Chat

Elektronická zdravotní knížka

Dr. Hronek

Záznam chatu ze čtvrtka 10. prosince 2009

Hana: „Dobrý den, jak je zajištěna bezpečnost dat uložených v el. zdrav. knížce? Díky.“

Dr. Hronek: „registrace klienta a poskytovatele zdravotní péče je nutným předpokladem k povolení ke vstupu do systému (lékař má právo zapisovat, pacient číst) obecné principy bezpečného přístupu cestou internetu jsou podobné elektronickému bankovnictví“

Jana: „Dobrý den, jak je možné si tuto knížku zřídit? Je podmíněna výběřem zdravotní pojišťovny u které je pacient registrován? Děkuji“

Dr. Hronek: „Dobrý den, ano, tuto službu poskytuje svým pojištěncům pouze VZP. Do konce listopadu byla dočasně nabídnuta možnost i pojištěncům ostatních pojišťoven.“

Milan: „Dobrý den, mohou knížku využívat jen u některé pojišťovny? Nebo na pojišťovně nezáleží?“

Dr. Hronek: „Pouze VZP, která má exkluzivitu na poskytování služeb EZK“

Vladimíra: „Dobrý den, mám založenou EZK, pokud požádám svého lékaře aby mi zapsal zdravotní dokumentaci do knížky je to jeho povinost a provádí se tato činnost zdarma nebo je zpoplatněna? Děkuji Vladimíra“

Dr. Hronek: „systém je dobrovolný jak pro pacienty, tak pro lékaře. pokud je Váš lékař registrován, není pro něj problém odeslat do Vaší EZK potřebé informace“

Lenka Mikulíčková: „Dobrý den,prosím,jak dlouho je zapotřebí,aby jsem dostala tuhle knížku,už jsem o ni žádala před dvěma měsíci a stále čekám na odezvu,byla přislíbena ale stále bez výsledku.Děkuji“

Dr. Hronek: „moc se omlouvám,pokud čekáte na doručení PIN tak dlouho, enormní zájem o zřízení EZK nás poněkud zaskočil. Registrujeme desítky tisíc klientů. Nyní jsme již schopni registrovat v řádu dnů. Věřím, že Vám regsitrace dorazí každým dnem.Jinak prosím kontaktuje naši infolinku 221458180“

Petra kubaňová: „Potřebovala bych zjistit,jak tu knihu používat...“

Dr. Hronek: „www.izip.cz, nebo 221458180 infolinka, tady najdete vše o EZK“

Anna: „Dobrý den. Myslíte že časem tyto elektronické knížky nahradí klasické papírové záznamy?“

Dr. Hronek: „Určitě, sdílení informací je klíčové pro efektivní léčbu a je to samozřejmě daleko bezpečnější než papírová dokunetace v kartotékách na chodbě zdravotnických zařízení“

Petra: „Dobrý den,ve výpisu zdravotní knížky uvidím cenu za provedené zákroky???A Pokud se zaregistruji např.dnes,tak od kdy se mi objeví údaje?Od data registrace nebo i zpětně?“

Dr. Hronek: „Ano, pojišťovna Vám posílá do systému EZK vyúčtování poskytnuté zdravotní péče“

Tereza: „Dobrý den, mohou lékaři vkládat informace zpětně? Např. když jsem si letos knížku založila, jestli se můžu dozvědět informace staršího data. Děkuji za odpověd.“

Dr. Hronek: „Ano, je to možné, ale nejlépe funguje, když praktický lékař vloží Vaši anamnézu, což je souhrn předchorobí.“

M_Kadlecova: „DObrý den, registrovala jsem sebe i svoje 2 děti již v r. 2005 a od té doby jsme všichni 3 strávili bohužel hodně času u různých lékařů odborných i v nemocnicích. Bohužel mám zkušenost, že NIKDE nikdo elektronickou knížku nepoužíval, i když jsem na to vždy lékaře upozornila a na kartě pojišťovny mám nálepky IZIP. Vždy musím pátrat v paměti několik let zpátky o počtu antibiotik, výsledcích vyšetření, apod. Jak lze jakéhokoli lékaře "přinutit", aby IZIP využíval? Děkuji“

Dr. Hronek: „Je mi to líto, chce to jen trpělivost. Některá zařízení mají velmi různorodý informační systém a bylo pro ně složité informace předávat. Já sám jsem to řešil přepisem papírových zpráv do kolonky zápis pacienta :-) Jakékoliv nucení a povinnst se neosvědčuje.“

Kateřina Vašutová: „Dobrý den, EZK mám už několik let. Kromě prvního zápisu od lékaře, který mě do systému zaregistroval, a dat z lékárny, žádný jiný zápis nemám. Od té doby jsem navštívila hodně odborníků, prodělala těhotenství, porod...“

Dr. Hronek: „Praktický lékař je klíčem, zapisuje a obnovuje anamnézu, která je důležitá pro ostatní lékaře. Lékaře registrujeme v posledních měsícíh velmi intenzivně, čímž kompletujeme síť zapisovatelů“

Kadlecová Jana: „dobrý den, mám IZIP už od roku 2006 a nejde mi přihlásit se pomocí internetu, i když zadávám požadované údaje (PIN). Objeví se sdělění, že je chyba v systému. Jak mám postupovat,má endokrinoložka, která mne pro IZIP získala mi řekla, že tento systém není dosud v provozu. Díky“

Dr. Hronek: „Obraťte se prosím na technickou podporu infolinka 221458180“

Holubová: „Uvažuje se přeci jen ještě o plošném zavedení elektronických zdravotních knížek? V jakém časovém horizontu?“

Dr. Hronek: „Plošné zavedení ve smyslu povinné určitě ne. Dobrovolnost je složitější, ale funguje lépe :-)“

laďka: „dobrý den, asi před měsícem a půl jsem se na ulici registrovala do systému IZIP s tím, že mi přijde sms a do týdne doporučen dopis s helama... sms přišla, ale dopis do dnešního dne ne. musím se registrovat znova? díky“

Dr. Hronek: „Obraťte se prosím na infolinku 221458180, ochotně Vám pomohou.“

Lukáš: „Dobrý den a co mám dělat když knížku mám ale ztratil jsem k ní přistupové kody. děkuju za odpověď“

Dr. Hronek: „Bude potřeba doručit nové PIN, volejte Infolinku 221458180, pomohou Vám“

Míla: „Dobrý den. O IZIPu už nějakou dobu vím, ale nikdy jsem se víc nezajímala, protože IZIP byla určena výhradně klientům VZP, já jsem klientem jiné zdravotní pojišjťovny. Změnilo se něco? Jsou už zapojeny jiné zdravotní pojišťovny?“

Dr. Hronek: „Zkoušeli jsme nabídnout EZK i pojištěncům jiných pojišťoven. Zájem byl veliký. Zatím ale bude VZP určitě jedinou, která nabízí knížky zdarma“

Hana Kadlecová: „Dobrý den,žádala jsem lékaře,jestli bych si nemohla vytvořit zdravotní knížku,elektronickou,a on mi řekl,že mi to nedoporučuje a že jsem na ní moc mladá.je mi 27“

Dr. Hronek: „Registrovat se můžete i na České Poště( Czechpoint), v označených lékárnách či na našem webu. I pro zdravé má knížka smysl“

Zuzana: „Dobrý den, mám knížku již více než rok, nicméně žádný z lékařů do ní zatím nic nezapsal, přestože jsou v izip registrovaní. Co s tím? Děkuji“

Dr. Hronek: „Před třemi měsíci jsme zahájili novou informační kampaň. Dejte nám prosím chvilku čas. Nicméně po lékaři to chtějte, v případě že odmítne požádejte o papírovou zprávu a přepište si ji sám“

Veronika: „Dobrý den,knížku mám už několik let,ale připadá že to zatím moc nefunguje,nemám tam o sobě skoro žádné údaje třeba jako očkování,krevní skupinu,prodělané operace.Akorát ted co jsem za posledních půl roku marodila,tak tam jsou nějaké záznamy,což mě docela překvapilo,kdžy jsme se po dlouhé době podívala.Ale předtím vůbec nic.“

Dr. Hronek: „zapojování poskytovatelů je postupné a mnohde potřebuje technologickou přípravu. Přesto přehled o provedených vyšetřeních lze zjistit z vyúčtování VZP“

Valešová M.: „Měla bych zájem o elektronickou zdravotní knížku, ale žádný z lékařů ke kterým chodím nemá napojení. Byla jsem i ve Zdravotní všeob. pojišťovně, ale ani oni zatím nemají tento program. Kam se mám obrátit? Myslí že lékaři ani o toto nemají snad zájem. Nechtěla bych aby bylo moje jméno uváděno v televizi. Děkuji.“

Dr. Hronek: „Pošta s Czech Pointem, označené lékárny, nebo náš web. Dnes zapisují tisíce lékařů, zájem o efektivní léčbu jim je a čím dál více bude společný“

Karla Vrzalová: „Dobrý den, zajímají mě 2 věci: 1) dočetla jsem se, že klienti jiných pojišťoven, než VZP budou časem platit za tuto službu určitý poplatek. Nikde jsem se však nedočetla, jak velký tento poplatek bude. 2) Je možné po vstoupení do systému EZK zase vystoupit? Když jsem se na EZK zeptala své lékařky, vůbec netušila, o čem hovořím a co EZK znamená. Musím podotknout, že se jedná o mladou lékařku. Tak mě napadlo, jestli jsou lidé a lékaři o této možnosti dostatečně informováni. Děkuji za odpověď. Přeji hezký den. Karla Vrzalová“

Dr. Hronek: „Situaci analyzujeme. v dohledné době to budou jenom pojištěnci VZP. kdo bude moci služeb EZK využívat Knížku lze velmi jednoduše zrušit. Je to Váš majetek. S lékaři pracujeme individuálně. trvá to déle, ale je to efektivnější.“

Romana: „dobrý den je nějaký seznam lékařu kteří jsou v tom registrováni?“

Dr. Hronek: „Ano,máte je ve své zdravotní knížce“

petr: „jak mohu přes internet požádat VZP o přehlrd o poskytnuté zdrav. péči ? díky“

Dr. Hronek: „Přehled vykázané péče je do systému IZIP odesílán automaticky. Máte ho tam.“

Jana J.: „Dobrý den! Chci se Vás zeptat, proč není zákonem dána povinnost lékaře zápisu do EP? Dozvěděla, že hodně lékařů nechtějí dávat záznamy o klientovi do EP, mnozí mají strach ze zneužití dat klientů i míst ordinací atd. Dále proč si důležitá data nemohou v EK zaznamenávat i samotní klienti - např. znají datum a druh očkování, alergie apod. Tam je pouze povoleno provádění zápisů klienta bez obrázkových, oskenovaných příloh, obávám se, že lékaři takové záznamy klienta nečtou. Překvapilo mne, že moje starší cca 2 roky záznamy v EP jsou smazány, měla jsem tam informace o očkování atd. Nezobrazují se mi ani výpisy lékařských operacík? Co s tím chcete dělat?“

Dr. Hronek: „Povinnost vede k odmítnutí Viz SÚKL. Infomovaný občan je správná cesta. Data se ze systému nemažou. Díky novému designu moho být uložena pod jnou záložkou. Přesto kontaktujte InfoLinku 221458180.“

Zuzana Kobrlová: „Dobrý den, musím při návštěvě nového lékaře hlásit, že jsem zaregistrovaná u IZIP, nebo mě systém automaticky pozná a data uloží?“

Dr. Hronek: „Lékař, který je v IZIP registrován a díky svému softwaru pozná, zda v systému jste. Me všechny SW to však umí. Proto na kartičku VZP lepíme Logo IZIP, abyhom lékaře upozornili, že máte zřízenou EZK“

Janka Anna Macejková: „Dobrý den, prosím o informaci, jak mám postupovat. Pro elektronickou zdravotní knížku jsem se registrovala už před několika lety. Bohužel jsem ale ztratila veškeré přístupové údaje, od té doby jsem se i vdala (změnila jméno). Na svoji knížku se nedostanu a ani novou nezaložím, neb je původní vázaná rodným číslem. Děkuji za radu. A moje druhá otázka: je možné založit elektronickou zdravotní knížku i 8mi měsíčnímu miminku? Děkuji. Pěkný den. Janka Anna Macejková“

Dr. Hronek: „Kontaktuje info Linku 221458180, pošlou Vám nové údaje. Registrujeme i děti v porodnicích. Samozřejmě pro děti to má význam veliký“