Perspektiva Ivana Mládka
Švadlenka Madlenka, Láďa jede lodí, Mravenci v kredenci, Medvědi nevědí, Zkratky a Jožin z Bažin. To jsou tituly dnes už bezpečně zlidovělých písní, kterými se proslavil Ivan Mládek se svým Banjobandem. Rodák ze starých Holešovic ale zdědil po svém otci výtvarný talent, kterému se nyní věnuje více než hudbě. Dokumentární portrét vypráví nejen Mládkův životopis, ale odkrývá známé i neznámé vrstvy jeho talentu. Mládek je multiinstrumentalista (i když především bandžista), humorista, který si scénky nejen píše, ale i v nich osobitě hraje, kreslíř a autor olejomaleb, zobrazujících často vtipné výjevy. Jedním z nejznámějších je minimalistické plátno s názvem „Bača ide do hôr.“ Film jej zachycuje při dokončování jeho Všeslovanské epopeje, jejíž součástí je například obraz, na němž Srb Nikola Tesla v New Yorku předvádí svůj vynález walkmanu. Mládek pro své obrazy hledá různé formální směry, které označuje jako umělecké rýsování, posunismus nebo Mládek action minimal art. O Mládkovi, jeho humoru, přístupu k tvorbě i jeho lidských vlastnostech vyprávějí jeho kolegové, spoluhráči a kamarádi. Mezi jinými Zdeněk Svěrák, Luděk Sobota, tubista Václav Dědina nebo sběratel Mládkových obrazů a autor textů o nich Petr Zajíc.