Chat

Lenka Vichnarová
Záznam chatu z pondělí 23. října 2006
františek hanuš: „Dobrý den,chtěl bych vědět jakou spotřebu má PC.Děkuji František Hanuš“
Lenka Vichnarová: „spotřeba počítače není vysoká, konkrétně záleží na typu počítače. jeji přesnou výši vám neřeknu, ale pokud máte na mysli zda počítač vypínat či ne , nejlepší je ho dávat pokud pracujete průběžně do takzvaného úsporného režimu.“
Pavel z Tachova: „Dobrý den, nevím, jestli můj dotaz bude spadat do tohoto tématu, ale... naše zahrádkářská kolonie potřebuje elektřinu. Zatím všechny pokusy napojit se na okolní trafostanice ztroskotaly. Pokud bychom požádali elektrárny o přivedení vedení, máme nějaké povinnosti něco vybudovat, nebo elektrárny musí vedení montovat sami? Jak se musíme podílet?“
Lenka Vichnarová: „dobrý den, na vaši otázku nemohu zcela konkrétně odpovědět, ale doporučuji vám se obrátit na ČEZ, aby vám řekli, co je podmínkou připojení. Mají docela přehledné webové stránky i skontaktními formuláři“
Nikol Kaňoková, Lískovecká 2781, Frýdek-Místek 73801: „Dobrý den, četla jsem, že pokud se hodláme do 10 minut vrátit do místnosti, kde se svítí, je úspornější nechat tam svítit než během těch 10 minut zhasínat a znovu rozsvěcovat. Je to pravda?“
Lenka Vichnarová: „Máte pravdu,zvlášť pokud svítíte takzvanými úspornými žárovkami, u klasické žárovky je to celkem jedno, za deset minut není spotřeba ani klasické žárovky vysoká“
Majka: „dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak jste mluvila v televizi o spotřebičích, které mají spotřebu AAA, jak poznáme rozdíly mezi těmi "áčky", které jsou ještě úspornější, v obchodech kamenných i internetových jsou většinou pouze údaje zda je spotřebič aaa,nebo horší,ale více jej nerozvádějí,děkuji“
Lenka Vichnarová: „Jde o spotřebiče A +++, které jsou nejúspornější, rozdíl mezi A+ a třeba A+++ však není dramatický. V obchodech si všímejte nejen písmen spotřeby,ale konkrétních údajů o ní. Měly by být uvedeny na štítku u každého spotřebiče. Když nebudou uvedeny, ptejte se prodavačů.“
Karel: „Dobrý den,tři roky jsem měli v obci podpětí. Po rekonstrukci sítě nám klesla spotřeba el. cca o 30%. Máme nárok na náhradu? Děkuji za odpověď.“
Lenka Vichnarová: „domnívám se, že na tento případ se vyhláška nevzathuje, navíc platí až od prvního července. Doporučuji se však přeptat na eru www.eru.cz“
Svobodová: „Chtela jsme se zeptat zda-li je narok na kompenzaci při ohlasenem vypadku elektriny energetickymi zavody na tri dny behem 14 dni.elektrina budu vypnuta ob den. Dekuji za odpoved“
Lenka Vichnarová: „to bohužel ne,nová vyhláška jen říká, že vám to musí energetické závody oznámit zcela přesně - a to s přesností na hodinu“
Martina Lorencová, Choceň: „vím, že dnes mluvíte o elektřině, ale ráda bych se zeptala na ply, nedávno mi mail a nevím zda to není hoax, od října je zlevněný plyn a v tom mailu psali, že aby mi ho zlevnili musím zavolat na plynárny a nahlásit stav plynoměru, děku Martina Lorencová“
Lenka Vichnarová: „to se mi nezdá, pokud ho zlevňují tak všem, i když je potřeba stav plynoměru nahlásit nebo si ho odečtou pracovníci plynáren“
Jana Bezstarosti, Lázne Bělohrad: „Paní Vichnarová, poslední faktura za El.en., kterou jsem obdržela neobsahuje odečty. Je spočítána nějak podle odhadu Mohu se Bránit?Je to vůbec možné? Elektroměr je každému přístupný.“
Lenka Vichnarová: „Zdravím do Bělohradu, můžete se bránit tak, že nezaplatíte fakturu a dáte eneregetickým závodům vědět skutečný stav elektroměru a požádáte je o vystavení nové faktury.“
Věra Ouředníková: „Dobrý den. Prosím o sdělení, jak se dozvím, kdy je přepínán vysový a nízký tarif během dne. Máme sazbu na přímotop, kde má být nízký tarif 20 hod. a vysoký 4 hod. Již se topí a připadá mi, že je nízký tarif neustále vypínán - spíše opačný poměr /kde mohu reklamovat?/. Jedná se o obec u Nymburka.“
Lenka Vichnarová: „ptejte se u vašeho dodavatele energie, na www.cez.cz najdete kontakty“
františek hanuš: „Jak se stavíte k větrným a malým vodním elekrárnám.Děkuji za odpověd“
Lenka Vichnarová: „velice jim fandím, protože mi záleží na životním prostředí. větrné elektrárny se mi navíc moc líbí“
Bilová: „Dobrý den,chtěla jsem se zeptat,co muže odběratel el.proudu dělat v případě že mu při pouřce přes el.sít odejdou spotřebiče.Bohužel se to stalo nám i naším sousedum při jedné bouřce a spotřebiče nešly opravit.Děkuji Bilová“
Lenka Vichnarová: „důvodem může být typ spotřebiče,který není chráněn vůči takové situaci. Možná by vám poradil také elektikář, zda není vada v rozvodu sítě-. Pokud je vina na straně dodavatelů proudu, zkusila bych se obrátit na ně. Jednou možností je také pojištění elektrospotřebičů. Pak by vám škodu mohla uhradit pojišťovna“
ZdenkaPizova@seznam.cz: „Chci Vás jen pozdravit. Vaše účast v jakémkoli pořadu je vždy přínosná.Přeju Vám hodně úspěchů.“
Lenka Vichnarová: „Dobrý den, moc jste mě potěšila. Děkuji“
Vlk Jiří: „Jaký nejlepší tarif je při použití el.energie 7 měsíců v roce při používání 80 l bojleru, el. trouby, svícení, mikrovlnky, sekačky v objektu chatařské. Doposud máme tarif VT.“
Lenka Vichnarová: „konzultujte prosím s vaším dodavatelem energie, poradí vám i jak přejít na lepší tarif“
MAREK Stanislav: „Spíše připomínka: Každé světélko (televize, video a pod.) spotřebuje okolo 5 kWh měsíčně, počítače ATX ještě více!“
Lenka Vichnarová: „děkuji a zdravím“
Vlachynská Jarmila: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat, pokud se ohlášený výpadek el.energie prodlouží o více než hodinu, jestli a jaký máme nárok na kompenzaci a kam se přesně obrátit. Děkuji“
Lenka Vichnarová: „domnívám se, že hodinové prodloužení výpadku vyhláška neřeší“
Michaela: „Dobrý den.Mám celý den zapnutý počítač,i když u něj zrovna nejsem.Mám ho radši vypínat?Nebo ta spotřeba není tak velká“
Lenka Vichnarová: „Pokud jej opouštíte na delší dobu radím vypnout“
Michaela: „Ještě bych se chtěla zeptat,jestli mám nárok na úhradu opravy TV,která se rozbila při proudovém nárazu po opětovném zapnutí elektřiny při hlášeném výpadku.Poslala jsem účtenku elektrárnám,ty se už 1,5 měsíce neozvali“
Lenka Vichnarová: „opětovně je kontaktujte, protože byste možná s nimi pokud nebyla vada v přijímači, mohla nějakou kompenzaci získat“
Brandejsová: „Kde zjistím kolik Kč platím za spotřebovanou kW ve své sazbové skupině (konkretně 26).Ze současných faktur toto není možné zjistit ani kontrolovat.“
Lenka Vichnarová: „zjistíte na www.eru.cz“
Míla: „Dobrý den, na chatě nám 1xročně odečítají stav elektroměru.Máme právo aby nás EZ předem informoval kdy pracovník přijde? Jsme na chatě jen o víkendu. Letos nám hodili skrz plot papírekn že se konal odečet a že pod "trestem vypnutí proudu"máme stav jim napsat.Papírku jsem si všimla až jsme tam jeli za 14 dní, byl mokrý a skoro nečitelný.Nemají ho nechat třeba u seusedů, kteří tam bydlí trvale?Díky zdraví M.Pikhartová, P9,Prosecká 117“
Lenka Vichnarová: „mám stejné zkušenosti,“