Chat

Petr Vomáčka
Záznam chatu ze čtvrtka 22. října 2015
Bna SHELL: „Co si myslíte o svátečních řidičkách a řidičích?“
Petr Vomáčka: „Dobrý den, tato skupina řidičů je často zmiňována jako problémová, ale oni sami za to mnohdy nemohou. Takže se k nim musíme chovat podobně jako k žákům autoškoly. Tudíž ohleduplně, s respektem a předvídat dopředu.“
GTNW: „Co seniorky za volantem a senioři?“
Petr Vomáčka: „Jsou jednou z nejrizikovější skupinou na silnicích. Tedy jezdí pomaleji, mají pozdější reakce a často zmatkují, jelikož řídí dle zvyklostí a každá změna je rozhodí.“
WINTER: „Nejsou ženy a muži stejnými řidiči, jinak by to byl sexismus, diskriminace, hrubost a negelantnost - vůči ženám...“
Petr Vomáčka: „Paradoxně nejsou stejní. Myšlení žen a mužů je jiné. Žena nejvíce chrání sebe a okolí, ale muž se snaží být cílem pozornosti často za každou cenu a také nemá možnost řešit více věcí najednou, což ženy ano.“
Lucie Štípková: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat na vas názor na asistenční služby propagovane v reklamách. Je to snadno zapamatovatelné cislo v případe autonehody, jen se obavám, jak to posléze s uhrazení pojišťovnou?Dekuji za vaši odpověd“
Petr Vomáčka: „Toto číslo dělá nejen nám značné problémy. Hlavním problémem je garanční záruka na auto, která je občas po zásahu zrušena a také je linka zpoplatněna. Dokonce nás na tyto případy upozorňují řidiči i automobilky. Doporučujeme tedy volat vždy naší pojišťovnu nebo sjednanou asistenci, kterou mám.“
Mirek: „Dobry den mel bych dotaz ohledne zimnich gum. koupil sem si zimni gumy protektor primo od vyrobce Vraník. je to ceska firma . Prosim co by ste rekl ve vysilani o zimnich gumach o protektorech zda je take doporcujete ci ne. dekuji“
Petr Vomáčka: „Pokud jezdíte málo (do 5 tis km za zimu), tak je můžete klidně využívat. Dnes už mají svou kvalitu a nejsou takovým rizikem jako dříve. Avšak na častou jízdu je nedoporučujeme využívat (jedná se pouze na osobních vozidlech).“
Jaromír: „Dobrý den. Když jsem jel na dovolenou s rodinou, upozornil mne kolega, že v Rakousku nesmím užívat nahrávání na kameru v autě. Zaslechl jsem, že případná nahrávka třeba v CZ (např. nebezpečně jedoucího vozu) se nesmí ani vystavovat na web jako youtube. Z jakého důvodu tedy je doporučeno kupovat a užívat kameru v autě, když to není možné používat v některých státech (zřejmě z důvodu ochrany osobních údajů), nemůžete upozornit lidi na internetu a policie při řešení nehod údajně nemůže daný materiál použít jako důkazní?“
Petr Vomáčka: „Nejen v Rakousku existuje zákon o ochraně osobních údajů a ten nedovoluje pořizovat tyto záběry v dané zemi. I my musíme pro natáčení v daných zemí žádat o povolení. V ČR opravdu nesmíte zveřejňovat tyto záběry bez souhlasu natočených lidí, vlastníků registračních značek, atd. nebo svolení úřadu na ochranu osobních údajů. Používat kameru doporučujeme a policie nebo soud již má možnost ji využít jako jednu část důkazního materiálu. Již tedy není vyřazena a přihlíží se k tomuto dokumentu.“
Andrea: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat na vybitou baterii. V rozhovoru jste zmínili tento problém, ale nic jste k tomu neřekli. Je lepší co nejdéle drtit startér nebo radši jen zlehka na víckrát? A za jak dlouhou jízdu se baterie dobije? Děkuji“
Petr Vomáčka: „Rozhodně zkusit párkrát nastartovat, ale pokud to nelze cca po páté, tak řešte situaci kabely, boosterem či asistenční službou. Dobíjení baterie v zimních měsících začíná až po cca 20 km. Takže se dá říci, že se vám dobije zhruba při cestě z Prahy do Brna. To není ovšem ideální. Doporučuji tedy oživovat baterii dobíjením vždy před letní a zimní sezónou. Omlouvám se, čas nám to bohužel ve vysílání nedovolil.“