Chat

Josef Sedlák
Záznam chatu z pátku 23. března 2012
Warrior: „Trochu odlehčující dotaz - jmenujete se Sedlák, to znamená, že se vlastně na ombudsmana hodíte - sedláci jsou šelmy a mají zdravý selský rozum...?“
Josef Sedlák: „Dobrý den, nejsem si zcela jist, zda šelma sedlák vyjadřuje zdravý rozum. Cítím v tom spojení spíše vypočítavost a vychytralost. Ale máte pravdu v tom, že zdravý rozum by ombudsman mít měl.“
GM: „Dělal jste ombudsmana ve více společnostech?“
Josef Sedlák: „Dobrý den. Nedělal. Ale v energetice, kde jako ombudsman působím, jsem již čtvrtstoletí. Ale ombudsmanská je to moje premiéra :o))“
GM: „Víte co přesně znamená ombudsman?“
Josef Sedlák: „Dobrý den, je to ochránce práv a nároků.“
Sandokan Budokan: „Jak jste se dostal k pozici firemního ombudsmana? Znáte jiné firemní ombudsmany?“
Josef Sedlák: „Dobrý den, když se společnost rozhodla, že chce ombudsmana pro zákazníky, oslovila mne a požádala, abych takouvou instituci připravil. Několik ombudsmanů českých firem osobně znám, o dalších několika vím.“
as: „Jak vzpomínáte na Synkopu?“
Josef Sedlák: „Pokud máte na mysli hudební skupinu (nejsem si jist, zda se nejmenovala Synkopy), tak to byla úžasná hudba (ale možná hlavně proto, že jsem byl úžasně mlád):o))“
Petra Bohanesová: „Pěkné odpoledne,chtěla jsem se zeptat, 16.1. 2012 jsem na základě podvodného jednání zaměstnance ČEC podepsala smlouvu s tímto doddavatelem. 14.2.2012 jsem e-mailem a doporučeně poštou zaslala odstoupení odsmlouvy.Bude mi uznána 30denní lhůta pro odstoupení bez sankcí-platí datum podání na poště ? Děkuji.Navíc zaměstnanec vyplnil smlouvu sám podle místa bydliště,takže do kolonky trvalé bydliště napsal adresu odběrného místa a já aby to raději bylo stejné jsem v odstoupení uvedla také adresu odběrného místa.Nebude to tedy problém-důvod z jejich strany k neuznání odstoupení bez sankcí? Má vůbec obyčejný občan právo bránit se vůči takovým to podvodným společnostem? Jejich zaměstnanec uvedl ,že je z e-onu/kde jsem byla doposud/ a že jde pouze o administratívní záležitost ohledně jiného způsobu zasílání faktur. Děkuji za odpověď případně na e-mail:bohanesova.p@seznam.cz. s pozdravem Bohanesová Petra,Žitná 10,Prostějov.“
Josef Sedlák: „Dobrý den, paní Bohanesová. Neznám firmu ČEC, možná jste se překlepla. Ale firem je na energetickém trhu tolik, že se tak může jmenovat a nemusím ji znát. V každém případě by Vám mohl pomoci ombudsman této firmy. Jde o to, zda za firma ombudsmana má. Pak už jedině veřejný ochránce práv. Josef Sedlák“
shvl: „Jak potřebný je ombudsman v energ. společnosti, je v takové společnosti přímo nezbytná jeho existence?“
Josef Sedlák: „Nechci říkat sám o sobě, že jsem potřebý a nezbytný. Řeknu Vám pouze to, že se na mne za 2 a půl roku mého působení obrátilo 1080 zákazníků.“
Sandokan Budokan: „Co vše máte na starosti jako firemní ombudsman?“
Josef Sedlák: „Dobrý den, šetřím podání zákazníků, kteří se na mě obracejí poté, kdy některá z energetických společností, pro které ombudsmana vykonávám, nevyhoví jejich stížnosti či reklamaci. Případ nezávisle prošetřím a případ uzavřu stanoviskem, které pošlu zákazníkovi a dané společnosti, které se podání týká. Pokud shledám podání jako oprávněné, doporučím společnosti, aby zákazníkovi vyhověla. Mějte se hezky. Josef Sedlák“
GM: „Které energetické spol. děláte ombudsmana? A jak už dlouho? A jste podle Vás úspěšný v ombudsmanování?“
Josef Sedlák: „Dobrý den, moc se omlouvám, ale charakter pořadu brání tomu, abych odpověděl jasně na první otázku. Institut ombudsmana jsem pro energetickou společnost 5 měsíců připravoval a nyní tuto práci dva a půl roku vykonávám. Moji úspěšnost nechť posoudí jiní, já vím pouze to, že se snažím být vždy objektivní a spravedlivý.“
Lenka: „Zdravíme Tě. Tvůj tým.“
Josef Sedlák: „Díky, Váš ombudsmanský ataman :o))“
Jana: „Dobrý den,chtěla jsem se zeptat jestli nevíte proč čez začala přeplatky převádět na zálohy na další období místo toho aby je poslala zpátky jak tomu bylo vždycky?Musím říct že řešit potom příspěvky na bydlení je fakt lahůdka když si sociálka neumí s tímto poradit“
Josef Sedlák: „Dobrý den, tyto typy podání už jsem rovněž řešil. Na počátku byla snaha zjednodušit placení a zabránění pohybům peněz tam a zpět. Jedním z podnětů byly i odezvy zákazníků volající po započtení přeplatků /zvlášť tam, kde šlo o desetikoruny či několik stokurun/. Na problém, o kterém píšete, se v době přípravy postupu zřejmě pozapomnělo. Celá akce tak není z mého pohledu příliš šťastná. Nevím, zda máte informaci, že došlo ke změně, na základě které si může zákazník přeplatek vyžádat.“
Jana: „A můžu si vyžádat zbytek přeplatku i půlroku poté?Mě to vyšlo na celý rok a díky tomu jsem přišla na rok o příspěvky na bydlení,protože mi to nevychází měsíčně asi o 100 Kč a kdybych měla každý měsíc platbu na elektriku tak mám nárok na příspěvek.Při mým malých příjmech a zvyšujících nákladech na vše mě to dost chybí.Kdybych měla klasický přeplatek tak příjdu o dávku na 3 měsíce,takže jsem vlastně potrestaná za šetření“
Josef Sedlák: „Podívejte se, prosím, na firemní web. Tam na mne najdete spojení, během 3 minut vyplníte interaktivní formulář a já se tím budu zabývat. Pokud to bude hned v pondělí a opravdu se jmenujete Jana, poznám, že jste to Vy a prošetřím to i v případě, že jste to neřešila jako reklamaci či stížnost. Hezký víkend. Josef Sedlák“
Zdenka Hoffmanová: „Děkuji Vám že jste si vybral povolání, kde SPRAVEDLIVĚ obhajujete toho kdo má pravdu a Vaši pomoc potřebuje aby nebyl poškozen.“
Josef Sedlák: „Dobrý den, paní Hoffmanová. Opravdu se snažím pravdu hledat a skutečně nemám žádné limity, kolika lidem mohu dát za pravdu. To bych tu práci nemohl dělat rád, takže bych ji OPRAVDU nedělal.“
Lenka: „Dobrý den, zaplatili jsme za odběr energie jedné společnosti 10 tis. doplatek, přitom měsíčně platíme zálohy (asi 1000,-). Odečty polynoměrů se zde dělaly odhadem. Je to dům, který není obydlen a energii (plyn) odebíráme, pokud je jen velmi velká zima, tzn. pár týdnů v roce. Asi za dva měsíce přišla další faktura, kdy po nás společnost chtěla doplatit dalších 9 tis. Kč. Tato částka (9 tis.) nám byla nakonec po reklamaci vrácena. Částku 10 tisl nechtěl nikdo řešit. Můžete mi poradit, co v tomhle případě dělat a kam se obrátit, pokud nám přímo ve společnosti nedokázali poradit, popř. kde se mohu obrátit přímo na Vás. Děkuji“
Josef Sedlák: „Dobrý den, Lenko. Každá SLUŠNÁ společnost má útvar reklamací a stížností a pak je tu ombudsman (to ovšem záleží na tom, jaká je to společnost a zda ombudsmana má). Pak je tu možnost stěžovat si u Energetického regulačního úřadu, případně řešit spor soudní cestou. Hezký víkend, Josef Sedlák“
Kvasničková Iva: „Je možné,aby pracovníci Českého energetického centra falšovali beztrestně podpisy?Moje matka podepsala 1.8.2011 smouvu,kterou jsme ihned zrušili.V únoru 2012 zjistila, že je odhlášena od EOnu a pak jsme zjistili,že údajně podepsala další smouvu s ČEC v den,kdy vůbec nebyla doma.“
Josef Sedlák: „Dobrý den, nelze to vyloučit. Vím jen to, co jsem se dozvěděl ze sdělovacích prostředků, že takové případy byly. Pokud nebude firma slyšet na jednání, je tu zřejmě prostor pro soudní dokazování. Hezký víkend. Josef Sedlák“
Petr: „Lze Vás kontaktovat i jinde?“
Josef Sedlák: „Dobrý den Petře, pokud jste zákazník společností skupiny, pro kterou ombudsmana vykonávám, najdete na mne kontakt na webu - nemohu ani naznačovat :o)), ale přes vyhledavač mne máte hned :o)) - a pokud řešíte zákaznický problém, řešil jste jej už neúspěšně jako reklamaci či stížnost ozvěte se. Na webu najdete možné cesty. Hezký víkend. Josef Sedlák“
Vladimír Hrubý: „Kam se obrátit při chybném ode´čtu elektroměru(jedná se oa sdružený elektroměr,který vykázal stejnou číslici na obou systémech)a společnost chce uhradit 72 000kč po dotazu nám bylo sděleno že elektroměr po výměně nění k dohledání“
Josef Sedlák: „Dobrý den, v prvním kole na zákaznickou linku, ve druhém na oddělení reklamací a stížností, ve třetím na firemního ombudsmans (pokud jej firma má), pak na Energetický regulační úřad a pak už jen na soud. Hezký den a celý víkend. Josef Sedlák“