W. A. Mozart: Requiem
Mozartovo Rekviem bylo údajně napsáno za záhadných okolností, v posledních měsících skladatelova života, ale samotné dílo je nadčasové. Dirigent Mariss Jansons se Sborem a orchestrem Bavorského rozhlasu podali pronikavě mocný výkon v Mozartově mistrovském díle s úchvatným kvartetem sólových zpěváků na koncertě, který byl zaznamenán v mnichovském Herkulově sálu v květnu 2017.
Ani skladatelova smrt nemohla zastavit úspěch Mozartova Rekviem objednaného neznámým zadavatelem. Ačkoliv je tvůrce zanechal nekompletní ve chvíli své smrti v prosinci 1791, dokončil ho podle dochovaných zápisků Mozartův žák Franz Xaver Süssmayr. Už v době své premiéry 1793 bylo dílo, zahalené do mysterijního tajemství, slavné. Ale ještě záhadnější, než příběh skladby je mimořádná kvalita Mozartovy kompozice – od dravosti Dies irae až po mimozemský půvab Lacrimosa.
Genia Kühmeierová, Elisabeth Kulmanová, Mark Padmore a Adam Plachetka jsou prvotřídní světoví sólisté, kteří se připojili k orchestru a sboru řízenému dirigentem Jansonsem. Tenorista Padmore byl rezidenčním sólistou tělesa v sezóně 2016/17 a jeho vřelý vztah k orchestrálnímu tělesu je zjevný. Jeho charakteristicky zvonivý tenor si dobře rozumí s Jansonsovou výmluvně jemnou interpretací. „Pro něho není skladba o rétorice, ale o nadsmyslovém uvažování“, napsal o dirigentovi deník Süddeutsche Zeitung. Zdůrazňuje nadřazenou víru v lidskost dokonce ve chvíli, kdy pohlíží do tváře smrti.