TS Ostrava | TS Brno

iVysílání

stránky pořadu
ČT 224. 5. 2007
20:00

1 2 3 4 5

177 hlasů
18257
zhlédnutí

Potížistky

Dokumentární film o ženách, které se snaží skloubit soukromý a veřejný život.

52 min. | další Dokumenty »

do playlistu

Načítám přehrávač...

Diskuse Přidat příspěvek Sledovat diskusi Napsat do televize
  • bublina

    1. 2. 2011 20:43

    Pro Robina

    Omlouvám se za záměnu jmen v předchozím příspěvku

  • bublina

    1. 2. 2011 20:41

    ženské jsou borky (muži borci:-))

    Myslím, že je nesporné, že ženy opravdu musí zvládat hodně. Někteří - zdůrazňuji, že někteří muži jsou přesvědčení, že všechno se musí točit jen kolem nich a ani je nenapadne přiložit třeba doma ruku k dílu. Ženy možná hledají alespoň ocenění toho, co dělají, když už ne pomoc. Chtějí jen vědět, že si jich muži váží a uvědomují si, jaká tíha na nich spočívá, když musí práci skloubit s vytvářením rodinné pohody. Mnohdy stačí nebrat uklizený byt a teplou večeři jako samozřejmost. V dokumentu bylo nastíněno velké množství problémů, bylo by to jistě na velmi dlouhou diskuzi, s některými věcmi souhlasím, s jinými ne, ale všechno je o pochopení a toleranci...Roberte - přeji Vám úžasnou ženu, které si budete vážit...

    • Robin

      2. 2. 2011 01:40

      Pro bublinu

      Chapu, urcite si mnoho zen zaslouzi to aby si jejich prace nekdo vsiml a ocenil to. To by nakonec melo platit pro kazdeho kdo dela dobrou praci. Myslim si ze mnoho muzu ocenuje praci zen, ale obcas si to uz neuvedomuji a berou to jako samozrejmnost. Vite, ono je v kazde spolecnosti tolik neocenenych lidi co by si to zaslouzili ze by jste se divila.
      Co se tyka tihy, tak ta je v dnesni spolecnosti na vsech, jak na zenach tak na muzich. No a to ze najdete muze kteri chteji aby se tocilo vsechno kolem nich neni nic neobvykleho, urcite by jste nasla i zeny podobneho typu.
      Tak jak vy si myslite ze jste nedocenena to same citi muzi kdyz jen slysi od feministek neustale narazky na jejich hlavy. Zajimave ale je ze se do Afghanistanu moc feministek nehrne tak aby tam bojovaly s Talibancema za svobodu svych sester.
      Preji vam jinak mnoho pochopeni od vaseho partnera a i to oceneni, nebojte on si vas urcite vazi i kdyz to treba nedava nahlas najevo, muzi uz jsou takovi ze neradi sdeluji sve city. Mejte se fajn. :-)

  • šťastně ženatý:-)

    1. 2. 2011 19:11

    Pro Robina

    Proboha Robine, co Vám ženské pokolení udělalo? Je smutné číst, jaká frustrace a ublížení čiší z Vašich komentářů, navíc absolutně neobjektivních! Možná jste nepochopil, co znamená ženská emancipace - to není touha žen vyrovnat se mužům v těžké práci jako popelář či horník, ale touha moci rozhodovat sama za sebe, nebýt 100%ně závislá na muži, a od toho se pak všecko odvíjí. Ano, ženy mají tendenci si víc stěžovat, ale kdyby si nikdo na nic nestěžoval a netoužil po lepším, těžko by to lidstvo někam dotáhlo:-)No nic, to by bylo na delší komentář, každopádně Vám přeji, abyste konečně potkal nějakou, která Vás přiměje změnit tak smutný a omezený názor!

    • Robin

      2. 2. 2011 00:37

      Odkaz k šťastně ženatý:-)

      To ze jsem napsal svuj osobni nazor nemusite hned svadet na to ze se citim ublizeny.
      To ze to lidsvo nekam dotahlo neni diky stezovani, narikani a nespokojenosti jak tvrdite vy, ale diky tvrde praci tech co radeji tvori a bez stezovani. S vasim nazorem se tedy neztotoznuji. Nakonec za komunistu si skoro kazdej stezoval ale jen malo lidi naslo tu odvahu neco proti tomu delat. Jak se zda vy jste na te stezovatelske strane.
      Pisete o absolutni neobjektivite, smutnych a omezenych nazorech bohuzel sama nedovedete sve nazory ani podrobne rozepsat, natoz pak obhajit. Pisete o zenske emancipaci a o tom nebýt 100%ně závislá na muži. Kdo vas proboha v CR nuti byt zavisla na muzich? Myslim ze kdyby jste vlozila svoji energii do prace a ne do narikani tak se vam bude urcite darit dobre a muzete byt zavisla jen sama na sobe kdyz si to tak prejete. :-)

  • Robin

    1. 2. 2011 07:47

    Vy tady chcete porovnavat osetrovatelky v nemocnicich k hornikum, no to se vam tedy povedlo. Podle vas jsou osetrovatelky uplne kulturistky, ne? Uz chapu tu vasi spravedlivost. Delat tezke a spinave prace se zenam nechce ale jak jde o penize tak tam hned zeny nastavuji ruce.

  • Robin

    31. 1. 2011 05:31

    Potížistky

    ČR ma velice malou porodnost a velikou rozvodovost diky zenam ktere take ve vetsine pripadech zadaji o rozvod a rozvraceji manzelstvi.
    Feministky mluvi hodne o solidarite a detech ale uz nerikaji ze nejvic bezdomovcu a sebevrahu je z rad zoufalych muzu.
    Pokud vim tak muzi vykonavaji ty nejhorsi a nejtezsi prace ve spolecnosti. Tezko byste hledali zenu ktera by farala ci delala popelarku. Takova prace moc zenam nevoni.
    Neni asi nahoda ze mnoho ceskych zen umi jen kritizovat ale kdyz maji neco ukazat tak jsou dobre jen pro porno prumysl. Nakonec tim jsou zeny z ČR v zahranici celkem zname. Bravo, devcata jen tak dal!
    No a cim to asi je ze nejlepsi odbornici od vareni az po lekarstvi pochazi z rad muzu? Nedostatkem prilezitosti to ale asi nebude.
    Je take videt ze ČT venuje zenske problematice mnohem vice prostredku nez muzske, ze by diskriminace?
    Zeny si stezuji na rodinne povinosti ale jen velmi malo z nich by byla ochotna byt zivitelkou rodiny a nechat manzela v domacnosti. Muzi se o zeny staraji po generace a bez remcani i presto ze to neni jednoducha zalezitost.
    Proc nemaji zenske feministicke organizace odvahu odsoudit verejne muslimskou nerovnopravnost k zenam ale jen kritizuji ve statech kde maji zeny nejvetsi rovnopravnost na svete. Ze by zbabelost a vychytralost? Kdo vi?

    • obrumlice

      31. 1. 2011 16:58

      "ČR ma velice malou porodnost a velikou rozvodovost diky zenam ktere take ve vetsine pripadech zadaji o rozvod a rozvraceji manzelstvi." ve vetsine pripadech - statistika by nebyla? pripadne duvody, proc zeny zadaji o rozvod? pokud je napr. zena tyrana a zada o rozvod, jedna se taky o rozvraceni manzelstvi?

      • obrumlice

        31. 1. 2011 17:10

        "nejvic bezdomovcu a sebevrahu je z rad zoufalych muzu" - bezdomovectvi se projevuje jinak u zen i muzu. pokud se ocitnou ve stejne zoufale situaci, zeny maji tendenci neskoncit na ulici - konci v azylovych domech, popr. se snazi najit si nekoho (muze) a tam zustat za kazdou cenu (treba i nasili). ale samozdrejme to neni videt. Pokud jde o sebvrazdy - jaka je pricina? jsou muzi zoufali, ze je trapi zeny nebo ze je trapi prace nebo jsou snad mene prizpusobivi a nejsou schopni se vyrovnat se zmenami? Jde o to, jak se statistika interpretuje....

        • Robin

          1. 2. 2011 07:40

          Muzi nejsou zvykli si porad stezovat na neco tak jako zeny. O zenu bez strechy nad hlavou se chlap postara ale zenska by to pro chlapa neudelala. Tu uz je ale asi ta vrozena zenska sobeckost.

      • obrumlice

        31. 1. 2011 17:16

        "Pokud vim tak muzi vykonavaji ty nejhorsi a nejtezsi prace ve spolecnosti. Tezko byste hledali zenu ktera by farala ci delala popelarku. Takova prace moc zenam nevoni."
        Co treba osetrovatelky v nemocnicich nebo v socialnich ustavech? Napr. zeny osetrovatelky v ustavech pro postizene museji zvedat denne mnoho kilogramu. Nemluvi se o tom a neni to videt.

      • obrumlice

        31. 1. 2011 17:27

        "Neni asi nahoda ze mnoho ceskych zen umi jen kritizovat ale kdyz maji neco ukazat tak jsou dobre jen pro porno prumysl. Nakonec tim jsou zeny z ČR v zahranici celkem zname. Bravo, devcata jen tak dal!"
        Kazda prostitutka ma sveho zakaznika (muze) a pasaka (muze). Podle reportaze americke CBS je Ceska republika pry hned po USA druhym nejvetsim vyrobcem gay porna vubec. Bravo hosi.

        • Robin

          1. 2. 2011 08:22

          To ze je gay porno prumysl velice male procento porno prymyslu jste jiz nenapsala. No a kdyz se v tom tak vyznate tak urcite nebudete mit problem nam tady napsat o svetovych gay hvezdach ceskeho puvodu, ze ano?
          No a to jak pisete ze za kazdou prostitutkou je pasak je vas feministicky vymysl. Kazdy vi ze si v CR i studentky privydelavaji na studium prostituci a to bez pasaku. Nehlede kolik tisicu ceskych zen se dobrovolne prodava bez zabran za penize.

        • Robin

          1. 2. 2011 08:28

          Jen pro vasi informaci. Koukejme jak si ty nase zeny rady privydelavaji. Tezka a dulezita prace nasich spoluobcanek. Ze by to byl feministicky masaz salon, zcela mozne.(http://zlin.idnes.cz/masazni-salon-ve-zline-nabizel-klientum-sestnactilete-prostitutky-116-/zlin-zpravy.asp?c=A110131_170059_zlin-zpravy_sot)

      • obrumlice

        31. 1. 2011 17:40

        "No a cim to asi je ze nejlepsi odbornici od vareni az po lekarstvi pochazi z rad muzu? Nedostatkem prilezitosti to ale asi nebude."
        "odbornici od vareni az po lekarstvi" - to je opravdu siroky zaber profesi. Samozrejme v konkretnich pripadech jde nekomu lepe to, druhemu zas ono. A jak vite, ze to (pri takovem sirokem zaberu) neni nedostatkem prilezitosti?

        • Robin

          1. 2. 2011 08:04

          Ze se zeny nedokazaly uplatnit ve spickach svetove gastronomie az na par vyjimek asi nedostatkem prilezitosti nebude. Zeny nedokazou vetsinou konkurovat muzum ve svetovych spickach, bohuzel to je tvrda realita. Neni to jenom ve vareni a lekarstvi ale skoro ve vsem, to bude asi tim prebalovanim a kojenim.

      • obrumlice

        31. 1. 2011 17:46

        "Je take videt ze ČT venuje zenske problematice mnohem vice prostredku nez muzske, ze by diskriminace?"
        Podivejte se na zpravy a budete mit pocit, ze v tomto state zije vetsina muzu (v cele se 100% muzskou vladou). Je dobre, ze aspon v nejakem poradu se objevuje zensky postoj a nazory.

      • obrumlice

        31. 1. 2011 17:52

        "Zeny si stezuji na rodinne povinosti ale jen velmi malo z nich by byla ochotna byt zivitelkou rodiny a nechat manzela v domacnosti. Muzi se o zeny staraji po generace a bez remcani i presto ze to neni jednoducha zalezitost."
        A co kdyz nejde o to, kdo je zivitel rodiny, ale spis o to najit kompromis, aby byly spokojene obe strany. Pak by se ani muzi nemuseli citit tlaceni do urcite role.
        "Muzi se o zeny staraji po generace" - jiste mate na mysli jen jednu izolovanou skutecnost (penize) a nikoli napr. kojeni, prebalovani, vareni, uklizeni, prani, zehleni atd.

        • Robin

          1. 2. 2011 07:11

          Ceske zeny toho prebalovani a kojeni moc nemaji. Na jednu ceskou zenu pripada trosicku pres jedno dite. To je cislo na vymreni, tedy zadna slava. No a v dnesni dobe to prebalovani je celkem jednoduche, zadne prani, atd. Zeny starsi generace si tolik nestezovaly i presto ze takove vymozenosti nebyly.

      • obrumlice

        31. 1. 2011 18:03

        "Proc nemaji zenske feministicke organizace odvahu odsoudit verejne muslimskou nerovnopravnost k zenam ale jen kritizuji ve statech kde maji zeny nejvetsi rovnopravnost na svete. Ze by zbabelost a vychytralost? Kdo vi?"
        Pokud to tak skutecne je, neni to spravne. Je treba se vyjadrovat k nerovnopravnosti v jinych zemich.
        (jeste jedna poznamka: Rovnopravnost bud je nebo neni. Nemuze byt nejvetsi nebo nejmensi.)

        • Robin

          1. 2. 2011 07:00

          Jo, pisete jak nejaka politicka, pekna slova ale zadne skutky. To ze zeny v muslimskych zemich umiraji, to feministkam moc nevadi, nemaji totiz tu odvahu se tomu postavit, na to budou asi potrebovat muze. V zapadnich a demokratickych zemich kritizovat to jim jde. Zajimave.

      • Robin

        1. 2. 2011 07:31

        Zeny zadaji o rozvody ze 70%. Nasili ale uvadeno jako duvod k rozvodu je jen na par procentech. Statistiky kazdopadne najdete na internetu. Proste receno, mnoho zen nevi co chce, ale to ze deti vyrustaji v neuplnych rodinach je ve vetsine pripadech chyba zen. Nakonec socialni stat jim to umoznuje tak proc toho nevyuzit. No a kdyz jsme u toho domaciho nasili tak je celkem mozne ze zeny pachaji vice nasili na detech nez muzi. Ony totiz trestaji deti mnohem casteji. Bohuzel o tom jiz statistiky nejsou.

  • Iveta Vágnerová

    14. 4. 2010 16:09

    Potížistky?

    Jsem pevně přesvědčená, že v této republice je hodně mužů, kteří by se po shlédnutí tohoto zajímavého dokumentu alespoň trošku zamysleli nad tím, že ty "potížistky" mají velikou pravdu. Myslím, že mladá a střední generace má hodně šancí s tím něco udělat. Co bude mít rozhodně vždy "zelenou", to je vzájemná úcta! Vzájemná!

  • Marie Doubková

    20. 2. 2010 13:32

    Potížistky

    Ano, krásné nastínění povinností ženy ve společnosti. Má největší podíl na funkci rodiny. Že je žena má hlavně povinnosti vůči manželovi, dětem a celé rodině. Za to může společnost. Málokterý muž dovede uživit rodinu ze svého platu. Na ženě zůstaly všechny rodinné povinnosti a úkoly a k tomu ještě navrh zaměstnání. Ale za to může celá společnost, že se mužské postavení nezměnilo, ale jeho peněženka ano v neprospěch žen. Jsou muceny pořád makat.

Související

Mobilní aplikace ČT

Načítám...