Chat

Magdalena Miloševičová
Záznam chatu z úterý 27. března 2012
Jindra Hanáková: „Paní Miloševičová, máme na Vás dotaz, který si všichni neumíme zodpovědět.Proč jsou mléčné výrobky vyráběné v Polsku. Nechceme polské jídlo. Co se s tím dá dělat? Jindra z Brna“
Magdalena Miloševičová: „Dobrý den, nevím, proč jsou mléčné výrobky vyráběné v Polsku. Na našem trhu ale nejsou pouze výrobky z Polska. Doporučuji Vám tedy při nákupu důkladně číst údaje uvedené na obalu potravin a vybrat si výrobek, který splní to, co od něj očekáváte.“
Jana: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli je možné prodávat po uplynutý minimální trvanlivosti i drogerii - sprchové gely, prací prášky, aviváže, vatové tyčinky.... A jestli se tahle drogerie musí prodávat odděleně od ostatního zboží, jestli musí být nějak označena . Děkuji janafulajtarova@seznam.cz“
Magdalena Miloševičová: „Dobrý den, kontrola drogerie nespadá do naší kompetence, proto Vám nemůžu odpovědět.“
Radka: „Dobrý den, jaký máte názor na farmářské trhy? V kamenném obchodě mám jistotu, že se potraviny kontrolují, ale máslo, slanina... od nějaké babičky? Platí nějaká pravidla pro tyto trhy nebo je to prodej nekontrolovaných potravin? (sestra tam hodně nakupuje, ale já k tomu nemám důvěru). Děkuji. Radka“
Magdalena Miloševičová: „Dobrý den, při prodeji potravin na farmářských trzích platí v podstatě stejná pravidla jako při prodeji potravin v obchodě. Musí se dodržet hygienické požadavky, skladovací podmínky, označování potravin apod. Pokud prodejci pravidla dodrží, nemusíte mít k této formě prodeje nedůvěru.“
Eva: „Dobrý den, velmi často se mi stává, že prodavačka žádné rukavice nemá, někdy dokonce prodává např. salámy, když má rýmu...jednou jsem čekala u pultu, kde byla předkloněná prodavačka s hadrem a čisticím prostředkem v ruce, dost dlouho jsem čekala, až se mě zeptá co si přeji, nakonec se vynořila (čekala jsem, že si umyje ruce...), zmohla jsem se jen na "asi nic", ale měla jsem chuť říct, že kdyby si umyla ruce, tak bych si přála... (byl to pult s uzeninou a sýry).“
Magdalena Miloševičová: „Dobrý den, v tomto případě Vám doporučuji vždy prodavačku upozornit, aby si rukavice vzala, případně, aby si vzala rukavice čisté. Pokud se Vám nepodaří zjednat nápravu přímo na prodejně, můžete nám podat podnět ke kontrole. Podnět můžete podat jakoukoliv formou, osobně, telefonicky, faxem atd. Kontakty najdete na našich stránkách.“
Petry z Pelhřimova: „Dobrý den pani Ing. Chtěli jsme se zeptat, jestli je možné prodávat prošlé potraviny s 50% slevou?“
Magdalena Miloševičová: „Dobrý den, potraviny s prošlým datem použitelnosti určitě ne. Potraviny s prošlým datem minimální trvanlivosti ano, ale pouze pokud jsou takto označené a odděleně umístěné. Označení pouze "sleva" nestačí. O výši ceny pak rozhoduje prodejce.“
Václav: „Dobrý den, jak je možné že u Vietnamců se nachází všechno zboží včetně potravin na zemi a nebo v regálech neoddělené, prošlé a prodávají ho za ceny bez DPH. Na ty asi žádná inspekce neplatí ????“
Magdalena Miloševičová: „Dobrý den, pravidla týkající se prodeje potravin platí v každé prodejně bez rozdílu. Inspektoři namátkově kontrolují všechny prodejny a pokud zjistí porušení hygienických požadavků, uloží opatření k odstranění zjištěných nedostatků.“
Dana: „Dobrý den,když jste mluvila o rukavicích nebo kleštích v pekárně,platí to i u prodejců zmrzlin?Je jejich povinností dát kornoutek do ubrousku?Děkuji za odpověď“
Magdalena Miloševičová: „Dobrý den, určitě i zde platí stejná pravidla. Prodejce by Vám neměl kornout podat holou rukou.“
Jiří: „Mládá pání očkem koukám na Váš pořad a to co jste říkala tak máte uplnou pravdu.Člověk nechce být nepříjemný tak radši všichni mlčíme.HEZKY DEN Jiří“
Magdalena Miloševičová: „Dobrý den, překonat tuto bariéru je těžké, ale chráníme tím sami sebe. Určitě se příště ozvěte.“
Pavla: „Dobrý den,podávala jsem podmět ohledně jednoho nejmenovaného řetezce.Došlo mi vyjadření o přijeti podmětu od ČOI a nasledně doporučení,at vše blíže specigfkuji a obrátim se na živnostenský uřad.Udělal jsem tam a přišla mi zpráva 13.2 o předání věci ma Magistrát hlavního města Prahy Odbor živnostenský a občanskosprávní Jungmannova 29/35 110 01 Praha 1.Mohu se zeptat,zda budu o této věci dále informována?“
Magdalena Miloševičová: „Dobrý den, pokud jste dostala vyjádření o přijetí podnětu z České obchodní inspekce (ČOI), předpokládám, že jste podnět podávala tam. Obraťte se tedy s tímto dotazem na obchodní inspekci.“
Lenka: „dobrý den, chtěla bych se zeptat,pokud zjistít až doma, že potravina je prošlá nebo zkažená (např. jahody plesnivé nebo salám zkažený), do jaké doby mohu výrobek vrátit, pokud třeba nekoupím zboží v prodejně místa bydliště. Děkuji“
Magdalena Miloševičová: „Dobrý den, u rychle se kazících potravin reklamovat v den nákupu, u ostatních potravin doporučuji co nejříve. Pravidla jsou daná v občanském zákoníku.“
Lucie: „Dobrý den, mám špatné zkušenosti s nakupováním sýru mozzarella v nálevu. Z 10 sýrů které koupím jich 5 vyhodím, protože jsou zhořklé, nebo naopak rozblácené. Už jsem zkoušela i reklamaci, ale protože nebyl sýr ještě prošlý, nebylo mi vyhověno. Jak v tomto případě postupovat“
Magdalena Miloševičová: „Dobrý den, pokud se Vám nepodaří reklamci vyřídit přímo na prodejně a jste přesvědčená, že je sýr opravdu zkažený, můžete nám podat podnět ke kontrole. Jak jsem již uváděla, kontakty jsou na našich webových stránkách.“
bara: „dobrý den, naše tesco má neustále k prodeji zelené brambory, kam se obrátit“
Magdalena Miloševičová: „Dobrý den, obraťte se na místně příslušný inspektorát potravinářské inspekce.“