Manhattan
Po titulech Banáni, Spáč, Láska a smrt, Annie Hallová vrcholí tímto snímkem jedna část filmografie Woodyho Allena. Vypráví lehce zamotaný příběh milostného víceúhelníku, kde v popředí stojí dvaačtyřicetiletý scenárista Isaac Davis, dále jeho nejlepší dlouholetý přítel Yale s půvabnou partnerkou Mary (Diane Keatonová) a sedmnáctiletá studentka Tracy (Mariel Hemingwayová). Jde o komediálně nadsazený portrét obyčejných lidí i poněkud přemoudřelých intelektuálů s jejich slabostmi, zaujetím pro drobné "velké" věci, láskami, iluzemi a rozčarováním. Asi nejvíce ztělesňuje osamocenost a vnitřní rozporuplnost ústřední hrdina Isaac Davis, z jehož úst zaznívají často trefné úvahy. Režisér Woody Allen si s neobyčejnou chutí trochu "dloubne" do politiků, psychoanalitiků, novinářských stereotypů, stejně jako do osvědčených rodinných tradic a partnerských rituálů. V neposlední řadě je Manhattan osobitou oslavou jedné z nejznámějších čtvrtí New Yorku. Bezesporu tomu napomáhá výtvarně výrazná černobílá kamera Gordona Willise, který spolupracoval s hollywoodskými tvůrci Alanem J. Pakulou (Klute, Pohled společnosti Parallax, Všichni prezidentovi muži) a Francisem Fordem Coppolou (na filmové trilogii Kmotr). Atmosféru dotváří i mírně nostalgická Gershwinova Rapsodie v modrém či retro motivy v podobě úryvků písní a fotografií řady muzikálových hvězd.