Chat

Tomio Okamura
Záznam chatu z pondělí 25. června 2007
Helena Marečková Praha: „Dobrý den, zajímalo by mne jak je možné, že ceny zájezdů u našich, českých cestovních kanceláří, jsou kolikrát i o několik tisíců korun dražší něž v německých CK. Někdy to je rozdíl třeba i deset i více tisíc korun? Je v tom nějaký konkrétní důvod?“
Tomio Okamura: „Dobrý den, zájezdy do destinací, kam jezdí hodně českých turistů jsou myslím cenově srovnatelné. Ovšem tam, kam jezdí českých turistů méně, tak české CK nemají samozřejmě takovou nasmlouvávací sílu jako např. německé CK, jelikož Němců je mnohonásobně více než Čechů a mají také mnohem více peněz, proto dostanou větší slevy v hotelech apod. Nicméně je potřeba si uvědomit i určitá negativa koupě zájezdu u německé CK, především to, že případné reklamační řízení je třeba vést v němčině a na místě není přítomen česky mluvící delegát. Odlety také nejsou většinou z ČR, ale např. z Drážďan. Hezký den a pěknou dovolenou, Tomio Okamura“
Martina: „Dobrý den, chystám se poprvé letecky na dovolenou a tak by mě zajímala spousta věcí k fungování na letišti,co si smím vzít s sebou do letadla a jak vše vůbec probíhá.Lze se někde na internetu tyto věci dozvědět?Děkuji za odpověď“
Tomio Okamura: „Dobrý den Martino, pár základních rad zní: - pozor na max. povolenou váhu zavazadla, bývá to 20 kg na osobu, radši se přeptejte - na palubu letadla si v příručním zavazadle můžete vzít s sebou tekutiny v max. balení 100 ml, takže si všechny voňavky, krémy atd. dejte radši do kufru, který si neberete s sebou k sedadlu, jinak vám ty věci na letišti vyhodí - nedávejte si do příručního zavazadla také ostré předměty jako nůž, nůžky apod., strčte je také do kufru Na letišti nejprve u přepážky ukáte letenku a odbaví vám zavazadlo, pak následuje pasová kontrola a pak po chvilce čekání již u příslušného vchodu nastoupíte do letadla. Hezkou dovolenou, Tomio Okamura“
Pipková Helena, Rudná, Tylova 911: „proč se cena zájezdů neuvádí včetně všech tax, je to jinak zkreslující údaj. děkuji“
Tomio Okamura: „Dobrý den, na tento dotaz odpovím v živém vstupu. Hezký den, Tomio Okamura“
Zuzana Chaabani: „Vážený pane Okamuro, chceme jet s desetiměsíčním dítětem na dovolenou do Tuniska, ale na internetu ne všechny cestovní kanceláře uvádějí, zda se musí za dítě platit. Chtěla jsem se zeptat, zda existuje zákon upravující např. to, že dítě do dvou let má let nebo pobyt zdarma, nebo zda záleží na libovůli cestovní kanceláře. Moc Vám děkuji za odpověď.“
Tomio Okamura: „Dobrý den, děkuji za dotaz. Žádný takový zákon neexistuje, vše záleží na tržní nabídce cestovní kanceláře. Proto se prosím radši na tyto věci telefonicky v CK přeptejte, jaké mají podmínky ohledně dětí. Hezký den, Tomio Okamura“
Markéta: „Dobrý den Tomio, má otázka nesouvisí s letišními taxami, avšak velmi mě zajímá. Mám 15ti měsíční dítě a rozhodli jsme se, že poprvé s dcerkou poletíme k moři. Já bych neraději letěla do Tuniska. už jsem tam totiž jednou byla a země se mi moc líbila. Avšak má rodina mě od této destinace zrazuje, z důvodu, že není pro malé děti vhodná z hlediska pitné vody a hygieny jako takové. Tak jsem se chtěla zeptat na Váš jako odborníka, zda do takové země s ročním ditětem ject je bezpečné či si raději vybrat jinou zemi. Děkuji.“
Tomio Okamura: „Dobrý den, myslím si, že pakliže budete bydlet v Tunisku v minimálně 4 hvězdičkovém hotelu, tak to bude v pořádku. Problémy však mohou nastat v případě, že Vaše miminko bude mít zdravotní problémy a bude nutné vyhledat odbornou lékařskou pomoc. Tunisko je rozvojovou zemí a v žádném případě nemůžete čekat standart zdravotnictví jako ve vyspělých zemích. Hezký den a hezkou dovolenou, Tomio“
Martina: „Dobrý den, dá se nějakým způsobem reklamovat charterová letecká doprava (Travel Service), zpoždění na odletu 4,5 hod. na příletu 3 hodiny, kompenzace nealkoholický nápoj nebo káva... Kam se obrátit, jaký je další postup? Děkuji za odpověď.“
Tomio Okamura: „Dobrý den, ano, legislativa přesně stanovuje kompenzace klientům v případě zpoždění letadla. V těch relacích, které uvádíte se konkrétně jedná o občerstvení na letišti zdarma v době čekání, většinou jsou klientům rozdány takové "stravenky" , které použijí k nákupu občerstvení na letišti. Doporučuji zkontaktovat naší Asociaci a poradíme. Hezký den, Tomio“
Pipková Helena, Rudná, Tylova 911: „dobrý den, musela jsem ze zdr.důvodů zrušit cest. smlouvu,která nebyla pro případ storna pojištěna.Rušila jsem ji 5 dnů před odletem.Den před odjezdem jsem zjistila, že bych byla schopná na dovolenou odjet. Šla by smlouva ještě obnovit abych nepřišla téměř o všechny peníze? Děkuji“
Tomio Okamura: „Dobrý den, podle platné legislativy Vaším zrušením smlouvy končí smluvní vztah. Takže nyní již vše záleží pouze na domluvě s CK. Přeji hezký den, Tomio Okamura“
Katka - Liberec: „Dobry den, mam vystudovany "Management cestovniho ruchu" a chtela bych se zeptat, jak se da dostat k postu, na kterem jste Vy, nebo jak bych mohla najit dobrou praci?!? Dekuju moc za odpoved“
Tomio Okamura: „Dobrý den, já jsem podnikatel a člen naší Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. A členská základna si mne ve volbách zvolila na dvouleté období do vedení naší Asociace, s tím, že jsem dostal na starosti funkci mluvčího. Ale nevím, jestli by to byla pro Vás dobrá práce, jelikož to dělám zcela zdarma, placený je u nás jen náš sekretariát. Hezký den, Tomio Okamura“
Holbojová Třinec: „přeji hezký den. chystáme se na dovolenou s dítětem do dvou let a většina cestovních kanceláří do dvou let má v nabídce dítě do 2let zcela zdarma. Mohu s tím počítat? Nezaskočí mně nějaké palivové příplatky,letištní taxy nebo něco jiného...mockrát děkuji za odpověď“
Tomio Okamura: „Dobrý den, jsme v tržním prostředí, takže prosím s ničím nepočítejte automaticky předem, ale dobře se na vše v té konkrétní CK zeptejte, i na všechny příplatky, aby Vás opravdu nic nezaskočilo. Dítě zdarma totiž rozhodně není zcela automatické u všech zájezdů. Hezký den, Tomio Okamura“
Šárka: „ahojky Tomio,jakpak se vede? Moc ti to sluší :)“
Tomio Okamura: „Děkuji, mám se fajn, hezký den, Tomio“
natálie: „Dobrý den Tomio, nemám žádný dotaz (letos totiž nikam nejedeme, protože máme malé mimi :-)), jen jsem Vás chtěla pozdravit, jste moc sympatický a mám Vás moc ráda, někteří chlapi by si z Vás měli vzít příklad. Mějte se moc hezky a pěknou dovolenou. P.S. tak mě přece jenom otázka napadla, kam se letos chystáte na dovču? :-)“
Tomio Okamura: „Dobrý den Natálie, děkuju za moc milý mail, přeju Vám ať miminko zdárně roste. Byl jsem před měsícem v Indii a v srpnu pojedu autem po Evropě, do Španělska, do Francie a tak. Hezký den, Tomio“
strejda vlasta: „Vážený pane Okamuro. V počátku jste řekl, že se můžeme ptát na vše. Můžete mi tedy říct proč mě tlačí boty když jsou o dvě čísla větší? :-)))“
Tomio Okamura: „Dobrý den, myslel jsem na vše o cestování :-) Takže odpověď na Vaši otázku neznám... Hezký den, Tomio Okamura“
Pipková Helena, Rudná, Tylova 911: „proč se cena zájezdů neuvádí včetně všech tax, je to jinak zkreslující údaj. děkuji“
Tomio Okamura: „Dobrý den, na tento dotaz jsem již odpověděl v živém vstupu, takže max. za rok a půl by se snad vše mělo změnit k lepšímu, až letecké společnosti budou všem i CK dávat jednu cenu letenky bez příplatků. Hezký den, Tomio Okamura“
Pepa z Depa: „Dobrý den, vím, že to sem asi moc nepatří, ale vysvětlete mi jakto že mluvíte tak dobře česky. Za to máte určitě ůj neskonalý obdiv.“
Tomio Okamura: „Dobrý den, tajemství je jednoduché, narodil jsem se sice až v dalekém Tokiu v Japonsku, ale moje maminka je původem Češka, dokonce z Moravy. A pak jsem se také musel učit. Hezký den, Tomio Okamura“
Tomáš: „Dobrý den, v pořadu jste zmiňovali zdravotní pojištění do zahraničí, případně pojištění odpovědnosti. Je ze zákona možné, aby CK nutila klienty si toto pojištění zřizovat v rámci cestovní smlouvy? Každý rok bojuji s cestovními kancelářemi s argumentem, že mám celoroční zdravotní pojištění do zahraničí, stejně jako pojištění odpovědnosti - obě platná prakticky pro celý svět a navíc s velmi nadstandardními limity krytí. Bohužel, není mi to nic platné a chci-li odletět na dovolenou, musím si nedobrovolně zakoupit ještě další pojištění - obvykle navíc daleko horší, než už mám. Díky za informaci.“
Tomio Okamura: „Dobrý den, zákon toto neupravuje, takže je to tržní nabídka, zda-li si klient takový zájezd koupí či ne. Hezký den, Tomio Okamura“