Chat

Mgr. Lucie Kajzarová, MBA
Záznam chatu z pátku 22. listopadu 2024
Anna: „Jak musí varhanice o sebe pečovat psychicky a fyzicky?“
Mgr. Lucie Kajzarová, MBA: „Dobrý den, myslím si, že je dobré o sebe pečovat po psychické i fyzické stránce celkově. Varhaníci po fyzické stránce musí zvládnout mírnou fyzickou náročnost při hře na varhany a je dobré začít se cvičením na záda. Doporučuji také se otužovat, neboť v kostelích je velká zima. :) Po psychické stránce je výhodné jít do lesa nebo si zaběhat. Hezký den. LK“
ANTIH: „Jaký máte jako didaktička hudební výchovy pro MŠ vzor, jaké máte jako didaktička hudební výchovy pro MŠ vzory?“
Mgr. Lucie Kajzarová, MBA: „Dobrý den, moc děkuji za hezký dotaz. Velkým vzorem je Jan Ámos Komenský, který už ve svém století říkal, jak je důležité "dát dětem do ruky nástroje a muzicírovat". Toto bychom měli mít na paměti neustále. Dalším vzorem je paní profesorka Jenčková, kterou považuji za "matku" hudebních činností a je velkým zdrojem paní učitelek z MŠ. Hezký den, Lucie Kajzarová“
Anna: „Jak a proč jste se stala didaktičkou hudební výchovy pro MŠ?“
Mgr. Lucie Kajzarová, MBA: „Dobrý den, příběh mých hudebních počátků je dlouhý a zkusím ho zkrátit. Celý život mě provází hudba a děti předškolního věku. Proto jsem moc ráda, že se mi podařilo vystudovat konzervatoř v oboru varhany a posléze obor, díky kterému jsem se specializovala na děti předškolního věku. A odsud už bylo kousek k tomu, abych tyto dva obory propojila a začala se zaobírat hudebními činnostmi pro děti předškolního věku. Samozřejmě k tomu přispělo i to, že jsem se stala maminkou a mohla jsem mít možnost zkoumat hudba u dítěte na vlastní kůži. Přeji krásný den, LK“
ANTIH: „Máte jako autorka zpěvníku vzor, máte jako autorka zpěvníku vzory?“
Mgr. Lucie Kajzarová, MBA: „Dobrý den, mám vzory a to pana Svěráka a Uhlíře. A také obdivuji pana Jurkoviče. Ve spojení s panem Žáčkem vznikla výborná hudba s kvalitními texty. LK“
Anna: „Musí varhaník nejprve umět na klavír či pianino?“
Mgr. Lucie Kajzarová, MBA: „Dobrý den, je dobré mít klavírní základ. Hezký den, LK“
ANTIH: „Jaké to je být pedagožkou?“
Mgr. Lucie Kajzarová, MBA: „Dobrý den, velmi naplňující. Samozřejmě práce pedagoga má své plusy a mínusy. Ale když vidíte, že se žáci posunují a pracují na sobě, je to krásné. Práce je mým koníčkem a jsem velmi ráda, že jsem si splnila svůj dětský sen. :) LK“
ANTIH: „Jaké to je být autorkou zpěvníku?“
Mgr. Lucie Kajzarová, MBA: „Dobrý den, na zpěvník Než zapadne sluníčko jsem velmi pyšná. Byl vytvořen (s mým manželem) na základě zkušeností nabyté během práce s dětmi a vznikl v době, kdy byl syn ještě malý. Takže jsem věděla, co děti baví, na co reagují, v čem potřebuji rozvinout. Doufám, že dělá radost široké veřejnosti - jak dětem, rodičům, tak i učitelkám z MŠ a ZŠ. LK“
ANTIH: „Jak a proč jste se stala varhanicí?“
Mgr. Lucie Kajzarová, MBA: „Dobrý den, varhanicí jsem se stala úplně náhodou. Jednou mě slyšel hrát pan profesor Aleš Rybka a nabídl mi, ať k němu nastoupím do hodin varhan. S radostí jsem přijala a vyměnila akordeon za varhany. LK“
AK: „Kdo ilustroval Váš zpěvník Než zapadne sluníčko?“
Mgr. Lucie Kajzarová, MBA: „Dobrý den. Zpěvník ilustrovala pedagožka, grafička a výtvarnice Eva Nytrová. Velmi se této spolupráce vážím. Její zpracování nás nadchlo. LK“
ANTIH: „Jaké to je být organizátorkou interpretační soutěže?“
Mgr. Lucie Kajzarová, MBA: „Dobrý den, interpretační soutěž byla pořádána v rámci Mezinárodního festivalu slovanské hudby. A byla to ohromná zkušenost, protože se sjeli mladí umělci z různých koutů světa a obohatili se navzájem. Součástí byli i mistrovské kurzy českých umělců a pedagogů. Hezký den, LK“
AK: „Jak se Vám spolupracovalo s Památníkem Terezín?“
Mgr. Lucie Kajzarová, MBA: „Dobrý den, spolupráce proběhla bez problémů a děkuji Památníku za jejich čas. Tvořili jsme komponovaný pořad, díky kterému se provedla dětská operka Brundibár. Součástí tohoto slavnostního večera byly i básně sesbírané v Terezíně. LK“
ANTIH: „Jaký máte jako pedagožka vzor, jaké máte jako pedagožka vzory?“
Mgr. Lucie Kajzarová, MBA: „Dobrý den, musím říct, že asi nemám. Z každého pedagoga si umím vzít to dobré, co mě inspiruje, i to, co bych dělat nechtěla. Pak je dobré si udělat kompromis a vytvořit si svůj vlastní postoj k učitelské profesi. Hezký den, LK.“