O životě a díle známého umělce, jednoho z nejmladších členů Skupiny 42, který se narodil v únoru před devadesáti šesti lety (1991). Režie K. Jureček

„Stříhali dohola malého chlapečka“ to není pouze oblíbená skladba na Kainarův text, ale především obraz Bohumíra Matala, člena dnes již legendární Skupiny 42. Bohumír Matal (1922–1988) byl jejím nejmladším členem a jeho začátky tkví v surealismu a připomínají fakt, že umělce silně ovlivnily zážitky z druhé světové války prožité v Německu na nucené práci. Zvláštní místo v Matalově tvorbě má město, které člověka prostupuje tak, že tvoří jednotu a nádraží, kde se cesty křižují a lidé loučí. Malíř své milované město nakonec opustil a přestěhoval se na samotu do mlýna v Prudké u Doubravníka. Zde pracoval a setkával se přateli, neboť byl člověkem společenským a chtěl, aby takové bylo i jeho umění. Malíř zemřel v roce 1988, aniž by zažil alespoň málo z atmosféry listopadu 1989.

Napište nám