Chat

host

Mgr. Pavel Kraemer, Ph.D.

Inovativní vzdělávání

Záznam chatu ze čtvrtka 19. dubna 2018

ANTI: „Co vše pojem inovativní vzdělávání znamená?“

Mgr. Pavel Kraemer, Ph.D.: „Inovativní vzdělávání zahrnuje alternativní proudy jako waldorfská pedagogika, montessori, lesní školky, svobodné školy atd. Ale zahrnujeme pod tento pojem i kritické myšlení, zážitkovou pedagogiku a obecně cokoli, co přispívá k přeměně a osvěžení našeho školství.“

SAK: „Co by podle Vás do inovativního vzdělávání nemělo patřit?“

Mgr. Pavel Kraemer, Ph.D.: „Neměly by do něho patřit příliš nezodpovědné experimenty na dětech. Nebo politicky nebo čistě finančně motivované věci.“

Ivona: „Dobry den, mate nejaky tip na zakladni skolu v Plzni (soukromou nebo statni), ktera zarazuje do vyuky alespon prvky intuitivni vyuky? Dekuji“

Mgr. Pavel Kraemer, Ph.D.: „Nejblíže má k intuitivní pedagogice komununitní škola Koventinka. Učitele osobně znám, setkávám se s nimi na školeních intuitivní pedagogiky a na vzdělávání leadrů alternativních škol. Pokud vím, tak škola zatím funguje na bázi unschoolingu, tj. děti jsou zapsány na domácím vzdělávání. Určité prvky by se daly najít i ve waldorfské škole Dobromysl. O Koventince se můžete dočíst v naší nové knize Jak se učí živě.“

Hana Bařinková: „Dobrý den, je možné se někde přihlásit na Váš kurz v létě 2018, případně budete pořádat nějaký další, jako byl v minulých letech? Existuje podobná škola jako v Praze také na Moravě? Děkuji, Bařinková ze Křtin“

Mgr. Pavel Kraemer, Ph.D.: „Ano, můžete se přihlásit na letní kurz od 3.července s Peterem Živým, Dieterem Schwartzem a Parem Ahlbomem. Stačí napsat na mail info@intitivnipedagika.cz Další info je na www.intuitivnipedagogika.cz , do léta budou ještě semináře s Thomasem Pedrolim (peníze a intimita), Lukasem Konigem (intuitvní pedagogika a divadlo). V Praze je intuitivně laděná škola na Letné, v Letohradské ulici. Na Moravě je např. Lesní školka a škola Bezinka, kde z intuitvní pedagogiky hodně vycházejí.“

Vendula Špačková: „Dobrý den,dcera 7 let.První třída- poruchy pozornosti a zkřížená lateralita.Jakou byste mi doporučil knihu nebo "kurz"jak pracovat s takovým dítětem.Děkuji“

Mgr. Pavel Kraemer, Ph.D.: „Musím se zamyslet, napište mi prosím na mail inovativnivzdelavani@gmail.com Určitě Vám nějaké knihy doporučím. Co se týče kurzů - Lektoři intuitvní pedagogiky mají velké zkušenosti s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami, kromě toho jde i o vás, vypořádat se s tím. Nehodnotit, všímat si svých strachů, pracovat s tím ... A o tom je intuitivní pedagogika. Přijďte pokud máte čas na náš velký letní kurz od 3.července, nebo na kratší akce před tím (Info je na www.intuitivnipedagogika.cz)“

Alena: „Dobrý den. Máme syna s poruchou pozornosti, není hyperaktivní, spíše se ve škole nudí, nebaví ho to, je myšlenkami jinde.Intelekt má v normě, jen potřebuje více podpory ...Učitelé moc nerespektují to, že potřebuje individuální přístup.Jak můžeme jako rodiče zmírnit dopad školního neúspěchu a zajistit, aby aspoň domácí příprava byla pro něj zábavněšjší a hlavně efektivní..děkuji“

Mgr. Pavel Kraemer, Ph.D.: „90 procent poruch pozornosti způsobují dospělý svým přístupem k dítěti. Klasická škola je nudná, nedivím se mu. Určitě mu zkuste najít nějakou lepší alternativně laděnou školu - podívejte se na stránky inovativního vzdělávání a mapu škol. Přijďte na letní kurz intuitivní pedagogiky (od 3.července - info na intuitivnipedagogika.cz ) a můžeme si popovídat, nebo využít bohatých zkušeností zahraničních lektorů. Dále mi pište na inovativnivzdelavani@gmail.com Zdravím Pavel Kraemer www.inovativnivzdelavani.cz“

Monika: „Dobrý den,p.Mgr.Kraemer,chtěla jsem se zeptat na ten kurz -o kterém jste mluvil -který začíná v červenci.Můžete prosím zveřejnit kde a kdy se přesně ten kurz kopaná.A můžu se přihlásit i když nejsem pedagog. Děkuji . Krásný den. Monika“

Mgr. Pavel Kraemer, Ph.D.: „Určitě se můžete přihlásit, nemusíte být pedagog. Letní kurz intuitivní pedagogiky je od 3.července blízko Pardubic - info je na intuitivnipedagogika.cz Dále mi pište na inovativnivzdelavani@gmail.com Zdravím Pavel Kraemer“

Eva: „Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, je možné tímto programem vyškolit pedagogy v běžných základních školách? Bohužel, waldorfské školy jsou daleko od našeho místa bydliště. I tak jsem byla omeznámena, že jsou dosti specifické a dítě se již v nízkém věku zaměřuje na určitý zá jem a není vzdělávám všeobecně. Jsou u nás ve škole pořádany dvakrát ročně přednášky. Pozvou nějakého metodika. A paradox je, že není zájem od učitelu a ani rodičů. Byla jsem na těch přednáčkách a bylo nás tam tak do 10 s rodiči a učitelky... Vím, že děláte doboru věc, tak proč o to nemají ve školách zájem???“

Mgr. Pavel Kraemer, Ph.D.: „Pedagogové mohou přijet na letní kurz intuitivní pedagogiky (od 3.července - info na intuitivnipedagogika.cz ), tam je možné si popovídat i o jejich specifické situaci. Můžete využít bohatých zkušeností zahraničních lektorů. Proč o tyto věci nemají pedagogové zájem - většinou jsou ve velkém stresu, mají strach před změnami, jsou rádi že přežívají. Ale je to na delší diskuzi, na stránkách www.inovativnivzdelavani.cz je kromě třeba mapy inovativních škol i můj telefon, můžeme si zavolat. Nebo mi mi pište na inovativnivzdelavani@gmail.com Zdravím Pavel Kraemer“

Lenka Ščudliková: „Inovativni vzdelavani- ano.Vite ale, jak se dnes chovaji ucitele k detem.? Slova jako “ ty jsi uplne blba”, ty se radeji na nic neptej, obraceni oci v sloup pri nespravne odpovedi.Pri konzultacnich dnech matka vejde do sborovny s nekolika uciteli a slysi:Jezismarja, vy sem radsi ani nechodte! Divka prumerna ,bez vychovnych problemu, jediny problem - velmi c asta nemocnost . Deti jsou pretezovane , mnozstvi latky odpovidajici vyuce na stredni skole, neni cas na opakovani takze nic si stejne nezapamatuji, neochota neco vysvetlitlit- neni cas.Skola je zamerena na vykon, neplni tim padem pozadavky zakladniho vzdelani. U ditete do hazi k psychickemu vycerpani a o to vetsi nechuti se ucit. Jit si do skoly promluvit s ucitelem- pozor aby dite nepropadlo! Znam tolik deti, co diky skole se leci u psychiatra. Ucitele je sikanuji a pak at se nedivi, ze sikanu deti berou jako prostredek i mezi sebou. Kam to nase skolstvi doslo! Nejde o to deti neco naucit , ale dokazovat si svoji moc nad jejich zivotem Jak tohle dopadne. Kde jsou vsichni ti psychologove a psychiatri v jejichz rukach tyto deti konci. Proc se s timto problemem neco nedela! Toto je nejvetsi problem! U citele bz meli mit povinne dobre pszchologicke testz abz mohli ucit a ne nase deti deprimovat a urazet. Dekuji za vasi odpoved a vas nezor na tuto problematiku.“

Mgr. Pavel Kraemer, Ph.D.: „V zásadě s Vámi souhlasím. Popisujete situaci, jak to vypadá v 80 procentech českých škol. Je hrozně těžké něco s tím udělat. Reformní kroky ministerstva v posledních letech situaci spíše zhoršují - víc a víc centralizovaných testů, nedovolování učit schopným lidem, kteří pouze nemají formální papír z pedagogické fakulty atd. Naštěstí je tu více než stovka, možná dvě či tři stovky dobrých škol, polovina z nich jsou vyloženě alternativní. Podívejte se na naši mapu inovativních škol na www.inovativnivzdelavani.cz Pište prosím na inovativnivzdelavani@gmail.com Zdravím Pavel Kraemer“