Chat

Platební karty

Ivana Menclová

Záznam chatu ze čtvrtka 14. května 2009

Martina: „Dobrý den, mam pojištění ve zlate platební kartě vydane ještě z eBanky je vše platné na 100% i po přechodu na RaiffeisnenBank ? děkuji“

Ivana Menclová: „Doporučuji informovat se přímo v Raiffeisen Bance, zda převzala závazky v plném rozsahu.“

Drahoslava Zapletalová: „Dobry den pi.Menclova chci se Vas zeptat kdyz mam pojisteni k platebni karte u Volksbanky,cestovni pojisteni od CSOB je nutne se nachat pojistit i jinou pojistovnou kdyz bych jela do zahranici,nebo toto pojisteni me staci dekuji Vam predem za odpoved“

Ivana Menclová: „Je nutné si zjistit rozsah Vašeho pojištění k platební kartě, neboť k různým typům platebních karet je nabízen různý rozsah pojištění. Tyto informace získáte ve Vaší bance, příslušné pojišťovně nebo na jejich webových stránkách. Pokud Vám rozsah, ať již do výše pojistného plnění nebo rozsahu pojištěných rizik, nebude vyhovovat, doporučuji sjednat ještě komerční pojištění.“

Marcela a spol: „Ivčo, vypadáš báječně!!!“

Ivana Menclová: „Dík. Vy potvory, vy koukáte. To mě moc nepřidá.“

Sylvie Tomášková: „Dobrý den,vlastním platební kartu české spořitelny visa elektron.Jaký rozsah cestovního pojištění má tato karta?Děkuji.“

Ivana Menclová: „Dobrý den paní Tomášková. Každá banka nabízí k jinému typu platební karty jiný rozsah pojištění. Není v mých možnostech znát všechny tyto podmínky. Doporučuji proto obrátit se nelépe na webové stránky České spořitelny, kde naleznete příručku k pojištění k platebním kartám a tam zjistíte rozsah Vašeho pojištění. Můžete také kontaktovat jejich info linku případně příslušnou pojišťovnu.“

David: „Dobrý den, jak v případě nehody v zahraničí prokážu pojištění prostřednictvím platební karty?Stačí při ošetření předložit danou platební kartu, nebo musím mít u sebe ještě nějaký doklad o tomto pojištění?Děkuji“

Ivana Menclová: „Dobrý den. Pokud je součástí Vaší platební karty i cestovní pojištění, měla by Vám banka předat kartičku s kontakty na asistenční službu, kde je samozřejmě uvedeno i číslo pojistné smlouvy. To uvedete lékaři. Při pojistné události byste měl kontaktovat asistřenční službu a ta je schopná domluvit se s lékařem na ošetření.“

Jana: „Dobrý den! Jsem neslyšící, neumím znakový jazyk. Zajímalo by mne, zda se pojištění ke kartě dává ihned automaticky po obdržení karty nebo se musí o to pojištění zažádat a sjednat? Pojištění je pouze ke ztrátě karty nebo je možné i ke zneužití karty i výběru peněz cizí osobou, která kartu ukradne a vybere z banky peníze? Mám kartu Visa Elektron z Poštovní spořitelny“

Ivana Menclová: „Dobrý den. K některým typům platebních karet je pojištění poskytováno automaticky, k jiných si je můžete sjednat (záleží na typu karty). Pojištění pro případ odcizení platebNí karty se vztahuje i na její zneužití. Je třeba se seznámit s příslušnými pojistnými podmínkami. Škála platebních karet je velká a nabízený rozsah pojištění k nim je ještě větší. Doporučuji kontaktovat přímo Poštovní spořitelnu.“

JitkaSobotkova: „dobrý den,můžete mi poradit , u které banky dostanu "nejlevněji" zlatou plateb.kartu?“

Ivana Menclová: „Dobrý den. S tímto dotazem se musíte obrátit přímo na banky.“

Mirka Leppeltová: „V r.2007 mi v Praze byla odcizena peněženka s několika platebními kartami a ze dvou se zloději podařilo "vytahat" ještě před blokací dost peněz.Bylo mi v GEMB řečeno, že žádnou náhradu nedostanu, přestože obě byly pojištěny.Vyšetřování PČR bylo zastaveno se závěrem, že pachatel nebyl nalezen. Je to tak a dá se s tím ještě něco dělat?“

Ivana Menclová: „Dobrý deen. V pojistných podmínkách naleznete uvedenu dobu, po kterou pojišťovna poskytne plnění před blokací platební karty (24 - 96 hodin). Důležité je také, zda zloděj použil Váš PIN nebo ne (další podmínka pojištění).“