Chat

Jak nenaletět na předváděcích akcích

Marcela Reichelová

Záznam chatu z pátku 29. dubna 2011

marie: „dobrý den chtěla bych se zeptat když pojedu na ten zájezd který je dosti výhodný a nepůjdu na předvádečku a nic si nekoupím mohou po mě pak něco chtít a vymáhat třeba exekucí ? děkuji“

Marcela Reichelová: „Dobrý den! Myslím si, že se vám nepodaří na předváděcí akci nejít, většinou jsou účasníci pořadateli hlídání. Exekuce vám, v žádném případě nehrozí.“

Pavlína: „dobry den, je cim dal vic senioru, kteri naivne naleti. Bude s tim stat neco delat, nejak je chranit treba nejakym novym zakonem?“

Marcela Reichelová: „Dobrý den! Jak jsem právě ve vysílání upozorňovala, zákon na takovéto spotřebitele pamatuje § 57 Občanského zákoníku, je jen potřeba, když už něco zakoupí rychle reagovat.“

Irena: „Dobrý den,musím si na předváděcí akci vždy zakoupit nabízený produkt?“

Marcela Reichelová: „Dobrý den! Somozřejmě, že nikoli. Záleží na rozhodnutí každého jednotlivce.Obchodní zástupci jsou ovšem tak dobře školení, že na spořebitele vyvíjejí silný nátlak.“

Mirka Hašková: „Dobrý den,naše babička si zakoupila na předváděcí akci v restauraci masážní přístroj. Babičce je 82 let ,je skoro hluchá a vůbec neví,co podepisovala a už vůbec nevěděla,že jí to prodali na úvěr s velkými úroky. Chtěli jsme od smlouvy odstoupit dle &57,ale odpvěděli nám,že to nejde,protože si restauraci zaregistrovali na ŽÚ. Poradte,co s tím.“

Marcela Reichelová: „Dobrý den! Situaci, kdy se firma zaregistruje na jeden den na ŽÚ a tvrdí, že spotřebitel uzavřel smlouvu v kameném obchodě jsme konzultovali s ŽÚ, názor ŽÚ je, že se stále nejedná o kamennou provozovnu. Doporučuji bránit se v případě nesouhlasu s odstoupením i žalobou. V poradně již známe případ, kdy spotřebitelce vrátili peníze i když se nejdříve oháněli registraci na ŽÚ.“

Mirka Hašková: „omlouvám se ,ještě jednou se zeptám....Firma píše ,že je restaurace dle živnostenského oprávnění na pořádání prodejních a obdobných sakcí je místo obvyklé k podnikání a k prodeji.A že to bylo řádně označeno. Máme i v tomto případě šanci? Už několikrát nás odbyli,že nemáme nárok na to,že je dáme k soudu vůbec nereagovali.“

Marcela Reichelová: „Jak přesně má firma restauraci registrovanou nevím, ale pokud si takto firma registruje restauraci na jeden den, názor KŽÚ v Ostravě je, že se stále nejedná o kamenou provozovnu. Mnohdy firma nevěří, že spotřebitel půjde tak daleko a žalobu podá, protože je spousta lidí, kteří se žalobu podat obávají.“

Pavlína: „dobry den, ja jsem myslela, ze bez obcanky tam nikoho ani nepusti, ze ji kontroluji hned u autobusu, aby se nikdo nemohl pak vymlouvat, ze nemuze podepsat smlouvu, protoze nema obcansky prukaz. Aspon tak mi to rikala babicka, ze chteli videt obcanku hned u autobusu.“

Marcela Reichelová: „Dobrý den! Firmu, pořádající předváděcí akci nic neopravňuje občanský průkaz kontrolovat.“

Klára: „Dobý den, s manželem jsme již několikrát absolvovali převáděcí akce různých firem v restauracích zde v Brně kde bydlíme. Zásadně se řídíme heslem nic nekupovat a obvykle tam jdeme především proto, že nabízí zajímavé dárky například mobilní telefon a vždy jsme rovněž dostali zdarma večeři. Stejně předváděné věci mají vždy příšerně předražené.“

Marcela Reichelová: „Dobrý den! K tomuto nemůžu napsat nic jiného, než vás za vaše heslo pochválit.“