Beze svědků
Kdysi svou ženu opustil pro výhodnější sňatek a zanechal ji i se svým synem, s nímž přišel do manželství. Po letech naprostého nezájmu se jednoho večera náhle objeví. Pravděpodobně nepřišel jen proto, aby své bývalé ženě sdělil, že jeho dcerka měla dnes večer koncert...
Divadelní hru Sofie Prokofjevové Rozhovor beze svědka o napjatém setkání dvou bývalých manželů měl Nikita Michalkov původně režírovat ve Vachtangovově divadle. Místo divadla se však rozhodl pro "svůj" obor - film. Hře ponechal její divadelní strukturu a soustředil se především herecké představitele dvou bývalých manželů - Irinu Kupčenkovovou a Michaila Uljanova, jejichž výkon zde je právem považován za herecký koncert. Dialog, soustředěný do jednoho stísněného prostoru malého moskevského bytu, filmové kameře Pavla Lebeševa nenabízel téměř žádný prostor, přesto i tady se mu podařilo různým způsobem svícení a úhlů kamery vytvořit jakési mikroprostory, významově podtrhující jednotlivé sekvence manželského dramatu. Na MFF v Moskvě v roce 1983 získal tento film Cenu mezinárodní organizace kritiků FIPRESCI.