Chat

Do práce na kole

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil

Záznam chatu z pondělí 20. dubna 2015

DAYD: „LE - Kdo vymyslel vlastně kampaň Do práce na kole?“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „V ČR jsme se inspirovali podobnými akcemi v zahraničí. Konkrétně např. maďarskou akcí stejného typu.“

DAYD: „IN - Proč je ČT jediným mediál. partnerem Do práce na kole?“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „ČT je sice hlavním, ale zdaleka ne jediným mediálním partnerem. Máme celou řadu dalších mediálních partnerů od radií, přes webové portály, časopisy zaměřené na cyklistiku a jednu významnou mediální agenturu.“

DAYD: „IN - Je náročná práce na kampani Do práce na kole?“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Velmi...“

DAYD: „IN - co vše jako "PR a komunikace" máte na starosti?“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Mám na starosti všechno možné od komunikace s partnery, psaní PR článků do médií, komunikaci s médii, komunikaci se samotnými účastníky a lokálními organizátory v zapojených městech...“

Necros: „LE - jako manažer kampaně máte hlavní slovo v kampani?“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Naše organizace stojí hodně na demokratických rozhodovacích procesech. Většinu rozhodnutí přijímáme hlasováním v týmu. Jsou ale situace, kdy je třeba rozhodnout rychle. V takových případech je rozhodnutí na mě, protože nesu hlavní odpovědnost za výsledky kampaně.“

DAYD: „LE - je nějaká podobná akce Do práce na kole i jinde ve světě?“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Jak už jsme uváděli, i my sami jsme se inspirovali podobnými akcemi v zahraničí, takže ano, existují v mnoha evropských zemích (Rakousko, Německo, Maďarsko, Švýcarsko, Španělsko, skandinávské země...)i v USA.“

Necros: „LE - proč se věnujete kampani Do práce na kole?“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Protože jde o účinný nástroj k tomu aby se více lidí dopravovalo šetrnějšími způsoby dopravy. Kampaň inspiruje města k řešení cyklistické infrastruktury, zaměstnavatele k vybudování firemní cykloinfrastruktury (sprchy, stojany, šatny...) a zaměstnancům dává hravou formou možnost si kolo vyzkoušet a zasoutěžit s kolegy.... Rád se účastním projektu, který pomáhá proměňovat naše města v čistší a příjemnější místa pro život.“

Blanka: „Dobrý den, je možné se zapojit, pokud jezdím do práce na koloběžce?“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Ano, bereme i koloběžkáře:-)“

Martin: „Dobrý den Při registraci musím zadat trasu, kterou jezdím. Znamená to, že ji nemohu měnit? Jednou tudy, příště jinudy.“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Dobrý den, pokud jezdíte pokaždé jinou trasu, do systému trasu nezadávejte, jen přibližný počet km.“

Lucie Nováková: „Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli se do akce můžu zapojit, i když jezdím sice do práce na kole, ale do žádného, ani v žádném z registrovaných měst.“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Dobrý den, přiřaďte se k zapojenému městu, které leží nejblíže tomu Vašemu.“

Soňa Frolichová: „Dobrý den, musím být opravdu zaměstnanec firmy? Jezdíme každý den za manželem do práce s dětmi na kolech a s ním i z práce ... tričko bychom také uvítali :-)“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Vytvořte tým s manželem a věříme, že jeho zaměstnavateli nebude vadit, když se zapíšete jako jeho zaměstnankyně;-)“

NaďaŠvihálková: „mohou se zapojovat i děti, které doprovázíme do školy? Co matky na mateřské, to je taky zaměstnání?“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Do práce na kole je zatím pro dospělé, kteří dojíždějí do zaměstnání, případně na vysokou školu. Starší studenti se tedy do soutěže již zapojují. Pro mladší již několik let zvažujeme zahájit soutěž Do školy na kole. Ovšem z řady různých důvodů jsme se do ní ještě nepustili. Věřím, že mateřská je full time job, a tedy pokud např. na nákup jedete na kole, najděte kolegyni a můžete se zapojit společně:-)“

Alžběta: „Dobrý den. Jsem všemi 10pro jezdit do práce na kole. Bydlím v jedné nejmenované moravské vesnici, kde téměř z každé rodiny pracuje někdo v družstvu a v místní fabrice. Velikou reklamou na vaši kampaň by byl sestřih videa natočeného ve všední den mezi 15. a 16.hod.v naší obci. kolo za kolem - mladí, staří, s kabelkami, v gumákách od hnoje, s rádiovkami, v kabátech. Je to sranda. Držím Vám pěsti, jen tak dál!“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Dobrý den, děkujeme za tip. Prosím, napište nám jméno vesnice a Váš kontakt na kontakt@dopracenakole.net a možná pro další ročník u Vás video natočíme. Děkujeme za podporu:-)“

Necros: „Je Do práce a kole i politickou akcí?“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „V žádném případě“

Winter: „Vy oba jezdíte do práce a kole?“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Ano, pokud můžeme, jezdíme do práce na kole. Je pravdou že nás omezuje nedostatečná cykloinfrastruktura: stojany na kola nejsou před obchody, restauracemi a úřady, na hlavním nádraží bychom uvítali uzamykatelné boxy. Pokud člověk musí na služební cestu, nemá si kam kolo na nádraží bezpečně odložit. Nejednou se tedy stane, že člověk vyhodnotí, že bude mnohem jednodušší jednou zvolit jiný dopravní prostředek jako tramvaj, metro nebo třeba koloběžku, kterou vám snadno vezmou do tramvaje atp.“

Necros: „Jezdí někdo do práce na večerníčkovém kole? A taky na takovém to starém kole, kde vepředu je kolo obrovské a vzadu maličké?“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Zkoušel jsem večerníčkův bike, ale bez úspěchu...:-)“

ANTIMONY: „Řekli byste něco o Auto*Matu?“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Cílem naší organizace je přispět k pozitivní proměně našich měst k tomu, aby se kvalitou života přiblížila více evropským metropolím typu Vídně. Protože si uvědomujeme, že klíčovým faktorem ovlivňujícím kvalitu života ve městě je právě organizace dopravy, snažíme se působit hlavně na tuto sféru a podporovat a prosazovat všechny druhy udržitelné mobility (pěší, cyklistickou i MHD). Kromě Do práce na kole organizujeme například největší komunitní sousedské slavnosti Zažít město jinak (kole 20.9.), do kterých se každoročně zapojují tisíce lidí v Praze, Ostravě a dalších českých městech... snažíme se tedy podpořit i aktivní lidi v lokálních komunitách a oživit města tímto způsobem. Zásadní činností naší organizace je také dlouhodobý systematický dialog s politiky a státní správou, která má vliv na plánování a organizaci dopravy na pražské i celostátní úrovni.“

Anežka: „Jaká je internetová adresa? Děkuji.“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „www.dopracenakole.net“

ANTIMONY: „Jaké má akce Do práce a kole a svém kontě úspěchy?“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „I přes omezený rozpočet se nám daří zaujmout tisíce lidí z všech typů firem a institucí. Každoročně zaznamenáváme narůst počtu soutěžících o jednu třetinu. Loni soutěžící najeli přes milion kilometrů, čímž by 31x objeli zeměkouli.:-) Inspirujeme města k plánování lepší cykloinfrastruktury a firmy k tomu aby podporovali zaměstnance, dojíždějící šetrným způsobem dopravy. Aktivizujeme schopné a angažované lidi v zapojených městech, kteří nám pomáhají s organizací soutěže.“

helena: „proc se porad tak negativne vymezujete, kvuli lidem, kteri musi z nejakeho duvodu jezdit po Praze autem ? Neni na miste oboustranna tolerance ? Nas, motoristy v posledni dobe vsichni jen sikanuji, stale vice platime a nikdo pro nas nic nedela, spis naopak :-). Praha navic neni Amsterodam, nebo Hanoj ...“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Neřekl bych, že se vymezujeme. Automobilová doprava v Praze představuje pouze 30% vykonaných cest a přitom je zodpovědná za více než 80 % karcinogenních emisí, hlukovou zátěž a zábor veřejného prostoru. Říkáme, že pokud můžete, vyberte pro sebe i ostatní šetrnější způsob dopravy. Jsou samozřejmě situace, kdy je nutné auto použít. Blokovat ale každodenně město jedním člověkem obsazeným autem šetrné není. Automobilismus způsobuje škody, za které její uživatelé neplatí. Máte pravdu, že Praha není Amsterdam, jsou ale města s vyššími kopci, kde lidé jezdí na kole“

alena: „muzete se , prosim zabyvat i negativnimi nazory ?“

Iva Nevečeřalová a Lukáš Eršil : „Právě jsme na jeden odpověděli:-)“