iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
16. 10. 2007
22:00 na ČT1

1 2 3 4 5

14 hlasů
12555
zhlédnutí

Všechnopárty

Jiří Pomeje — Oldřich Lichtenberg — Jiří Hruška

42 min | další Zábava »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Všechnopárty

  • 00:00:23 Dobrý večer.
  • 00:00:26 Dobrý večer, dámy a pánové.
    Zdravím diváky, kteří se
  • 00:00:29 opět sešli v divadle Semafor
    a zdravím i diváky televizní.
  • 00:00:34 Pojďme k dnešnímu tématu,
  • 00:00:36 které je neméně zajímavé,
    jako naše témata předešlá.
  • 00:00:43 Podnikání v kultuře.
    Podnikání je širokej pojem,
  • 00:00:45 ale řekl bych, že podnikání
    v kulturní sféře má svá specifika.
  • 00:00:52 Jsme-li trošku starší,
    tak bych řekl,
  • 00:00:56 že po roce 1990 se v každým z nás
    probudil podnikatel.
  • 00:01:02 I trošičku ve mně.
    No probudil...
  • 00:01:05 Otevřel jedno oko,
    rozhlídl se a zase usnul.
  • 00:01:11 Každej podnikal
    a já si taky říkal:
  • 00:01:14 "Tak pojď, když je možnost
    v něčem podnikat."
  • 00:01:18 Mám rád báchorky,
    jako když si přečtu:
  • 00:01:22 "Rockefeller začínal tak,
    že měl jeden dolar v kapse
  • 00:01:25 a začínal jako čistič bot
    V New Yorku na Manhattanu."
  • 00:01:29 S těma kartáčema jsem seděl
    na Václaváku hodinu
  • 00:01:35 a nevydělal ani kačku.
  • 00:01:39 Proč? Nevím.
    Asi lidi u nás maj rádi
  • 00:01:41 zasviněný boty nebo se báli,
    že je to skrytá kamera.
  • 00:01:46 Nakonec jsem se do této chvíle
    do podnikání nepustil,
  • 00:01:49 ale taky musím říct,
    že nejsem žádnej Rockefeller.
  • 00:01:53 Je řada lidí, kteří podnikají
    v kultuře a jsou velmi úspěšní.
  • 00:01:58 Jsem rád, že dnes tu máme
    pestrou skladbu podnikatelů,
  • 00:02:03 kteří působí v kulturní sféře.
    Pozval bych prvního hosta.
  • 00:02:08 Je to člověk, který podniká
    ve světě výtvarného umění,
  • 00:02:11 protože je vlastníkem
    soukromé galerie,
  • 00:02:14 čili je povoláním galerista.
    Inženýr Jiří Hruška!
  • 00:02:23 -Dobrý večer.
    -Dobrý večer. Posaďte se.
  • 00:02:30 Pane inženýre,
    na čem vydělá galerista?
  • 00:02:33 -Že prodává, co u něj visí?
    -Galerista vydělává na všem.
  • 00:02:41 Především sochy,
    obrazy, grafika.
  • 00:02:44 Tím, že prodáváte,
    co je ve vaší galerii?
  • 00:02:47 Myslím,
    že galerista má radost z toho,
  • 00:02:48 že přijdou lidi, školy
    a podívají se na to.
  • 00:02:52 Za to si chleba nekoupíte.
    Co je zdrojem příjmů galeristy?
  • 00:02:57 Zdrojem příjmů je to,
    že jsem měl od revoluce
  • 00:03:01 vždycky výnosný zaměstnání
    a mohl provozovat galerii.
  • 00:03:05 V tomhle ohledu
    jsem byl něco jako vy,
  • 00:03:07 akorát že jsem nečistil boty,
    ale vystavoval věci.
  • 00:03:11 Když to přišlo,
    tak jako jste to vnímal,
  • 00:03:13 že teď honem do toho,
    tak když jsem slyšel,
  • 00:03:16 že v kultuře je jediný
    výtvarný umění kačer Donald,
  • 00:03:21 tak jsem si řekl: "Tak to ne.
    Je tady spousta vynikajících
  • 00:03:24 českých malířů
    a my tohle musíme ukázat."
  • 00:03:28 Řekli jsme si,
    že si od strýčka
  • 00:03:30 pronajmeme část domu
    a budeme vydělávat.
  • 00:03:34 Naštěstí jsme mu
    nemuseli platit nájem.
  • 00:03:39 Chcete říct,
    že to děláte jako koníčka?
  • 00:03:42 Dělám to jako koníčka,
    protože je to velká láska
  • 00:03:45 a já celou dobu pracuju
    jako manažér.
  • 00:03:48 -Vy nejste profesionál galerista?
  • 00:03:51 -Vytvořil jsem si
  • 00:03:53 profesionální galeristku moji ženu
    a já jsem její pomocník.
  • 00:03:56 Kdo si koho najde?
    Galerista si najde výtvarníky
  • 00:04:00 kterým umožní,
    aby u něj vystavovali
  • 00:04:03 nebo si malíři
    hledají svýho galeristu?
  • 00:04:06 My jsme galeristé,
    kteří znají české výtvarníky.
  • 00:04:10 Našli jsme se vzájemně, ale
    v podstatě jsme je našli my,
  • 00:04:13 protože jsme znali
    kvalitu českých výtvarníků.
  • 00:04:17 Jak konkrétně? Jdete do školy
    a prohlížíte si výkresy?
  • 00:04:24 To děláme taky, ale někdy je
    problém ze školy cokoli vybrat.
  • 00:04:27 Jsou školy, který vznikly
    v průběhu let v ČR.
  • 00:04:33 Byli to třeba
    Sklenářovi a Filovi žáci
  • 00:04:37 a já je znal z dřívějška.
  • 00:04:39 -Jdete se podívat na akademii?
    -Taky se tam někdy jdu podívat.
  • 00:04:44 Domluvíte se s Knížákem.
    "Pane profesore, já bych přišel."
  • 00:04:47 Třeba jsme navštívili
    Jiřího Sopka.
  • 00:04:49 Řekli jsme: "Pane Sopko,
    děláme dobročinnou akci,
  • 00:04:51 co kdybyste nám na tu akci
    namaloval obraz?"
  • 00:04:54 -Knížáka jste nikdy nevolal.
    -Ještě ne.
  • 00:04:59 Ten u vás nikdy nevisel?
  • 00:05:00 Myslím,
    že by u nás mohl viset,
  • 00:05:03 protože celá řada našich kamarádů
    malířů by ho s radostí pověsila.
  • 00:05:12 Já myslel...
  • 00:05:21 Prodávají se u nás dost obrazy
    nebo jdou víc ledničky a pračky?
  • 00:05:26 Z naší strany to byla
    velká naivita a optimizmus,
  • 00:05:29 když jsme s tím začínali,
    protože jsme si mysleli,
  • 00:05:32 že jim představíme
    nádheru a krásu.
  • 00:05:35 V podstatě jsme tu vlajku
    ještě nesvěsili,
  • 00:05:39 -ale už jsme sklapli.
    -Jak sklapli?
  • 00:05:43 -Už nejsme tak optimističtí.
    -Myslíte, že to u nás šlo dolů?
  • 00:05:48 Došlo k výraznýmu poklesu zájmu
    o cokoli jiného
  • 00:05:52 než o buřty a jiný poživatiny.
  • 00:05:57 Fakt jo?
    Vy máte galerii ve Slaném.
  • 00:06:00 Není to momentálně teď ve Slaným,
    že buřty převládaj nad uměním?
  • 00:06:06 Ve Slaném galerie funguje
    už 12 let a pořád se drží,
  • 00:06:09 ale v Praze už
    celá řada galerií zkolabovala.
  • 00:06:14 To je zavedená věc, že galerista
    má z ceny nějaká procenta.
  • 00:06:19 Buď se to domluví tak,
    že galerista má procenta z ceny
  • 00:06:22 nebo si na tu cenu
    dává svoji marži.
  • 00:06:25 Jasně, čili malíř chce 5 tisíc
    a vy to pověsíte za 15.
  • 00:06:29 Ano, a my si řekneme,
    že to dáme za 15.
  • 00:06:33 Takhle to chodí?
    Nemá to pevný pravidla?
  • 00:06:36 Ne, je to skutečně...
  • 00:06:37 Třeba 30% z ceny má galerista.
    Zajímalo by mě, jak to chodí.
  • 00:06:42 Tahle si to klidně může galerista
    stanovit, ale potom mu zůstanou
  • 00:06:47 oči pro pláč, protože to vystaví
    a nikdo to nekoupí.
  • 00:06:50 -To se stává?
    -Velmi často.
  • 00:06:52 Radíte malíři,
    co by měl pro úspěch udělat?
  • 00:06:56 Jestli by měl
    malovat něco jinýho
  • 00:06:58 nebo se rozloučíte:
    "Ty už k nám nikdy nechoď."
  • 00:07:03 Občas tvrdíme, že největší
    inspirací je žena
  • 00:07:07 a když malíř dokáže svůdně
    namalovat krásnou ženu,
  • 00:07:12 jak to tamhle udělal Jan Saudek,
    tak šance, že by se to prodalo
  • 00:07:17 je větší, než když namaluje
    něco méně laskavého.
  • 00:07:22 -U vás jdou hlavně prasečinky?
    -Ty jdou v celým světě.
  • 00:07:27 Máme to ověřený, protože se
    stýkáme se sběrateli
  • 00:07:30 z Evropy i USA a musím říct,
    že za vším je žena.
  • 00:07:35 Takže doporučíte,
    třeba když někdo namaluje
  • 00:07:39 bezútěšnou krajinu kolem Kladna,
    tak řeknete, že kdyby tam
  • 00:07:45 příště na hromadě rezavýho železa
    stála nahatá ženská...
  • 00:07:49 -Domaluje to?
    -Ne.
  • 00:07:53 -Potřebuje peníze na chleba.
    -Tyhle lidi, i když
  • 00:07:56 potřebujou peníze, si nedají říct.
    Setkali jsme se
  • 00:07:58 s vynikajícím výtvarníkem,
    který na akademii skončil
  • 00:08:01 právě kvůli člověku,
    jehož jméno tady zaznělo.
  • 00:08:06 Byl to vynikající umělec
    a na akademii profesor.
  • 00:08:10 Vyřezával,
    řezal ze dřeva tiskové mluvčí.
  • 00:08:15 Ten tiskový mluvčí
    visel u stropu
  • 00:08:18 a na milovníka umění
    měl vystrčenou řiť.
  • 00:08:25 Říkal jsem,
    že to byla vynikající práce.
  • 00:08:29 Ten člověk měl
    úžasný prostorový vnímání.
  • 00:08:31 Říkal jsem, jestli by byl
    tak laskav a zkusil téma,
  • 00:08:34 které by bylo prostému divákovi
    nebo konzumentu bližší,
  • 00:08:37 on na to nepřistoupil
    a dál řezal tiskové mluvčí.
  • 00:08:49 To jako konkrétní tiskový mluvčí
    s obličejem?
  • 00:08:54 Nebo něco vyřezal ze dřeva
    a nazval to tiskový mluvčí?
  • 00:09:00 Ne.
    Vyřezal to velice krásně,
  • 00:09:02 ale nebylo to postavený tváří,
    ale řití.
  • 00:09:05 Takhle. Podle toho nepoznáte
    tiskovýho mluvčího.
  • 00:09:08 -Někdo jo, ale my ne.
    -Nejsem zaměřenej z týhle strany.
  • 00:09:24 Mně se to jako nápad líbí.
    Za kolik šel tiskovej mluvčí?
  • 00:09:28 Takovej tiskovej mluvčí
    byl v podstatě k nezaplacení.
  • 00:09:31 Kupovali si to skuteční fajnšmekři,
  • 00:09:34 tak myslím, že byl za 100 tisíc.
  • 00:09:36 Jeden tiskovej mluvčí
    za 100 tisíc?
  • 00:09:39 To jsou unikátní věci,
    který přežijou.
  • 00:09:44 Tady se za nějakej čas,
    až přejde doba,
  • 00:09:46 nebude vzpomínat
    na předsedy vlády,
  • 00:09:48 protože byli aktivní,
    i sexuálně, nebo že se
  • 00:09:54 jejich ženy přátelily
    s provozovatelkami nevěstinců.
  • 00:10:01 Ten čas pomine a zůstanou
    tiskoví mluvčí a takovéhle obrazy.
  • 00:10:08 Co byl váš největší komerční trhák
    za dobu, co se galerii věnujete?
  • 00:10:14 Co opravdu považujete za bombu,
    za úspěch?
  • 00:10:18 Největší bomba byla, když jsme
    v roce 2004 šli koupit poličku
  • 00:10:25 do obchodního domu,
    kde prodávali nábytek
  • 00:10:27 a viděli jsme tam
    takovouhle hlavu, ale bílou,
  • 00:10:32 a řekli jsme si, že by to bylo
    krásný, kdyby to bylo pomalovaný.
  • 00:10:36 Tehdy přišlo cunami
  • 00:10:39 a my jsme si řekli, že taky
    budeme solidární, necháme
  • 00:10:42 pomalovat hlavy, vydražíme je
    a dáme to postiženým.
  • 00:10:51 Tak jsme udělali takovouhle akci,
    oslovili našich 66 nejmilejších,
  • 00:10:56 oni nám pomalovali hlavy
    a pak se to vydražilo.
  • 00:11:00 Musím říct, že jedna baba
    od Olbrama Zoubka
  • 00:11:04 se vydražila za 100 tisíc
    a od pana Zábranskýho za 60 tisíc.
  • 00:11:09 -A výtěžek?
    -Pozvali jsme Červený kříž,
  • 00:11:12 aby nemohlo vzniknout to,
    že to někdo vytuneluje.
  • 00:11:15 -Ten si to rovnou všechno vzal.
    -Ano.
  • 00:11:20 Vybrali jsme si člověka,
    kterej to tam odveze.
  • 00:11:22 Musím říct,
    že jsem na to upozornil,
  • 00:11:24 že jsme naši scénu přizdobili
    obrázkama, který jste přinesl.
  • 00:11:31 Dalo by se říct, že jste nám
    z toho udělal minigalerii.
  • 00:11:35 Máte mobilní galerie často?
  • 00:11:39 Nebo je to zvykem,
    že jedete vystavovat jinam?
  • 00:11:43 Přivedl jste mě
  • 00:11:44 na skvělou myšlenku.
  • 00:11:46 Ušetřím na maringotku
    a budu to dělat po Čechách.
  • 00:11:49 Je to velice pěknej nápad.
  • 00:11:51 To mi říkal Zdeněk Mézl,
    že jsme jako páter Vrba,
  • 00:11:56 kterej si koupil dlouhej kabát
    a nechal si tam nadělat kapsy.
  • 00:12:01 Nakoupil knížky,
    chodil po Čechách a rozdával je.
  • 00:12:04 Tvrdil,
    že jsme páter Vrba,
  • 00:12:07 kterej v podstatě dělá to,
    co nikdo nechce, nepotřebuje,
  • 00:12:10 ale my si myslíme,
    že umění lidi kultivuje.
  • 00:12:16 -Vy byste rozdávali obrázky?
    -Ne, jenom ukazovali.
  • 00:12:19 Jako exhibicionisti
    byste takhle otevřeli plášť?
  • 00:12:25 -To nejde.
    -Ne?
  • 00:12:27 -Ukázali byste navěšený obrázky?
    -To ne.
  • 00:12:30 Ani svatý obrázky na poutích
    se nerozdávaly, ale prodávaly.
  • 00:12:34 Tady ten byznys musí zůstat.
  • 00:12:35 -Ano.
  • 00:12:37 Říkal jste mi předem,
    že je to nějaká akce,
  • 00:12:39 -kterou jste teď uspořádali.
    -Tuhle jsme si řekli,
  • 00:12:43 že je tady dost věcí špatnejch
    a že by se mohlo udělat to,
  • 00:12:47 aby se ve společnosti řeklo,
    že jsou tady taky slušný lidi.
  • 00:12:51 -Čili ta akce je...
    -Na podporu týraných žen a dětí.
  • 00:12:55 S tím,
    že to chceme udělat tak,
  • 00:12:56 abysme z toho výtěžku dali
    třetinu z každýho obrazu.
  • 00:13:01 Existujou organizace,
  • 00:13:02 které se těchto
    týraných žen a dětí ujímají.
  • 00:13:06 Všemožně jim pomáhají
    a těm to chceme dát.
  • 00:13:08 To je záslužná věc.
  • 00:13:20 Inženýr Jiří Hruška!
  • 00:13:27 Kdybych si měl tipnout,
    co je v současné době
  • 00:13:31 v Česku dobrej byznys,
    jde-li o sféru kultury a umění,
  • 00:13:39 tak bych si tipnul,
    že je to muzikál.
  • 00:13:41 Proto jsem rád, že jeden
    podnikatel z oboru muzikálů,
  • 00:13:45 muzikálový producent
    je mým dalším hostem.
  • 00:13:49 Doktor Oldřich Lichtenberg.
  • 00:13:55 -Dobrý večer.
    -Dobrý večer.
  • 00:14:04 Vy jste spolumajitelem divadla,
    které si říká Broadway.
  • 00:14:11 Je to divadlo, který především
    uvádí muzikály Michala Davida,
  • 00:14:16 počínaje Kleopatrou, Angelika,
    Tři mušketýři a teď děláte Golema.
  • 00:14:24 -To je ve vedlejším divadle.
  • 00:14:26 -Ve vedlejším divadle?
  • 00:14:28 V Hybernyho.
  • 00:14:29 -To je asi větší divadlo.
    -O trochu.
  • 00:14:32 Jak vás napadlo
    vstoupit do muzikálu?
  • 00:14:34 Jste vystudovanej právník.
  • 00:14:35 Řekl jste si, že muzikál
    bude v Česku dobrej byznys?
  • 00:14:41 Ne, byl to pozvolnej krok.
    Jsem právník,
  • 00:14:44 který dělal a dělá
    autorské právo.
  • 00:14:47 U autorského práva je kousek
    k praxi a postupně jsem šel dál.
  • 00:14:53 Dan Landa byl tím,
    kdo mě dotáhl k muzikálu.
  • 00:14:55 Vyprodukoval jste Krysaře?
  • 00:14:59 To byla hlavní produkce
    divadla Ta Fantastika.
  • 00:15:03 Byla to moje
    první spoluprodukce.
  • 00:15:06 Teď už to máte zaběhnutý.
    Stává se často, že by
  • 00:15:11 za producentem chodily muzikálový
    herečky a žádaly o roli?
  • 00:15:17 -O zvýšení honoráře?
    -Každý den.
  • 00:15:19 -Každej den?
    -Ano.
  • 00:15:21 -A co chtěj?
    -To, co jste říkal.
  • 00:15:24 -Chtěj role.
    -Chtěj role a zvýšit honoráře.
  • 00:15:29 -Opravdu?
    -I herci.
  • 00:15:32 Nemůžete po návštěvě herečky
    hned zvýšit honorář.
  • 00:15:36 -Nikdy ho nezvýším.
  • 00:15:37 -Nikdy?
  • 00:15:39 -Ne.
    -Zažil jste někdy konflikt
  • 00:15:42 s nějakou hvězdou, když její
    požadavek byl nepřiměřenej?
  • 00:15:46 Byl, ale musím říct,
    že jsme vždycky dospěli k dohodě.
  • 00:15:50 Učil jste se někdy
    muzikálovou praxi?
  • 00:15:54 Jel jste někam na zkušenou,
    třeba na Broadway,
  • 00:15:56 a měl jste známýho,
    kterej vám radil, jak to dělat?
  • 00:15:59 Přece jen udělat rozpočet a vědět,
    aby se to vrátilo.
  • 00:16:06 To jste se učil jako samouk
    nebo jste někam jel na zkušenou?
  • 00:16:09 Viděl jsem řadu muzikálů
    na předních scénách,
  • 00:16:13 ale ekonomiku vám divadlo
    venku neukáže.
  • 00:16:18 Vy vidíte výslednej tvar
    a buď se vám líbí nebo ne.
  • 00:16:21 Prokousávat se ekonomikou
    musíte sám.
  • 00:16:25 Neměl jste šanci za někým jít?
    "Kluci, jak to děláte?"
  • 00:16:29 Měl jsem šanci dávat vlastní
    peníze do některých muzikálů,
  • 00:16:36 podílet se na nich
    a tam jsem se naučil.
  • 00:16:40 Viděl jsem do rozpočtů, praxi
    a tam jsem se naučil.
  • 00:16:45 To znamená, že jste ze začátku
    dával vlastní peníze?
  • 00:16:48 Doteď dávám i vlastní peníze.
  • 00:16:50 -Bohužel.
    -Jo?
  • 00:16:52 Je to těžký.
    Máte-li na muzikál
  • 00:16:55 sehnat investora,
    tak přijde-li investor tak řekne:
  • 00:16:58 "Ano, dám peníze, ale největší
    pojistkou je, že ty je dáš taky."
  • 00:17:02 "Pak mám jistotu, že budeš
    pracovat tak, jak si přeju já."
  • 00:17:05 Investor to je
    asi ten velkej sponzor.
  • 00:17:08 -Potřebujete sponzory?
    -Ano, potřebujeme.
  • 00:17:11 Máme tři druhy financování:
    vlastní peníze,
  • 00:17:14 investory, kterým se
    rozprodávají podíly na muzikálu
  • 00:17:18 a sponzoři, kteří si přejí,
    aby byli s muzikálem spojení.
  • 00:17:22 Jakým způsobem může bejt sponzor?
    Jistě za to něco chce. Co chce?
  • 00:17:26 Aby Kleopatra najednou zastavila
    a řekla:
  • 00:17:27 "Já mám peníze uložený
    jenom v bance..."
  • 00:17:30 -A teď řekla sponzora.
    -I to se stalo.
  • 00:17:33 -Opravdu?
    -Jasně.
  • 00:17:35 -Sponzor to požaduje?
    -Ne, to byla legrace.
  • 00:17:38 Muzikál je produkt
  • 00:17:41 jako cokoli jiného a doprovází ho
    velká reklamní kampaň a partner je
  • 00:17:46 na kampani uvedenej a vedle toho
    může využívat divadlo,
  • 00:17:50 má zdarma spoustu lístků
    a podobně.
  • 00:17:54 Když vyprodukujete muzikál,
    tak to má asi nějaká pravidla,
  • 00:17:59 že se musí udělat počet repríz,
    aby se vložené prostředky vrátily.
  • 00:18:04 Ano.
  • 00:18:05 Kolik je to zhruba
    ve vašem divadle repríz,
  • 00:18:09 než se to umoří
    a začne to vydělávat vám?
  • 00:18:14 Je to podle toho,
    jestli se na začátek sežene
  • 00:18:17 velký sponzor, ne investor,
    který pomůže...
  • 00:18:21 Vy asi sháníte snadno, ne?
  • 00:18:23 -Ne, vždycky je to těžký.
    -Jste úspěšný muzikálový divadlo.
  • 00:18:27 Jsme. Velcí partneři nás mají rádi,
  • 00:18:29 ale vždycky je to těžký.
  • 00:18:31 Musí se jim líbit i kus,
    který dáváte?
  • 00:18:33 -Ano, musí.
    -Vždycky se jim to líbilo?
  • 00:18:35 Zatím jsem nenašel partnera,
    který by nebyl spokojen.
  • 00:18:39 -Angelika, nadšení.
    -Angelika je krásná limonáda.
  • 00:18:44 -Viděl jste Angeliku?
    -Neviděl.
  • 00:18:45 Chystám se začít
    chodit na muzikály.
  • 00:18:48 -Rozšířím si vzdělání.
    -Vzadu jste se domluvili?
  • 00:18:50 Teď, když víte,
    že budete mít lístek zadarmo.
  • 00:19:00 Je to zajímavá myšlenka.
  • 00:19:02 Mohli bychom se stát sponzory
  • 00:19:03 a půjčit vám
    nějaký obraz na scénu.
  • 00:19:05 Samozřejmě.
    Mám pro vás velké sousta.
  • 00:19:09 Chystáme Monu Lisu,
    ale to si musíte dát záležet.
  • 00:19:18 A nad hlavou by jim mohl viset
    tiskovej mluvčí.
  • 00:19:22 Spojíte příjemný s užitečným.
  • 00:19:27 Trošku jsem odbočil od toho,
    na co jsem se vás ptal.
  • 00:19:30 Kolik máte repríz?
  • 00:19:33 Kolik repríz musí muzikál udělat,
    aby návratnost fungovala?
  • 00:19:35 Obecně v typu divadla
    jako je Broadway nebo Hybernia,
  • 00:19:40 v momentu, kdy nemáte
    žádné nekomerční peníze,
  • 00:19:44 tzn. dotace nebo sponzora,
  • 00:19:46 tak je to hranice
    200-250 vyprodaných repríz.
  • 00:19:52 Chodíte se dívat na představení?
    Nemyslím na jeviště,
  • 00:19:55 ale jestli jsou
    všechny židle plný, a tak.
  • 00:20:00 To chodím nejradši.
  • 00:20:01 -Nejradši?
    -Jasně.
  • 00:20:02 -A když vidíte prázdnou?
    -Tak se zlobím.
  • 00:20:05 A sednete si na ni,
    aby to nevypadalo.
  • 00:20:08 Doplním to rodinou.
  • 00:20:10 Máte nějaký opatření,
    když to najednou začne řídnout?
  • 00:20:15 -Muzikál může zkrachovat, ne?
    -Může a spousta jich zkrachovala.
  • 00:20:20 -Vás to ještě nepotkalo.
    -Zaplaťbůh zatím ne,
  • 00:20:23 ale některý jsou úspěšnější,
    některý míň úspěšný.
  • 00:20:26 Na neúspěch musíte být připraven
    a taky se s ním musíte
  • 00:20:29 slušně vypořádat,
    to znamená nezůstat být dlužen.
  • 00:20:34 Dejme tomu, že už jste
    nějaký představení stáhli.
  • 00:20:37 Poslední představení bylo,
    že tam diváků bylo kolik?
  • 00:20:41 -A vy jste řekl "dost".
    -Vyprodáno.
  • 00:20:45 Vy jste zarazil muzikál,
    kterej byl vyprodanej?
  • 00:20:47 -Ano.
    -Věděli jste to podle předprodeje?
  • 00:20:49 Nenechal byste to dojít
    tak daleko.
  • 00:20:52 Je to tak,
    že mou filozofií je
  • 00:20:56 zastavit muzikál
    ještě v jeho životě.
  • 00:21:00 Tak získávám šanci,
    aby se muzikál ještě vrátil.
  • 00:21:06 Jako producenta vás jistě zajímá,
    když herci hrají každej den,
  • 00:21:10 kázeň ve vašem divadle.
  • 00:21:12 Kontroluje někdo,
    jestli jsou herci střízliví?
  • 00:21:16 Kontroluje. Teď se nám záhadně
    porouchal měřič alkoholu.
  • 00:21:23 Herec k vám přijde do práce
    a musí dejchnout?
  • 00:21:28 Ne. Čas od času přijde někdo
    inkognito a dá jim dejchnout.
  • 00:21:34 -Děláte namátkový kontroly?
    -Ne, plošný.
  • 00:21:38 Že nadejchá celej soubor.
  • 00:21:42 -K tomu se nechci vyjadřovat.
    -Jen se vyjádřete.
  • 00:21:45 -To nás zajímá.
    -Tu a tam někdo nadýchá.
  • 00:21:52 To už jste museli mít
    nějakou zkušenost,
  • 00:21:54 když jste zavedli
    dejchání herců do trubičky.
  • 00:21:57 Jsou to odstrašující případy
    od konkurence,
  • 00:22:01 že tu a tam někdo spadl,
    upadlo kus dekorace.
  • 00:22:05 Takže prevence.
  • 00:22:07 To nebyl herec, ale kulisák.
  • 00:22:09 Někdy se herec opře
    nešťastným způsobem do kulis.
  • 00:22:14 Máte nějakej bodovej systém?
    Tři piva a letíš.
  • 00:22:19 -Pokutovej systém a letíš.
    -Máte pokuty?
  • 00:22:22 -Ano, herci to mají ve smlouvě.
    -To je nějakej tarif?
  • 00:22:26 Ten určuju já.
    Mají horní limit pokut.
  • 00:22:29 -Horní limit pokut?
    -Ano.
  • 00:22:31 -A co je horní limit?
    -200 tisíc.
  • 00:22:34 -200?
    -Ano.
  • 00:22:37 -To u vás ani nemůžou vydělat.
    -Plus náhrada škod.
  • 00:22:39 Jaká škoda?
    Poražená kulisa?
  • 00:22:41 Ne, když se stane, že herec
    nepije v divadle, ale doma
  • 00:22:45 a nedorazí na představení,
    který zrušíme.
  • 00:22:48 -Taky se to stalo?
    -Ne, kvůli tomu ne.
  • 00:22:52 Už u vás někdo platil
    200 tisíc pokutu?
  • 00:22:54 Platil velkou pokutu.
  • 00:22:57 Muzikálovejch produkcí je hodně,
    ale existuje mezi váma
  • 00:23:02 konkurenční boj, že si třeba
    přetahujete hvězdy?
  • 00:23:05 Hvězdy jsou
    asi základ úspěchu muzikálu.
  • 00:23:08 Nebo co je podle vás základ
    úspěšnosti kterýhokoli muzikálu?
  • 00:23:12 -Hit.
    -Mít v každým muzikálu jeden hit?
  • 00:23:15 Ne, aspoň tři.
    Když odcházíte z divadla
  • 00:23:20 a nepamatujete si hlavní melodii,
    tak je to špatně.
  • 00:23:25 To je můj recept.
    Nevím, jestli je správný.
  • 00:23:28 Já mám to štěstí
    dělat hlavně a Michalem
  • 00:23:29 a on hity v každým muzikálu má.
    To je recept na úspěch.
  • 00:23:36 V muzikálu Kleopatra,
    kterej jsem viděl, byl jeden,
  • 00:23:40 ale v představení zazněl
    asi třikrát.
  • 00:23:43 Čtyřikrát.
    To abyste si zapamatoval.
  • 00:23:46 Ten hit dokonce zazněl,
  • 00:23:49 když jsem šel
    před představením na záchod.
  • 00:23:50 Už jste mi to presovali
    z tlampačů do hlavy.
  • 00:23:53 Ještě to nezačalo
    a já už jsem si to zpíval.
  • 00:23:59 Jestli vám to
    na toaletě pomáhalo.
  • 00:24:09 Jak je to s hvězdama?
    Ty taky dělají úspěšnost muzikálu.
  • 00:24:12 Hvězdy jsou proto,
    že něco uměj.
  • 00:24:15 My se o ně
    nepřetahujeme jen proto,
  • 00:24:17 že jsou hvězdy,
    ale ty lidi jsou vážně nejlepší.
  • 00:24:22 Mnohdy se říká:
    "Proč je v televizi jenom ten?"
  • 00:24:25 Ale z velký většiny je to proto,
    že ty lidi něco uměj.
  • 00:24:30 Máte teď připravenej nějakej
    trhák, že Michal už něco chystá?
  • 00:24:35 Lidi mají rádi, co se chystá.
    Z dílny. Máte něco?
  • 00:24:39 Říkal jsem to.
    Chystáme Monu Lisu.
  • 00:24:41 To je nejen obraz,
  • 00:24:42 ale je to krásnej román
    německého spisovatele,
  • 00:24:45 který Libor Vaculík převedl
    do divadelního scénáře.
  • 00:24:51 Už se to zkouší?
  • 00:24:52 Ne. Bude to mít premiéru
    na jaře v roce 2009.
  • 00:24:55 Tak ať se vám povede.
  • 00:24:57 -Děkuju.
    -Doktor Oldřich Lichtenberg!
  • 00:25:11 Přátelé, samozřejmě,
    že každý podnikání je rizikový.
  • 00:25:15 Nestane se vždycky,
    že by měl někdo úspěch,
  • 00:25:18 že by byl úspěšným podnikatelem
  • 00:25:20 jako byli tito mí dva hosté,
    kteří jsou ve svém oboru úspěšní.
  • 00:25:27 Pozvu dalšího hosta,
  • 00:25:28 který je symbolem neúspěchu
    podnikání v oblasti kultury,
  • 00:25:33 protože větší zkrachovalec
    v kulturní sféře,
  • 00:25:37 jde-li o podnikání,
    snad ani neexistuje.
  • 00:25:40 Jiří Pomeje!
  • 00:25:44 Dobrý večer.
  • 00:25:45 -Ahoj.
    -Ahoj.
  • 00:25:53 -Já myslím, že tvoje...
    -Já myslím, že skončíme, ne?
  • 00:25:58 -Řekl jsi všechno.
    -Ne, zdaleka ne.
  • 00:26:00 O tvých podnikatelských aktivitách
    se už dostatečně psalo.
  • 00:26:03 A píše.
  • 00:26:06 A píše a bude psát,
    protože to není uzavřený.
  • 00:26:09 Teď rozjíždíš seriál
    s českou justicí.
  • 00:26:13 Škoda, že ho neprodukuju.
  • 00:26:18 Kdybys to měl zjednodušit,
    aby tomu každej rozuměl.
  • 00:26:24 Co bylo v kritickou chvíli
    tvojí největší chybou,
  • 00:26:28 žes prodělal kalhoty,
    jak všichni víme?
  • 00:26:32 -Jednoznačně důvěra v partnera.
    -Měl jsi od někoho slíbený peníze.
  • 00:26:37 Měl jsem kolegu, kterej se mnou
    chtěl film Andělská tvář,
  • 00:26:43 kterej všichni znají, produkovat,
    a tři dny před první klapkou
  • 00:26:47 odešel s dvaceti miliónama,
    a už jsem ho neviděl.
  • 00:26:50 Jeho penězma,
    který do toho měl vložit.
  • 00:26:53 Tvoje chyba byla to, žes od něj
    peníze nedostal, jen ti je slíbil.
  • 00:26:57 Věřil jsem, že budou,
    protože jsme spolu dělali
  • 00:26:59 Z pekla štěstí,
    kde do toho dal 12 miliónů.
  • 00:27:03 Když proběhla tisková konference,
  • 00:27:05 kde se fotil se všema hvězdama
    tak před novinářema řekl,
  • 00:27:09 že do toho jde
    s dvaceti miliónama.
  • 00:27:11 Měli jsme smlouvy, ale
    tři dny před tím jsem měl telefon,
  • 00:27:16 že peníze nebudou
    a pak natočil jinej film.
  • 00:27:22 Asi byly špatný smlouvy,
  • 00:27:24 když mu někdo cukne
    s dvaceti miliónama.
  • 00:27:28 Jirka říkal,
    že je měl připravený,
  • 00:27:30 ale nevím,
    jestli je měl podepsaný.
  • 00:27:32 To byla moje chyba,
    že jsem dal na důvěru.
  • 00:27:35 Nebyly podepsaný.
    I kdybych měl smlouvy podepsaný,
  • 00:27:38 tak myslím,
    že se soudíme do dneška.
  • 00:27:40 Mám tolik smluv,
    který mi nikdo nezaplatil,
  • 00:27:45 že si myslím, jak tady sedíme,
  • 00:27:48 že někdy podaná ruka u člověka,
    kterýmu můžete důvěřovat,
  • 00:27:51 je víc než 70 dobrejch právníků,
    protože bych se do dneška soudil.
  • 00:27:56 Tvoje chyba byla možná ta,
    že i když jsi věděl,
  • 00:27:58 že nemáš peníze, tak jsi filmování
    nezastavil a pokračoval.
  • 00:28:03 Je to pravda?
    Točil jsi na dluh.
  • 00:28:06 Bylo to o tom,
    že byly podepsaný všechny smlouvy.
  • 00:28:10 S herci, s ubytováním,
    a tak dále.
  • 00:28:13 Stál jsem před rozhodnutím,
    že film spustím
  • 00:28:16 a přijde na něj tolik diváků,
    kolik na film Zdeňka Trošky
  • 00:28:19 v průměru chodí, nebo nepřijde,
    což se mi nechtělo věřit
  • 00:28:26 a nebo, když to zruším,
    tak zaplatím 10 miliónů storno.
  • 00:28:30 Kdybych ten film zrušil,
  • 00:28:31 tak jsem šel do desetimiliónového
    dluhu a musel bych to zaplatit,
  • 00:28:35 takže jsem udělal to,
    že jsem film Andělská tvář,
  • 00:28:39 který dnes znají hlavně dámy,
    risknul, ale...
  • 00:28:43 -Ale dlužíš padesát.
    -To ne.
  • 00:28:46 -Já nevím kolik.
    -Dlužím dost.
  • 00:28:48 -Víc než deset.
    -Dlužím dvacet.
  • 00:28:51 Dlužíš dvacet?
    Ale dlužil bys bejval deset.
  • 00:28:55 A úroky,
    který za ty roky naběhly.
  • 00:28:56 -Všechny jsi vyplatil?
    -Ano.
  • 00:29:01 Film je zaplacen, akorát lidé,
    kteří se mnou dělali filmy
  • 00:29:06 před tím a všechno se zaplatilo
    tak tenhle film nevyšel.
  • 00:29:11 Teď jsi v situaci,
    že jsi popotahován soudně.
  • 00:29:14 Kde chceš sehnat peníze?
    Máš nějakej plán?
  • 00:29:19 Plán mám,
  • 00:29:20 ale protože jsem díky podnikání
    v kultuře o všechno přišel...
  • 00:29:27 Taky díky svojí naivitě.
    Že jo, pane doktore?
  • 00:29:32 Byl naivní.
  • 00:29:34 Taky ti můžu slíbit 20 miliónů
    a vytratit se s hlavní hvězdou.
  • 00:29:38 Karle,
    především díky svojí naivitě.
  • 00:29:41 Tys tam hrál prince, nebo co,
    a myslel sis,
  • 00:29:44 že baby se pak
    pohrnou do biografů.
  • 00:29:47 Krásný Pomeje.
    To byla tvoje naivita.
  • 00:29:50 -Sám ses obsadil.
    -Neobsadil.
  • 00:29:53 Obsadil mě Zdeněk Troška
    3 měsíce před natáčením.
  • 00:29:56 -Kdo by odmítl producenta?
    -Víš, jak je těžký
  • 00:29:59 sám se sebou dělat smlouvu,
    když běháš kolem stolu?
  • 00:30:03 Já jsem Olda a Kolář v jednom.
    Stojíš u stolu,
  • 00:30:08 podáš smlouvu Pomejemu, oběhneš
    stůl a on ti řekne: "Já chci víc."
  • 00:30:13 Běžím zpátky a říkám:
    "To ti nedám."
  • 00:30:24 Takže ve finále hrál
    herec Pomeje zadarmo
  • 00:30:27 a producent Pomeje dluží dvacet.
  • 00:30:30 Ty sis nedal ani korunu
    za natáčení?
  • 00:30:33 -Ne.
    -Ale byl jsi tam za krásnýho
  • 00:30:36 Hrál jsem
    symbolicky za korunu
  • 00:30:38 a tu jsem dodneška
    od Pomejeho neviděl.
  • 00:30:41 -Ale zahrál sis prince.
    -Hledali jsme herce i v zahraničí.
  • 00:30:47 -Na tvoji roli?
    -Ano.
  • 00:30:50 Konkurzem prošlo 30 herců.
    Já do toho nekecal
  • 00:30:53 a Zdeněk přišel a povídá:
    "Potřebuju zhýralej typ jako ty."
  • 00:30:57 "Když shodíš do 2,5 měsíců 25 kilo,
    tak to budeš hrát."
  • 00:31:01 Tu výzvu jsem vzal,
    ale bylo to těžký,
  • 00:31:04 protože jsem jako producent
    vyhlásil, že když budu hrát,
  • 00:31:07 ať se na mě neobrací štáb
    jako na producenta,
  • 00:31:10 ale když slezu z jeviště,
    tak jsem producent.
  • 00:31:12 Točili jsme
    na Kanárských ostrovech
  • 00:31:15 jak něco hrdinně říkám
    své bývalé ženě.
  • 00:31:18 Míša hrála hlavní roli.
  • 00:31:20 Já jí tam říkám něco krásnýho.
    Naučenej text.
  • 00:31:23 Všechno připravený a přišla
    asistentka produkce a říká:
  • 00:31:27 "Jirko, my víme,
    že se na tebe nesmíme obracet
  • 00:31:30 jako na producenta,
    když hraješ, ale je průšvih."
  • 00:31:33 Kanáry - chráněná oblast.
    Došel hajzlpapír.
  • 00:31:37 Dověděl ses to
    v tom romantickým rozmachu.
  • 00:31:41 Takže je to jako celej můj život
    od hrdiny k hajzlpapíru.
  • 00:31:45 Šel jsem vyřešit hajzlpapír.
  • 00:31:52 Kdybys měl jako producent
    jenom tyhle papíry, že jo?
  • 00:31:55 To nebyla sranda.
    Bylo pod pokutou
  • 00:31:58 asi 30 tisíc dolarů,
    že když nebude
  • 00:32:01 správnej počet kadibudek
    a nebude v něm hazljpapír,
  • 00:32:05 tak nám Španělé dají pokutu
    až 30 tisíc dolarů.
  • 00:32:09 Abych ještě nedlužil
    30 tisíc Španělsku,
  • 00:32:12 tak jsem šel řešit hajzlpapír.
  • 00:32:14 Ten jsem vyřešil
    a pak jsem dohrál hrdinskou scénu.
  • 00:32:18 A to je můj život.
    Jeden bohatej člověk mi říkal:
  • 00:32:21 "Tobě z těch dvanácti filmů,
    na kterých ses podílel,
  • 00:32:25 prošlo rukama čtvrt miliardy
    a nezůstalo ti nic, ani kávovar."
  • 00:32:30 "Ty patříš do Bohnic."
  • 00:32:32 Podnikatel, kterej má čtvrt
    miliardy za 12 let v ruce
  • 00:32:35 a nezůstane mu vůbec nic,
    je blázen.
  • 00:32:38 Kdyby to byl tvůj první film,
    tak bysme se tomu nedivili.
  • 00:32:43 Před tím jsi vyprodukoval
    řadu filmů
  • 00:32:47 a to byly kasovní trháky.
    Kameňáky nebo co?
  • 00:32:50 Princezna ze mlejna,
    Z pekla štěstí 1 + 2,
  • 00:32:54 Andělská tvář, tři Kameňáky.
  • 00:32:56 Jak to, že tam se to povedlo?
    Že smlouvy byly v pořádku?
  • 00:33:00 Tam všichni dodrželi,
    co měli.
  • 00:33:03 Všechny ostatní filmy jsou
    zaplacený, a tenhle mě zničil.
  • 00:33:07 Ty jsi nic nenaspořil,
    jak je vidět.
  • 00:33:10 Košili mám
    a mobil mi platí kamarádi.
  • 00:33:14 Mobil ti platí kamarádi?
    A voláš hodně?
  • 00:33:18 Nic jinýho nedělám, než volám.
    Pomoc! Pomoc!
  • 00:33:22 Myslíš si,
    že když to dopadne úplně nejhůř,
  • 00:33:27 tak můžeš jít,
    jak se lidově říká, do tepláků?
  • 00:33:31 Karle, tohle je veselej pořad.
    Kluci jsou úspěšní.
  • 00:33:35 Já jsem sem šel proto,
    že to má bejt veselý,
  • 00:33:38 ale když jsem za poslední 3 roky
    absolvoval 69 výslechů
  • 00:33:42 a 69krát za tebou zapadnou mříže
    a nevíš jestli...
  • 00:33:46 Přestože nemáš nic, nic jsi
    neukradl, nemáš vilu, mercedes,
  • 00:33:51 tak jednoho dne přišli exekutoři
    a nám s Míšou vzali úplně všechno.
  • 00:33:56 Zůstal jenom koberec,
    kterej nebyl náš.
  • 00:33:59 Jestli si ženy dokážou představit,
    co to bylo za tlak.
  • 00:34:04 Jednoho dne přijdou
    a všechno odvezou.
  • 00:34:07 I obrázky. Všechno. Nemáš nic.
    I příbory. Všechno. Nic tam není.
  • 00:34:12 -Vzali i příbory?
    -Jo.
  • 00:34:14 -Byly stříbrný?
    -Ne, normální. Berou všechno.
  • 00:34:18 -I tohle. Nebylo na čem sedět.
    -Neznám exekuce.
  • 00:34:22 -To se pak někde prodá?
    -Buď rád, že to neznáš.
  • 00:34:25 Zatím.
    A věřitelé to prodaj?
  • 00:34:28 Jedině,
    že by tě dostali na alimenty.
  • 00:34:31 Nech toho, ještě i ty!
  • 00:34:41 Karle, ty podle tvejch manželek
    taky podnikáš v kultuře.
  • 00:34:45 No tak, Jirko,
    najednou by se ti líbilo...
  • 00:34:48 Ty jdeš do mě,
    musím ti to trochu vrátit.
  • 00:34:52 Líbilo by se mu,
    že bysme seděli spolu.
  • 00:34:54 Založili bysme Divadlo za mřížemi.
    Ono to fakt není veselý.
  • 00:34:58 Když tam jdeš a pak tě pustěj,
    tak seš rád.
  • 00:35:02 Když jdeš k soudu, a já soud
    budu mít celý dva dny,
  • 00:35:06 kde bude hrozně moc svědků
    a já budu viněn za to,
  • 00:35:10 že jsem si půjčil tři neděle
    po premiéře 820 tisíc
  • 00:35:15 a v tý době jsem měl už vědět,
    že ten film to nevrátí.
  • 00:35:19 -Na tom je postavená žaloba.
    -Jo.
  • 00:35:21 -Tys měl vědět, že to nezaplatíš.
    -Měsíc po premiéře jsem měl vědět,
  • 00:35:26 že z filmu, kterej stál přes
    70 miliónů, nezaplatím 820 tisíc.
  • 00:35:30 Kdybych tu měl hrát hrdinu
    a bejt veselej,
  • 00:35:34 tak moc veselej nejsem,
    protože mě to teď čeká.
  • 00:35:37 Když přijdeš o manželku
    a přijdeš o všechno...
  • 00:35:40 Začal jsem pít,
    brát prášky na spaní.
  • 00:35:43 Kombinoval jsem to,
    skončil na psychiatrii,
  • 00:35:46 skončil na výsleších
    a nezvládl jsem to.
  • 00:35:49 Ať mám 2 metry a měl jsem 120 kilo
    a byl jsem sportovec,
  • 00:35:53 tak tě to tak semele,
    že jsem dvě hodiny ležel
  • 00:35:56 na posteli, takhle šoupal nohou,
    až Míša řekl "dost".
  • 00:35:59 Zavolali jsme Marku Vašutovi
    a ten mě zachránil,
  • 00:36:02 že mě okamžitě vzal
    ke skvělé psychiatričce.
  • 00:36:06 Přemejšlel jsem i o sebevraždě.
    Teď už to můžu říkat v klidu,
  • 00:36:09 protože moje šance byla přestat
    pít, takže dva roky vůbec nepiju.
  • 00:36:13 Teď je to takový,
    že tě to semele.
  • 00:36:16 Pak brečíš, lituješ se
    a seš odpornej.
  • 00:36:19 Manželka tě opouští
    a furt někomu vyprávíš.
  • 00:36:22 Jediná šance v tý branži je,
    že ti zůstanou aspoň
  • 00:36:25 dva tři kamarádi,
    který ti řeknou:
  • 00:36:28 "Víš co?
    Tak už si to jdi švihnout."
  • 00:36:31 "Jdi skočit z Nuseláku,
    už nás všechny otravuješ."
  • 00:36:34 -Dobrej kamarád.
    -Všichni, co podnikáme,
  • 00:36:37 jsme jednou nohou v kriminále,
    když uděláme špatný rozhodnutí.
  • 00:36:44 Před dvěma lety jsem
    takhle odložil poslední pivo.
  • 00:36:48 Začal se mi čistit mozek,
    shodil jsem 30 kilo.
  • 00:36:51 Na příští rok mám
    dva velký hudební projekty.
  • 00:36:54 Když vyjdou
    a přátelé a sponzoři dají...
  • 00:36:58 Poslouchal jsem tě.
    Mám to spočítaný.
  • 00:37:02 Za 14 let, co to dělám,
    jsem se sešel se 738 firmami.
  • 00:37:06 Většinou dali do Miss mokrého
    trička nebo do něčeho jiného.
  • 00:37:11 Všichni víte, pánové,
    jak ta kultura je...
  • 00:37:14 Sežeň dneska na něco
    pár set tisíc
  • 00:37:17 a sežeň na film
    30, 40, 70 miliónů.
  • 00:37:20 Musím říct,
    že teď se něco rýsuje,
  • 00:37:23 ale v případě, že mě zavřou,
    tak za těch 20 miliónů
  • 00:37:27 budu lepit pytlíky
    možná 20 miliónů let.
  • 00:37:31 Mně se líbí, jak už máš
    připravenou obhajovací řeč.
  • 00:37:35 Nemám.
  • 00:37:36 Tam stačilo jen na začátku
    říct: "Slavný soude."
  • 00:37:39 Nebude to jednoduchý,
    protože je to tak,
  • 00:37:42 že bude svědčit moje žena,
    Zdeněk Troška, herci.
  • 00:37:46 Všichni tam budou sedět
  • 00:37:48 a já budu obviněnej,
    že jsem udělal trestnej čin.
  • 00:37:52 Jinak až přijde honorář
    za tenhle pořad,
  • 00:37:55 tak ho nesu správkyni
    konkurzní podstaty,
  • 00:37:58 protože už dva roky
    nesmím vydělat nic
  • 00:38:01 a všechno co vydělám,
    nesu tam.
  • 00:38:03 Tvý pořady jsou tak dobrý,
    že je pro mě čest,
  • 00:38:06 že mě, člověka, kterej se
    hrabe nahoru, jsi pozval.
  • 00:38:09 Udělalo mně to hrozně dobře.
    Díky.
  • 00:38:11 Konečně jsi řekl,
    co jsme si domluvili.
  • 00:38:26 Musím říct, že se před čtrnácti
    dny stal obrovskej zázrak.
  • 00:38:30 Neuvěřitelnej příběh.
  • 00:38:32 Když se ti v naší branži nedaří,
    najednou začneš bejt sám.
  • 00:38:37 Myslel jsem, že mám tolik
    kamarádů, který jsem živil.
  • 00:38:40 Na všech filmech
    dělaly stejný štáby.
  • 00:38:41 A pak ti samí mě kvůli
    12 tisícům dávali k soudu.
  • 00:38:45 -Najednou stojím v hospodě...
    -A nepiješ.
  • 00:38:49 Člověče,
    mě hospody strašně bavěj.
  • 00:38:52 Piju buď nealkoholický pivo
    nebo energetický nápoj.
  • 00:38:55 Nicméně tam stojím a přijde
    nádherná ženská kolem 35
  • 00:38:59 kouká na mě a říká:
    "Pane Pomeje, můžu s váma mluvit?"
  • 00:39:02 A já:
    "Sakra, jestli nedlužím."
  • 00:39:05 Já už vždycky, když takhle
    někdo přijde, si říkám,
  • 00:39:08 že jsem v konkurzu,
    tak jestli se tam přihlásila.
  • 00:39:10 Říká: "My jsme podnikatelky
    z Český Lípy
  • 00:39:13 a nám se strašně líbí film
    Andělská tvář.
  • 00:39:17 Nevíme, proč píšou,
    že to zkrachovalo.
  • 00:39:20 "Víte co? My bychom chtěly
    založit nadaci na vaše dluhy."
  • 00:39:25 Říkal jsem si,
    že je to skrytá kamera.
  • 00:39:29 Bylo to v mých
    milovaných Kravařích U Doušů,
  • 00:39:33 tak jsem si říkal,
    že tady kamera nebude.
  • 00:39:36 Říkám jí:
    "Ale já nechci peníze."
  • 00:39:38 "Vymyslete něco
    a já si to odpracuju."
  • 00:39:40 "Pomozte mi jinak."
  • 00:39:42 Ženská se pousmála.
    Hned věděla jak.
  • 00:39:49 Karle...
  • 00:39:57 Hned to šla babám říct.
    Rozumíš?
  • 00:40:00 Řekla:
    "Dobře, za 14 dní se sejdeme."
  • 00:40:02 A sešli jsme se.
    Víš, co zakládaj?
  • 00:40:04 -Ne.
    -Zakládaj nadaci Andělská tvář 2.
  • 00:40:07 A řekla, že se spojej podnikatelky
    a natočej si Andělskou tvář 2.
  • 00:40:11 Shodou okolností
    před tejdnem dopsaná knížka.
  • 00:40:14 -Chtěj natočit pokračování.
    -Už existuje dvojka.
  • 00:40:17 Složily se a dnes už maj
    sesbíraný 4 milióny.
  • 00:40:21 Dokonce mně Petr Kolář bude
    13.12. na náměstí v Český Lípě
  • 00:40:25 k narozeninám zadarmo zpívat
    a výtěžek půjde
  • 00:40:28 do nadace Andělská tvář
    pro Andělskou tvář.
  • 00:40:31 Nebo posléze, kdyby
    nebylo na Andělskou tvář,
  • 00:40:34 tak jsme se dohodli,
  • 00:40:36 protože mým snem je
    dál dělat do pohádky,
  • 00:40:39 takže do pohádky,
    když se vybere míň.
  • 00:40:41 Je to strašně krásný, protože
    nejvíc v podnikání neoceníš,
  • 00:40:44 že máš prachy a sponzory,
    ale až si rozbiješ držku,
  • 00:40:48 tak ti říkám,
    že se začneš chytat tonoucího
  • 00:40:50 a když někdo přijde
    a zaplatí ti třeba jen mobil,
  • 00:40:54 tak ti dá naději jít zpátky.
  • 00:40:57 Nechci dojímat, můžu si za to sám,
    ale chci zpátky.
  • 00:41:01 Dostal jsem nabídku
  • 00:41:03 dělat v úplně jiným oboru
    za slušný peníze,
  • 00:41:05 ale říkal jsem si,
    že když už jsem tu chybu udělal
  • 00:41:08 a jsem poučenej,
    tak to ještě zkusím.
  • 00:41:11 Ta knížka je tak nádherná,
    že dámy budou plakat.
  • 00:41:14 A doufám,
    že vypláčou 20 miliónů.
  • 00:41:19 -Jiří Pomeje!
    -Děkuju.
  • 00:41:31 Přátelé,
    to je pro dnešek všechno.
  • 00:41:35 Děkuju vám za vaši pozornost
    a tradičně vás zvu
  • 00:41:39 na naše setkání
    tady v Semaforu za týden.
  • 00:41:43 budeme se zabývat tím,
    jak se dělaj pohádky.
  • 00:41:47 Na shledanou.
  • 00:41:51 Skryté titulky: Zuzka Kmentová
    Česká televize, 2007