Udělat bezvýznamného kandidáta z lidu do dvou měsíců prezidentem? Proč ne? V dnešní době už jde přece všechno, obzvlášť s dobrou kampaní.
Režie: Jonáš Karásek. Scénář: Maroš Hečko, Michal Havran ml., Peter Balko. Hrají: Marek Majeský, Monika Hilmerová, Michal Dlouhý, Michal Kubovčík a další.
Kandidát

Do voleb nového slovenského prezidenta zbývají dva měsíce a namyšlený, ale profesionální šéf reklamní agentury Adam Lambert (M. Majeský) se stává vedoucím kampaně nevýrazného Petera Potôňa. Ten byl do boje o prezidentské křeslo „nasazen“, jen aby ubral pár procent hlasů jinému kandidátovi a jeho vítězství je zcela vyloučené. Lambert se však na jednom večírku potká se svým rivalem z branže, který vede kampaň za jasného favorita a nechá se od něj vyprovokovat. Uzavře sázku, že udělá z Petera Potôňa dalšího slovenského prezidenta, a to hned v prvním kole. Ihned nato se rozehrává mašinerie profesionálního politického marketingu, která má za cíl „vyrobit“ nového prezidenta.

Černohumorný thriller se značně ironickým pohledem na zákulisí jedněch smyšlených prezidentských voleb natočil Jonáš Karásek v roce 2013 podle knihy Maroše Hečka a Michala Havrana. Satiricky a s nadhledem pak pojednává o palčivých tématech současné digitální éry – jak snadno lze manipulovat veřejným míněním ve prospěch kandidáta, co je ve skutečnosti jen loutkou na nitkách špičkového týmu marketingových géniů. A také, že jsou to právě oni, kdo vyhrávají volby.

Napište nám