Zemský ráj to napohled

Hodnocení pořadu:
1 2 3 4 5 Počet hlasů: 177  
Sdílet
| Poslat odkaz

Diskuse

  • efka 23. 12. 2011 10:00 (!) Reagovat 0 +1 -1 0

    help

    Ospravedlňujem sa,za trochu od veci príspevok ale nie je tu niekde napísané key-ak vôbec- odvysielajú film ktorý mal ísť pôvodne?Kým si spal?

  • Vilém Novák 22. 12. 2011 22:11 (!) Reagovat 1 +1 -1 0

    Pěkné...

    Mně se to moc líbilo. Myslím, že to dobře vystihovalo atmosféru doby, kterou si pamatuji jako dítě.
    A jestli tam neseděly frčky na mundúrech esenbáků? Možná ano, ale mě tam zaujaly zcela jiné detaily... :-)

  • Maruška 15. 1. 2011 21:53 (!) Reagovat (@) 4 +1 -1 0

    Výborný film

    Dobrý den všem,
    myslím, že film byl výborně zvládnutý, alespoň mě teda rozhodně velmi zaujal.
    Souhlasím s tím, že výběr herců byla šťastná ruka! Všichni herci ve filmu byl prostě skvost. Herecké výkony strhující. Paní Cibulková, pan Vetchý, ale i Tereza Voříšková a Dana Marková předvedly úctyhodný výkon. Mě osobně velmi překvapil Jan Zadražil !!! Moc se mi tam líbil, byl takový úplně jiný než vždycky. :-)
    Zkrátka díky za tento film všem tvůrcům!
    Maruška

  • Michal 6. 1. 2011 14:34 (!) Reagovat 7 +1 -1 1

    Zemský ráj je skvělý film

    Mám pocit, že se tu často prezentují frustrované příspěvky. Že by závistivá konkurence? Kdo říká, že jsou disidenti ukázání s nedostatečnou pietou a úctou jsou dost na omylu. Stačí si přečíst disidentskou literaturu, oni sami sebe také nepopisují jako bezchybné světce. A v tom je film cenný, ukazuje statečné lidi i s jejich chybami, čímž jsou lidští a tím se toto zpracování liší, že věci nejsou černobílé. Ale koukám, že myšlení mnohých je tím černobílým viděním nakaženo. A že disidenti žijí v dobrých bytech? Když je mají třeba po rodičich? Film je obsahově velmi bohatý, zajímavý, je lidský, postavy uvěřitelné, nádherně zahrané, působivé. Naše společnost je rozpolcená v hodnocení minulosti (i přítomnosti), tak proto asi takové vášně, což vůbec neodpovídá vyznění filmu. Disidentenstká společnost mi ve filmu byla sympatická, za svým přesvědčením si stáli a byli ochotni jít do vězení. To je podle vás málo? Po shlédnutí toho filmu můžete nenávidět jen komunistický režim. Film na mě a na další lidi, s kýmkoliv jsem se bavil, působil silným dojmem. Tvůrcům děkuji a jen tak dál, tvořte nevšední a neobvyklé filmy, byť se někteří potrefení ozvou...

    • Kačka 12. 1. 2011 10:48 (!) Reagovat 0 +1 -1 2

      můj dojem

      Tenhle film by mohli promítat i v tom roce 77, aby ukázali, co je to za partičku poživačných sebestředných týpků, kteří ho neumí udržet v kalhotách nebo nedokážou být svým dětem dobrým, nebo alespoň průměrným, otcem. Ve mně vytvořil dojem, že disidenti byli skupina rozháraných maníků, kteří jen pařili a souložili, největší vztek měli, když jim SNB rozehnala večírek. Ze zatýkání mají srandu, nijak zvlášť netrpí, žijí si v pěkných bytech a baví se ve svém. Ve filmu vůbec není vidět, proč proti systému bojují. Žádné myšlenky, žádná víra. A přijmout člověka, který si nadělá děti a neumí se o ně postarat, nebo toho, kdo podvádí svou ženu, balí to do hezkých slovíček a ještě si neuvědomuje, že je to neetické, coby morální autority, je pro mě nepřijatelné. A když na konci Pavla/Havla zavřeli, měla jsem nechtěný pocit zadostiučinění, že ho konečně někdo klepnul přes prsty... A to je špatně!

    • Vasa 23. 7. 2011 23:23 (!) Reagovat (@) 2 +1 -1 0

      Zemský ráj je skvělý film

      Krásně popsané...jen pro nechápavce.. Lid který si nepamatuje svojí historii je nucen si jí zopakovat.... Tento Film mám rád , i moje děti..že v něm vidí Tátu jezdit ,což mě moc těší a děkuji produkci . Ty doby pamatuji a nechci aby se ty časy vrátily....

  • CYnik 5. 1. 2011 14:59 (!) Reagovat 5 +1 -1 5

    Zklamání

    Na základě dostupných informací a upoutávek jsem se těšil na tento film, ale po jeho shlédnutí jsem měl rozporuplné pocity. Podle mne je kvalitou někde mezi velmi nepovedeným seriálem Vyprávěj a skvělým filmem Občanský průkaz, který mne na pár hodin vrhnul zpět do doby normalizace. Blíž to má spíš k Vyprávěj, ale narozdíl od něj je tam většinou uvěřitelný děj. Bohužel podstatně pokulhává výprava. Účesy, oblečení herců a vybavení bytů vypadá, jako by to kompletně dovezl tatík z Rakouska a ne jako když se to pracně shánělo po celé ČSSR. Pamětníka taky praští do oka, když v roce 68/69 projede ulicí neexistující škoda 100. Na to ani nepotřebujete historika - přece stačí vzít techničák a porovnat datum výroby a datum natáčené epizody.
    V ději mi nesedí, že dvě dcery dospívající v roce 68 bydlí ještě v roce 77 svobodné s mámou. V té době se mladí brali mezi 18-22 rokem a nevdaná 25 už byla na odpis. I potom většinou museli mladí bydlet u rodičů, ale obvykle s "outěžkem" a s manželem (případně bez manžela). Naprosto neuvěřitelná mi přijde scéna, kde promiskuitní matka společně s dcerami předvádí striptýz jednomu ze svých milenců. Takovou ženskou bych asi poslal na psychiatrii.

    • Vladimír 6. 1. 2011 08:25 (!) Reagovat 3 +1 -1 0

      Tentokrát se Zemského ráje musím trochu zastat.

      S tím paskvilem Vyprávěj se to nedá vůbec srovnat. Zemský ráj je řemeslně dobře odvedené dílko po stránce režijní a herecké, narozdíl od odfláknutiny Vyprávěj. Dobové prostředí je vystiženo skoro bez chyb (že tam někde na přelomu r. 1968/69 přejela o rok mlatší škoda 100 jsem si nevšiml - to se stává i v jiných filmech; za větší kiks, a to záměrný - přehnanou horlivost pana architekta - považuji rudou hvězdu na nástěnce v lednu 1969. Správně tam měl viset Dubček, Svoboda, Smrkovský) Nejhůř pak kazí dojem současné módní hlášky - "ják - nevím?", "ják - pořád?" , "uber, drahouši", "měla by ses nad sebou zamyslet"...Proč tam mermomocí musely být nacpány? Tohle přece tehdy nikdo neříkal.

      Hlavní vadu filmu (pohled z hlediska úzké vrstvy obyvatel a zamlčení skutečného spojení disentu s cizinou) jsem už rozebral v debatě s panem Kopeckým o kousek níže.

  • Josef 4. 1. 2011 12:40 (!) Reagovat (@) 1 +1 -1 3

    Točím-li film, tak jej nelze chápat jako dokument

    Proč mít barevnou televizi, když obyvatelstvo rozlišuje toliko dvě barvy. Nejsi modrý? Tak jsi rudý... Tomu říkám vývoj lidstva.
    Bylo zajisté lepší vyprávět spoluvězeňkyním, že sedím za politické vtipy, než se přiznat ke krádežím zlatých náušniček z uší děvčátek, plačících v kočárcích... To chodila jedna paní -konejšitelka. Byla-li v kočárku holčička, byla bez náušniček. A která maminka dá do uší své dcerce nějakou imitaci?
    Dnešní stav špiclování je na takové úrovni, že se o tom StB ani nesnilo...
    Od velmi, velmi známé, dlouholeté pražské televizní pracovnice (už nežije), jsem chtěl (z legrace), aby mi zajistila místo poradce pro věci zbytečné u V. Havla... Ale pane Josefe, já toho pána vůbec neznám... Byla její odpověď. A propos, pan Havel byl velmi prominentní "vězeň". A propos, válením sudů v pivovaru či kulisáctvím si na mercedes a chalupu na Hrádečku asi nevyděláte...

    • Vladimír 4. 1. 2011 19:12 (!) Reagovat 1 +1 -1 2

      Kde tedy ti chudáci disidenti brali prachy na ten přepych?

      Ano, večírky v Internacionálu či domácí mejdany, luxusní byt Jana Pavla... na to si vydělali jako skladníci, baliči či pomocní dělníci v pivovaře? Že by film o něčem cudně pomlčel, když jako jediný zahraniční styk poodkryl náhodnou návštěvu jakého-si filosofa-pašeráka drog?

      • kopecký 4. 1. 2011 22:05 (!) Reagovat 4 +1 -1 2

        skladníci

        Vážený pane,
        pokud vím - a moc nevím - existoval systém podpory disidentům a jejich rodinám - dětem, manželkám a dalším - jinak by ty rodiny nemohly přežít. Jestliže někteří autoři, spisovatelé, dramatici byli odměněni platným honorářem za produkci či vydání díla v zahraničí, navíc v rámci tehdy světově platných honorářově platných sazebníků - pak to skutečně mohlo být za tehdejší hodnotu mercedesu - a co je na tom zlého? Autoři, jichž se Vaše závist týká, jsou světově cenění a tudíž i honorovaní - ať jsou v komunistickém kriminále nebo právě na svobodě. Víte, nezlobte se, ale kdo umí, umí, blbý jen závidí a vymýšlí si k tomu nic jiného než vlastní blbosti, protože nic jiného neumí. Zkuste se něčím vymknout, ne proslavit, zkuste něco, co umíte, zda-li vůbec
        máte co...

        • Vladimír 5. 1. 2011 11:22 (!) Reagovat 1 +1 -1 4

          Klasická pravidla demagogie

          Když je odpověď na dotaz nepříjemná, odvedeme honem téma do autu a pak to otočíme přímo proti šťourovi tazateli, že. Já se ptal, kde ve filmu ukázali tu čilou literární činnost a tím pádem i frekventované spojení se zahraničními vydavateli. Opravdu ta veledíla byla v zahraničí vydávána v takových nákladech a šla tak na dračku, že se JENOM z toho dalo takhle pohodlně žít?

          (z toho, jak jste se rozvzteklil, se dá poznat, že jsem se asi trefil do citlivého místa, pane Kopecký, že?)

          • ivan kopecký 5. 1. 2011 21:37 (!) Reagovat 3 +1 -1 2

            pravidla demagogie

            Vážený pane,
            nerad si dopisuji s anonymem a toto je tedy moje poslední vyjádření. Když je někdo z vlastní podstaty vzteklý, přisuzuje tuto svoji nebohou vlastnost či závislost i jiným. Musím Vám sdělit, že po roce 1948 zůstaly v této zemi rodiny, jimž sice komunisté sebrali nemovitosti, lesy, filmové ateliéry atp., ale zůstaly jim ještě majetky mravní, duchovní a částečně i materiální. Z jejich prodeje se dalo nějakých pár let přežívat. Pokud z jejich potomků vyrostly nové osobnosti s mravní a intelektuální kontinuitou, staly se po čase pro režim nebezpečnými. Jestli si myslíte, že se jim pohodlně a blahobytně žilo, tyk se bohužel strašně mýlíte. Myli okna, uklízeli domy, topili v kotelnách - a v soukromí žili kulturně a často i " blahobytně". Při té příležitosti se pokoušeli i bořit režim. A že se jim to povedlo, jistě jste i Vy ocenil při nějaké manifestaci v r. 1989. Původně jsem chtěl napsat jen svůj názor na film, to jsem učinil a víc už se vyjadřovat nebudu. Netuším, kolik Vám je let, ale nevím, kde berete odvahu a drzost ty lidi hanobit podle jednoho nepovedeného filmu, který je navíc autorskou fikcí, není ani dokumentem, autobiografií, pouze uměleckou licencí, jež se prostě nepodařila. Mějte se krásně a svoji zlobu rozsévejte plodněji.
            Ivan Kopecký

            • Vladimír 6. 1. 2011 08:01 (!) Reagovat 1 +1 -1 2

              Tak proč se vlastně vztekáte?

              Sám označujete film za nevydařený a přitom běsníte, že jsem poukázal na jeho slabé místo, na to, v čem je nevěrohodný. Já naopak nepovažuji ten film za úplně nevydařený. Herecká i režijní práce je na vysoké úrovni, dobové rekvizity a prostředí vystižené (až na pár nedobových hlášek, o nichž jsem již psal), jen že je ta doba vykreslena z pohledu úzké vrstvy lidí. Se zamlčením důležitého výše zmíněného faktu.

    • katerina 22. 12. 2011 23:09 (!) Reagovat (@) 0 +1 -1 0

      katerina

      Reaguji na Vase zle a asi zavistive pripominky tykajici se promiskuitni matky a obou dcer.. ja Jsem jedna z nich - ta starsi - a pro informaci, v roce 68 mne bylo 13 let a tak jsem jeste v roce 77 samozrejme bydlela s maminkou.. a kdybych v roce 78 neutekla do zahranici - tak bych s maminkou bydlela dele.. Ne jen pro to, ze pro nas disidenty byty k mani nebyly a ty co byly, byly odposlouchavany a byli jsme obklopeni lidmi (domovnik - sousedi a i tzv. kamaradi) , kteri nas udavali a hlasili kazdou navstevu u nas okamzite svemu "stycnemu dustojnikovi" takze a to vi pane nevite - to bylo dost peklo.. Krome toho moje maminka nejenze nebyla promiskuitni, ale byla to velkorysa, nebojacna osoba, diky niz jsem mela sanci zit dustojny zivot a naucila se byt v kazde situaci cestna a zit pocive a pravdomluvne.. To asi nemuzete pochopit, protoze jinak by jste neodsuzoval neco o cem vubec nic nevite. Nic o strachu, o zatykani, o spehovani nas vsech - i nedospelych deti. Takze, jestli se Vam nelibil film to je ok. Ale neberte si do pusy zenu, ktera zila podle sveho srdce a byla a je jeste dnes v mych ocich je moje velka hrdinka.

  • Ivan Kopecký 3. 1. 2011 18:48 (!) Reagovat (@) 3 +1 -1 1

    Komedie?

    Po shlédnutí této "mrazivé komedie" mně vůbec nebylo do smíchu. Anotace v programu televizního programu v LN zněla zcela suše: komedie. Upoutávky na ostatní - spíše hloupé pořady - byly obsáhlé, na tento film mě nepřipravilo nic. Pokud ho někdo nazval komedií, pak zcela zdiskreditoval nejenom disent (což se mu pro oči a mysl určitých skupin diváků dojista podařilo), ale zhanobil i události srpna 68, hokeje 69, srpna 69 a dalších normalizačních let, jež naše generace prožila se vším všudy. Z autorů, kteří byli vykynoženi do emigrace, udělala v prvním plánu prospěcháře, z Pavla Kohouta a Václava Havla vycucala jen klišé - postoje a denní okamžiky, které mohly a musely třeba nastat, ale byly až důsledkem špiclování STB, ventilem k obyčejnému životu. Bylo nám předvedeno (jako tenkrát v RP), jak všichni vlastně nepracovali a přesto měli dost peněz na nevázaný život, večírky, promiskuitu, atd. Kompars "intelektuálních chartistů" byl směšný. Film je kontraproduktivní v náhledu nejen na disent, ale pokud je uveden 1.1.2011 jako "komedie", pak je to od programového vedení ČT sabotáž nehodná veřejnoprávní televize. Jsem přesvědčen, že Tereza Boučková mohla ze svých osobních zkušeností vytěžit mnohem silnější výpověď a je mi to moc líto, protože jsem se tou dobou taky musel (jako tisíce jiných) prožít. Jako každý - s jinými šrámy - a též s jinou autorskou výpovědí. Ta natočená a shlédnutá zamnula jen upracovanými komunistickými dlaněmi. Ostatně - některé příspěvky v této diskuzi tomu nasvědčují.

    • strejc Josef 4. 1. 2011 22:43 (!) Reagovat (@) 1 +1 -1 1

      Souhlas

      Souhlasím, že nešlo komedii. Film měl blíže spíše k frašce. Bylo to schematické, nepřesvědčivé a člověk se bavil spíše naivitou režisérky. Škoda, že si řada tvůrců myslí, že přispěje k odsouzení minulosti tím, že ji bizarně překroutí, zkreslí, až pomluví. Vždyť období o kterém film pojednává mělo dost skutečných příčin společenského úpadku a mravní krize, než vyumělkované rádoby reálné líčení událostí jak je nabídl tento film.

  • Iva 2. 1. 2011 23:32 (!) Reagovat 5 +1 -1 2

    Paní Pavlásková, po úžasných, po všech stránkách dokonalých Bludičkách obrovské zklamání.!! Ta schematičnost, ta zkratkovitost, to šustění papírem, Netvrdím, že to není dobrý námět, že to nebylo skvěle obsazené, že chvílemi nešel při vzpomínkách mráz po zádech...ale řemeslně fakt odfláknuté, nedotažené, umíte to mnohem líp. Tak třeba příště...z tohohle mi zůstal jen velmi rozpačitý zážitek.

  • strejc Josef 2. 1. 2011 19:10 (!) Reagovat (@) 3 +1 -1 4

    Poznámka

    ...novodobá agitka... Nepřesvědčivé, schematické a příliš z toho trčela úporná snaha "ukázat jak to tehdy (správně) bylo...!". Výsledek: raději přepnout na něco jiného... Paní Pavláskové už sotva uvěřím další filmy...

  • adam 2. 1. 2011 15:34 (!) Reagovat 2 +1 -1 7

    On to asi není dobrý nápad, aby filmy o protikomunistickém odboji točili lidi, co tehdy studovali prominentní FAMU. Pak není divu, že jsou absolutně mimo...

    • Mirka 2. 1. 2011 19:03 (!) Reagovat 6 +1 -1 3

      Adame,

      film napsala podle vlastnich prozitku dcera Tereza Bouckova (dcera Pavla Kohouta).
      Myslim, ze je film podle jejiho scenare natocen velmi dobre a sama autorka je s nim spokojena.

      • adam 4. 1. 2011 23:12 (!) Reagovat 0 +1 -1 3

        Bodejť že se paní Boučkové líbil film, ve kterém je hlavní kladnou postavou, všichni jsme více méně ješitní a ona na mě vždycky působila tak, že je spíš více než méně. Já jsem ale viděl křečovitou a nepřesvědčivou "vztahovou komedii", tentokrát pro změnu zasazenou do nezvládnutých normalizačních kulis.

        • Mirka 5. 1. 2011 13:47 (!) Reagovat 4 +1 -1 0

          adame

          Pani Bouckovou ve filmu predstavuje Tereza Voriskova, kladna postava to sice je, ale hlavni myslim ne.
          A rozhodne si nemyslim, ze by pani Bouckova byla jesitna. Pusobi na me velice skromne.

první | předchozí | 1 2 3 4 | další | poslední (4)

Pošlete svůj komentář

Vložením komentáře vyjadřujete souhlas s pravidly diskuse. Pokud tato pravidla nedodržíte, váš příspěvek může být upraven či smazán.


 *

 *

E-mailová adresa nebude v diskusi viditelná. E-mail vyplňte v případě, pokud chcete, aby Vás mohli ostatní čtenáři kontaktovat prostřednictvím našeho webu.


 *

Položky označené * jsou povinné.

Sledujte diskusi e-mailem

Příspěvky zadané do diskuse vám budeme posílat na zadanou e-mailovou adresu. Na konci každé zprávy bude odkaz pro odhlášení.

 *

 *

Položky označené * jsou povinné.

Pošlete svou připomínku


 *

 *

 *

Položky označené * jsou povinné.

Stopáž: 114 minut – Rok výroby: 2009 – -ST-W
Žánr: Film
Vysílání pořadu

Tento pořad v současnosti nevysíláme. Můžete si však nechat zaslat zprávu, pokud se objeví v aktuálním vysílání:

Nastavit připomenutí

Starší data vysílání najdete kliknutím na následující odkaz.

Filmy České televize
Ve světě filmu máme co nabídnout
Související pořady
MobilnĂ­ aplikace ÄŚT