Chat

Jiří Posselt
Záznam chatu ze středy 31. ledna 2007
Marcela -neuvádět dál) Vanclová, Vančurova 461, 56301 Lanškroun: „Na naši škole jsme si rozhodli o slovním hodnocením sami rodiče. Bude to později povinné pro prvňáčka? Zatím nemáme problém akorát mi připadá každý měsíc dosti podobné, dnes uvidím s čím dcera příjde :-)“
Jiří Posselt: „Myslím, že slovní hodnocení je vysvědčení budoucnosti. Je dobře, když ho rodiče po škole žádají. V dohledné době asi povinné pro školy nebude.“
karin: „dobry den........jak si myslite ze ma vypadat vysvedceni zaka8.tridy“
Jiří Posselt: „Jak má vypadat? Nevím. Rozhodně je potřeba se na něj dívat s nadhledem.“
divačka: „Čtu knihu „Respektovat a být respektován“, Kopřiva a kol. Myslím si, že kdyby byl tento projekt uveden do státního školství, mnohým rodičům by se stal život příjemnějším. Tento poznatek sděluji jako rodič, který spoluprožil přechod dítěte ze státní školy v zahraničí do české.“
Jiří Posselt: „České školství prochází reformou. Věřím, že za několik desetiletí bude spokojena většina rodičů, včetně těch, kteří si potřebu změn uvědomují už nyní.“
Lenka: „Dobrý den. Myslíte že kdyby děti dostávali na vysvědčení pořád samé jedničky.Neomrzelo by je se učit?“
Jiří Posselt: „Já nejsem pro samé jedničky. Myslím, že problémy, které přináší současné známkování, vyřeší slovní hodnocení.“
Lucie Placáková, bývalá studentka Gymnázia J.Ortena: „Dobrý den, zaslechla jsem, že jste napsal dívčí román??Jestli je to pravda, mohl byste mi zodpovědět, jak se jmenuje? Děkuji za odpověď.“
Jiří Posselt: „Dívčí román? Já ho vydávámm za sci-fi :).“
Barbora: „Dobrý den. Chci se zeptat na otázku.co udělat z dítkem který přinese na vysvědčení, pětku z angličtiny, a já osobně anglicky neumím. Děkuji“
Jiří Posselt: „Pětka sama o ničem nevypovídá, je potřeba diagnostikovat příčinu, bez toho těžko odpovědět. Je potřeba komunikovat s učitelem a domluvit s ním možnosti nápravy.“
Tomik: „Dobrý den, čerpáte ve vaší knize Ilmerikova hvězda z vlastní zkušenosti?“
Jiří Posselt: „Určitě! Ale není možné tam hledat paralely s ději skutečnými či konkrétní osoby :)“
Jirka: „Dobrý den,dostal jsem 2 a rodiče mě zbili“
Jiří Posselt: „To bylo kvůli něčemu jinému :)“
Mirka: „Dobrý den! Nejdříve bych Vám chtěla poděkovat za to, jaký máte velmi pěkný vztah k dětem a ke škole a za to , že se mi moc krásně posluchá Vaše povídání.Chtěla bych se zeptat, jestli znáte termín "indigové děti" ? Slyšela jsem názor , že teď se rodí hodně dětí tohoto typu ( zvídavé, umí např. už v 5 letech číst, psát, nemají rádi pevný řád , rádi objevují nové věci...) a jednou mohou docílit změnu školství u nás , které je podle mého názoru zaměřené na učení nazpamět a kde mnohdy chybí možnost, aby dítě projevilo svůj názor, aby se aktivně zapojilo do výuky ...Děkuji Vám“
Jiří Posselt: „Na změně školství se snažíme pracovat už my. Ale novou genereci určitě potřebujeme.“
Ivana: „Dobrý den .Pane učiteli, já Vás poslouchala,o tom vysvědčení a známkách . rodiče vědí jak dítko je nadané. Ale podle vlastní zkušenosti dneska vím, že dětem říkám moc se ze známkama nechlupte i když já jsem spokojená. Co si myslíte, bydlíme také na vesnici.Někomu to jde a někoho ta známka špatně ohodnotí, protože má určitý problém v předmětu třeba způsob psaní. Děkuji“
Jiří Posselt: „Známky o dítěti opravdu neřeknou to nejdůležitější. Je spousta významnějších věcí, které se jimi hodnotit nedají.“
Veronika: „Zajímalo by mě, co si myslíte o učiteli, který řekne dítěti v deváté třídě, že s takovými známkami, se nedostane na žádnou střední školu. Stalo se mi to, teď studuji na vysoké škole.Děkuji“
Jiří Posselt: „Neměli bychom to říkat, to je jasné. Učitelé jsou lidi a občas jim ulítne i něco , co nemyslí zle.“
p. Sikora z Písku: „Dobrý den. Co můžeme jako rodiče dělat s tím aby škola přešla na slovní hodnocení. Děkuji“
Jiří Posselt: „Žádat to po ní prostřednicvím Školské rady.“
p. Monika: „Dobrý den. Chtěla bych se zeptat nebo i trochu poradit, co je lepší pro dyslektika. Známky nebo slovní hodnocení. Děkuji“
Jiří Posselt: „Určitě slovní hodnocení.“
Marek: „Chtěl jsem se zeptat, jak se zachovat, když se u dítětě na 1. stupni ZŠ objeví na vysvědčení i čtyrky?Děkuji za odpověd a přeji krásný den.“
Jiří Posselt: „To je právě to, co se děje při téhle formě hodnocení. Většinou se našemu školství podaří odradit děti od učení už během prvního stupně.“
Iveta: „Dobrý den, co si myslíte o programu Začít spolu, kde se v nižších třídách kromě jiného hodnotí slovně?“
Jiří Posselt: „Nyní si tvoří každá škola vlastní vzdělávací program. Slovně hodnotit by se v základním vzdělávání mělo všude.“
Jirka: „Dobrý den mam na vysveceni jednu 2 a rodice mi dali facku“
Jiří Posselt: „To bylo za něco jiného.“
jan Fassmann: „Poslouchal jsem Váš názor na známky a známkování,plně s Vámi souhlasím,známky děti zařazují do škatulek a to není dobré,ale můj dotaz.Učí se na českých školách podle vzoru J.A.Komenského nebo se o tom jen mluví,a školy se spíš snaží brát si za vzor školství v ekeonomicky vyspělých státech?“
Jiří Posselt: „Bohužel se naši učitelé na pedagogických fakultách učí o Komenském,nikoliv z Komenského!“
Klára: „Hezký den, moc mne zaujal váš názor na hodnocení dětí. Ale myslím si, že záleží i na učiteli, aby dítěti ještě více neublížil(demotivoval). V sedmé tř.nás takto p.učitelka ohodnotila a vyšlo z toho, že jsme celá třída pasivní a neschopná. Moc motivující to nebylo.“
Jiří Posselt: „Ano,souhlasím. I učitelé se musejí učit. Mějte s námi trpělivost. Ale nenechte nás spát :)“
Jirka: „Pane vase kniha je pekna ale draha“
Jiří Posselt: „Dvě stě korun? Čtyři jízdy na pouťové atrakci :)“
Markéta Nasadošová, bývalá studentka: „Dobrý den, zdravím Vás, četla jsem Vaši knihu A moc se mi líbila, netrpělivě čekám na pokračování...Přeji Vám hodně úspěchů..“
Jiří Posselt: „Díky, Markétko!“
Marek Štěpán: „Dnes jsem dostal vysvědčení na kterém byly samé jedničky, dvě dvojky(M a Z) a jedna trojka z Přírodopisu... Myslíte že to hodně vadí ?“
Jiří Posselt: „Ne,proč?“
Divačka z Orlové: „Dobrý den! Chtěla bych se zeptat, do kterého stupně školství byste si představoval slovní hodnocení žáků a jaký by byl poté přechod např. na vysokou školu, zda by studenti skládali přijímačky, nebo podle čeho by byli přijímáni, jak by podle Vás zvládly přechod ze slovního hodnocení na strohé známky na VŠ. Děkuji za odpověď.“
Jiří Posselt: „Slovní hodnocení na základní škole až do deváté třídy je ověřeno v praxi. V pololetí se přepočítá na známky pro účely přijímacího řízení na SŠ. Slovní hodnocení na SŠ budeme muset ještě nějaký čas zvažovat.“
Jarka Nýřany: „Knížku jsem četla je fakt dost dobrá! Naše Dcera měla na vysvědčení dvě dvojky , je v pátý třídě ,to je dobrý ne?“
Jiří Posselt: „To je výborné vysvědčení! Ale na známky se dívejte spíš s nadhledem, důležité je, aby se jí škola po případném zhoršení v budoucnosti nezošklivila. Dík za hodnocení knihy!“
IVANA MAIDLOVA,VRBENSKÉHO 4,CHEB 35002: „Dobrý den.Mám otázku-Ma dcera chodí do 7.tř.Ví,že dnes donese domu dvě 4.Já jí zdělila,že je to jen její vysvědčení,ale i přesto se bojí zda nedostane trest.Jak jí to mám vysvětlit,že je to jen její vysvědčení?“
Jiří Posselt: „Nemluvit, obejmout ji a dát jí pusu!“
Jitka S.: „Vy máte ve škole čas navíc?Učím 10 let a ve škole se nezastavím.Každý rok mám cca 150 studentů,nedovedu si předsatvit ,že dávám svým kolegům podklady pro slovní hodnocení těchto 150 studentů.Mimo školu mám dost práce s přípravami prověrek či výuky opravami atd. a skutečně si to v praxi nedovedu představit!Jedině snad že sníží úvazek tak o třetinu.Takovéto slovní hodnocení by bylo vyžadováno každé čtvrtletí ?Tato představa je pro mě velmi nepříjemná.J.S.“
Jiří Posselt: „Já se toho taky děsím, ale kolegové ze škol, kde to dělají, mě ubezpečují, že by se ke známkám nevrátili.“