Obří stroje drtí starou dráhu ruzyňského letiště, aby finišery mohly položit několik speciálních vrstev nového betonu. Nad hlavami přitom běží rušný letový provoz.

U příležitosti 50. výročí existence hlavní runwaye Letiště Václava Havla v Praze bylo rozhodnuto o její důkladné přestavbě. S tím však souviselo několikaměsíční úplné uzavření jejího provozu během hlavní fáze renovace v roce 2013. Veškerý provoz tak závisel na vedlejší dráze 12–30, která je nejen o několik set metrů kratší, ale je také nedostatečně vybavená pro přistání v mlze. Zatímco pracovníci ruzyňského letiště koordinovali stovky odletů a příletů denně, dělníci na stavbě se potýkali s náročným odstraněním původních tří vrstev pevného povrchu pomocí tzv. "gilotiny" a obřích vrtáků i následným odvozem starého materiálu, jenž by měl být kompletně recyklován. Dále přistoupili k pokládání nové hmoty – nejprve vápenné směsi prokypřené se zeminou, dále cementové stabilizace a tzv. mezerového betonu a nakonec 40 centimetrů silné cementobetonové vrstvy. Největší stavební letištní projekt posledních let se však neobešel bez komplikací a vyžádal si některá operativní řešení.

Napište nám