Chat

vedoucí sociální sekce FP

Miroslava Bořilová

Family Point a služby rodinám

Záznam chatu z pátku 17. května

Jiřina: „Dobrý den, můj syn má fenylketonurii a jezdíme každý týden na odběry do brněnské dětské nemocnice, ale family point ke kojení nemůžeme využít, nebot syn musí být před a po kojení vážen. Neplánujete přidání kojenecké váhy?“

Miroslava Bořilová: „Dobrý den, snažíme se neustále vylepšovat vybavení Family Pointu a reagovat na podněty rodičů. Pokusíme se tedy zajistit kojeneckou váhu jak na Family Point v Dětské nemocnici, tak na kontaktní Family Point na Josefské. Děkujeme za Váš podnět, jak naši službu ještě vylepšit :-)“

Jana: „Dobrý den,kde v všude Brně se family point nachází, co je k dispozici pro maminku a dítě? děkuji“

Miroslava Bořilová: „Dobrý den, na každém Family Pointu najdete zázemí pro přebalení, nakojení a nakrmení dítěte, dětský koutek a informace o rodinných aktivitách a organizacích, které nabízí služby pro rodiny. V centru Brna najdete kontaktní Family Point na ulici Josefská 1, kde je vždy přítomná kontaktní pracovnice. Další základní Family Pointy jsou například v Knihovně Jiřího Mahena na Kobližné, v Bystrci nebo v Králově poli, v Kulturním středisku Omega na Lesné, na úřadech některých městských částí atd. Celkem jich v Brně aktuálně funguje 35 a neustále přibývají. Kompletní informace přehled Family Pointů nejen v Brně najdete na webu familypoint.cz.“

Jana: „Dobrý den, existují Family Pointy v Královéhradeckém kraji příp. kde (Hradec Králové, Dobruška,..)? Na vašich stránkách jsem našla pouze FP pro Moravu a jižní Čechy. Kdy budou zřízeny i v Královéhradeckém kraji? Děkuji.“

Miroslava Bořilová: „Dobrý den, Family Pointy aktuálně fungují v pěti krajích České republiky (Jihomoravský, Jihočeský, Vysočina, Zlínský a Olomoucký). V Královéhradeckém kraji v současné době Family Pointy nejsou zřízeny. Síť Family Pointů se ale neustále rozrůstá a určitě bychom se rádi rozšiřovali do dalších krajů. Při zřizování nových Family Pointů je podstatná spolupráce daného kraje, který finančně podpoří nově vznikající Family Pointy (nezbytné vybavení, personální náklady apod.). V tuto chvíli nemáme s Královéhradeckým krajem rozjednanou spolupráci, takže Vám nedokážu říct, kdy je vznik služby Family Point ve Vašem kraji reálný.“

Dana: „Dobrý den, je třeba se ve family pointu nějak zaregistrovat? Nebo tam mohu jít jen tak z ulice když potřebuji třeba zrovna nakojit či přebalit? Jaká je otevírací doba? Děkuji“

Miroslava Bořilová: „Dobrý den, Family Pointy jsou nízkoprahová služba. To znamená, že opravdu můžete přijít "jen tak z ulice", jak píšete. Otevírací doba Family Pointu se liší podle dané instituce, která Family Point poskytuje. Na úřadech a knihovnách je to zpravidla doba shodná s otevírací dobou úřadu/knihovny. Informace o otevírací době najdete na našich webových stránkách familypoint.cz (po rozkliknutí ikonky na mapě se Vám zobrazí základní informace o daném Family Pointu včetně otevírací doby).“

Nela Wagnerova: „Dobry den, proc nejsou Fp i v Praze? NW“

Miroslava Bořilová: „Dobrý den, služba Family Point je aktuálně nabízena v pěti krajích České republiky (Jihomoravský, Jihočeský, Vysočina, Olomoucký a Zlínský). Zatím nás žádný zájemce o zřízení Family Pointu v Praze neoslovil. Ale určitě bychom službu Family Point do hlavního města rádi rozšířili. Aby služba mohla kvalitně fungovat, je důležitá spolupráce s městem, případně se Středočeským krajem, kteří by vznik Family Pointů finančně podpořili. Věřím, že do budoucna se zřízení Family Pointů v Praze podaří.“

JaNa: „Děkuji Vám moc za to, co se snažíte dělat pro rodiny s malými dětmi "na cestách". Je to určitě velice prospěšné. Proč se tato místa jmenují Family Point a ne Místo/a pro rodinu/y ? Když žijeme v ČR a úředním jazykem zde stále ještě je JAZYK ČESKÝ ? Děkuji Vám za vysvětlení a přeji Vám hodně úspěchů a spokojených rodin.“

Miroslava Bořilová: „Dobrý den, děkuji za Vaše ocenění služby, kterou nabízíme. Celý název služby je Family Point místo pro rodinu. Takže je to název jak anglický, tak český :-)“

Petra: „Dobrý den, je samozřejmostí, že by každy rodic měl po sobě a dítěti uklidit, ale přesto je třeba důkladnější úklid, kdo např utre stoly, přebalovací pulty, provede desinfekci a tak? A jak často se provádí? Někdy point není v dobrém stavu v tomto ohledu.... Děkuji za odpověď.“

Miroslava Bořilová: „Dobrý den, každý Family Point (základní i kontaktní) má určeného pracovníka, který na Family Point dohlíží a má na starost to, aby byl uklizený a v dobrém stavu. Pokud s nějakým Family Pointem nejste spokojená nebo byste měla návrh na zlepšení, můžete zapsat podnět do Návštěvní knihy na Family Pointu nebo informovat odpovědnou osobu. Budeme rádi za Vaše připomínky na zlepšení.“