Chat

Zájezdy

Tomio Okamura

Záznam chatu ze čtvrtka 18. března 2010

Sabina P.: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda CK může přidělit klientovi jiný hotel až po příletu do země? Můžeme pak vymáhat nějaké kompenzace za potíže vzniklé s tímto? děkuji“

Tomio Okamura: „Dobrý den, ano, zákon tento případ zná. Ck však musí vždy nabídnout hotel stejné či vyšší kategorie. pakliže však tento jiný hotel nesplňuje některé další parametry uvedené u původního hotelu v katalogu či v cestovní smlouvě např. vzdálenost od moře, dětské bazény apod., tak má klient nadále nárok na určité kompenzace. Hezký den, Tomio“

Pavlína: „Dobrý den pane Okamuro, v červenci bude mít naše dcera 1 rok, chtěli bychom jet k moři, doporučujete cestu k moři s tak malým dítětem? Jakou destinaci doporučujete a asi až v září, že? Děkuji, s pozdravem Pavlína“

Tomio Okamura: „Dobrý den, ano,myslím, že můžete jet. Avšak, vždy bych volil co možná nejbližší destinaci tzn. aby doba cesta z ČR do cílové destinace byla co nejkratší a také bych vždy volil destinaci, která má dobré hygienické a zdravotnické zázemí. Z toho vyplývá, že s 1 ročním považuji za vhodné cestovat například letecky do Řecka, Itálie či Španělska apod., kde cesta trvá cca 2h a je to stát EU, takže má hygiena určité standarty. Přeji hezký den, Tomio“

Jaroslav: „Prosím vás, kteá oblast v Egyptě, je podle vás nejzajímavější?“

Tomio Okamura: „Dobrý den, v Egyptě považuji za nejzajímavější kombinaci pobytového a poznávacího zájezdu. Tedy např. pobyt u moře + výlet k pyramidám a do Údolí králů. zajímavá je i kombinace s plavbou po řece Nil. Hezký den, Tomio“

Adéla D.: „Dobrý den pane Tomio, cht+la bych Vám velice poděkovat za to, co pro všechny děláte:-) Mám dotaz, zda například v poznávacích zájezdech můžou CK zařadit na půl dne "reklamní část" výletu, kdy se například jede poznat, jak se vyrábějí parfémy, přitom se tam ale hodinu sedí a nabízejí vám vše co si můžete koupit. Nepříjde mi to moc fér k zákazníkům. Děkuji Adéla“

Tomio Okamura: „Dobrý den, návštěva takových míst bývá běžná například v Egyptě apod. Když se na to podívám z hlediska zákona,tak pakliže to neodporuje platné cestovní smlouvě, tak je to podle mého názoru v pořádku. Důležité je, aby bylo splněno vše, co máte uvedeno v cestovní smlouvě a pakliže je v programu něco navíc, co neodporuje cestovní smlouvě, tak to není protizákonné. Hezký den, Tomio“

Zdena - Most: „Jsou nějaké zájezdy do Paříže na prodloužený víkend vlakem ?Děkuji za odpověď“

Tomio Okamura: „Dobrý den, přiznám se, že jsem si toho nevšiml. Zatím jsem vždy registroval pouze nabídky zájezdů do Paříže letadlem či autobusem. Hezký den, Tomio“

Haňule: „Dobrý den, jak je to s malými dětmi, kontrétně v létě roční a kousek. Musí mít pas? A můžou třeba do letadla? Jak je to s usazením takto malých dětí, třeba i v autobusu, ale i v tom letadle. A jak se za ně platí, cesta i ubytování? Děkuji.“

Tomio Okamura: „Dobrý den, v rámci EU stačí, když máte dítě zapsané v pase. V případě zemí mimo EU doporučuji, abyste se na toto zeptala u té konkrétní země v CK. Co se týče usazení letadle, na základě přesného věku takto malého dítěte mají letecké společnosti určenu hranici, odkdy dítě musí mít vlastní sedačku. Velmi malý kojenec sdílí sedačku v letadle s rodičem. Do letadla ojenci můžou. Co se týče autobusu, upřímně řečeno, dlouhou mnohahodinovou cestu autobusem s kojencem považuji za ne zcela vhodnou, bude to náročné jak pro rodiče, tak i pro dítě. Doporučuji tedy, abyste se nejprve poradila v CK. Co se týče ceny zájezdu, tak roční dítě většinou platí minimálně, je však potřeba se na onkrétním případě zeptat. Hezký den, Tomio“

Jan B.: „Dobrý den, mám dotaz. Je v Česku vůbec nejaká CK, která nabízí zájezdy do zemí jako např - Irák, Irán, Pákistán atd.. Jestli ano, jak to pak je s pojištěním u takových destinací.. Přece možnost, že se něco stane tam je mnohem větší, než v dalších zemích.. Poslední otázka, jestli je o tyto destinace zájem.. Děkuji za odpověď a přeji pěkný den.“

Tomio Okamura: „Dobrý den, ano, znám takové CK a pořádají tam zájezdy pravidelně. Cestovní pojištění je smlouví vztah mezi pojiš´tovnou a klientem, přestože je zprostředkovaně nabízí i CK. Doporučuji, abyste si vždy dobře pročetl, na co se dané cestovní pojištění nevztahuje, jelikož bývá často vyvyněno pojistné plnění v případě války, terorismu či živelné pohromy. Doporučuji v tom případě, abyste se dotázal pojišťovny, zda-li se můžete na tato rizika připojistit. Také doporučuji u jakéhokolik cestovního pojištění zkontrolovat výši pojistného plnění popř. zda-li je bezlimitní. Hezký den, Tomio“

Formánková: „Dobrý den chci se zeptat nev přímo na téma zájezdy nechali jsme se s manželem napálit od ck Horizont Travel která nás nalákala na svoji prezentační akci kde jsme si zakoupili dovolenou na zkoušku tvrdili nám že tento produkt budeme mít za výhodných podmínek že jenom vybraným jedincum to nabízí my se nechali uvrtat zaplatili zálohu 11000kč a doma jsme zjistili že tento produkt za stejné peníze nabízí všem že stačí zajít do ck a koupit si ho a tak jsme druhy den písemně odstoupili od smlouvy kde se psalo že si mužou nechat celou zálohu nebo po dohodě s nimi že si mužýou vzít 30procent storno poplatku nedomluvili jsme se s nimi chteli jsme si vybrat jiný zájezd ale prý jiné produkty jak tuto dovolenou na zkoušku nemají že nabízí zájezdy jiných cestovek a tudíž se ty peníze nedají nijak převést tak vlastně nemáme ani konkrétně žádný pobyt vybraný ten se musí vybrat 90dní předem žádný termín a přišli jsme o zálohu tak se chci jen zeptat zda má význam to dál zkoušet a nějak ty peníze z nich dostat obrátit se třeba na ČOI nebo právníka a taky je to už měsíc a nedošlo nám vyjádření že je tedy smlouva zrušena děkuji“

Tomio Okamura: „Dobrý den, vaší smlouvu nemám v ruce, proto se nemůžu konkrétně odborně vyjádřit. Všeobecně však platí, že co je psáno, to je dáno. Hezký den, Tomio“

Petra: „Dobrý den, já nemám dotaz pouze jsem vás chtěla pochválit za vaši činnost, líbí se mi vaše vystupování a vaše znalosti. Fandím vám a pokračujte ve své práci jako doteď. S pozdravem Petra“

Tomio Okamura: „Dobrý den, děkuji za milou zprávu a přeji všechno dobré, Tomio“

Jarda: „Nemáte indicie o krachu nějaké cestovky v letošním létě ?“

Tomio Okamura: „Dobrý den, v tomto okamžiku nemám. Hezký den, Tomio“

Michaela No.: „Dobrý den, zajímalo by mě, jestli cestovní agentura bere odpovědnost za cestovní kancelář v případě jejího krachu, tzn. jestli zajistí jiný odpovídající zájezd nebo vrátí peníze. Zájezd se haradí na účet CA.“

Tomio Okamura: „Dobrý den, důležité je, s kým máte podepsanou cestovní smlouvu. Tu máte podepsanou vždy s CK, nikoliv s CA. Plnění z pojištění proti úpadku je tedy vždy s pojištění CK. Hezký den, Tomio“

Eva P.: „Dobrý den, ráda bych Vás jen pozdravila, potkali jsme se na podzim v Europarku při předání výhry Dovolené snů. Po velkých problémech které jsme měli s předáním zájezdu jsme došli ke kompromisu a pojedu s dětmi na 3 týdny do Egypta. Přeji pěkný den“

Tomio Okamura: „Dobrý den, to jsem rád, že pojedete na dovolenou,kterou jste vyhráli! Tak si tam hezky odpočiňte, Tomio“

Veronika K.: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak je to s cestováním psů? Je možnost, aby cestovali s námi?“

Tomio Okamura: „Dobrý den, tak tento dotaz je celkem častý. Zde je potřeba se poradit předem s CK, převoz psa autobusem či letadlem možný je, avšak záleží na velikosti. Co se týče hotelů, tak mnoho hotelů psy neakceptuje, takže je zde potřeba skutečně se poradit ještě před koupí zájezdu. Hezký den, Tomio“

Simona: „Dobrý den Tomio,nemám žádnou otázku,jen Vás chci pozdravit a říci,že Vás obdivuji,za to jaký jste,co jste všechno dokázal....jste úspěšný,chytrý a nejste pyšný a arogantní,znám Vás sice jen z obrazovky Den D......a jiné,ale působíte mile,sympaticky a něco z Vás číší. Krásný den a neměňte se.“

Tomio Okamura: „dobrý den, moc děkuji za milou zprávu a přeji ať se Vám daří, Tomio“

Kateřina Vágnerová: „Dobrý den pane Okamuro,chtěla jsem se zeptat na konci června jedem do Chorvatska(Podaca)a nevím zda si vyměnit spíše eura nebo rovnou kuny?Děkuji za odpověď!“

Tomio Okamura: „Dobrý den, podle našich zkušeností vychází v zahraničí nejlevněji platba přímo kreditní kartou. Co se týče směny peněz, podle našeho názoru je levnější směna korun na kuny, jelikož si ušetřítě jeden poplatek za směnu. Hezký den, Tomio“

Švandová: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli je vhodná letní dovolená v Egyptě i pro děti, vzhledem k vysokým teplotám a zda nevíte, kolik tam bývá v první polovině července stupňů. Díky hezký den Švandová“

Tomio Okamura: „dobrý den, v Egyptě je v červenci na slunci kolem 40 stupňů. Myslím, že když budete taé ve stínu, hodně pít a mazat se krémem, tak to bude v pořádku. V takovém horku mívají někdy potíže senioři. Hezký den, Tomio“

Marika Fuksová: „Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli do Chorvatska můžu jet na občanský průkaz(vydaný r. 2008) nebo musím mít pas. Děkuji za odpověd a přeji krásný den:)“

Tomio Okamura: „Dobrý den, ano, můžete jet na OP. Tímto bych chtěl poděovat za všechny dotazy, přišlo jim mnoho a není tedy bohužel v časových možnostech na všechny odpovědět, prosím o pochopení. Přeji vám všem divákům Sama doma všechno dobré, Tomio Okamura“