Chat

JUDr. Jana Dvořáková Závodská
Záznam chatu ze čtvrtka 10. června 2010
Jarmil Šolc, Jičín: „Paní Dvořáková, mám v Praze dobrého a hodného advokáta, tady u nás v Jičíně mě pořád odkazují na lékařskou komoru v trestní věci, řekněte, můžu jít do kriminálu, když nejsem na drogy, chlast a lehký holky. Uvádím, že ten advokát se jmenuje Jirka. Děkuji moc za odpověď.“
JUDr. Jana Dvořáková Závodská: „Ráda jsem si přečetla chválu na kolegu.“
Krčilová: „Při uzavírání smlouvy mi pracovnice CK doporučila, že je zbytečné uzavírat cestovní pojištění na děti. Mám z toho špatný pocit, jedná se o vnuky a bojím se, abych něco nezanedbala. Děkuji za odpověď.“
JUDr. Jana Dvořáková Závodská: „Neznám důvod takového doporučení. Já bych Vám doporučila pojištění uzavřít, zejména když se jedná o malé děti. Vhodné je i pojištění odpovědnosti za škodu, kterou mohou vnuci způsobit.“
Eva Klementová: „Chtěla jsem se zeptat jestli je možno reklamovat, snížení kvality zájezdu když nám bylo do poslední chvíle odletu potvrzeny odlet z Ostravy a den předem nám zdělili změnu odlet z Prahy a podle letištních informací byl let zrušen už dva měsíce před odletem. Dále jsme byli přesvědčeni že bude návrat na letiště Ostrava což bylo zase pár minut před odletem změněno na Praha. Dále nás na dopravu do Ostravy čekal neklimatizovaný tranzit.Do kterého se mělo vejít 14lidí z 3 1-2roky starými dětmi které neměli své místo k sezení a kořáčky a zavazadla musely být mezi sedadly, to jsme odmítli a nechali se odvézt na vlakové nádraží Praha, odkud jsme na vlastní náklady odcestovali domu. Chtěli by jsme reklamovat hromadně snížení kvality zájezdu a klamaní zákazníka s finanční náhradou.“
JUDr. Jana Dvořáková Závodská: „Doporučuji reklamaci uplatnit. Musíte tak učinit individuálně do 90 dnů od skončení zájezdu. Navrhovala bych požadovat úhradu jízdného a 10% ceny zájezdu.“
Miškovská Žaneta: „Dobrý den, byla jsem na dovlené V Thajsku s CK Alexandria. Hotel vkterém jsme byli ubytované byl plesnivý vlhký. Přestěhovali jsem se do jiného, ale žádná změna.Vše mám nafocené a sepsali jsme na místě s delegátem Reklamační formulář. Jenže Ck nechce kompenzaci uznat. Poradtě mi jak mám prosím postupovat. Ve smlouvě na nic takového neupozorňují. Děkuji. Miškovská“
JUDr. Jana Dvořáková Závodská: „Pokud jste reklamovali včas, tj. ve lhůtě 90 dnů od skončení zájezdu, cestovní kancelář odmítá reklamaci uznat, můžete podat žalobu u soudu. Před podáním žaloby zpravidla advokát Váš požadavek zopakuje a pohrozí žalobou. U soudu je důkazní břemeno na Vás.“
Kamila V.: „Dobrý den, před zpáteční cestou z dovolené na Mallorce nám bylo delegátkou oznámeno, že se jim uvolnil jakýsi let a nepoletíme do Prahy, jak bylo původně plánováno, ale do Brna. Z Brna jsme následně absolvovali zdlouhavou cestu jejich minibusem. Vzhledem k tomu, že bydlíme v Praze, ráda bych se této situaci pro příště vyhnula. Může si toto cestovní kancelář obecně dovolit? A lze nějak jednoduše v cestovní smlouvě ošetřit?“
JUDr. Jana Dvořáková Závodská: „Záleží na obsahu cestovní smlouvy. Pokud bylo stanoveno odletové místo Praha bez možnosti změny, můžete žádat finanční kompenzaci.“
Haitlová Lucie: „Může se reklamovat dovolená i při nepřízni, kterou cestovka nezavinila (písečná bouře),zpoždění letadla a klienti museli zůstat den na letišti?Má cestovka povinnost jim zajistit hotel a občerstvení?“
JUDr. Jana Dvořáková Závodská: „Tuto povinnost má letiště, průvodce by měl vše zorganizovat.“