Japonská houslistka přednáší s Mnichovskými filharmoniky pod taktovkou světoznámého indického dirigenta Brahmsův houslový koncert D dur.

Uplynuly tři desítky let od legendárního koncertního debutu japonské houslistky Midori Goto s Newyorskou filharmonií, který dirigoval Zubin Mehta. Tentokrát se opět sešli dohromady a famózně předvedli Brahmsův houslový koncert s Mnichovskými filharmoniky.

Hudební večer otevře Brahmsova Tragická předehra, po níž následuje Hindemithova symfonie Malíř Mathis. Symfonické dílo, které využívá melodie z Hindemithovy stejnojmenné opery, bylo objednáno Wilhelmem Furtwänglerem a Berlínskými filharmoniky v roce 1934. Skladatel chtěl vytvořit moderní umělecké dílo, které by dokázalo lépe pochopit obecenstvo a Furtwängler odvážně prosazoval hudebního tvůrce, jenž se stal ve své zemi Německu nežádoucí, neboť byl nacistickým režimem zařazen do kategorie tzv. Die entartete Kunst, tedy zvrhlého umění. První provedení symfonie mělo obrovský úspěch k velkému údivu oficiálních míst v Berlíně, která o dva roky později vyhlásila všeobecný zákaz provádění Hindemithových skladeb.

Houslový koncert Johannesa Brahmse (1833–1897) je bezpochyby jednou z nejvýznamnějších koncertantních skladeb světové hudební literatury. Symfonicky rozvržené dílo klade nesmírně obtížné interpretační požadavky na sólistku i orchestr. Deník Süddeutsche Zeitung o tomto vystoupení napsal: „Ve svém intonačně precizním a intenzívním provedení vytváří Midori atmosféru důvěrnosti a niternosti. Orchestr je stále kultivovaný, vznešený, a přitom tempově pružný“.

Napište nám