Největší Čech na středních školách

Česká televize se obrátila s možností zapojit se do projektu Největší Čech i na středoškoláky. Cílem projektu bylo podpořit debaty o tom, co znamená být významný. Jak konkrétně volby na škole měly vypadat nechala TV na samotných středoškolácích. Nabídla pouze dvoukolový systém volby, který vychází z televizní obdoby projektu. Tzn. nominační fáze, kdy hlasující navrhují své kandidáty např. formou anketních lístků a poté obhajoby, kdy dochází k volbě toho nej… např. z TOP 10. Přípravy a samotnou soutěž zařadili některé školy např. do výuky základů společenských věd, českého jazyka či dějepisu.

Jak to dopadlo?

Více než 8000 studentů ze čtyřiceti škol celé ČR rozhodlo o Největším Čechovi takto:

Největší Čech v esejích

Na adresu ČT přišlo cca 40 esejí z několika škol. Nejvíce prací jsme obdrželi z Gymnázia Mikulov, Církevního gymnázia v Plzni a také třeba z Gymnázia v Dobříši.

Po dlouhém uvažování jsme se rozhodli ocenit upomínkovými předměty Největšího Čecha 5 prací bez udání pořadí.

  • Zamyšlení Kirilla Sofronova z o2a Euroškoly v Praze (pdf, 359kB)
  • Esej Michaely Palečkové z VOŠ a SZeŠ Benešov (pdf, 1.5MB)
  • Pojednání Pavla Růžičky o T. G. Masarykovi z Církevního gymnázia Plzeň (pdf, 2.5MB)
  • Práci o Josefu Čapkovi od Jany Šlancarové (tercie) z Gymnázia v Mikulově (pdf, 8.5MB)
  • Zvláštní cenu za skvělé výtvarné zpracování práce získala Hanka Malinová z 2.A v Gymnáziu v Mikulově. (pdf, 3.1MB)