Malíř Bohumír Matal
"Stříhali dohola malého chlapečka" to není pouze oblíbená skladba na Kainarův text, ale především obraz Bohumíra Matala, člena dnes již legendární Skupiny 42. Bohumír Matal (1922-1988) byl jejím nejmladším členem a jeho začátky tkví v surealismu a připomínají fakt, že umělce silně ovlivnily zážitky z druhé světové války prožité v Německu na nucené práci. Zvláštní místo v Matalově tvorbě má město, které člověka prostupuje tak, že tvoří jednotu a nádraží, kde se cesty křižují a lidé loučí. Malíř své milované město nakonec opustil a přestěhoval se na samotu do mlýna v Prudké u Doubravníka. Zde pracoval a setkával se přateli, neboť byl člověkem společenským a chtěl, aby takové bylo i jeho umění. Malíř zemřel v roce 1988, aniž by zažil alespoň málo z atmosféry listopadu 1989.