Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Zázračná planeta

2/6 Sněhová koule

Obsah dílu

Před 2 miliardami 200 miliony let byla celá planeta pokryta ledem. V teplotě kolem mínus 50 stupňů Celsia oceán zamrzl do hloubky tisíc metrů. Při pohledu z vesmíru musela tato obrovitá sněhová koule vypadat jako mrtvá planeta.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Stopáž52 minut
Další díl
3/6 Cesta na souš

Přehled dílů

Pořad nemá žádný přehratelný díl

1/6 Tajemství bouřlivé minulosti

Před čtyřmi miliardami let byla Země obrovskou rozžhavenou koulí. Příčinou byla pravděpodobně srážka s velkou planetkou. Dnes krůček po krůčku objevujeme, jak tato děsivá událost ovlivnila náš původ.

4. 4. 2017 na ČT2

2/6 Sněhová koule

11. 4. 2017 na ČT2
Stopáž52 minut

3/6 Cesta na souš

Před 450 miliony let nežili na souši žádní živočichové, ani žádné vyšší rostliny. Pevnina byla z větší části prázdnou pustinou. Zato oceány doslova kypěly životem. Naše vzdálené předchůdce bychom v těch dobách nalezli nejspíše mezi rybami.

18. 4. 2017 na ČT2

4/6 Od vyhynutí ke znovuzrození

Přes všechna strašlivá zkázonosná geologická období a obrovské vymírání druhů vývoj na Zemi nakonec skončil triumfálním nástupem savců, kteří vystřídali dinosaury.

25. 4. 2017 na ČT2

5/6 Rozpad kontinentů

V období velkých přírodních katastrof se naši předchůdci vyvinuli v primáty. Dokonalý zrak jim umožnil vnímat trojrozměrně prostor a předměty. Během převratných klimatických změn to byl základní předpoklad přežití.

2. 5. 2017 na ČT2

6/6 Země lidí

Před sedmi miliony let se v Africe objevili první tvorové podobní lidem. Od té doby se vyvinulo a následně vyhynulo kolem dvaceti druhů z čeledi hominidae a přežil z ní jen jediný náš předek. Byla to cesta dlouhá 4 miliardy 600 milionů let.

9. 5. 2017 na ČT2