Chat

Silvie Pýchová a Martina Šilhánová
Záznam chatu z pondělí 13. dubna 2015
SK: „Jestli tomu dobře rozumím, tak v červnu 2015 začíná ve Vašem projektu už 4. výzva?“
Silvie Pýchová a Martina Šilhánová : „Dobrý den, ano, otevřeme již čtvrtý ročník. Uzávěrka bude v listopadu 2015 a budeme moct podpořit až 50 nových tříd. Více na www.extratrida.cz. S. Pýchová“
SK: „Proč je Extra třída určena výhradně třídám žáků 7., 8. nebo 9. ročníku ZŠ nebo odpovídajících ročníků víceletých gymnázií ?“
Silvie Pýchová a Martina Šilhánová : „Dobrý den, zaměřujeme se na tyto ročníky, protože se u nich často projevuje negativní vztah ke škole, což dokazují i mezinárodní šetření. Nám jde o to umožnit jim zažít intenzívní zážitek, že mohou společně něco změnit ve svém okolí. A zažít to v rámci školy a právě v tomto věku. S. Pýchová“
SK: „Jak pomáhá Nadační fond Tesco?“
Silvie Pýchová a Martina Šilhánová : „Nadační fond poskytuje v rámci programu Extra třída finanční prostředky (až 30 tisíc Kč na projekt) na granty na realizaci veřejně prospěšných projektů, které uskutečňují sami žáci. S. Pýchová“
Anežka: „Dobrý den. Projekt je určen jen pro jednu třídu dané školy, nebo všechny 3 třídy spolu musí spolupracovat? Děkuji za odpověď. A.“
Silvie Pýchová a Martina Šilhánová : „Dobrý den, projekt je určen jedné třídě, která spolupracuje jako tým. Na jedné škole ale může fungovat více Extra tříd. S. Pýchová“
Anežka: „"Tahounem" projektu je některý žák, třídní učitel, nebo někdo z vás? Jak dlouho projekt trvá? Záleží na jeho charakteru? Děkuji“
Silvie Pýchová a Martina Šilhánová : „Dobrý den, děkuji za otázku na toto téma. V každém projektu je to jinak. Někde je tahounem jeden žák, jinde skupina žáků. Snažíme se zamezit tomu, aby byl "tahounem" učitel, protože ten by měl jenom vytvářet podmínky pro to, aby si žáci za řízení projektu mohli převzít zodpovědnost. Naše zkušenost z realizace už 80 projektů je, že když se učiteli podaří na žáky přenést zodpovědnost, vrátí se mu to v tom, že to pro něj neznamená takovou zátěž. A hlavně se tím žáci naučí daleko více, což je cílem projektu. Projekt se připravuje půl roku a druhého půl roku je na přímou realizaci. My učitelům pouze poskytujeme metodickou podporu a žáci využívají naše online prostředí na přípravu projektů. Veškerá zátěž je tedy na žácích samotných.“