Lída Baarová ve filmovém přepisu romantické novely Honoré de Balzaca o náhodném setkání, které vyvolá silné milostné city (1940). Dále hrají: G. Nezval, J. Šejbalová, L. Pešek, J. Steimar, R. Deyl st. a další. Kamera F. Pečenka. Scénář a režie O. Vávra

Litujeme, ale pořad není v iVysílání dostupný
Video není k dispozici

V roce 1940 měly premiéru čtyři filmy režiséra Otakara Vávry, od jehož narození v těchto dnech uplynulo 110 let. V lednu Dívka v modrém, v srpnu Pacientka dr. Hegla a v říjnu Pohádka máje a Maskovaná milenka. Všechny tyto filmy byly na svou dobu nadprůměrné. Maskovaná milenka byla pokusem o český velkofilm kosmopolitního ražení. Předlohou se stala novela Honoré de Balzaca. Jde o romantický příběh vznešené dámy, která chtěla žít bez manželských pout, ale touha po dítěti ji zavedla – pečlivě zamaskovanou – do náruče mladého šlechtice. Teprve po letech uvěřila jeho lásce a dala se poznat. Na velkolepé podívané, kterou chtěl Otakar Vávra oslnit diváka, se podílel i kameraman Ferdinand Pečenka, náročné stavby v barrandovském studiu navrhl a postavil architekt Jan Zázvorka – oba získali Národní cenu v roce 1941. Hlavní role vytvořili Lída Baarová a Gustav Nezval, dále si zde zahrál Ladislav Pešek, Jiřina Šejbalová a Jiří Steimar. I když film nedosáhl plnokrevnosti literární předlohy, podařilo se dokázat, že česká kinematografie je i v protektorátních poměrech schopna vytvořit dílo, schopné mezinárodní soutěže. A to v oněch podmínkách nebylo nijak málo…

Otakar Vávra
režisér

Otakar Vávra

* 28. 2. 1911

† 15. 9. 2011


Stopáž82 minut
Rok výroby 1940
 ST čb 4:3
ŽánrFilm