Chat

Jolana Zavadilová
Rady před dovolenou - změny, služby, reklamace
Záznam chatu ze středy 5. června 2019
SK: „Jak můžu odvolat zaplacenou dovolenou - když mám vážný důvod - nemoc v rodině, úmrtí v rodině apod.?“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, v případě, že máte objednáno cestovní pojištění proti stornu, je možné zájezd zrušit i krátce před odletem případně i v den odletu. Pojistka kryje příslušné storno poplatky. Pojištění určitě doporučuji.“
SK: „Co nelze reklamovat ohledně dovolené?“
Jolana Zavadilová: „Reklamovat nelze například služby, které nebyly u cestovní kanceláři objednány. Pokud klient projeví přání bydlet v pokoji s výhledem na moře a nemá tento pokoj objednán a uveden v cestovní smlouvě, nelze ubytování v jiném typu pokoje reklamovat. Obecně platí, že lze reklamovat služby, které nebyly cestovní kanceláří dodrženy i přesto, že byly sjednány v cestovní smlouvě. Další výjimkou může být také vyšší moc tj. situace , které cestovní kancelář či letecký dopravce nemohl zabránit.“
Veronika: „Dobrý den, objednali jsme si dovolenou na internetu, již je zaplacená, letíme za týden, ale doposud nám nedorazily podklady k odletu, letenky, pokyny apod. Letíme poprvé, tak neznáme přesný postup - kdy je nutné již cestovní kancelář urgovat?“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, většina cestovních kanceláří zasílá elektronické cestovní doklady cca 7 dnů před odletem. Pokud cestovní doklady zatím nemáte, neváhejte se obrátit přímo na cestovní kancelář, která je pořadatelem zájezdu.“
Karolína: „zařizuje CK pojištění, nebo se mám nechat připojistit, a proti čemu doporučujete ?“
Jolana Zavadilová: „Většina cestovních kanceláří nabízí také cestovní pojištění a určitě bych ho doporučila. Základem by mělo být pojištění na léčebné výlohy v zahraničí ale také pojištění proti stornu zájezdu. Toto je velmi užitečné, pokud na dovolenou nemůžete odjet například z důvodu nemoci a musíte dovolenou zrušit i krátkodobě před odletem.“
květa: „Mohu si udělat před odletem sitting, a jak se dělá ? a nemůže se mi změnit místa ?“
Jolana Zavadilová: „U většiny leteckých společností lze za poplatek objednat seating. Oblíbená jsou zejména místa s větším prostorem na nohy např. místa u nouzových východů. Na těchto místech ale nemohou sedět děti. Doporučuji kontaktovat cestovní kancelář u které máte zájezd objednán. Ke změně objednaných míst by nemělo docházet, změny jsou naprosto ojedinělé, a to například v okamžiku, kdy je nutná změna typu letadla.“
janina Teplá: „kde se v této chvíli vykoupu v teplém moři, myslím dostupné země, nikoliv exotiku“
Jolana Zavadilová: „Velmi příjemné teploty na koupání jsou nyní již v Egyptě, Turecku, v Tunisku a případně na Kypru.“
Klára: „Dobrý den, jedeme letos poprvé s dvouletym synem k moři, vybrali jsme Itálii-Bibione, jelikož mě to připadá pro malé děti nejlepší volba.Kdyby jste mohla zmínit ty nejdůležitější body, na které si dát pozor, které nepodceňit krome pojištění, jaké by to byli? Děkuji a hezké léto přeji“
Jolana Zavadilová: „Určitě doporučuji hlídat pitný režim, s malým dítětem také délku pobytu na slunci. I do moře doporučuji u takto malého dítěte pokrývku hlavy. Do kufru nezapomeňte přibalit opalovací krém s vysokým UV faktorem, případně základní lékarničku.“
Pavla K.: „Dobrý den, odlétáme na dovolenou na Djerbu. Jak je to v této destinaci s tzv. faraonovou pomstou? Letíme s dcerkou 2 roky je nutné pít balenou vodu? Děkuji za odpoveď.“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den,¨ určitě doporučuji pít vodu pouze balenou. Pozor dávejte také na konzumaci nápojů s ledem , které v letě při vysokých teplotách mohou způsobit nepříjemnou angínu. V Tunisku a na Djerbě je tzv. faraonova pomsta spíše výjimkou, nemusíte se obávat. Přeji klidnou a ničím nerušenou dovolenou.“
Lenka: „Dobrý den,byla jste hodně krát v Řecku,kde se Vám líbilo nejvíce. Diky.“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, mám velmi ráda řecké ostrovy, a to zejména Kefalonii, Samos, Rhodos a Krétu.“
Lenka Sopuchová: „Dobrý den, moc bych prosila o doporučení místa, kam s ročním miminkem v Řecku? Aby tam bylo kvalitní brouzdaliště a dětské hřiště. Děkuji“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, volila bych určitě kvalitní hotelový resort s dobrým zázemím pro rodiny s dětmi. Chybu neuděláte, pokud pojedete na Rhodos, Kos, Krétu, Kefalonii nebo Zakynthos.“
Katka: „Dobré odpoledne, paní Zavadilová, vybrali jsme dovolenou v hlavní sezóně (jsme limitováni zaměstnáním) v Turecku a pojedeme s naší tříletou dcerou. Vidíte dle Vašich zkušeností nějaká úskalí pro děti v této oblasti? Samozřejmostí je pro nás UV oblečení, pitný režim a opalovací přípravky. A jak se zachovat, pokud Vás hotel ubytuje ve vedlejší budově či partnerském hotelu, který však nemá stejný standard jako primárně objednaný? Mnohokrát děkuji za odpověď a přeji příjemné léto.“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, v Turecku je skutečně na místě hlídat délku pobytu na slunci a pitný režim. Teploty jsou v hlavní sezoně hodně vysoké. Pokud vás hotel ubytuje v depandanci , která není uvedena jako součást popisu katalogu, neváhejte se obrátit na delegáta příslušné cestovní kanceláře či přímo na hotelovou recepci. Pokud je ovšem v popisu katalogu či na webu uvedeno, že hotel disponuje hlavní budovou a depandancí a není jasně specifikován typ pokoje v daných kapacitách, může se skutečně stát, že pokoj ve vedlejší budově obdržíte. Doporučuji se tedy předem dobře informovat u příslušné CK. Přeji Vám hezkou dovolenou.“
Zuzana: „Dobry den, ostrov Kypr je vhodny pro traveni rodiny s malymi detmi na zacatku cervence? Ohledne tepla?Nebo jaky mesic, doba je idealni pro Kypr?Je tam pry hodne ruskych turistu, je to pravda?Dekuji predem a pekne leto prejeme.“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den , Kypr je velmi krásným místem pro letní dovolenou. Teploty jsou hodně podobné Turecku tj v hlavní sezoně vysoké. Cestovní kanceláře nabízejí zájezdy od května do října, příjemné měsíce pro návštěvu jsou určitě červen a září. Moře a pláže jsou velmi hezké a také teplota moře je pro děti příjemná. Pro děti je vhodná oblast Protaras a Ayia Napa, kde jsou krásné pláže s jemným a světlým pískem. Počet ruských turistů na Kypru není určitě vyšší než v jiných destinacích, nemusíte se obávat. Přeji krásné chvíle Kypru .“
Radka Paulová: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak se postupuje při změně účastníka např. leteckého zájezdu, když se něco přihodí na poslední chvíli např. o víkendu, kdy je odlet a pobočky cestovní agentury nebo kanceláře jsou již zavřené? Jde to ještě nějak vyřídit na letišti? Děkuji za odpověď. Paulová“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den , v tomto případě doporučuji kontaktovat call centrum dané cestovní kanceláře, kde mívají službu i o víkendu. Změnu až na letišti určitě nedoporučuji.“
Renáta: „Dobrý den,pokud si vyberu last minute dovolenou,je pravda,že pro tyhle klienty jsou připravené horší pokoje,nebo to nemá vůbec vliv?Děkuji Vám za odpověď.“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, tato informace určitě není pravdivá. Last minute nabídka je vlastně doprodejem hlavní nabídky¨jednotlivých CK. Nevýhodou nabídek last moment může být zejména omezené hotelové porfolio a to zejména v atraktivních termínech letních prázdnin. Kvalitní a oblíbené hotely jsou totiž často vyprodány již v rámci prvního momentu neboli předprodeje. To ovšem neznamená, že v bohaté nabídce last momentů nenajdete dobré hotely za atraktivní ceny, jen počet těchto hotelů už není tak široký jako v rámci předprodejů a ty nejoblíbenější mohou být vyprodány.“
Renata F.: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat, na možná zdravotní rizika v Turecku? Pití místní vody, led v drincích. Děkuji za odpověď.“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den , zdravotní rizika v Turecku nejsou určitě odlišné od ostatních destinací. Vodu doporučuji pít balenou, limitovat pobyt na přímém slunci. Turecko je vyhlášené výtečnou kuchyní a nabídka v rámci all inclusive patří k nejlepším. To samozřemě láká zejména děti k výrazně vyšší konzumaci, takže doporučuji kontrolovat množství.“
Mira: „Dobrý den, je potřeba brát při výběru dovolené v evropských přímořských letoviscích (jihu Španělska, Řecku, Itálii) v potaz zhorsenou situaci s uprchlíky? Jsou nějaká místa, kde jsou stále azylové tábory, je zhoršena bezpečnost, zkrátka kam byste nedoporučovala jet? Děkuji za odpověď.“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, v nabídce cestovních kanceláří nejsou v současném okamžiku místa, která bych nemohla doporučit z techto duvodu. Situace v klasických prázdninových letoviscích je naprosto klidná a bez komplikací.“
Petr: „Dobrý den,poslochal jsem Vás,že 20let jste volila Řecko,mohu se zeptat proč a kde se Vám nejvíce libilo...“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den , mám ráda tradiční řecké ostrovy, zejména Kefalonii. Krásná příroda, čisté moře a zatím absence "masové" turistiky. Taková místa však lze nalézt i na větších ostrovech. Doporučuji i Rhodos, Zakynthos nebo Krétu.“
Olina Kadeřávková: „Hezké odpoledne, jak to momentálně vypadá s jakousi hystérii kolem situace s odstavenými letadly? Je možné, že pokud si objednáme dovolenou nyní, může se stát, že nám bude zrušena nebo přesměrována do jiné destinace nebo už s touto situací cestovní kanceláře počítají? Děkuji. Přeji příjemný den.“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, pokud si dovolenou objednáte nyní, nemělo by ke změnám docházet. Veškeré změny související s uzemněním Boeingů byly již jednotlivým cestovním kancelářím zaslány a většina klientů je již o změnách také informována. Na webových stránkách cestovních kanceláří jsou tedy aktuální last moment nabídky a lety, které budou realizovány.“
Hanka V.: „Krásný den, paní Zavadilová, mám dotaz ohledně pojištění zdravotního. Když cestuji někam (v rámci EU), kde mi nehrozí v podstatě žádné vážnější riziko (adrenalinové sporty a jim podobné neprovozuji), stačí mi mít s sebou mezinárodní průkazku zdravotní pojišťovny, díky které mám již ošetření sjednané v rámci mého zdravotního pojištění, že? (Chápu to tak, že výlohy budu platit nejspíš hned já a pojišťovna mi je zpětně proplatí.) Děkuji za odpověď a přeji hezký den :-)“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, doporučuji mít u sebe doklad o sjednaném zdravotním pojištění (někdy má podobu kartičky), kde je vždy uveden kontakt na tzv. asistenční službu. Pokud se v destinaci jedná o menší ošetření, například předepsání léků atd., klient většinou hradí náklad na místě a po návratu nárokuje u pojištovnu. Pokud se však jedná o návštěvu nemocnice, úraz atd. je nutno informovat ihned asistenční službu, která se již následně spojí s příslušným zdravotnickým zařízením. Přeji hezký den.“
Lucie: „Dobrý den, mám odletět 8.7. Do Egypta, do Hurghady. Odlet z Brna, ale nikde není uveden let. Co mám dělat? Vy jste v TV říkala, ze nejsou žádné změny. Dekuju“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den. Určitě kontaktujte příslušnou cestovní kancelář u které máte zájezd zakoupen. Let může být vyprodán a proto se na webu již nemusí zobrazovat.“
Michaela: „Dobrý den. Je vhodné cestovat letecky k moři s dítětem 10 měsíců? Popř kam? Máme ještě deti 3 a 6 let. Je vhodný treba Egypt v říjnu? Dekuji.“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, cestu s takto malým dítětem určitě konzultujte s pediatrem . Volila bych v tomto případě spíše destinace s krátkým letem a kvalitní lékařskou péčí na místě. Doporučila bych například Španělsko. Egypt je krásná destinace zejména pro milovníky potápění, teplého moře atd. tj. starší děti ji určitě ocení. Teploty v Egyptě v říjnu jsou příjemné a moře teplé.“
Veronika K: „Dobrý den, jak jste tady v chatu uvedla, že by cestující měli o změně letu již vědět. Mockrát už jsem psala na CK a pořad mi uvádějí, ze změna není, ikdyz Egypt Hurghada v letovem řadu není. Máme letět za měsíc. Mí známí měli letět taky do Hughady a nakonec letěli do Marsa alam a vše jim posunuli. Nevíte prosím vás, alespoň vy nějaké informace? Mockrát děkuji.“
Jolana Zavadilová: „Dobrý den, doporučuji se určitě obrátit písemně na zákaznický servis příslušné cestovní kanceláře. O změnách jednotlivé CK informují své klienty individuálně a domlouvají konkrétní postup.“