Chat
Anna Kabelková
Novinky ČT edu
Záznam chatu z pátku 17. října
Kateřina: „Hezký den, jaké jsou podle vás hlavní výhody elektronického vzdělávání?“
Anna Kabelková: „Dobrý den, největší výhodu vidím v tom, že je velká variabilita zdrojů, se kterými se můžete vzdělávat. Každý si může najít to, co jej zajímá. Další výhodu je pak nesporně to, že je možné vzdělávat se odkudkoliv. Zažili jsme to například v době pandemie koronaviru, kdy se ze dne na den zavřeli školy a děti zůstaly doma na distanční výuce.“
Pavla: „Pěkný den, paní Kabelková, má podle Vás význam využívat umělou inteligenci v elektronickém vzdělávání?“
Anna Kabelková: „Podle mého názoru je vhodné, abychom pochopili, jak umělá inteligence funguje. A samotné používání umělé inteligence nám ukáže nejen jak funguje, ale také jak může být zneužita nebo jaké chyby dělá.“
Simona: „Dobrý den, Anno, myslíte si, že e-learning bude v budoucnu dominovat vzdělávání?“
Anna Kabelková: „Těžko říct. Není ale nad osobní styk učitele s žáky, kdy může ve třídě pracovat s kolektivem, poznat osobně každého žáka i s jeho schopnostmi a osobním příběhem.“
Jindřich: „Zdravím Vás, zajímalo by mě, jakou roli by měli hrát učitelé v prostředí elektronického vzdělávání?“
Anna Kabelková: „Dobrý den, učitelé jsou určitě průvodci vzděláváním. Pracují nejenom s jedinci, ale i s kolektivem ve třídě a kromě vzdělávání faktografického jsou i zprostředkovateli vzdělání ke kompetencím - toho, aby si žáci fakta dávali do souvislostí a uměli je používat.“
Sára: „Co byste poradila - jak ideálně začlenit obsah vašeho projektu Nebuďte na to sami do výuky?“
Anna Kabelková: „V sekci pro pedagogy jsou přímo videa, která můžete ve výuce použít a metodiky, které Vám pomohou s tématem pracovat v hodině. Skvěle zpracovaná jsou videa k seriálu Ratolesti, aktuálně k tématu "drogy" a "genderová identita".“
Honza: „Co byste doporučila dětem, které jsou z přijímaček nervózní nebo vystresované?“
Anna Kabelková: „Je to pro děti těžké období, nicméně včasná příprava by mohla dětem dodat potřebnou jistotu. Přijímačkové testy jdou nacvičit, doporučuji podívat se na www.ctedu.cz/prijimacky, kde najdete spoustu materiálů k přijímačkám, strategii na přijímačky nebo vypracované testy z loňských let i s postupem.“
Hanka: „prosím Vás, je na Edu i pořad pro rodiče, jak vychovávat děti? Jak pracovat s jejich emocemi, jak si vést ráno, když nechtějí jít do školy a my musíme do práce? Na ČT1 pořad Kočka není pes - se zabýval jak tyto vychovat. A to mi připadá, že by bylo vhodné řešit právě děti. Pokud nic není bylo by možné zařadit? Děkuji“
Anna Kabelková: „Dobrý den, na ČT edu máme téma emocí zpracované pro pedagogy na prvních stupních https://edu.ceskatelevize.cz/okruh/emoce-a-prozitky a to tak, aby se žáci naučili uvědomovat si své pocity, pojmenovat je a následně s nimi pracovat ve smyslu jejich zvládání. Děkuji ale za podnět, můžeme se v redakci ČT edu zaměřit na to, zda v archivu ČT nebude vhodný pořad ke zpracování i pro rodiče.“
Petr: „Když tady tak koukám na ty dotazy, je mi smutno s čím musí dnešní děti vyrůstat když rodič potřebuje návod jak ho vychovat“
Anna Kabelková: „Jako rodiče můžeme zásadně ovlivnit míru spokojenosti našich dětí. A tak se zdá, že rodiče přirozeně vyhledávají informace, které jim ve výchově či vzdělávání pomohou.“