla velice příjemná,
    nic ze sebe nedělala,
  • 00:45:39 protože byla šťastná,
    že se ocitla mezi herci.
  • 00:45:43 Já, když nemůžu mluvit, tak nežiju.
    Proto mě dal pánbu hubu, víš?
  • 00:45:48 Naše maminka. Ona vede takový řeči.
  • 00:45:51 SMÍCH
  • 00:46:00 -Mami, prosím tě.
    -Čemu se směješ?
  • 00:46:07 Co si o tobě pomyslí?
  • 00:46:13 Tak nám aspoň řekni, čemu se směješ,
    třeba se taky pobavíme.
  • 00:46:20 Ty to nevíš, viď?
  • 00:46:23 Prosím tě,
    maminka je úplně blbá, viď?
  • 00:46:26 To víš, že vím, čemu se směju.
    A on to ví taky.
  • 00:46:31 Vždyť je to krocan, a když si
    představím, že byl malej,
  • 00:46:35 tak to byl proutník.
  • 00:46:42 Já jsem jí říkal, že jsem ji napsal
    podle své babičky.
  • 00:46:46 A ona byla hrdá:
  • 00:46:49 To je mi ctí, když někdo vidí
    svoji babičku ve mně.
  • 00:46:55 Byla výborná. Já jsem jí říkal,
    že mám rád Naše městečko,
  • 00:47:02 ve kterém kdysi excelovala
    někdy v roce 1942.
  • 00:47:07 A ona na mě dlouho koukala
    a pak říkala: A ty jsi to viděl?
  • 00:47:14 Já jsem říkal, že jsem viděl hru,
    ve které hráli jiní lidé.
  • 00:47:22 A ona říkala: Aha. Mě to bylo divný.
  • 00:47:28 Vždycky za mnou chodili lidi:
    Moje maminka vás měla moc ráda.
  • 00:47:32 Teď chodí a říkají:
    Moje babička vás měla moc ráda.
  • 00:47:36 A to je hrozný zjištění.
  • 00:47:38 Kdyby tolik nežrala,
    tak bude zdravá jako řípa.
  • 00:47:42 Ty nemáš hlad? Když jsou hosti,
    tak se na ty vlastní zapomíná.
  • 00:47:47 Ten její chlap musí bejt
    u ní úplný chudák.
  • 00:47:50 A ten kluk jakbysmet.
  • 00:47:52 -Není on trošku...
    -Mešuge? Ani bych se nedivila.
  • 00:47:56 -Furt jí hraje na...
    -Na saxofon.
  • 00:47:59 Ale hezky hraje. Jednou byl u mě
    a řekl mi, že jsem hezká.
  • 00:48:06 -Vždyť je to pravda.
    -Božínku, baba.
  • 00:48:10 Babi, nevidělas Ančí?
  • 00:48:11 Ne. Měl bys jí vynadat,
    co se má co courat po nocích.
  • 00:48:17 -Tak já ji jdu najít.
    -Jdi. Ale počkej, tu máš.
  • 00:48:22 -Já nechci. Já mám.
    -Tak budeš mít víc.
  • 00:48:25 Prosím tě, co s tím mám dělat?
  • 00:48:27 Přece jim nebudu celou penzi
    cpát do chřtánu,
  • 00:48:30 aby mohli debužírovat
    s takovýmahle...
  • 00:48:32 -A nemusíš to nikomu říkat.
    -Tak jo. Tak ahoj.
  • 00:48:39 Když se objeví nějaký článek
    o Nataše Gollové, tak končí tím,
  • 00:48:43 že zemřela v domově důchodců.
  • 00:48:45 Automaticky to vybudí pocit,
    že se o ni nikdo nechtěl starat
  • 00:48:50 a že to byl smutný konec
    osamělé dámy. Svým způsobem ano,
  • 00:48:55 ale ten domov důchodců,
    to byla záchrana jejího života.
  • 00:49:04 Léčila se a ve chvíli, kdy byla
    v pořádku, tak její přátelé,
  • 00:49:10 pan Fišer a Josef Zíma,
    jí zařídili domov důchodců.
  • 00:49:17 Tělíčko začínalo vypovídat službu,
    už nemohla na nohy,
  • 00:49:21 měla další problémy. Nakonec se
    podařilo prostřednictvím
  • 00:49:27 Standy Fišera a jeho chatařského
    souseda, ministra zdravotnictví,
  • 00:49:35 dostat Natašku Gollovou
    do krčského domova důchodců.
  • 00:49:45 Tam jsme za ní chodili,
    já s kolegyní Stellou Májovou.
  • 00:49:54 Fyzicky na tom byla mizerně,
    to je pravda. Ale co se týká
  • 00:49:59 espritu, moudrosti, rozumu, smyslu
    pro humor, to měla pořád.
  • 00:50:06 A interes o všechno,
    co se v divadle děje.
  • 00:50:09 A hlavně ten její smích,
    ten já do smrti nezapomenu.
  • 00:50:13 Ten je naprosto neopakovatelnej
    a naprosto svéráznej.
  • 00:50:18 A já prostě tu Natašku
    jsem měl strašně moc rád.
  • 00:50:53 Skryté titulky: Eva Baťková
    Česká televize 2007

Související