Chat

Lenka Kubrichtová
Záznam chatu z pátku 31. května 2013
EP: „Nejhorší je asi sexuální zneužívání a fyzické a psychické týrání, ne?“
Lenka Kubrichtová: „Většinou se jedná zároveň i o fyzické týrání a vždy o psychické.“
Sonax: „POnižování a předsudky, trápí to dnešní děti?“
Lenka Kubrichtová: „Určitě ano.“
DAYD: „Jak je to v ČR s dětskými gangy, je to velké trápení pro hodné děti?“
Lenka Kubrichtová: „Vrsevnická skupina je mocná skupina a je potřeba dětem od mala sdělovat, že každý je jedinečný, vést je k toleranci a ohleduplnosti a dávat jim najevo, že když se něco děje, je rodina místem, kam se dítě vždy může vrátit a řešit co ho trápí. Možná pojmem dětské gangy myslíte problematiku šikany, která se objevuje nejenom mezi dětmi, ale lze ji popsat i mezi dospělými. Prioritní je vždy komunikace. Ohledně dětských gangů nemám relevantní informace, jak to v ĆR vypadá, ale dětské skupiny nebo jednotlivci,které, kteří šikanují např. některého svého spolužáka najdeme. Občas se o tom bohužel dozvíme až z médi a to je velká chyba. Prevencí je především láskyplný vztah rodičů a budování pozitivního sebevědomí u dětí. I Škola zde má samozřejmě své nezastupitelné místo.“
Pavla: „Dobrý den, jak jste mluvila o počítači atd...tak jsem se chtěla zeptat, jak dlouho by děti měly být denně na počítači podle vás?co má rodič dělat, když mu syn nechce ukázet kam chodí na stránky na počítači?Děkuji za odpověď“
Lenka Kubrichtová: „Hezké odpoledne, nevím, jak starého máte syna,ale obecně lze říci, že děti by u obrazovky neměly trávit čas na úkor jiných aktivit. Je potřeba vyvažovat čas u obrazovky např. sportem nebo jinými zájmovými aktivitami. Určitě by dítě nemělo být u počítače příliš dlouhou dobu. Pravda, někdy děti u počítače i pracují, když si připravudjí věci do školy. U malých dětí se doporučuje práce s počítečem s dohledem dospělého. Důležité je, aby doba spánku u dětí školou npovinných byla kolem 9 hodin, ale to se samozřejmě s věkem měmí. Mezi rodiči a dětmi by se měla budovat od dětství důvěra, ale s věkem a zvídavostí dětí se stává, že se dospělým nechtějí svěřovat. Zkuste se synem hovořit i o možných nebezpečích inmernetové komunikace a dejte mi na jevo, že kdyby se cokoli dělo, jste tu pro něho. L.K.“
Pavlína: „dobrý den, mám pocit, že dnešní děti jsou daleko sebevědomější a drzejší. Já i manžel jsme tišší a klidní lidé, dcera je upovídaná, drzá. Jako dítě jsem byla já i mí sourozenci velmi stydliví, rodiče se nám ale velmi věnovali. Dnes na děti není tolik času, ale děti hýří sebevědomím. Čím to je?“
Lenka Kubrichtová: „Hezké odpoledne, souhlasím s Vámi, že mnoho dnešních dětí se jeví sebevedomějšími. To by asi nebylo na závadu, ale je potřeba aby ruku v ruce s tím měy děti i informaci a s tím vybudovanou dovednost, že není možné se sebevědomě prosazovat na úkor jiných. Ve své podstatě asertivní chování je popzitivní. Pravda je, že se ukazuje, že je v rodinách stále měně času na tzv. popovídání si navzájem. Poskytujte si doma vzájemně co nejvíce prostoru pro čas strávený společně. Vím, že to vždy nejde, ale mnohdy je to jen na nás. Kdys mi jeden psycholog řekl, že když já řeknu svým dětem, že nyní nemám čas, tak že ten čas mám, ale věuji ho něčemu jinému s ne jim. Mějte se hezky. L.K.“
Martina: „Dobrý den, od kdy začínají děti vnímat, že je něco trápí?“
Lenka Kubrichtová: „Hezké odpoledne, tak to je hodně složitá otázka, ale víme, že, když se něco nelíbí již novorozenci, dá to najevo pláčem. Především matky dovedou svým institnktem rozpoznat jiné, než běžné chování svého dítěte. Tím ono vysílá signály, že se něco dějě a na nás dospělých je tyto signály, které jsozu velmi různé, zachytit a dítěti nabídnout náš čas, lásku a porozummění. L.K.“
Romana: „Jakou dobu by se podle Vás mohlo dítě max. koukat na televizi/tablet, apod? Dcera (1,5) roku má ráda lidové písničky s obrázky, na které se dívá na notebooku. Nechávám ji max. pul hod/denně.Někdy se večer podívá i na Kouzelnou školku. Nemyslím si, že občasné podívání na pohádky je špatné, a já aspon stihnu něco udělat:-) Jaké jsou tedy podle Vás ty časového hranice sledování pořadů?“
Lenka Kubrichtová: „Hezké odpoledne, vím, že čas dítěte u obrazovky nám dospělým dává prostor k naší jiné činnosti. Dejte prosím jen velký pozor, abyste nevybudovala svojí pravidelností potřebu Vaší dcery u obrazovky být. Z mého pohledu je ve věku 1,5 roku na sledování televize, notebboku velmi brzy. Vím, někdy je to hodně složité. L.K.“
Lena: „Ahoj mami,moc ti to slusi a mluvis hezky.Misa te zdravi!“
Lenka Kubrichtová: „Lenuško a Míšenko, moc díky, jste skvělé. Pusu.M.“
Dana: „Dobrý den,příjde mi, že dnešní děti jsou velice lenivé. Není to také přístupem školy ke sportu?“
Lenka Kubrichtová: „Hezké odpoledne, je pravda, že motorika dětí a jejich obratenost je jiná, že před lety. Ukazují to i různá šetření u dětí a mládeže. Obecně je potřeba děti ke sportu vést nejenom ve školách, ale i v rodinách. Nevím, jak se tělesná výchova realizuje ve všech školách, ale existuje daný rámec, co se mají děti ve školách v rácmi TV naučit L.K.“
Lucka: „Dobrý den paní učitelko, chtěla jsem Vás jen moc pozdravit. Je to už velmi dávno, kdy jsme se naposledy viděly. Krásný den, Lucka Tichá ( Medřická nyní) 602260624“
Lenka Kubrichtová: „Milá Lucko, moc děkuji, že jste se mi ozvala, Zavolám Vám. L.K.“