Chat

host

Daniel Steidler

Inflace a aktuální situace na horách

Záznam chatu ze středy 9. listopadu 2022

denmark: „Co může mít za důsledek/důsledky inflace v souvislosti s aktuální situací na horách?“

Daniel Steidler: „Navýšení cen zaznamenáváme všude v Evropě, a to v rozsahu cca 5–15 %, na skipasy i ubytování. Někde se navíc ceny mohou dále zvýšit i v průběhu zimní sezóny.“

DAYD: „Jak by se deflace promítla do aktuální situace na horách?“

Daniel Steidler: „Deflaci nikdo z relevantních ekonomů neočekává, naopak, problémy činí nejvyšší inflace za poslední dekády.“

denmark: „Co může mít za důsledek/důsledky inflace v souvislosti s aktuální situací na horách?“

Daniel Steidler: „Zvyšování cen ubytování i skipasů v rozsahu cca 5–15 %, někde se ceny mohou dále zvyšovat i v průběhu zimní sezóny.“

SK: „Jak se inflace promítá do aktuální situace na horách?“

Daniel Steidler: „Navýšení cen zaznamenáváme všude v Evropě, a to v rozsahu cca 5–15 %, na skipasy i ubytování. Někde se navíc ceny mohou dále zvýšit i v průběhu zimní sezóny, proto doporučujeme kupovat pobyty již nyní, aktuální ceny pak zůstanou garantovány.“

Lota: „Dobrý den, kdy myslíte, že se začne v České republice zasněžovat, resp. Lyžovat? Kdy to v posledních letech přibližně bývá.“

Daniel Steidler: „Standardně začíná provoz skiareálů (těch větších, výše položených a s umělým zasněžováním) o prvním či druhém prosincovém víkendu. Uvidíme, zda letos někde provozovatelé areálů kvůli vysokým cenám energií start sezóny neodloží.“

Terka M.: „Dobrý den, kdy jsou prosim Alpy Italie a Rakousko nejlevnejsi? Dekuji“

Daniel Steidler: „Do Vánoc (to je zpravidla úplně nejlevnější), potom od Tří králů do konce ledna, a pak znovu na konci sezóny (ten záleží na nadmořské výšce střediska, níže položená prudce zlevňují už na začátku března, vysoko položená třeba až v dubnu), nejčastěji po půli března.“

Zuzka: „Díky covidu se stalo častější dojet na hory svým karavanem. Je možné takto nocovat na parkovištích u lanovek? Za předpokladu že nepotřebuje připojení k síti etc. Nebo je to v některých zemích omezeno? Děkuji.“

Daniel Steidler: „Musíte zkoumat podmínky v každém jednotlivém místě, nelze obecně říci, že je to všude povoleno. Doporučení zní vyhledat kemp či "Stellplatz", v Rakousku jsou tipy např. zde: https://all4camper.com/cs/z-karavanu-do-lyzaku-kempy-u-skiarealu/ V Itálie např. v Trentinu doporučím "Area sosta camper" v Predazzu ve Val di Fiemme nebo Centro Fondo Millegrobbe ve středisku Folgaria/Lavarone – to je ideální místo pro ty, kteří milují běžecké lyžování.“

Jaroslava: „Dobrý den , volní v Itálii jsem měla hned druhy den úraz , přesto,že jsem měla lékařskou zprávu, nedostala jsem zpět ani minim. Částku za skipas. Bylo to v pořádku? Děkuji“

Daniel Steidler: „Kde se Vám to prosím stalo? Není to typický postup – ten vypadá tak, že lékařskou zprávu obvykle stačí předložit u pokladny skipasů a je Vám vrácena poměrná část neprojetého skipasu, tedy od posledního průchodu turniketem do konce platnosti skipasu.“

Jaroslava: „Úraz se mi stal v Paganelle“

Daniel Steidler: „To je velmi solidní středisko, dobře se s nimi znám, pracoval jsem tam, pošlete-li mi jméno, datum úrazu a e-mailový kontakt, událost Vám mohu prověřit a došlo -li na italské straně k pochybení, možná půjde zpětně zajistit i adekvátní kompenzaci.“

Dagmar: „Dobrý den, promítá se inflace na množství návštěvníků?“

Daniel Steidler: „Zatím jsou prodeje zájezdů dobré a blíží se předcovidovým dobám, ale v celkovém součtu nepochybně předcovidových hodnot nedosáhnou, právě kvůli snížení životní úrovně, jež jde na vrub inflaci.“

Jaroslava Buršíková: „Úraz se stal 21.2. , jarkabursikova@centrum. cz. Neleknete se, jsem starší osoba, ale úraz jsem měla poprvé . Děkuji“

Daniel Steidler: „Prověřím Vám to na skipasárně skiareálu Paganella, budu Vás kontaktovat e-mailem. Číslo/kopii onoho skipasu prosím náhodou asi nemáte? Bylo by to snazší, ale možná to nebude třeba...“

Jaroslava: „To opravdu nemám , ale moc Vám děkuji za Váš zájem“

Daniel Steidler: „Zkusíme to s Italy dohledat, byla jste tam asi prosím individuálně, že? S dobrou CK se toto nestane, protože delegát v místě nebo asistence CK na telefonu poradí klientovi správný postup.“