Chat

Internetová aukce

Lenka Vichnarová

Záznam chatu z pondělí 10. listopadu 2008

Tereza: „Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli se musí danit příjem, když bych prodávala věci na aukci jako soukromá osoba a jen věci, které už doma nepotřebuji. Třeba oblečení po dětech ap. Děkuji“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, předpokládám, že prodáváte věci, které jste doma měli nějaký čas a už dani z příjmu nepodlehá. Platila byste pouze tehdy, kdyby jste měla věci méně než jeden rok a pak daníte ale jen rozdíl mezi nákupní a prodejní částkou. To se vás asi netýká Zdravím“

Stříbrná: „Dobrý den, přes internetovou aukci jsme prodali kuchyňský robot. Před zasláním jsem ho vyzkoušeli a podle mého dobře zabalili. Koupě proběhla v pořádku. Problém nastal při převzetí zásilky. Dotyčná nás informovala, že robot nejde. Upozorňovali jsme na možnost špatné obsluhy( u robotů bývá bezpečnostní pojistka)a nebo poškozením přepravou. Dotyčná však vše odmítá a chce robot zaslat zpět. To však odmítáme mi , předem zaplatit, jelikož jsem si 100% jistá , že z naší strany bylo vše v pořádku. Nabídla jsem jí servis v autorizovaném servisu, ale zákaznice již nesouhlasí. Obě dvě strany jak já tak i kupidící se nemůžeme domluvit. Prosím o radu, jak v takovém případě se správně postupuje. Děkuji, Stříbrná“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, sama jsem se s takovým případem nesetkala, ale podle toho, co jsem nastudovala, by se do takových situací mohl vložit správce serveru. Není vaše kupující na černé listině kupujících jako problémová???“

Jana Závadová zavadjana@seznam.cz: „Dobrý den,téma:nákupy na netu -jak se řeší reklamace? děkuji“

Lenka Vichnarová: „Dobrý den, reklamujete u prodávajícího, určitě máte nárok na odškodnění skrytých vad, sešlost či opotřebenost věkem je problematická“

H. StehlíkS: „dobrý den, já jsem se vás chtěl zeptat jestli mohou být výrobky z I.A. nové a mohu poznat jestli je ten produkt kvalitní, případně nemá-li ten konkrétní nějaké chyby“

Lenka Vichnarová: „Dobrý den, prodávající je povinný napsat co možná nejvíce informací o tom, co prodává. Popsat ho, uvést cenu včetně dph i případné vady. K některým typům výrobků ( ODĚVY) je nutné doložit fotku. systémem hvězdiček udávají kupující na netu prodejci hvězdičky , takže se dá usoudit serioznost i podle nich“

Petr Petr: „Dobrý den, koupil jsem na Aukru telefon kde jsem byl prodejcem ujištěn že zboží je ve 100%funkčním stavu. to ale neodpovídá skutecnosti jak se mohu bránit? Děkuji“

Lenka Vichnarová: „Dobrý den, měl byste reklamovat u prodávajícího, zpochybnit případně na aukru jeho serioznost, když nebude chtít slevit, případně vtahnout do hry provozovatele serveru“

Soňa Šulcová: „Dobrý den, pokud vyhravu v aukci zboží a následně si koupi rozmyslím,můžete mi prosím říci zda mám právo na odpostoupení od smlouvy nebo vyhraná aukce je pro mě závazná a zboží musím v každém případě odebrat?Děkuji“

Lenka Vichnarová: „Principelně můžete od nákupu odstoupit, ale všimla jsem si, že někteří prodejci se vymezují a ve svých podmínkách uvedených pod zbožím tvrdí, že na odstoupení od smlouvy nepřistoupí.“

František Pytlík: „DOBRÝ DEN, CHTĚL BYCH PRODAT SÁM SEBE JAKO OTROKA. JE TO PROSÍM MOŽNÉ?“

Lenka Vichnarová: „Každé zboží má svého kupce o:)))“

JANA Z MORAVY: „PĚNÝ DEN.PŘED OPERACÍ MÉ NEPLODNOSTI(2LETÉ) MI NAHODNĚ ZJISTILI NEMOC KRVE-POLYCYTHAEMIE VERA.JE NASAZENA LEČBA ANOPIRIN,MILURIT,SORBIFER A UVAŽUJE SE O INTERFERONU.V ÚNORU MI POVOLILI JÍT NA TU ŽENSKOU OPERACI.JAKÉ SI MYSLÍTE,ŽE BYCH MOHLA MÍT PROBLÉMY PŘI OTEHOTNĚNÍ A PORODU.JE TO ZÁVAŽNÉ ONEMOCNĚNÍ,CO SE TÝČE TĚHOTENSTVÍ.moc děkuji“

Lenka Vichnarová: „prosím obraťe se na paní doktorku, vaše otázka omylem přišla mně do internetových aukcí. zdravím“

Jiří MAREK: „Mám právo otevřít balík (zkontrolovat) zboží při dodání na bobírku? (Pošta mi to nechce umožnit). Popř. jak zkontrolovat jestli v balíku opravdu je to co tam má být? Platí stejná pravidla pro poštu i ostatní dopravní společnosti (DPD, GP a pod.)? Jaká mám práva? Děkuji“

Lenka Vichnarová: „Dobrý den, pošta má pravdu a stejně postupuji i ostatní společnosti. Musíte věřit, že je prodejce poctivý a poslal všechno, co slíbil“

Topkova: „Dobrý den, mohu se nějak vyvarovat toho, abych si koupila kradené zboží? Jsou správcem serveru kontrolováni prodejci s podezřelým množstvím značkových věcí, které prodávají pod cenou?“

Lenka Vichnarová: „Hodně podezřelé prodejce určitě správci serveru kontrolují, ale trochu pochybuji o tom, že mají možnost v tom, něco dělat. Možná dát podnět obchodní inspekci či živnostenskému úřadu“

D. Nováková: „je možné kontaktovat prodávajícího bez registrace? Např. napsat e-mail s dotazem na prodávanou věc?“

Lenka Vichnarová: „Ano, ale jen u některých aukcí, většina žádá, aby byl zájemce registrován (přiznaná identita)“

Monika Mertová: „Dobrý den,podléhá prodané zboží dani z příjmu fyzických osob vzhledem k březnovému přiznávání?“

Lenka Vichnarová: „Zboží by podléhalo dani z přijmu, pokud byste koupila a obratem ruky prodala, daň se pak vypočítává z rozdílu mezi nákupní a prodejní cenou, pokud prodejní je vyšší než nákupní. Pokud zboží držíte rok a déle, nedaní se příjem z prodeje,“

Olga Sobotková, Doubecká 553, Praha 9: „Dobrý den. Jakým způsobem vyřeším odběr, pokud potřebuji prodat věc, která se nedá poslat (křehká, velká)? Děkuji“

Lenka Vichnarová: „musíte se domluvit s kupcem na osobním odběru“

Kateřina Morávková: „prosím Vás chatuje se i na to téma neplodnost“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, paní doktorka na neplodnost byla na počítači- mailu“

Vera Novakova: „Dobry den koupila jsem si prez internet plavky.Prodavajici v inzerci psala, ze jsou uplne nove pouze jednou nosele a znackove.Kdyz jsem plavky dostala bylo na cedulce zaskrtla cena napsana propiskou presne tak jak to delaji v "sekaci".Plavky jeste zapachaly.Znacka plavek nebyla zadna.kdyz jsem dotycne posleze psala,odepsala mi ze je taky koupila na internetu stejne jako ja.Pry jak koupila tak prodava.Jaka mam v tomto pripade preva?“

Lenka Vichnarová: „ZKUSTE se s ní domluvit na seriozním řešení. Pokud to nepůjde, uvedte ji jako problemoveho prodejce či se spojte se správci serveru“

Luciiinka: „Dobrý den,dne 24.září jsme poslali peníze(1499 kč) na účet aukra,místo na účet prodávajícího.Jak máme tuto situaci řešit??předem děkuji za odpověď.“

Lenka Vichnarová: „Spojte se hned se správci aukra a požádejte je o nápravu“