Chat

Jolana Zavadilová
Refundace zájezdů - aktuální situace
Záznam chatu z pondělí 15. června 2020
Tereza: „Jsou země kolem nás bezpečné? Doporučujete Slovensko, Polsko, Rakousko?“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, od dnešního dne jsou pro cestování otevřené téměř všechny státy EU včetně oblíbených destinací jako Řecko, Chorvatsko, Bulharsko. Cestování na Slovensko a do Rakouska je určitě bezpečné.“
Jana: „Máte ověřeno, jak se bude v hotelech dodržovat hygiena?“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, ano samozřejmě. Přímo v destinacích máme partnery , jsme ve spojení s místními úřady a máme informace přímo z daných destinací o aktuální situaci v jednotlivých hotelových kapacitách. Hygienická opatření jsou podobná těm, na která jsme zvyklí v poslední době i v ČR.“
Tomáš: „Kam byste opravdu doporučila vyjet?“
Jolana Zavadilová: „Prvním předpokladem je, aby v dané zemi byla epidemiologická situace nebo lepší než v ČR. Pro cestovní kanceláře je tedy klíčové aby se do dané země dalo cestovat bez omezení - tedy bez povinných testů nebo karantény. Doporučit tedy aktuálně určitě mohu například Chorvatsko nebo Řecko. Postupně bude se s ohledem na vývoj v jednotlivých zemích nabídka cestovních kanceláří rozšiřovat.“
Jitka: „Když si vyberu zájezd z nové nabídku mohu uplatnit voucher, který jsem dostala?“
Jolana Zavadilová: „ano samozřejmě. Voucher lze uplatnit na zájezd z aktuální nabídky dané CK a to jak letos, tak v průběhu příštího léta 2021.“
hana Hourová: „kam se teď zuž začalo lítat, kam jsou možné už zakoupit zájezdy ?“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, od 1.7. z řeckých destinací například ostrovy Rhodos, Kréta, Kos, Korfu, Zakynthos, Pelopones, Santorini, Lefkada atd. Další možností je pak Buharsko -například Burgas či Varna. Postupně se bude nabídka jednotlivých CK rozšiřovat.“
Katka: „Jak je to s all-inclusive? Můžeme čekat běžné situace?“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, při podávání all inklusive budou platit zvýšená hygienická opatření, jídlo bude ve větší míře servírováno na talířcích, švédské stoly budou řešeny jiným způsobem . V jídelnách budou stoly umístěny dále od sebe, počet osob v restauraci bude v některých případech také regulován. Bude vždy také záležet na aktuální obsazenosti a velikosti hotelu.“
Heda: „Dobrý den, jak mám postupovat, když mám Lex voucher, je mi víc než 65 let a cestovní kancelář mi zatím nevyplatila peníze - už je po 14-ti denním limitu.?“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, pokud splňujete podmínky dané zákonem pro vyplacení hotovosti, určitě doporučuji znovu kontaktovat příslušnou CK.“
Marcela: „Dobrý den od prosince 2019 máme zaplacenou zálohu na Djerbu od 1.9.. Pobočky jsou u nás zavřené, nevím,co máme dělat, rušit, čekat? Prosím o radu, moc děkuji“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, pokud se jedná o zájezd na září, doporučuji vyčkat a sledovat vývoj situace v destinaci. Pokud by jste chtěla již nyní zájezd stornovat, CK bude s největší pravděpodobností nárokovat storno poplatek.“
Radka Hladká: „Dobrý den, stornuji zájezd do Turecka, na který jsme měli letět se synem v červenci. Mohla by CK zohlednit, že žiji sama se synem? Musela bych to něčím doložit? Děkuji“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, pokud jste matka samoživitelka, spadáte do skupiny, která má nárok na vrácení hotovosti. Doporučuji obrátit se na příslušnou CK, kde Vám podají informace ohledně případných dokumentů, které jsou zapotřebí k refundaci.“
helena: „musíme přijmout voucher,pokud máme 65 let? Pokud máme nárok na peníze,dokdy je dostaneme? Děkuji“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, pokud jste objednavatelem zájezdu a cestující mají více než 65 let máte nárok na vrácení hotovosti.“
Martina: „Dobrý den Chtěla bych se zeptat zda musím stornovat dovolenou která je plánována na září do Portugalska(Madeira). Už teď vím že na ni nepojedeme. Nebo je možnost ji přesunout na příští rok? Děkuji Pancová“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, pokud se jedná o zájezd na září a už nyní víte, že nepojedete můžete zažádat o storno zájezdu. CK má ovšem nárok účtovat storno poplatek dle platných podmínek. Doporučuji však pokusit se s CK dohodnout a zájezd přesunout na příští rok. Věřím, že za současných okolností toto většina CK umožní.“
Jiří Škarka: „Dobrý den,máme zakoupeny letenky u cest.ag.st.ag. A chtěli bychom let změnit popřípadě získat dvouher.Manžel je v ohrožené skupině obyvatel.Nechceme jít do karantény ani platit testy.Jedná se o let Krakow-Belfastu a zpět 30.7.-7.8..Jaké máme momožnosti.Děkuji Marcela“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, zde bude záležet jaké podmínky nabízí konkrétní letecká společnost, se kterou jste měli letenky zakoupeny. Doporučuji se informovat u cestovní agentury, jednotlivé letecké společnosti postupují v tomto případě rozdílně a průběžně aktualizují jak letové řády, tak podmínky, za kterých lze letenky stornovat, měnit atd..“
Petra: „Počítáte, že bude nabídka příští rok bohatší? Budou se zájezdy zlevňovat?“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, bude samozřejmě záležet na aktuální situaci v příslušných destinacích. Cestovní kanceláře se samozřejmě budou maximálně snažit nabídnout široké spektrum destinací všem klientům, ale základním předpokladem bude, aby v dané zemi byla příznivá epidemiologická situace. Cena zájezdů je ovlivněna mnoha aspekty, ale v letošním roce by cena nově nabízených zájezdů neměla být vyšší než původní cena, za kterou klienti kupovali v rámci prvního momentu.“
Andrea: „Dobrý den, máme zaplacenou dovolenou na Mauricius u CK Invia. Letět jsme měli 29.4.-8.5. K dnešnímu dni se mám CK nevyjádřila a nenabídl avouchery. Prosím jak máme postupovat? Děkuji za odpověď.“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, pokud se jedná o zájezd, který měl být realizován v dubnu, určitě doporučuji znovu kontaktovat příslušnou CK. Na voucher máte v tomto případě nárok.“
Jana: „Prosím, nevíte jak to bude se stravou v Chorvatsku? Máme mít polopenzi formou bufetu (dříve to vždy bylo snídaně švédské stoly, a večeře predkrm a zelenina švédský stůl a polévka a hlavní jídlo servirovane dle objednávky den předem). Děkuji.“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, švédské stoly budou zřejmě upraveny například způsobem, že budou jednotlivé porce už připraveny na talířcích nebo bude u švédského stolu personál, který bude jídlo nabírat na připravené nádobí. Očekáváme tedy změny hlavně ve způsob servírování. Opět může záležet i na obsazenosti a velikosti daného hotelu.“
Soňa: „Dobrý den Obdrželi jsme vouchery na uhrazenou částku s možností vybrat i jinou destinaci. Máme smlouvu na určitou částku, je to vlastně záloha na zájezd. Může cestovka zvednout ceny když smlouva zní na přesnou částku nebo musí akceptovat vystavenou smlouvu? Děkuji za odpověď“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, pokud budete chtít vycestovat přibližně v původním termínu do stejné destinace a hotelu, pak by seriózní CK měla dodržet původní cenu uvedenou na smlouvě nebo by Vám v rámci stejné destinace měla nabídnout podobný hotel ve stejné kategorii (může se stát, že Vámi objednaný hotel například letos neotevře). Pokud se ovšem jedná o zcela jiný termín a jinou zemi, může dojít ke změně ceny dle aktuálních podmínek. Zájezd do Egypta bude například v kategorii 4 hvězd pravděpodobně vždy levnější než zájezd ve stejné kategorii například na Mallorcu.“
Jindra Kratochvílová: „Máme zaplacený zájezd od 11.9. do Maďarska - lázně Harkány. I když je pandemie na ústupu, nevíme, jak bude v září, a protože patříme do rizikové skupiny obyvatel, nemáme již zájem vycestovat. Budou platit pro zářijové zájezdy stejné podmínky jako pro ty do 31.8. - tj.možnost vocheru a též odmítnutí zájezdu pro občany nad 65 let ? Děkuji, Kratochvílová Jindra“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, aktuálně se vystavení LEX voucherů týká zájezdů do 31.8. Doporučuji vyčkat, sledovat situaci v destinaci a pokud máte obavy, pokusila bych se s CK dohodnout a prověřit, zda například nemají v nabídce zájezdy v rámci ČR, kam by vám zálohu mohli přesunout nebo zda by vám lázeňský pobyt nepřesunuli na pozdější termín).“
Míša: „Jak byste doporučila cestovat? Letět, vlakem nebo autem?“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, samozřejmě záleží na tom, do jaké míry vaše rozhodnutí ovlivní fakt, že v letadle musíte mít roušku po celou dobu letu, což v autě samozřejmě nutné není. Na druhou stranu jsou destinace, které jsou autem těžko přístupné, tudíž je to na rozhodnutí každého z nás.“