Chat

Vrácení vánočního dárku

Lenka Vichnarová

Záznam chatu z pondělí 18. ledna 2010

Marcela: „Dobry den, chtela jsem se zeptat, trochu mimo tema, zdali nevite, jakym zpusobem by se dalo cestovat tak, ze by si dve rodiny v 2 zemich na tyden vymenily byt. Dekuji. Marcela (hegma@centrum.cz)“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, určitě existuje tato možnost, nějaká instituce se takovými výměnami zabývá, jméno bohužel neznám, ale zkuste si zadat do internetu třeba výměna bytů na dovolenou ( na prázdniny),možná najdete správný odkaz. Mě tohle téma také velmi zajímá a určitě o něm někdy později v sama doma budu mluvit. hezký den“

Hanka: „Dobrý den, zrovna včera se nám stalo, že přestala fungovat hračka, kterou dcerka dostala pod stromeček od babičky. Paragon nemáme, ale víme kde to koupila a hračka je jako nová. Myslíte, že by bylo možné hračku reklamovat?“

Lenka Vichnarová: „Dobrý den, reklamovat by hračka šla, lepší by bylo,kdyby si babička nechala paragon a šli jste reklamovat s ním. Jinak pro reklamaci stačí také (pokud není paragon či záruční list) místopřísežné prohlášení, kde a kdy jste ji kupovali. Pokud je obchodník vstřícný, měl by vám reklamaci uznat. zdravím“

Michaela: „Dobrý den, mám dotaz ohledně vrácení zboží objed. přes internet. Vím, že mám 14denní právo na vrácení zboží, bez udání důvodu. Společnost, u které jsem zboží objednala a kterou jsem kontaktovala, že mi zboží nevyhovuje a budu ho posílat zpět mi v pátek odepsali, ať ještě zboží neposílám, že se domluví s výrobcem a dodavatelem a že bude zřejmě nějaký storno poplatek. Na to jsem odpověďěla, že na toto nemají právo, jen si mohou z ceny zboží odečíst poštovné... ale dál se mnou nekomunikují a teď nevím komu mám zboží poslat zpět jestli tomu, s kým jsem uzavřela kupní smlouvu nebo zpět na adresu odkud zboží přislo? Jsou to odlišné firmy a adresy. Samozřejmě ke zboží doložím odstoupení od smlouvy. Co vše má odstoupení od smlouvy obsahovat? Snad jsem to napsala srozumitelně. Děkuji vám za odpověď a přeji hezký zybtek dne. Michaela“

Lenka Vichnarová: „Dobrý den, postupujete naprosto správně - pokud jsem to pochopila, dala jste mailem či dopisem včas najevo, že od kupní smlouvy odstupujete tak, jak na to máte právo ze zákona. Připadá mi to,že se internetový obchodník nějak vytáčí, stornopoplatek( co to je???) vás nemusí zajímat- máte právo od internetového obchodu dostat celou cenu výrobku, vy nesete náklady na poštovné... Pokud by vrácení peněz( měli by vám je vrátit do 3O dnů) nějak drhlo, určitě se obraťte na sdružení pro ochranu spotřebitelů nebo Asociaci internetových obchodníků.“

Jenda: „Dobry den. trosku jina otazka. Mohla byste,prosim,az bde chvilka,vyridit Alene velike,ze ji to dnes moc slusi? Dekuji.:o)“

Lenka Vichnarová: „Ráda:-)“

|Csobová: „Dobrý den, koupila jsem přes net hry na PS2 v listopadu, na vánoce jsem zjistila, že jsem se spletla, potřebuji PSP. Přes reklamaci jsem se domluvila, že je mohu zaslat zpět a vymění mi je. Od té doby se už nekomunikují. Co mám dělat, abycg dostala své zaplacené zboží zpět, či peníze. Děkuji za každou radu.“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, pokud jste hry nevybalila a jsou v originálním obalu a navíc vám obchodník výměnu slíbil(máte to písemně???) a neozývá se, obraťte se o radu na Sdružení pro ochranu spotřebitelů nebo APEK, což je organizace sdružující prodejce přes internet. Přeji vám,aby se vám výměna vyšla“

Hanka: „Dobrý den, píši Vám to spíše pro pobavení. K Vánocům jsem dostala boty Nike a představte jaké obě boty byly pravé ;-) a ještě ke všemu každá jiná velikost a když byly kupovány v říjnu, vrátily mi peníze. Mějte se krásně a přeji Vám dodatečně hezký nový rok 2010 !!!!“

Lenka Vichnarová: „Dobrý den, děkuji za přání, s botami to je vtipné, přidávám jednu ze svého života: kdysi jsem jela synovi pro botičky do NDR ( tajná mise) a vzala obě boty levé!!!! Mějte se pěkně“

jana: „co dělat, když obchoník přijal reklamaci, přijal vrácené zboží a nechce ted zaslat zboží na výměnu ani peníze a nekomunikuje, nebere telefony? Děkuji za radu“

Lenka Vichnarová: „Stěžujte si na sdružení pro ochranu spotřebitelů(SOS)http://www.spotrebitele.info/vase-prava/, v nejhorším případě je možné se soudit ( pokud by to stálo za to :-)))“

Libor Polák: „Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazu : jáká mám práva jako internetový prodejce v případě, že si zákazník zboží na poště nevyzvedne? Mohu požadovat zpět již vynaložené poštovné? Děkuji Polák“

Lenka Vichnarová: „SPRAVEDLIVÉ by to bylo, ale myslím, že je skutečnost jiná- bylo by těžké poštovné z nezdárných zákazníků vymáhat“

eva manová: „V červnu 2009 jsme si přes e-shop objednala u zásilkové firmy, které na konec nebylo skladem. Jednalo se platbu předem, v srpnu mi mailem bylo oznámeno, že peníze budou vráceny zpět po zpracování příslušným referentem. Od té doby bez reakce na maily, na dotazy, peníze nemám,zboží taky ne.Jaký je, prosím, další postup?“

Lenka Vichnarová: „Dávno jste měla mít peníze doma, to je hodně neseriózní jednání! Jaké máte možnosti? Bránit se přes asociaci APEK ( sdružuje internetové prodejce) soudně(máte doklad, že vám vracejí peníze), to je ale na dlouho a možná by se to prodražilo..... můžete zkusit také využít pomoci sdružení pro ochranu spotřebitelů (SOS) http://www.spotrebitele.info/vase-prava/, případně se vypravit na místo a zkusit vymoci své peníze přímo ( nejisté) Zdravím“

Zuzana: „Dobrý den, koupila sem si zimní boty s výraznám prošíváním, prodavačka mi tvrdila, že těmi švy nic neproteče a ještě mi doporučila speciální impregnaci. I přes důkladné naimpregnování mi stejně do bot teče a to po pár krocích; není skoro možné v nich vyjít a jako zimní boty jsou tedy zcela nepoužitelné. Lze je reklamovat, přestože žádnou vadu nemají? Mohu uplatnit reklamaci proto, že mi prodavačka lhala?“

Lenka Vichnarová: „jsem na tom stejně! K botám jste asi dostala informační lístek. Pokud tam není výslovně uvedeno, že boty nejsou do mokra či vlhka, měla byste mít nárok na reklamaci, to,že pouští vodu,totiž vada je!“

Deslová Květa: „Dobrý den,měla jsem problém před vánoci koupit mužovi košili.V obchodě mi jí odmítli rozbalit ak dyž bych jí zakoupila a nebyla mu,chtějí jí vrátit v původním balení/tj.se špendlíky apod./Byl to obchod vietnamský a košile nebyla drahá.Mají na to právo?Děkuji za odpověď.Deslová“

Lenka Vichnarová: „mají na to právo, protože podmínky si stanovují prodejci sami“

vlasta: „prosím o zodpovězení dotazu, čekám z inter.obchodu nákup televize,přivezou ho zástupci inter.obchodu, můžu požádat o jeho předvedení, nebo je dokonce povinnost předvést, nebo to mohou odmítnout, děkuji za odpověď“

Lenka Vichnarová: „vzhledem k tomu, že máte 14 dní na to si TV vyzkoušet a bez udání důvodú vrátit, rozbalit zboží a předvést vám ji nemusejí,požádat však o to můžete“

Pavlína Procházková: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat co mám dělat v případě, že jsem dala na reklamaci kabelku zakoupenou ve stánku v nákupním centru,a nyní je stánek pryč. Na paragonu není žádný telefonní kontakt, pouze IČO. Poradíte mi, prosím,kam se mohu teď obrátit? Děkuji Procházková P.“

Lenka Vichnarová: „tak to je svízelná situace, možná by se vám mohlo povést přes IČO zjistit majitele,ale budeto těžké“

Petra: „Dobrý den, loni v srpnu jsem koupila v kamenném elektro obchodě kuchyňský robot. Již jsem ho 2 krát reklamovala, a stále mi nechtějí vrátit peníze. Vždy robot přijali do reklace, po 30 dnech mi ho vrátili opravený. Když jsem ho tedy reklamovala 2 krát = 60 dní reklamace. A stále mi né a né vrátit peníze. Mohu se nějak bránit/ požadovat vrácení peněz???“

Lenka Vichnarová: „na vrácení máte nárok až po třetí stejné vadě, do té doby rozhoduje obchodník“

Zuzka Opavská: „Dobrý den, mamince jsem koupila k Vánocům originální Dvd z knihkupectví v papírovém obalu, ale bohužel nás doma čekalo nemilé překvapení. Místo dvd o přírodě tam bylo vložené Cd s nějakým českým filmem a ještě vypálené. Jak se toto dá řešit, když nemáme účet? Děkuji za odpověď a přeji příjemný zbytek dne“

Lenka Vichnarová: „Dobrý den, to může být problém, ale mělo by vám stačit prohlášení,že jste tam DVD kupovala, možná už se jim přihlásili i další zákazníci a bez problémů vám vyhoví. Zdravím Lenka Vichnarová“

Renata Kubiczková: „Dobrý den nevím jestli vám moje zpráva přišla,jen jsem se chtěla zeptat na vánoce to byly 2 roky co jsem zakoupila zdravotní matraci za 10 tis která je v půlce poškozena jako kdyby prasklá mám ještě nárok na výměnu?Děkuji Renata“

Lenka Vichnarová: „základní záruka je 2 roky, pokud vám obchodník neposkytl prodlouženou, máte na reklamaci jen ty dva roky“

Pavlína Krejčiříková: „Dobrý den, zakoupila jsem pro přítele dárek(tepl.souprava) není správná velikost. V obchodě nám nechtějí vrátit peníze pouze vyměnit za jiné zboží. Velikost kterou bychom potřebovali nemají. Jak se máme zachovat? Děkuji z aodpověď“

Lenka Vichnarová: „mají na to právo, není jejich povinnost vám vrátit peníze“

jana: „neexistuje nějaká str. nechvalně proslulých internet. obchodů, aby člověk věděl, že si má dát pozor a tam nenakupovat?“

Lenka Vichnarová: „stěžujte si na APEK či SOS“

mirka: „dobrý den,do kterého řetězce mohu vrátit zboží neomezeně?děkuji“

Lenka Vichnarová: „tvrdí to TESCO“

Eva Tegelová: „Dobrý den, mám takový dotaz. Převzala jsem balík od přepravní služby PPL a zaplatila jim fakturu za zásilku - bez kontroly balíku. Doma po rozbalení balíku jsem zjistila, že v zásilce chybí jedna z objednaných věcí (nejdražší), i když na faktuře byla uvedená. Jakou mám šanci firmě (internetovému obchodu) dokázat, že mi zboží nedodali.“

Lenka Vichnarová: „byl balík neporušený? Určitě reklamujte u internetového obchodu, není vaše povinnost před dopravcem balík rozbalovat“

Zuzana K.: „zajímalo by mě, zda mohu uplatnit reklamaci na jiné prodejně dané firmy. (konkrétně mám na mysli v rámci jednoho města). A pokud mám na to nárok, co mám dělat, když prodavačka odmítá reklamaci přijmout s tím, že musím jet na prodejnu, kde jsem zboží koupila.“

Lenka Vichnarová: „máte právo reklamovat i v jiné prodejně stejného řetězce, prodavačka nemá pravdu“

Sikorová Blanka: „Dobrý den,dostali jsme pro syna cestovní postýlku a v rozích začala látka povolovat. Poslali jsme ji na reklamaci a odepsali nám, že to není závada materiálu. Jestliže budeme muset reklamaci na tuto vadu uplatňovat znovu, jak máme postupovat?“

Lenka Vichnarová: „stejným způsobem,pokud by obchodních nechtěl o reklamaci slyšet,můžete se obrátit na soudního znalce ci státní zkušebnu,posudky, ale nejsou levné. V případě, že vám ale dají za pravdu, obchodník by musel ten posudek zaplatit“

Renata Gerlová Bynina 150 Valašské Meziříčí: „Dobrý den Reklamovali jsme sportovní boty,prodavač byl velmi arogantní ,reklamace byly uznána jako oprávněná až po vypracování znaleckého posudku a,vše bylo zdlouhavé a nepříjemné,myslíte ,že nás prodavač tímto postupem zkoušel odradit ?“

Lenka Vichnarová: „určitě! a dobře,že jste se nadali“

veronika: „Dobrý den, před Vánoci jsme si přes e-shop koupili kávovar, který po vyzkoušení nefungoval. Když jsme ho chtěli vrátit, bylo nám řečeno, že pokud jsme ho už používali, není vrácení zboží možné. Fyrmu jsme kontaktovali 14.den od převzetí zboží. Byli jsme tedy nuceni poslat kávovar do servisu, kde jsme žádali posouzení závady. Jak máme postupovat dál? Máme ještě možnost vrácení peněz?“

Lenka Vichnarová: „máte, ale musíte se o tom s prodejcem zboží domluvit, nebo pokud by se shodná vada opakovala třikrát za sebou, máte na peníze nárok automaticky“

Jana: „Dobrý den. Je možné vrátit dárek koupený 16.12.2009? Není už pozdě. Koupeno v Tescu. Děkuji.“

Lenka Vichnarová: „v tescu by být pozdě nemělo“

Libor: „Dobrý den, koupil jsem si Kopačky značky Nike, a po měsíci se mi na stejném místě obě dvě roztrhli přímo ve švu,reklamoval jsem je a reklamaci neuznali ani po odvolání a vysvětlení bylo, že jsem se o ně nestaral a neumíval,což není pravda můžu ještě proti tomu něco delat? děkuji, nashledanou.“

Lenka Vichnarová: „požádat o posudek soudního znalce.....či zkušebnu“