Slovo úvodem: Proč mají herci ochranný prostředek

Slovo úvodem: Proč mají herci ochranný prostředek

Kreativní producent Tomáš Baldýnský a dramaturg Zdeněk Dušek

Původní pandemiální seriál České televize

Karanténa věci mění. Jen ti sousedé se pořád chovají stejně bláznivě. Původní seriál České televize Láska v čase korony s nadhledem nahlíží na současnou nelehkou společenskou situaci. Na pozadí pandemie rozehrává příběhy několika obyvatel jednoho menšího českého činžáku.

„Naší ambicí je vyprávět příběhy, jejichž hrdinové zažívají to, co zažíváme my teď. Zasmát se životu v karanténě, ukázat, že se dá zvládat, možná i to, že karanténa může být k něčemu dobrá. A zároveň vyzkoušet, zda lze napsat a natočit aktuální příběh a během týdne ho dopravit na obrazovku. Naši hrdinové budou prožívat to, co my před několika dny,“ říká kreativní producent a autor námětu Tomáš Baldýnský a dodává: „Smyslem rozhodně není momentální dění zlehčovat. Naopak s humorem a laskavostí poukázat na to, že mezilidské vztahy pokračují i v době pandemie.“

Hlavními hrdiny hořkovtipného příběhu jsou lidé, mezi něž globální pandemie vrazila ochranný štít: teenager Franta, jehož rodiče se nestihli vrátit ze zahraničí, senior Libor, který je po letech odkázán sám na sebe, protože jeho žena uvízla mimo město a mladý manželský pár Petr a Anna, pro který bude zákaz vycházení rozhodující zkouškou vztahu. Hlavním motivem seriálu je láska: „Bylo potřeba vyladit techniku líbání s rouškou a techniku hledání kvetoucí třešně na opuštěném místě. Ale kdo chtěl, mohl použít i techniku líbání obrazovky telefonu pod kvetoucí třešní v roušce,“ popisuje Iva Pazderková, hrající Hedviku.

Na place jsou při natáčení přítomni pouze herci a robotické kamery, počet členů štábu je minimální. Scénáře i organizace natáčení vznikají pomocí telekonferencí. „Je to fakt strašně rychlé. Herecké zkoušky online, pak natáčení, do toho se začíná stříhat a než dokončíte zvukový mix, tak už řešíte následující díl. Je to ale velmi dobře napsaný seriál a já se občas musím držet, abych se u monitoru nesmál nahlas. Navíc se všichni semkli, abychom to v tak krátkém čase dokázali vůbec vyrobit, a to taky velmi pomáhá,“ říká jeden z režisérů Jakub Machala a herec Petr Vršek jej doplňuje: „Nabídka natáčení v této době, je to poslední, co bych čekal. Je to velmi netradiční natáčení, nejen vzhledem ke všem bezpečnostním hygienickým opatřením, ale i herecké přípravě. Zajímavé je i hraní s ochrannou krychlí. Musíme se s ní sžít, ale zároveň dělat, že ji nemáme, i když jsme třeba zamlžení. Zároveň se učíme hlídat si odlesky na kameru, což normálně herec neřeší.“