Chat

Dary dětem

Ivana Málková

Záznam chatu z úterý 29. dubna 2014

LUCIE SKOČILOVÁ: „Dobrý den, nevím jestli jsem pochopila správně na co se mám ptát. Chtěla bych se zeptat, jestli je normální ( mám dvě děti holku a kluka 19 a 19) když děda a babička z otcovi strany koupi mému synovi k 18 narozeninám nové auto cca 350000kč. a dceři koupí k narozeninám 1 kytku gerberu. Nic jim neudělala nikdy. Přijde Vám to normální? Jaký na to máte názor? Děkuji za odpověd.“

Ivana Málková: „Pokud měříme dary výší finanční částky, je v tom, co uvádíte, nerovnováha. Učím se dívat na vše kolem sebe ze systemického úhlu. To znamená, že vše se vším souvisí a to, co se děje ve vnějším světe, souvisí s něčím, co se děje uvnitř nás. První, co byste mohla udělat, je si s těmi, co vaše děti obdarovávají tímto způsobem, si s nimi o tom promluvte. Ne ve chvíli, kdy se to děje, ale někdy v klidu, u kávy, dortíku a prostě jim jen řekněte, jak se s tím divně cítíte. Těžko říct, co je za tím. Musela bych znát vaše rodinné příběhy, abych vám k tomu řekla více. To, co se děje, je povrch. Pod ním je něco schované a vy máte možnost to začít objevovat. Děkuji Za vaši otázku a přeji klidné dny Ivana“

Helena: „Dobrý den, když daruji dar škole, musí škola tento dar rozlišovat podle určení? Např.zda je určen škole nebo žákům? Děkuji za odpověď“

Ivana Málková: „Působila jsem 20 let v soukromé škole. Pokud někdo z rodičů chtěl dát škole dar, byla jsem to já, kdo je žádal, abychom se dohodli na tom, na co dar použiji. Jindy přišli rodiče s konkrétním návrhem, tak jsem zvážila, zda je to to, co potřebujeme a co jsem schopna přijmout. Tato konkrétní ujednání jsme pak zanesli do darovací smlouvy.“

Lin: „Dobrý den, pravé se při pravuji na zkoušky mimo jiné i z pedagogiky a speciální pedagogiky. Moc se tesim na vaše povídání, moc se mi to hodí, tak toho povezte co nejvíce!!!!!! Děkuji a pěkný den“

Ivana Málková: „jééé, tak to držím palce. Kdybyste měla chut se dozvědět více, mrkněte na mé webovky www.ivanamalkova.cz, vedu kurzy Vědomé pedagogiky, taky bychom mohli udělat nějaký workshop u vás ve škole, kdyby vás bylo více:) srdečně vás zvu Ivana“

Martin Gredner: „Dobrý den, sleduji Vás živě a jsem přesvědčen, že díky lidem jako Vy přichází velká, pozitivní změna ve společnosti. Díky za Vás a přeji mnoho Štěstí.“

Ivana Málková: „děkuju za vaše slova a víru. Často se setkávám s lidmi, kteří tento směr zpochybňují. Děkuju za přání, půjdu dál touto cestou a těším se, kam všude se dostanu. Ivana“

soutez z.l.o.m.: „Získat Lepší Osobní Motivaci“

Ivana Málková: „to je nádherné vysvětlení písmen, můžete mi to poslat mailem? Nemám tady tužku a líbí se mi, co jste vymysle(a) můj mail najdete na www.ivanamalkova.cz Hezký den Ivana“

Marcela: „Velmi zajimave, kde hledat tento typ skoly?“

Ivana Málková: „bohužel moje škola už neexistuje. ale je mnoho inspirativních škol a učitelů, kteří pracují podobně, hledejte v síti škol Rodiče vítáni, mrkněte na stránky Svoboda učení, nebo mi napište mail, pošlu vám další kontakty www.ivanamalkova.cz hezký den Ivana“

OLČA: „Dobrý den, mám syna dysfatika a stále bojujeme se školní mašinerií. Děkuji za tyto děti, že díky lidem jako vy mají šanci na lepší vzdělávání.“

Ivana Málková: „dobrý den, děkuji i vám za vaše slova. Mrzí mne, že máte ne příjemné zkušenosti. Já jsem v tomhle optimista - věřím, že i vaše dítě je nějaký "vesmírný" vzkaz, který, když vyluštíte, porozumíte mu, bude vám lehčeji. A z pohledu systemiky je vaše dítě důležitou součástí třídy, ve které je, všichni se můžeme hodně naučit. Moje zkušenost je následující: 1. přestat bojovat 2. pozorovat, co vám na stávající situaci nevyhovuje 3. začít o tom komunikovat se školou. Pokud by měl ve vaší škole někdo zájem o moje aktivity, pořádám přednášky, kurzy, supervize. www.ivanamalkova.cz přeju vám klidné dny Ivana“

Martina: „soutěž: z - zájem, l - láska, o - odvaha, m - motivace ... Myslím ze by to mohlo platit - nebo mělo, jak na děti tak i pro pedagogy :-)“

Ivana Málková: „Jste hodně blízko, asi jste viděla do mé "písemné připravy" :) kromě motivace - na tu já mám specifický názor. Kéž by se tímto směrem vydalo co nejvíce lidí, nejen pedagogů. Hezký den Ivana“

divačka: „Dobrý den, jsem dost smutná ze stavu našeho školství a bohužel mé dítě dorostlo do věku, kdy ho povinná školní docházka čeká. Zajímá mě Váš názor na domácí vzdělávání a negativní názor většiny lidí na něj. Hlavní argument "všech" proti, je absence "kolektivu" a nutnost negativních zkušeností, vždyť přeci v životě dítě také potká spousta nepříjemných lidí, bude se muset přizpůsobovat, nebude moci dělat pouze věci, které ho baví atd. Je možné Vás kontaktovat např. emailem a trochu se poradit? Děkuji.“

Ivana Málková: „Dobrý den, jsem fanda domácího vzdělávání a mám mnoho kontaktů na lidi, kteří vás v tomto rozhodnutí mohou podpořit. Můžete mi zavolat nebo napsat, spojení jsou na mém webu www.ivanamalkova.cz Jsem ve spojení s aktivitami, které se unschoolingem zabývají a pořádají i pravidelná setkání. Mohu vás na ně nakontaktovat. Držím palce Ivana P.S. Proti argumentují ti, kteří nemají žádnou zkušenost. Jsou ovlivněni strachy, nedůvěrou a tím, co sami znají. Co neznají, nedokážou si představit. Může za jeimi názory být i vztek, že oni sami takovou možnost neměli, tak ji nepřejí jiným. |Hezký den Ivana“

petra: „Původně jsem chtěla vědět váš názor na časté obdarovavani děti drobnostmi,které třeba nic nevydrží, ale dítě v dané chvíli potěší. Nebo je to rozmazlovani a dary maji byt jen kvalitni? Ale už jsem pochopila,ze vaše myšlenka je hlubší a tak si myslím,ze jde o Zážitek,Lásku, Odměnu a pozitivni Mysleni“

Ivana Málková: „jééé, to je milé, jak se vám ta otázka překlopila a jak jste k tomu přistoupila. Zážitek - super, to mne nenapadlo. Děkuju za inspiraci. A k té původní verzi - kdysi jsem dostala velmi levný kýč kytičku na solární pohon, která, když je dostatek světla, kýve lístečky. A miluji ji. Žádný drahý dar mi dlouho neudělal takovou a tak dlouhodobou radost. Hezký den Ivana“

Jarka: „V pořadu jste zmínila Montessori výuku. Dcera učí v Montessori školce, vnučka jí navštěvuje, obě jsou zde šťastné, přesto okolí toto považuje za něco nenormálního. Jsem ráda, že se začíná v médiích o tomto způsobu výuku hovořit. Děkuji Jarka“

Ivana Málková: „rádo se stalo, budu to opakovat v médiích tak dlouho, než se to stane normálním. Nové věci se prosazují obtížně, jsme svázaní zvyklostmi, strachy, nedůvěrou. Posílám pozdrav Montessori dětem, pedagogům i rodičům. Hezký den Ivana“

Helena: „Dobrý den,mám syna (7let)v 1.třídě,diagnoza ADHD.Problém má se soustředěním a mám strach,že i když jsem dodala paní učitelce potvrzení z poradny psychologa tak nebere ohledy a syn má téměř každý den poznámky že je nepozorný.Také je to vidět i na známkách,chtěla jsem ho dát do jiné školy ale syn má paní učitelku rád.Nevím jestli ještě počkat,ale nevim jestli to už není zaujatost.Děkuji Helena.“

Ivana Málková: „Dobrý den Heleno, je mi líto, že paní učitelka není citlivá k potřebám vašeho syna. Můžete se s ní zkusit setkat, pozvat ji na kávu a poprosit ji o přátelské setkání. Aby vycítila, že ji nejdete kritizovat ani poučovat, ale že za ní jdete s prosbou o radu, spolupráci. Jde vám oběma o totéž. Žádný učitel si nepřeje nespokojené a nešťastné děti. A na tom setkání jen vyjádříte, jak vás to trápí, jak si přejete, aby se váš syn cítil lépe, taky jí řeknete, že jí má vás syn rád. To jí může překvapit. Učitelé si totiž mnoha věcí nejsou vědomi a z toho pramení mnoho necitlivých činů, které dělají. Kdyby měla zájem, můžete jí na mne dát kontakt. Nebo se můžete ozvat vy mně a můžeme se tomu tématu více věnovat. můj web je www.ivanamalkova.cz hezký den Ivana“

Z.l.o.m.: „Zájem Láska obětavost motivace Iva :-)“

Ivana Málková: „díky za tip, co se za písmeny skrývá. Půlka je ono, druhou polovinu mám jinak. Hezký den Ivana“

Vla: „..krasny den, p.Ivano...zaslechla jsem pouze cast Vaseho hovoru a mluvite mi z Duse...treba se odchylim od tematu, ale presto Vam polozim osobni otazku, pracujete s Andely ci nejakym zpusobem s Vyssim ja...tez jsem pracovala 20 let s lidmi ve vsech vekovych kategoriich vcetne deti ve skole...mam velkou radost, ze se"neco"deje a blyska se na lepsi casy..dekuji Vam za Vase slova i cinnosti i odpoved...krasny den...“

Ivana Málková: „Dobrý den, děkuji za vaše slova, s Anděli nepracuji, ale jednoho doma mám, který mne ochraňuje. Pro mne je anděl v každém dítěti. Taky mám radost, že jsem se sem před kamery dostala a jsem tady vítaná s tím, co cítím a říkám, to je pro mne dar. Hezký den Ivana“

Lenka: „Pěkně se to vše poslouchá a velmi Vám držím palce, ale myslíte jsi, že jsou učitelé připraveni na takovou práci? Dle mé zkušenosti je to velmi časově, psychicky i fyzicky náročné. (Učila jsem zatím 4 roky před mateřskou)“

Ivana Málková: „učitelská práce je velice náročná a podceňovaná. Jsou učitelé, kteří připraveni jsou, a pro ty jsem tady. Ti, kteří se na tuto cestu nevydají, jsou pro mne také v pořádku. Staří, když začnu měnit moji kapku v oceánu, i tak budu mít do určité míry na ostatní plochu vody. Každý člověk, se kterým se setkám, bude mému cítění a působení vystaven, takže zůstane buď ve své bublině a nic k sobě nepustí, nebo se něčemu z toho otevře. Hezké dny Ivana“

slajerova: „Vážená paní Málková. Sleduji Vaše povídání v pořadu sama doma.Velmi mě zaujala Vaše metoda vyučovaní s dětmi, které mají nějakou poruchu učení. Chci se zeptat, v kterém městě působíte. Mám vnučku ve 2 třídě, která tuto poruchu má. Z pedag.psychol.poradny má doporučený individ.plán. Paní učitelka se jím však neřídí, naopak se vyžívá v tom, ze chybné vypracováni řádně začervení. Jsme bezradní, protože se vnučka tímto způsobem není vůbec schopna naučit matematiku. Jsme z Plzně. Neporadila byste nám, kde bychom Váš způsob výuky vPlzni našli? Děkuji slajerovad@seznam.cz“

Ivana Málková: „Dobrý den, děkuji za vaši otázku, ráda na ni odpovím v klidu z domova, prosím, můžete mi ji napsat na mail, který najdete na mém webu? www.ivanamalkova.cz. Působím v okolí Prahy, ale Plzeň mám blízko a s mými kurzy pro učitele jezdím po celé republice. vše má řešení, neztrácejte hlavu, Vás zájem o řešení vás dovede na cestu, kde se řešení objeví. Je třeba se děti zastat, když to, jak to mají, není vyslyšeno a respektováno. Budu čekat na váš mail, Hezký den Ivana“

Monika Molhancová: „Z- zodpovědnost L- láska O- odpovědnost M- motivace“

Ivana Málková: „díky za tip, uvidíte, co za těmi pojmy vidím já. Hezký den Ivana“

Vla: „jeste p.Ivano pripojuji svuj nahled na zminene zkratky...Zmena...Laska...Odmena...Meditace...preji Vam mnoho Lasky ve Vasem konani... ..s uctou Vla“

Ivana Málková: „děkuju za tip, uvidíte, co za zkratkami odkryji já. Hezký den Ivana“

Iva: „Dobrý den, měla bych zájem se zučastnit některých Vašich konferencí. Budou se konat i v některých dalších městech ČR? Heký den :-) Iva“

Ivana Málková: „Dobrý den, poprosím vás, zda mi můžete poslat mail, mohu vás zařadit do databáze a pozvánky na moje aktivity posílat. Jinak najdete info o aktuálních akcích na mém webu www.ivanamalkova.cz Hezký den i Vám Ivana“

Jarka: „Ahoj Ivo,moc Tě zdravím. Jsi úžasná jako vždy,doufám,že i maminka je dnes spokojená.Jarka“

Ivana Málková: „Ahoj Jarko, máma je u doktora, tak to uvidí až ze záznamu. Díky, že se díváš:) Hezký den Ivana“

Jarka: „Zájem, láska, ohleduplnost, moudrost. Jarka“

Ivana Málková: „píšu si tvé tipy. Hezký den Ivana“

Hana z Brna: „Můj tip na ZLOM zapojení, láska, otevřenost, myšlenky“

Ivana Málková: „děkuju za tip, nechte se překvapit do dalších dílů, co pod pojmy vidím já. Ivana“

Martina: „A ještě ráda připojím poznámečku, jak ráda vidím a slyším tak sebevědomé, odvážné a otevřené vyjádření jednoho z největších darů dětem - přátelské respektující přístup k učení, moc vám děkuji a držím palce at se i nadále daří.“

Ivana Málková: „děkuju za vaše slova i vyjádření podpory. Hezké dny Ivana“

Lin: „Děkuji za milou odpověď, zítra letním k prvnakum na koštěti, abych si za letu trošku pročistila hlavu. :-) MYSLÍM SI, ŽE HER NENÍ NIKDY DOST.“

Ivana Málková: „Just Play - ostatně měla jsem dvacet let Školu Hrou:) Ivana“

Dagmar: „Dobrý den, paní Ivanko, jsem ráda, že se objevují učitelé, kteří mají zájem o děti jako o lidské bytosti, bytosti jedinečné a zároveň součástí nějakého celku. Přemýšlela jsem, co znamená zkratka Z.L.O.M. Protože jeden z mých synů vyžadoval "zvláštní" přístup, byla jsem nucena zamyslet se nad svými výchovnými metodami a více přemýšlet i o chování okolí dítěte. Zkratka by mohla znamenat: zájem, láska, ochota (obětavost, ohleduplnost), motivace. Naši synové jsou už dospělí mladí muži, ale sama jsem ráda za druhé děti, že se začíná měnit něco k lepšímu, že se najdou lidé, kteří je neodsuzují, nekritizují a neponižují. Stálo mě dost sil za syna bojovat a vysvětlovat jeho okolí, že je třeba nečekat změnu od toho dítěte, ale začít u sebe. Přeji Vám hodně štěstí a úspěchů a držím palečky, ať Vám "záměr" vyjde.“

Ivana Málková: „děkuji za váš osobní příběh, tipy na písmena a podporu. Hezké dny Ivana“

Lucie: „Dobrý den, nemám ještě dítě ve školním věku, ale to, o čem dnes mluvíte je mi velmi blízké. Pevně doufám, že se za pár let, až syn doroste do školních lavic, něco změní. Přesto všechno...............žížaly se prostě chovají, pěstovat je opravdu nejde :-D“

Ivana Málková: „Dobrý den, děkuju za váš mail, ted si dovolím jednu zpětnou vazbu - to, že jste mne upozornila, že žížaly se chovají, nikoliv pěstují, vnímám přesně za oblast, kterou jsem, jako učitelka "tolerovala". Důležitý pro mne byl vždy obsah nikoliv forma a bazírování na přesnosti pojmů, které někdo někdy zavedl a ted je na dětech vyžaduje. Konkrétně vysvětlovat dětem ve druhé třídě rozdíl mezi pěstováním a chováním mi přijde zbytečné plýtvání energií. Hezký den Ivana“

Johana: „Dobrý den, memu desetiletému synovi ve třech letech diagnostikovali atypicky autismu, čím je starší připomíná jeho chování, znalosti a inteligence spise Aspergeruv syndrom. Chodí do speciální třídy v běžné základní skole, nejsem si jista, že přístup pedagogů je individuální, jak by bylo třeba. Můžete mi, prosím poradit, jaké nejlepší vzdělávání, mohu synovi v Ústí nad Labem ''dopřát'' ? Děkuji za upřímnou odpověď.“

Ivana Málková: „Dobrý den, vaše téma je hluboké. Mohu vás poprosit, zda byste mne mohla kontaktovat prostřednictvím mé webové stránky www.ivanamalkova.cz, kde jsou na mne kontakty? Ráda vám na tuto otázku odpovím v klidu z domova, tady je pro mne onbtížné se na vše soustředit. Děkuji Ivana P.S. Do Ústí jezdím občas pracovně, můžeme něco vymyslet, jak pro vašeho syna něco udělat.“

Helča: „Dobrý den, také jsem se ve škole potýkala s nepochopením vzhledem k mé poruše pozornosti. Natolik mě vadilo podceňování a škatulkování, že jsem se rozhodla stát se učitelkou. Učila jsem v Mš teď mám děti, a zdá se, že budou mít stejné problémy jako já. Problém je ten, že bydlíme malé obci v pohraničí, mám pocit že se tu zastavil čas ještě v minulém století. Nejbližší škola s nepříliš dobrou pověstí 7 km. Líbila by se mi malá škola s laskavým přístupem. Moc vám fandím a přeji aby se co nejvíce ledu pohnulo:)) Hezký den a mnoho sil“

Ivana Málková: „DOBRÝ DEN Helčo, napadá mne, že píšete príávě o příběhu, který si nese vaše rodina. S tím se dá pracovat právě formousystemického přístupu. Začnou se pak měnit i způsoby projevů a jednání dětí bez ohledu na jejich diagnozy. Pokud by vás to zajímalo, můžete mne kontaktovat přes mail ivamalkova@seznam.cz napíšu vám podrobnosti. Tady na to není klid Hezký den Ivana“

Iveta: „Dobrý den, Mám syna v 1. třídě a neustále si paní učitelka stěžuje, že nestíhá, kouká kam nemá. máme prý počkat s návštěvou poradny, jestli se to neupraví. Je to třída, kde je několik dětí, které mají problémy s učením a chováním. Je tam plno věcí, které ho rozptylují. Kdy je nejlépe navštívit poradnu? Děkuji“

Ivana Málková: „Poradnu nechejte jako poslední stanici. Zkuste nejdříve rozhovor s paní učitelkou - rozhovor jinak. Nikoliv jako kritiku nebo stížnost, ale prosbu o spolupráci. Kdybyste měla zájem dozvědět se něco více, kontaktujte mne osobně přes můj web www.ivanamalkova.cz. Tady na to není moc klid. Ivana“

Michaela: „Zdravím, tipovala bych Zájem Láska Ochota Meditace“

Ivana Málková: „děkuju za tipy, rozuzlení v příštích dílech Hezký den Ivana“

Jana: „Dobrý den, jsem učitelka na 1. stupni ZŠ (mom.na MD) a chtěla bych poprosit o typy na literaturu, z které bych načerpala inspiraci pro učení o kterém mluvíte. Děkuji“

Ivana Málková: „literatura neexistuje, je to moje učení:) kdybyste měla zájem, můžeme se domluvit na spolupráci, můžete přijet na nějaký kurz, mohu udělat ve vaší škole přednášku nebo workshop... je mnoho možností. Budete-li mít chut, kontaktujte mne přes www.ivanamalkova.cz, mohu vás zařadit do databáze a posílat vám pozvánky na moje aktivity. Hezké dny Ivana P.S. Přeji vám hodně láskyplné energie, chuti a radosti ve vaší práci“

Adina Šimičková Bálková: „Dobrý den, ráda bych reagovala na zkratku Z.L.O.M., která mě donutila zamyslet se, co se pro mou osobu v učitelské praxi pod nimi skrývá. Z - zodpovědnost (já sama jsem zodpovědná za své činy a chování nejen vůči dětem a děti učím zodpovědnosti za jejich jednání - není to vždy lehké... :) ). L - láska (láska k učitelskému povolání, dětem a poznání). O - ohleduplnost (vůči všemu co je jiné, patří tady určitě také tolerance). M - moudrost a morálka (ve smyslu slušného chování vůči celé společnosti a sobě). Už teď se těším na rozluštění domácího úkolu. Pěkné vysílání, Adina“

Ivana Málková: „Za splnění domácího úkolu píšu "jedničku". Děkuju za vaše zamyšlení. Budete-li sledovat příště, uvidíte, co za pojmy vidím já. Hezký den Ivana“

Ondra: „I za mě díky za naději pozitivní změny. Podělila byste se prosím o svůj názor na waldorfskou pedagogiku?“

Ivana Málková: „Dobrý den Ondro, ráda se s vámi podělím, ale tady na to není prostor, můžete mi napsat na mail ivamalkova@seznam.cz Můžeme se domluvit i telefonicky. Hezký den Ivana“

Lin: „Děkuji za milou odpověď, zítra letním k prvnakum na koštěti, abych si za letu trošku pročistila hlavu. :-) MYSLÍM SI, ŽE HER NENÍ NIKDY DOST.“

Ivana Málková: „jj JUST PLAY“

jana: „Z.=znalosti ;L. =laska(ost); O.=ochota; M.=mudrost Drzim Vam palce Jana, Baratilava“

Ivana Málková: „děkuju, znalosti tam já nemám:) Hezké dny Ivana“

R.Ellen Málková: „Jak je možné se zapojit . Kdese uplatňuje v současnoti tato výuka jsme z Mělníka.Mám synka, který má nastoupit do ZŠ, ale je to právě typ tzv hyperaktivní, ale chytrý. Hledáme alternativu. Málková“

Ivana Málková: „prosím, kontaktujte mne na soukromý mail, pošlu vám nějaké kontakty www.ivanamalkova.cz Hezký den Ivana“

Michaela Vranovská: „Dobrý den, paní Málková, chci poděkovat za Vaše slova, bylo by třeba více "nového svěžího větru" do školství. Křišťálové děti stávající systém učení příliš neobohatí, spíše v nich utlouká a potlačuje to, v čem jsou jiní než my dospělí. Snad bude takových lidí jako Vy ve školství brzy většina. Ať se Vám daří.“

Ivana Málková: „I já děkuju za vaše slova, kdybyste věděla o nějaké škole, kde jsou otevření se v této oblasti vzdělávat, budu ráda, když jim předáte kontakt. www.ivanamalkova.cz Hezké dny Ivana“

Pavla: „Pani Pavlo, skola hrou je moc hezka vec, ale videla jsem pripady, kdy se vyuka zvrhla pouze v pozadavek bavit se .Mozna to bylo tim, ze ze strany ucitele chybela duslednost. Jaky mate na to nazor?“

Ivana Málková: „Pokud budeme v životě dělat to, co nás baví, nebudeme muset nikdy pracovat:)“