Chat

Výhodné nákupy v zahraničí a přes internet

Lenka Vichnarová

Záznam chatu z pondělí 13. prosince 2010

Slívová: „Dobrý den, reklamujeme zboží v Polsku,řekli nám, že nám do 14 dní dají vědět.Po měsíci jsme tam jeli a bylo nám řečeno, že se výrobek opravuje, tudíž reklamace bude trvat déle.Je to měsíc a půl...Prosím, jak dlouhá je v Polsku doba na vyřízení reklamace?Děkuji za odpověď.Monika Slívová“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, záruky jsou shodné jako v Česku, s délkou reklamace může být problém, v předpisech je totiž uvedeno, že doba vyřízení má být přimeřená, ale co je přimeřená už přesně stanoveno není- Víc než 6 týdnů či dva měsíce by trvat ale neměla. Pokud by jste měli problémy s vyřízením, doporučuji se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum, kde by vám mohli pomoci“

Petr: „Slysel jsem ze po novem roce se bude platit dan,kdyz si objednam zbozi, a bude cena vyssi nez ,tusim 20 Dolaru.kupuji hodne z Ciny,v radech tisicu za jeden nakup, platim predem paypalem. cena zbozi dopravena do CR uz je jen na prodejci, co uda za hodnotu, jak to celni urad zjisti, zda je to do nebo nad danou castku,nad kterou se musi platit clo ?dekuji“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, slyšela jsem to také, ale víc o tom zatím nevím“

lesa.vinton@seznam.cz: „Dobry den.Mohla bych se prosim dozvedet přez jake emajlove adresy se da nakupovat s Ameriky.Dekuji.“

Lenka Vichnarová: „Dobrý den, zkuste e-bay nebo přímo prodejce, jehož zboží chcete mít“

Dana: „Dobrý den, prosím mohla by jste mi poradit, mám velký problém najít obchod v zahraničí, který zasílá do ČR. Zvláště z USA. Jsou tyto adresy osvědčených obchodů uvedeny na internetu? Děkuji za odpověď Dana“

Lenka Vichnarová: „Máte pravdu, může to být problém, na internetu nejdete v diskuzích tipy na obchody, které do Česka posílají. Jinak existuje několik firem, které vám zapůjčí schránku v Americe, kam si necháte zboží poslat a pak vám ho pošlou sami na adresu do Čech. Poplatky za to nejsou astronomické, měsíční pronájem schránky stojí cca 150 až 300 korun, o náklady se můžete dělit s více lidmi, přeposlání zhruba také tolik. větším nákladem pak je poštovné“

Martin: „Dobrý den, chci si založit PayPal pro platbu u některých internetových obchodů, ale bohůžel neumím anglicky a absolutně se na stránkách www.paypal.com nevyznám a česká verze stránek není. Existuje nějaký podrobný český návod. Děkuji“

Lenka Vichnarová: „Před vysíláním jsem narazila na webu na místa, kde byl poměrně podrobný návod česky jak si s paypolem poradit. druhou možností je paysec, ten je zřizován českými bankami, tajkže jazyková bariera padá“

Misa: „Dobry den chtela jsem se zeptat zda je vhodne nakupovat zbozi pres internet?Jestli to není risk.Dekuji“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, myslím, že to risk není pokud budete nakupovat na známých serverech, použijete platbu na dobírku, abyste nikde nemusela uvádět číslo platební karty. Na internetu najdete diskuze, kdo je jak seriozní obchodník, dokonce když si budete chtít najít nejnižší cenu zboží, zadáte jeho název na srovnávač www.heureka.cz a tam vám vyjede, kolik už má ten který obchodník referencí od zákazníků a jakou známku od nich dostává.“

Lucie: „Dobry den, slysela jsem ze od noveho roku by mela byt nejaka zmena pri placeni cla napriklad pri objednani z USA. Konkretne, ze se ma zmenit snizit limitni castka, ktera urcuje kdy se vec ma proclit. Co je na tom pravda? Dekuji.“

Lenka Vichnarová: „Též jsem to slyšela, ale bližší podrobnosti zatím nevím“

Pavla: „Dobrý den, slyšela jsem, že se dá platit kartou i zboží odeslané na dobírku... To se platí pošťákovi stejným způsobem jako v obchodě nebo jsou zde nějaká specifika? Děkuji za odpověď.“

Lenka Vichnarová: „S touto formou placení nemám zkušenosti, většinou zboží z Česka platím dobírkou až při převzetí nebo případně předem kartou“

vladimira švagerova: „dobry den chtela jsem se zeptat na reklamace přes internet kdyby byla nejaka zavada dekuji švagerova“

Lenka Vichnarová: „reklamujete tam, kde jste koupili, stačí zaslat poštou i s prodejním dokladem“

Marie Šenkýřová: „Dobrý den, pokud obchod v zahraničí, kde zboží koupím má své pobočky i v ČR, mohu zboží reklamovat v ČR?“

Lenka Vichnarová: „Ano, můžete reklamovat i v Česku“

Radka: „Jak reklamovat zboží zakoupené přes net ze zahraničí USA, zboží nám vrátili zpátky, že reklamovat nelze. Děkuji.“

Lenka Vichnarová: „to se bojím, že máte smůlu“

Marie Šenkýřová: „Dobrý den, pokud obchod v zahraničí, kde zboží koupím má své pobočky i v ČR, mohu zboží reklamovat v ČR?“

Lenka Vichnarová: „Dobrý den, ano, můžete,“