Tuzemští hosté:

KRYŠTOF (Ostrava)
Vznik: 1994

Po sedmi letech zkoušení v garáži se KRYŠTOF v průběhu dvou měsíců stal jednou z nejhranějších a nejprodávanějších skupin na českém hudebním a mediálním trhu. Debutové album Magnetické pole oceněno Zlatou deskou za 20.000 prodaných nosičů.

ABRAXAS (Praha)
Vznik: 1976

Legenda českého rocku se nesmazatelně zapsala do historie v roce 1982 albem Box. Pak se jednotlivý členové skupiny věnovali vlastním projektům. V roce 1996 Abraxas obnovil svoji činnost v téměř původní sestavě. Za dobu své existence nahráli alba Box (1982), Manéž (1984), Šťasnej blázen (1986), Sado – maso (1996) a Rituál (2000).

HYPNOTIX (Praha)
Vznik: 1987

Skupina vznikla v letech 1987 – 1988 na troskách tehdejší nejznámější tuzemské reggae kapely Babalet. Brzy získala pověst jedné z nejlepších českých koncertních skupin. V současnosti hrají především taneční hudbu, míchající dub, ethno, trance a kdovíco ještě. Jejich diskografie obsahuje šest řadových a dvě remixová alba. Tato česko-africká formace často a s velkým úspěchem koncertuje nejen v Čechách, ale hlavně v zahraničí (Německo, Holandsko, Rakousko atd.).

PRIESSNITZ (Jeseník)
Vznik: 1989

Jesenickou kultovní kapelu není třeba nějak zvlášť představovat. Poprvé se objevila na tuzemské scéně v roce 1989. Jejími předchůdci byli punkoví Chlapci z práce. Od roku 1992, kdy debutovali deskou Freiwaldau, vydali 5 řadových a jedno remixové album.

LENKA DUSILOVÁ & SECRET SERVICE (Praha)
Vznik: 2000

V listopadu roku 2000 vydala své první sólové album. Přesto není na české hudební scéně žádnou začátečnicí. Již v první polovině 90. let na sebe výrazně upozornila jako zpěvačka pražské rockové skupiny Sluníčko, se kterou také zvítězila v soutěži Marlboro Rock In a vydala album nesoucí jméno kapely. S odchodem ze Sluníčka v roce 1995 začala spolupráce Lenky Dusilové s Davidem Kollerem ze skupiny Lucie. V další kapele Pusa (kterou tvořili ještě D.Koller a M.Minárik) se poprvé Dusilová představila i jako autorka a textařka. Znovu na sebe upozornila v roce 1999, kdy na album Daniela Landy nazpívala píseň Holka Magor. Do té doby spolupracovala také ještě například s Dušanem Vozárym na projektu Déva, nebo se slovenskými kapelami Mate 2 Mate a Pix Head. V současnosti koncertuje s kapelou Secret Service.

VLTAVA (Praha)
Vznik: 1986

Rok 1986 přinesl řadu událostí, které otřásly světem či alespoň některou z jeho částí. Jen tak namátkou: ve Stockholmu byl zastřelen švédský ministerský předseda Olof Palme, na Haiti došlo ke svržení diktátorského prezidenta Duvaliera, dva výbuchy v atomové elektrárně Černobyl znamenaly dosud největší havárii jaderného reaktoru v dějinách, tragicky se skončil i start amerického raketoplánu Challenger, jenž explodoval hned pár vteřin po svém vzlétnutí. Současně se však toho roku vrátil zpátky do Moskvy po šestiletém vyhnanství i disident Andrej Sacharov, Francie s Velkou Británií se dohodly na stavbě tunelu pod průlivem La Manche, argentinští fotbalisté vyhráli mistrovství světa v Mexiku a především, v Praze se zformovalo hudební těleso, které přijalo název Vltava. Do dnešních dnů má na svém kontě celkem 9, slovy devět, alb.

ZNOUZECTNOST (Plzeň)
Vznik: 1979

Vznik plzeňské punkové legendy Znouzectnost se datuje do roku 1979. Na svém kontě mají hudebníci této formace patnáct titulů, včetně sólových projektů. V jejich hudbě jsou stále patrné kořeny punku let sedmdesátých a osmdesátých. Svou hudbu staví na vyvinutém talentu vymyslet jednoduché chytlavé melodické popěvky. Hravost je přesně tím, co uvedená skupina rozdává plnými hrstmi, doslova po tunách. Inteligentní refrény bez zbytečného rozumování či moralizování - taková je Znouzectnost už řadu let.

SKYLINE (Praha)
Vznik: 1979

Skyline jsou pražská kapela, která existuje od roku 1997 a u jejího zrodu stáli autor převážné většiny hudby Hoffy_M a bubeník Radek B. Kapela se během let rozrostla na šest členů - cellistu, saxofonistu, bubeníka, MCho, zpěvačku a obsluhu elektronických mašinek. Vlastní kariéra Skyline začala na dnes již legendárním festivalu Jelení příkop, kde odehráli povedený koncert před takovými jmény jako jsou 808 State či The Orb. Zpočátku se jejich styl definoval jako junglepop - spojení drum´n´bassu a popového pojetí skladeb, později jejich tvorba vykrystalizovala na stylově barevnou, celkově však autonomní směsici žánrů. Specialitou Skyline vždy bylo míchání progresivních elektronických zvukových postupů s živými nástroji - především s již zmíněným cellem a saxofonem. Tak tomu je i na zbrusu novém debutovém albu Riders In The Store (vydali Intellygent Recordings), které žánrově osciluje mezi breakbeatem a trancem, slyšet tu můžeme ale i ozvěny taneční hudby začátku let devadesátých. Kapela v rámci propagace pravidelně koncertuje po celé republice. Album Riders In The Store sklidilo velmi dobré kritiky, hudební publicistka Jana Kománková mu v časopise Rock & Pop udělila devět hvězdiček z deseti. Momentálně se jedná o vydání alba v zahraničí.

ROE-DEER (Praha)
Vznik: 1999

V létě roku 1999 vznikla nová hudební skupina a na prvním soustředění v horské chajdě pro sebe našli i název - Roe-deer (to když se za okny mihla srnka). Původní sestavu čítali: Ema Brabcová - zpěv, klávesy, Martin Chmátal (Šmity) - basová kytara, loops, Vratislav Kugler - el. kytara a bubeník Jan Malich. Na konci prázdnin odjíždí bubeník na dlouhou dobu do Ameriky. Na post klávesisty je povolán Karel Drašnar (carlos-de-paolo) a spolu s hostujícím bubeníkem Ivanem Barvínkem probíhá pilování prvního skromného repertoáru, který do té doby už třikrát zčásti zazněl při koncertech v Rock Café. V říjnu 1999 se začíná v AS studiu s nahráváním několika skladeb, ze kterých nakonec vzejde CD demosingl o čtyřech kouscích. V lednu 2000 je konečně studiová práce završena a na koncertě 15. 1. v Rock café je CD demosingl poprvé představen veřejnosti. Březen 2000: Agentura D Smack U nabídla Roe-deer post předkapely pro skupinu Laika. V srpnu 2000 proběhla změna na postu kytaristy. Za Vráťu nastoupil Filip Míšek. Na jaře 2001 se Karel Drašnar (carlos-de-paolo) stáva managerem kapely. To už se v Rádiu 1 hrají první singly kapely a probíhá natáčení debutového alba Everforever, které vyšlo na sklonku roku 2001. Roe-deer je mladá kapela z Prahy, hrající příjemnou snivou kytarovku s krásným ženským vokálem.

HYPNOS (Staré Město)
Vznik: 1999

Skupina HYPNOS vznikla v roce 1999 po odchodu basáka Bruna ze skupiny Krabathor. K němu se přidali další členové, Pegas známý ze svého působení v Krabathoru (album Lies) a bratr bubeníka Krabathoru R.A.D. Po několika zkouškách vzniká materiál na první bezejmenné EP, které bylo nahráno v Exponent studiu ve dvou prosincových dnech. Album nakonec obsahovalo jeden cover od Italů Bulldozer nesoucí jméno The Cave. Během letních festivalů roku 2000 HYPNOS opravdu nezaháleli. Zúčastnili se snad všech velkých akcí v zemích českých a slovenských, aby podpořili právě vycházející album IN BLOOD WE TRUST, které bylo nahráno v sestavě Bruno - v,b / Mores - g/ Hire - g/ Pegas - d/. Album obsahuje, kromě intra a outra, 9 skladeb. Jeho natáčení se zúčastnil i finský vokalista Mika Luttinen (Impaled Nazarene). Po letních koncertech nahradil Igora Morese David M. Na podporu alba kapela vyrazila na evropské turné v rámci X-Mass festivalů po boku Morbid Angel, Enslaved, The Crown, Dying Fetus a Behemoth. Druhé album The Revenge Ride se nahrávalo v květnu 2001 ve Spiderhouse studiu za produkce Harrise Johnse a to v sestavě: Bruno, David, Pegas. Na podzim 2001 od kapely odchází David a je nahrazen novým kytaristou slyšícím na jméno Mills. V této sestavě kapela hraje koncerty po celé Evropě na podporu nové desky a připravuje se na plánované turné na podzim 2002.

ROCK´N´ROLL BAND MARCELA WOODMANA (Ostrava)
Vznik: 1990

Rock'n'Roll Band Marcela Woodmana byl založen na jaře roku 1990 v Ostravě špičkovými hudebníky, kteří spolu pracovali již dříve na různých projektech. Iniciátorem vzniku skupiny byl Marcel Lesník, který vzápětí přijal rokenrolový pseudonym Woodman (Lesník = Woodman anglicky).
Rock'n'Roll Band Marcela Woodmana vznikl z lásky k tradičnímu zvuku klasických nahrávek rokenrolové éry a také z potřeby předvést publiku vše, čím se klasici této hudby proslavili. Od Rock'n'Roll Bandu Marcela Woodmana proto očekávejte ten nejčistší extrakt ducha 50. až 60. let.
"Original Sound and Image" - to je heslo, kterým se skupina celou svou kariéru řídí. Rock'n'Roll Band Marcela Woodmana vystupuje v perfektních kostýmech šitých na míru každému hudebníkovi, hraje na originální nástroje a celá show je pojata jako kdyby jste se čirou náhodou ocitli uprostřed té úžasné vřavy večírků kdesi v Americe té doby.
Repertoár kapely tvoří písně, které znáte v podání hvězd jako jsou například Bill Haley, Elvis Presley, Chuck Berry, Little Richard, Fats Domino, Carl Perkins, Louis Prima apod. Skupina repertoár pečlivě vybírá tak, aby se během show střídaly jak nálady tak i tempa písní, samozřejmě i sólové party jednotlivých hudebníků. Originální anglické texty byly pro české publikum napsány v češtině Markem Dohnalem, Vítem Tittlerem a dalšími.
Hvězdou skupiny je Marcel Woodman, který je obrovský tím, jak dokáže vypumpovat atmosféru během show až do stavu, kdy zapomínáte na všechno kolem a tančíte, i když jste třeba v životě rokenrol netančili. Z Marcela Woodmana sálá pohoda, stejně jako z celé kapely.
Skupina od počátku spolupracuje se špičkovými partnery ze světa kultury, důležitými agenturami a masmédii. Za dobu své více jak jednu dekádu trvající kariéry vystupovala skupina v mnoha televizních show, za všechny jmenujme jen ty nejvýznamnější. Pro Televizi NOVA například zábavný pořad Novoty, Horoskopičiny, gigantické Silvestrovské televizní šou v roce 1998 a 1999, vystoupení v přímém přenosu slavnostního vyhlášení Fotbalisty roku '95. Pro ČESKOU TELEVIZI to byly zábavné pořady Neváhej a toč, Šance, Dobře vytunelovaná show, Ladí neladí a 30minutový film o skupině. Hity Rock'n'Roll Bandu Marcela Woodmana znějí každodenně na všech významných rozhlasových stanicích v České republice, například Český rozhlas 1 - Radiožurnál, IMPULS, RÁDIO ORION, RÁDTO HELLAX, RÁDIO KONTAKT a další.
Začátkem roku 1996 skupina pokřtila své první CD s názvem "ALL NIGHT SHOW", které vydala u firmy Bublina Record's Ostrava. Album přináší 18 skvělých hitů. V roce 1999 natočila skupina druhé album s názvem WELCOME TO KR. POLE, které vyšlo v roce 2000 u jedné z největší české vydavatelské firmy POPRON. Zvuk i image obou alb se snaží zachovat sound a image ducha prvních rokenrolových nahrávek ze SUN RECORD'S.
Posouzení kvalit obou CD zůstává však na vás.
Rock'n'Roll Band Marcela Woodmana už deset let úspěšně koncertuje po celé Evropě. Velmi silné posluchačské zázemí si vybudoval zejména v České republice a sousedním Polsku. V současné době probíhají jednání o koncertování skupiny v Japonsku a USA.

GAIA MESIAH (Praha)
Vznik: 1997

Pražská kapela Gaia Mesiah má zvukově poměrně blízko např. ke Guano Apes či svému vzoru Rage Against The Machine a dalším. Svým odkazem i názvem ale směřuje k jisté neošamanistické stylizaci, kterou hudebně koření stylem zvaným funcore a poměrně otevřeně drsnými texty.

KATKA ŠARKÖZI & MAGORIA BAND (Praha)
Vznik: 1996

V roce 2000 vyšlo debutové album, tehdy ještě folk - rockové písničkářky Katky Šarközi Naklání se čas - v té době svou hudbu Katka označovala jako "akustický bigbeat". O tři roky později obměnila a rozšířila svojí doprovodnou skupinu, která dostala název Magoria band a vydala své druhé album Magoria. Kdoví, jak svou hudbu označuje dnes, v každém případě je většina jejich písniček postavena na rockovém nebo i funkovém základu dochuceném prvky ethna, samply, tanečnímy beaty a scratchováním.

SOUTHPAW (Praha)
Vznik: 1996

Kořeny známé pražské skupiny SOUTHPAW se vztahují až do roku 1996. Zpočátku byla jejich tvorba ovlivněna kytarovou a noisovou scénou přelomu 90. let, svědčí o tom i samotný název SOUTHPAW, kdy inspirací bylo Morrisseyho album "Southpaw Grammar". Na prvních studiových nahrávkách kapela používala výhradně živé nástroje, na koncertech její členové demonstrativně rozbíjeli počítače a veřejně tím demonstrovali svůj nesouhlas s nastupující érou DJs. V roce 1998 natočili album "Dustman´s Dream", které představovalo průlom v jejich tvorbě. Celá deska měla popový nádech s tanečními aranžemi, které byly opět vytvořeny za pomoci živých nástrojů. Album se na čas stalo jedním z českých nejhranějších na pražském Rádiu 1. V roce 1999 natočili album s názvem "Ballet!" a podepsali kontrakt s vydavatelstvím Indies Records a firmou Computer Press, které výše jmenovaná alba distribuovaly ve formátu MP3 v internetovém obchodu Vltava. Hudebními publicisty bývají asi nejčastěji přirovnáváni k britským Aloof, neboť je v jejich tvorbě cítit odkaz kytarové psychedelie, který mísí s aktuálním tanečním pohledem na písničkovou stavbu, a přestože se nevzdávají živých nástrojů, dokáží po svém vyprodukovat správně vibrující drum'n'bass či trip-hop. První koncert si odbyli již v roce 1996, kdy se také ustálilo dnešní jádro kapely: Gregory Finn (zpěv, klávesy), Jacques Tosh (basa) a Karzi (klávesy, sample). Southpaw se plně etablovali na domácí scéně a hrají na všech důležitých festivalech po celé ČR s elitními českými i zahraničními kapelami. V Roxy například předskakovali britské trip-hopové legendě Laika a v Průmyslovém paláci na 10. narozeninách Rádia 1 hlavní hvězdě Fatboyi Slimovi. V roce 2001 SOUTHPAW vydali debutovou desku s názvem POP SECRET. Je výhradně anglicky nazpívaná a v českých rádiích již zdomácněla výrazná "Healthy Drug", s vysamplovaným motivem z večerníčku "A je to". V roce 2003 obdařili své příznivce druhým albem s názvem PLEASURE YOU CAN MEASURE.

RUDE BOYS THE CHANCERS (Praha)
Vznik: 1998

Pro "jamajské" Rude Boys jsou největší inspirací právě nahrávky české dechovky, které na Jamajku dorazily v polovině padesátých let v rámci přátelské dodávky českých reproduktorů. Debutové album pražského ska bandu The Chancers se jmenuje "Rudeboy Polka. The Chancers se svým debutem zařazují na pomyslnou špičku mezi českými kapelami aktuálně reagujícími na před nedávnem celosvětově vzedmutou vlnu revivalu ska.

LAURA A JEJÍ TYGŘI (Most, Praha)
Vznik: 1985

Na konci roku 1985 Karel Šůcha inspirován novelou Williama Saroyana Tracyho tygr zakládá v Neprakta klubu v Mostě rockovou skupinu Laura a její tygři. Dívčí jméno Laura evokuje něhu a krásu, tygři jsou symbolem nezkrotnosti a divokosti, černé brýle, bílé košile, černé kravaty a černé kalhoty vytváří nezaměnitelnou image skupiny. Skupina začíná koncertovat v Československu a velmi rychle se zařadí po bok nejznámějších skupin "české nové vlny". "Koncerty skupiny sálají vlnami živočišné rockové energie, ve které vycítíme náznaky dunivých černošských rytmů, latinu i bílý beat šedesátých let. Vše vyvěrá z pozitivního názoru a pohledu na svět, jenž se v této stylové směsici bleskově přenáší na publikum" napsal Vladimír Vlasák v knize Excentrici v přízemí.

Discografie:
Žár trvá - Panton 1988
Nebudeme - Supraphon 1990
íla v nás - Bonton 1992
The Best Of - Bonton 1994
Rituál 199x - Bonton 1995
Vyklátíme modly - Bonton 1996
Rytmus - Popron 2001
Vyškrábu ti oči - EMI 2004
Jsme tady ! - Supraphon 2005

BOW WAVE (Karlovy Vary)
Vznik : 1996

Hip hopová fotrmace Bow Wave nejenže hraje na živo a zatraceně dobře, ale co víc, odvážně vystupuje z okovů textařského tradicionalismu a doplňuje bílé místo v hip hopové lyrice svým osobitým textařským stylem: „To že nepoužívám pár dávno vyschlejch námětů a pět set základních slov je spíše výhodou, prázdnou bílou zdí, před kterou teď stojím a mám sakra plnej batoh sprejů" (samozřejmě obrazně), tvrdí Emsa, jeden z raperů kapely. V různých podobách působí kapela už víc jak deset let. Dříve hráli mix funku, acid jazzu, hip hopu a breakbeatu. S příchodem rapperů bylo však už jasné, kam bude skupina směřovat dál. Do českého hip hopu Bow Wave vnáší jakýsi jiný styl, který tady dosud nikdo neobjevil a možná ani nepoznal. Své rýmy obalují do hudby se svými hudebními nástroji a spolu s doladěním v podobě DJ za gramofonem to všechno působí jako příjemná změna. Jejich texty se podobají hře se slovy, ani nechtějí sdělovat nic důležitého. Průběh vytváření skladeb je více než jednoduchý: kapela trénuje, a to je dnes hlavní aspekt, který českým kapelám schází. Na zkoušku docházejí kluci s texty a zatímco se muzikanti rozehrávají, zkoušejí si rapovat, co napsali.

Klikněte pro větší obrázek Klikněte pro větší obrázek Klikněte pro větší obrázek Klikněte pro větší obrázek

 

Zahraniční hosté:

SKA PRA ŠUPINA (Bratislava)
Vznik: 1994

Kapela stojí mimo zájem vydavatelů a médií, ale přesto patří k nejvíc koncertujícím a nejoblíbenějším skupinám slovenské klubové scény. Na kontě má dvě vlastním nákladem vydaná alba: Zblíži a poteší a Hore na Mire.

VIDIEK (Bratislava)
Vznik: 1987

Jejich kariéra odstartovala v roce 1988 písní Vidiečan. Do dnešního dne se drží na špičce slovenské hudební scény. Na svém kontě mají alba Nechjte si ju (1988), Vidiek (1994) Štyry (1997) a Výber naživo (2001).

HEX (Bratislava)
Vznik: 1989

Skupina Hex patří na Slovensku k nejpopulárnějším a nejosobitějším představitelům kytarového popu. Na svém kontě má pět alb. Na Slovensku patří do kategorie megastar, bohužel prosadit se za hranicemi se jim dodnes nepodařilo.

Zóna A (Bratislava)
Vznik: 1984

Živoucí legenda československé punkové scény. Založili ji v roce 1984 členové skupin Paradox a Ex Tip a dnes je skutečným punkovým kultem. V roce 1990 jim vyšlo první album Potopa. Na svém kontě mají dnes už 6 alb a nespočet koncertů (zahráli si mimo jiné i s UK Subs, Sham 69, Vibrators...).

PEHA a Katarína Knechtová (Prešov)
Vznik: 1997

Peha vznikla jako nový projekt hudebníků, kteří odešli z místních formací IMT Smile a 67th Harlem. Charakteristickým poznávacím znamením kapely je výrazný melodický hitový potenciál a hlas zpěvačky Kataríny Knechtové. Debutové album skupině vyšlo 6. září 1999 a jmenovalo se Niečo sa chystá. V roce 2001 potom následovalo další album nazvané Krajinou.

CHIKILIKI Tu-a (Prešov)
Vznik: 1994

Tak se nemůže jmenovat skupina, která by se brala smrtelně vážně a stejně tak by nemohla hrát ani divočinu jako hraje táto prešovská banda. Jak vidí v skutku originální hudbu, která nikomu nepřivede nervová zakončení do stavu absolutního kolapsu a texty, které jsou srozumitelné a pobaví i 70-ti letou babičku krmící svou drůbež její zpěvák Martin Višňovský: "Naše texty jsou o lásce, kamenech, vodě a tak, sem tam slaďáky, sem tam rychlovky. Nahrávky jsou nejlepší na světě a druhé v okrese". A co hudební vzory kapely? Bez ladu a skladu, Pražský výběr, Frank Zappa a ten zbytek jsou kamaráti.

INÉ KAFE (Bratislava)
Vznik: 1995

Iné Kafe je bratislavská skupina, která vznikla v roce 1995 jako slovenská odpověď na americkou neopunkovou vlnu. Na svém kontě má čtyři veleúspěšná alba: Príbeh, Je tu niekto?, Čumil a Vitaj!. Jejich nahrávky patří k nejprodávanějším na Slovensku.

SEVEN DAYS TO WINTER (Bratislava)
Vznik: 1999

Mladá Slovenská kapela s progresivním zvukem, jejímž mozkem, tedy kapelníkem a téměř výhradním skladatelem všech písniček, je Maroš Kachuta. Po výhře v soutěži Fanta Pop Star nahrála skupina první oficiální maxisingl s titulní skladbou Fantastic People, která se hrála i v rádiích na Slovensku. Další píseň Game se objevila ve filmu režisérky Evy Borušovičové "Vadí nevadí". Zatím stačili vydat debutové CD a snaží se hodně koncertovat, v poslední době i v České republice.

PUDING PANI ELVISOVEJ (Bratislava)
Vznik: 1995

Bratislavská kapela hrající taneční hudbu tzv. "mohér popovej produkcie" s prvky house někde na pomezí Daft Punk, Fatboy Slim apod. se slovenskými texty. Jejich počátky se datují někam do roku 1995. Sestavu tvoří: Pino (zpěv, klávesy), Vilo (basa), Miloš (bicí) a Marcel (kytara). Skupina čerpá inspiraci především ze současných hudebních trendů. Vlastní taneční hudbu doplňují na pódiu světelnými efekty v rovněž progresivním duchu. Své písničky charakterizují jako trip-pop, anebo jako mohér-pop. Pokud jde o texty, zastávají názor: čím absurdnější, tím lepší. Dosud vydali několik singlů a demo alb, ale na svůj dlouhohrající debut stále čekají.

DEMENTOR (Púchov)
Vznik: 1988

DEMENTOR odstartoval svou existenci jako trio v roce 1988. První sestava byla: Roman Lukáč - kytara, Ľuboš Gazdík - basa a jeho bratr Roman - bicí. Na začátku produkovali typický thrash/death ovlivněný ranní tvorbou kapel jako VENOM, Slayer, Possessed, Kreator, Celtic Frost, Death. V roce 1991 je nahraná rehearsal kazeta, která však nebyla šířena kvůli celkové nespokojenosti kapely. DEMENTOR pracuje tvrdě, aby dosáhl větší pokrok ve své tvorbě. Průlom přichází s příchodem René Blahušiaka, který je tím, kdo stále drží kapelu naživu. V tomto období je cítit silná potřeba nahrát nějakou oficiální nahrávku. V únoru 1992 vychází první demo The Exctinction Of Christianity obsahující 9 rychlých death metalových songů nazpívaných ve slovenštině. Ideové směřování tohoto dema je totálně antikřesťanské. Právě antikřesťanské témata jsou nejsilnější bod vyskytující se dodnes v textech skupiny.
V roce 1993 vychází druhé demo nazvané Morbid Infection, které dává život dalším šesti šíleně brutálním písním. Toto demo bylo konečně nazpívané v angličtině. V roce 1993 dvě z těchto skladeb byly použité na kompilaci Českých a slovenských skupin "NECROMETAL I". DEMENTOR odehrál řadu koncertů a kromě lokálních skupin hrají i jako podpora francouzské legendy Massacra a Crusher, což v post komunistickém státě jakým Slovensko bylo, znamenalo velký úspěch. DEMENTOR se často trápí s personálními změnami a kapela je považovaná za typického představitele svého vlastního boje.... ale je to právě René, který vždy udrží kapelu při životě. I přes mnohé změny v sestavě nahrává DEMENTOR debutové album The Church Dies vydaný na kazetě v roce 1994. Toto album se objevuje na světle, aby vám uštědřilo smrtelný úder, zásluhou mladého slovenského labelu Immortal Souls Production.. tatáž firma je připravena vydat také první CD DEMENTOR Kill The Thought On Christ v roce 1997. DEMENTOR zde nabízí 8 způsobů jak zabít Ježíše Krista plus jednu zajímavou cover verzi. Tento materiál je vážným vykročením na světovou death metalovou scénu. DEMENTOR podporuje šíření svého jména prostřednictvím koncertních aktivit na Slovensku, v Čechách a taky v zemích, které už můžeme považovat za zahraničí. Kapela se objevuje na pódiích v Ukrajině, Německu, Lotyšsku a Rusku.
V té době je formovaná i nová sestava po boku Reného. Proto může v červenci 1998 René - kytara + vokály, Roman Calpaš - kytara, Miloš "Holloshman" Horňák - bicí a Miro "Kerut" Kucej - basa vstoupit do studia Pro Art, aby nahráli dlouho očekávané dílo The Art Of Blasphemy. Výsledkem je velmi rychlý a brutální death metal. Po několika jednáních s evropskými vydavatelstvími DEMENTOR přijímá nabídku španělské firmy QABALAH PRODUCTIONS/ sublabel REPULSE RECORDS a podpisuje s ní kontrakt na vydání jejich druhého CD.
Krátko po tom DEMENTOR dostává nabídku smlouvy od mocného francouzského vydavatelství Osmose Productions na další dva alba. DEMENTOR akceptuje nabízené podmínky, což je důvodem rychlého vzniku nového materiálu. Během této aktivity navíc DEMENTOR zvládá uskutečnit mini Russian/Belarus tour na konci dubna a začátku května 2000. Kapela se tu setkává s velmi dobrou odezvou.
8. června DEMENTOR opět vstupuje do studia Pro Art. Natáčejí zde své třetí CD Enslave The Weak, na kterém lze nalézt devět nových death metalových songů plných rouhání a melodií. Tento kus surové blasfemické brutality je vychází u Osmose Productions 15. ledna 2001.
Po vydání alba přichází na řadu několik menších tour a koncertů po evropských zemích. Po několika personálních rošádách se sestava ustálila do podoby: René, Rasťo Schmogner - bass a Rasťo Perovič - bicí. Toto složení se zdá být velmi silné a proto je velká pravděpodobnost, že s novým albem DEMENTOR překoná nejen sám sebe.

CAPTAIN SLICE (Bratislava)
Vznik: 2000

Slovenská recesisticko-revivalová skupina, která pod rouškou coververzí skrývá skutečné hudební mistrovství. Hrají především revival let sedmdesátých (repertoár kapel Tremeloes, Monkeys apod.). Hlavní devízou tohoto sdružení individualit je strhující pódiová show.

ANSWER (Trnava)
Vznik: 1996

Trnavský band Answer je složen výhradně z dívek a dam - čtyřčlenná kapela má za sebou řadu koncertů na Slovensku i v českých zemích. Zahráli si např. s Apocalypticou nebo o kus slavnější slovenskou kapelou Gladiator. Skupina Answer byl původně projekt Ivy Rogovské, která v září 1996 nahrála se studiovými hráči první demo. Během existence odehrála formace vícero koncertů, recenze na další dema byly rovněž velmi příznivé a vysoce hodnocené v řadě hudebních časopisů. Skupina se zúčastnila také řady kompilací.

MISHA (Bratislava)
Vznik: 1999

Misha je současný fenomén slovenské popové scény. Do roku 2002 zpívala vokály Jane Kirschner a Dare Rolins. Pak vyhrála soutěž Coca Cola Popstar a to jí umožnilo vydat své první a zatím i poslední sólové album Colors In My Life, za které posbírala 3 AURELY (slovenská obdoba českých Andělů) za nejlepší ženský pěvecký výkon, objev roku, nejlepší album a producent desky Marian Kachút (jinak též Seven Days To Winter) získal AURELA za nejlepší producentský výkon. V roce 2003 se stala slovenskou Slavicí v kategorii zpěvaček. Zpívá příjemnou směs soulu, R&B a popu. Zajímavé a u nás zcela netypické je, že její pěvecké kvality oceňují nejenom fanoušci, ale i kritici a její kolegové z branže.

LE PAYACO (Bratislava)
Vznik: 1996

Le Payaco vznikli už v roce 1996 v legendární bratislavské restauraci Stará sladovňa a od té doby jsou v podstatě nedílnou součástí slovenské hudební scény. Téměř okamžitě se pokusili prosadit v Londýně - nebyli právě nejskromnější (skladba Stranger In My Car se objevila na kompilaci londýnských kapel). Po několika na vlastní náklady vydaných singlech (Beštia, Mrcha, Horská chata, Vták, Kúpeľňa, Rybár) konečně vydali v roce 1999 regulérní album. Z alb Le Payaco (1999) a Okná vesmíru dokorán (2001) pocházejí dnes na Slovensku už téměř notoricky známe skladby jako Dobrý večer, priatelia, anebo Sadni si mi na kolená. Základ kapely tvoří: Tomáš Sloboda (kytara, zpěv), Juraj Vitéz (bicí, zpěv), Martin Štempel (basa, zpěv) a Teo Heriban (perkuse). Na jaře roku 2003 kapela předskakovala na slovenské části turné skupiny Lucie a následně vydala své třetí album s názvem Niečo je zlodej.

POLEMIC (Bratislava)
Vznik: 1988

Polemic hrají od roku 1988 a za dobu jejich existence se jejich hudební tvorba posunula neustálým přimícháváním drobných hudebních prvků, zvolnila a stala se přístupnější širšímu okruhu posluchačů. Dokladem jejich úspěchu jsou zajisté umístění v žebříčcích slovenských hitparád a hranost v rádiích.

ŽIVÉ KVETY (Bratislava)
Vznik: 1994

Nie je jasné, kedy skupina vznikla. Jej narodenie sa datuje na jar roku 1994 v deň prvého výročia bratislavského rádia Ragtime. V prvej zostave hrala Veronika Wiedermannová (Manča), ktorá skupinu s Piussi vlastne vymyslela, Martin Piterka a Peter Bálik. Rozpadlo sa to. Potom to skúšali so zvyšnými členmi Piecky - so Stankom Bachledom, Miloškom Gašparcom, Martinom Sústrikom a Jurajom Uvírom. Niektoré z pesničiek toho obdobia sa zachovali na ich prvom albume. Aj táto zostava však zakapala. V druhej polovici 90. rokov so skupinou hrali Vlado Holina, Vlado Slama a Laco Graus. Výsledkom veľkých plánov a nekonečného skúšania boli rozporuplné pesničky, hádky v skupine, až nenávisť. Mŕtve kvety, tvrdili isté hlasy. Rozpustili to v pravý čas. Chalani si zavolali Ďurovku, založili MED a venovali sa tomu, čo chceli. Po veľkom tresku kapela začala odznova, najprv sama, potom s banjistom Martinom Šútovcom, ten dotiahol so sebou chalanov zo skupiny Tu v dome. Stačilo to na zopár dobrých koncertov a pesničiek. Zo skupiny nakoniec zostal Šuti a Mišo Šulek a Mrázko, s ktorými nahrali ich prvé rovnomenné CD. Mišo Šulek ale zo skupiny odišiel a jeho miesto zaujal skúsený basák, ostrieľaný barový hudobník z morského parníka Jardo Svrček. Prvý zlomový moment - klavírny exhibicionista Ďuro si berie do rúk basu, odkladá rakvu, čiže hammond a hádže tip na bubeníčku Agnes, s ktorou hrával v jednej hip-hopovej skupine. Agnes sa naša skupina predtým nepáčila, ale vyskúšala to. Po rokoch trápenia to konečne začalo fungovať. Na záver prišiel Marek Pastier. Na jar 2003 nahrali v moravskom Bzenci okolo sedemnásti nových pesničiek. Jedenásť z nich sa dostalo na druhý album V dobrom aj zlom, ktorý vyšiel v firme Pavian Records v lete 2003. Nasledovaly desky Na mojej ulici (2004) a Sloboda (2005).

A.M.O.  (Bratislava)
Vznik : 2003

Skupinu AMO tvorí trojica ľudí, konkrétne to sú Opak, Moe a Viktor Hazard. Všetci traja sa stretávajú v kapele KraKalla v roku 2001. V tej dobe im ešte s Blažom ale už bez Deža - Vu vychádza prvý underground koláč s názvom „Neskoro v noci“. Neskôr, v roku 2003 zakladajú kapelu AMO. Opak ako prvý z bratislavských rapových producentov tvorí podklady na MPC a to sa odrazilo aj na zvuku prvého vinylového singla AMO, „Svet Patrí Mne/Čo Si Čakal?“, ktorý vychádza súčasne so zrodom kapely. Vinyl ich katapultuje na všetky dôležité domáce festivaly (Pohoda, Hodokvas, Hip Hop Kemp), opäť koncertujú s veľkými menami a postupne sa stávajú jednou z najpoprednejších domácich hip-hopových kapiel. O rok neskôr, znova pod hlavičkou svojho vlastného undergroundového labelu „24 Hodín Records“ vydávajú druhý singel „Rap 2005“. Na tomto vynile sa nachádza dnes už známy hit Bratislava, ku ktorému natočili svoj prvý nízkorozpočtový videoklip. Chalani sú známi špičkovými živými vystúpeniami, ako aj originálnou hudobnou produkciou a prejavom, ktoré jemne presahujú hranice hip-hopu k jeho príbuzným štýlom (reggae, dancehall). Ich nesporný talent si všimli aj za hranicami našej republiky, a tak často koncertujú u našich českých susedov a dokonca, ako jediní mali koncert vo Viedni pre nemecky hovoriace publikum, ktoré ich prijalo veľmi kladne. 31.10.2005 AMO vydáva svoj debutový album „Original“