Chat

Problémy s dovolenou

Ivana Picková

Záznam chatu ze středy 28. června 2006

: „Chci jet na dovolenou a nemám peníze, co mám dělat? děkuji ua odpověď“

Ivana Picková: „Zkusit variantu levné dovolené na chatě či v levném kempu u nás v Čechcách. Nedoporučuji brát si úvěr.“

Romana: „dobrý den můžeme jet ze psem na slovensko je pro něj něco potřeba?? děkuji“

Ivana Picková: „Informace o cestování se psem i dalšími zvířaty Vám podá Státní veterinární správa, případně je můžete najít na jejich internetových stránkách.“

Monika: „naše česká cestovní agentura nám v zahraničí ve Francii objednala špatné ubytování. Místo apartmánu pro 4 osoby to bylo studio pro rodinu (patrové postele, přistýlka). Z dovolené jsme cestovní kanceláři telefonovali a ptali se, kde se stala chyba, chybu přiznali. Teď jsme se z dovolené vrátili, co máme udělat jako první nebo jak situaci řešit a reklamovat ubytování?“

Ivana Picková: „S ohledem na to, že nebyla dodržena úroveň ubytování, která byla daná v cestovní smlouvě, máte právo na slevu. Reklamujte - do tří měsíců od návratu - písemně a požadujte určitou částku zpět. Její výše je vždy věcí dohody obou stran, což nebrání, abyste si částku - k vyjednávání - neurčili sami.“

Novák, Praha: „Omlouvám se, že můj dotaz není až tak k tématu, ale přesto doufám, že mi na něj odpovíte: Je pravda, že na hrnkové květiny platí také záruční doba 2 let jako na ostatní výrobky, na které spadá záruka ? Děkuji Vám za odpověď !“

Ivana Picková: „Ano, na hrnkové květiny je dvouletá záruka. Může ale nastat problém s prokazováním, kde se stala chyba - zda rostlina už byla napadena, když jste ji kupoval, nebo její konec byl zapříčiněn špatnou péčí.“

Hana, Praha: „Jaké jsou stornopoplatky v případě, že nemohu nastoupit na dovolenou a seženu si za sebe náhradníka.“

Ivana Picková: „Pokud si za sebe seženete náhradníka a on dá písemný souhlas a budete informovat CK, není důvod, abyste platil storno poplatky.“

...: „Dobrý den,jak se máte? :D“

Ivana Picková: „Děkuji za otázku, dobře - s ohledem na pokles venkovní teploty:-)“

Lenka: „moje mamka má velký problémy se zádama má dokonce už jen jednu ledvinu,často chodí na masáže,obstřiky atd...teď máme jet k moři a bojím se že jí tam ta bolest zase chytne nedá se jí poskytnout ňeaká akutní pomoc,aby jí to rychle přešlo a mohla se s námi radovat z dovolené?“

Ivana Picková: „Doporučuji navštívit její zdravotní pojišťovnu a domluvit případně připojištění.“

Kačka: „Dobrý den jedu na měsíc na dovolenou do Ameriky a nechci si s sebou brát moc oblečení kvůli limitovaným hmotnostem zavazadel . Poradíte mi ?“

Ivana Picková: „V Americe nakoupíte oblečení velmi levně. Záleží ale na Vás, zda budete cestovat a chodit po krásné přírodě, nebo na společenské akce - podle toho se dá limitovat obsah kufru.“

klára: „Dobrý den chtěla bych se zeptat jestli potřebuji nějaké papíry pro převážení králíka .Jedema na Slovensko.“

Ivana Picková: „Informaci poskytne Státní veterinární správa - podívejte se na jejich stránky.“

Jana: „Jsem tehotna a nevim jestli se muzu koupat treba v Machove jezere.Slysela jsem,ze je to s tamponem bezpecnejsi.“

Ivana Picková: „NaMáchově jezeře jsou podle mých informací sinice už dnes. Ale dotaz je určen evidentně pro kolegyni - lékařku.“

Levinsky: „Dobry den, Chtel sem se zeptat co delat kdyz si zaplatim dovolenou z lastmoment a v necekane situaci by se neco stalo kdybych nemohl odcestovat...Mam narok na vrani penez ???dekuji“

Ivana Picková: „Nemáte nárok na vrácení peněz, ani při běžném nákupu ani na last minute. Výše strono poplatků je bodem cestovní smlouvy, který stojí za to pečlivě přečíst.“

Jitka: „Od kdy je dobré jet k moři s 10měs.mimi?“

Ivana Picková: „S malými dětmi se doporučuje spíše až ve věku dvou let, ale záleží samozřejmě na Vás, zda necháte dítě třeba babičce, nebo ho vezmete s sebou. Žádný zákaz neexistuje, ale osobně bych to probrala s dětskou lékařkou.“

Novák, Praha: „Navazuji na Vaši odpověď: Na kom tedy leží důkazní břemeno ? Děkuji za odpověď.“

Ivana Picková: „V prvních šesti měísích se má za to, že vada existovala už při převzetí a pokud prodejce tvrdí opak, je důkazní břemeno na něm. Ve zbylých 18 měsících je to na spotřebiteli.“

Aleš: „je mi 45, sem 18 let štastně ženatý, chtěl bych si s manželkou vyjet k moři ale ona pořád se vymlouvá atd. nevím co dělat, bez ni nechci nikam jet.“

Ivana Picková: „Nejlépe je zjistit, proč se jí tam nechce. Možná má docela obyčejný strach z koupání v moři. Máte-li dobrý vztah - což věřím - pak si sedněte a v klidu,večer, třeba při svíčkách a lahvičce vína se manželky zeptejte a hlavně jí zdůrazněte, že bez ní prostě by pro Vás taková dovolená neměla smysl.“

Iva: „Dobrý den, mám jednu otázku mimo téma: Koupila jsem dceři elektrický klavír jedné japonské firmy, v reklamním letáku psali, že k pianu je i klavírní stolička a sluchátka, takže už nic nemusíte kupovat. Po rozbalení krabice však stolička a sluchátka chyběla. Obratem jsme volali do velkoobchodu, kde ředitel stroze prohlásil, že "japonci to nedodali" a musíme si to dokoupit zvlášť. Mohla byste mi, prosím, poradit, jak mám postupovat? Děkuji“

Ivana Picková: „Reklamujte písemně, dopisem s dodejkou (obálku dostanete na poště), trvejte na tom, aby věc byla uvedena do souladu s kupní smlouvou (§ 616 občanského zákoníku). Zaráží mě ale jiná věc - pokud jste nakupovali ve velkoobchodu, mám obavy, zda jste nakupovali jako spotřebitelé. Pokud ne, tedy pokud jste nakupovali pro svou podnikatelskou činnost, pak se na Vás výše uvedené ustanovení nevztahuje. Ale určitě i tak reklamujte písemně tam, kde jste nakupovali.“

Horník,Praha: „Dobrý den,mám dotaz na ubytování v hotelu v Egyptě.Bohužel při koupi zájezdu v cestovní kanceláři byla ukázána fotografie pokoje která po příjezdu neodpovídala skutečnosti,bohužel na internetu je tento pokoj zobrazen rovněž.Cestovní kancelář Eximtours na mé emaily odpovídá dopisy zamítavě a považuje celou věc za vyřešenou i bez konečného řešení a tvrdí ,že vše je v pořádku.Děkuji za odpověď.“

Ivana Picková: „Pokud pokoj není totožný jako na internetu, ale jeho kategorie odpovídá ustanovením v cestovní smlouvě, nevím, zda je Vaše reklamace opravněná. Každopádně doporučuji nekomunkkovat mailem, ale dopisem s dodejkou.“

Martin: „Moc nechápu spojení apartmán-studio.Protože když jsem v ich byl moc rozdílné mi nepřišly takže jaké jsou mezi nimi rozdíly. Děkuji za odpověd“

Ivana Picková: „Doporučuji obrátit se na asociaci HOREKA, nicméně uppozorňuji, že neexistuje po světě jednotná klasifikace ubytovacích zařízení. Můžete se setkat s tříhvězdičnovým penzionem v Itálii či Řecku, který zdaleka neodpovídá stejnému penzionu u nás.“

Pavla Praha: „Náletošní dovolenou do řecká si chceme vzít pejska při uzavíraní smolouvi nám bylo řečeno že ho můsíme nechat doma (máme vířízené platný pas pro psa očkování a další věci ma nato cestovní kancelář pravo“

Ivana Picková: „Ano, cestovní kancelář na to právo má. V katalozích najdete ubytovací zařízení, která ubytování se zvířaty umožňují.“

Gabina,praha: „dobry den, take se neptam k tematu, ale moc by me zajimalo, jestli je mozne reklamovat uces? Byla jsem pred tydnem holice a zjistila jsem, ze strih je naprosto zubaty. Dekuji“

Ivana Picková: „Ano, je možné reklamovat, ale mělajste to udělat hned na místě. Nicméně i nyní to možné je - můžete požadovat třeba slevu. Ale je dobré so projednat s majitelkou salonu, abyste nezjistila, že jde třeba o určitý způsob prostřihávání vlasů. Pokud se nedohodnete a bude trvat na svém, pak doporučuji kontaktovat soudního znalce - www.justice.cz“

Plicková Gabriela: „Dobrý den !proč vám moderátorky komolí jméno je to už několikátý díl.Snad neví jak se jmenuje jejich host?děkuji“

Ivana Picková: „Nekomolí - příjmení Picková se čte Piková. Vážně.“

jirka: „kde by bylo nejvhodnější u nás v čechách kempovat“

Ivana Picková: „Záleží na tom, čemu dáváte přednost, obecně se dá říci, že úroveň kempů se zlepšila. Zkuste internet a podel destinace možná najdete výměnu zkušeností.“

Eva, Kopřivnice: „Dobrý den, prosila bych odpověď na otázku: Syn je s přítelkyní na dovolené v chorvatsku pres cestovní kancelář. Po příjezdu nebylo pro ně zajištěno ubytování tak jak bylo dohodnuto ve smlouvě. První tři dny spali v nekvalitním ubytovacím zřízení, 2 km museli docházet na stravování. Po několika urgencích z mé strany k cestovní kanceláři byli po třech nocích ubytování v hotelu jak bylo dohodnutu ve smlouvě. Prosím Vás o odpověď zda mají nárok na nějaké finanční odškodnění. Děkuji za odpověď a přeji pěkné léto.“

Ivana Picková: „Samozřejmě mají nárok na odškodnění. Měli by reklamovat na místě, zdokumentovat si vše, co za to stojí a po návratu do tří měsíců mají právo reklamovat a požadovat výraznou slevu. Její výše je ale dohodou obou stran.“

Ivan SIMO Myjava, SR: „Vaz. pani MGR Pickova. Prosim o odpoved, aky mam narok na odskodnenie, ked dna 14.6.2006 mala manzelka odletiet z NEW YORKU do PRAHY, ale let z dovodu poruchy lietadla sa neuskutočnil, resp. uskutocnil sa ale z 24 hod. spozdenim. To co som pocul vo Vasom vyjadreni sa tykalo len dovoleniek. Ale ked manzelka letela so synom, nevestou a dvoma detmi, nastali nam problemi, bolo treba zabezpecit lietadlo z Prahy do Bratislavy a nasledne zabezpecit cestu do miesta navstevy na Myjavu. Rad by som vedel kde a na koho sa treba obratit a ake mame naroky na odskodne. Dakujem. Ivan SIMO Myjava“

Ivana Picková: „Měla určitě právo na stravování a ubytování. Doporučuji kontaktovat ministerstvo dopravy - poví Vám další podrobnosti, ale podle mého názoru nárok na odškodnění podle evropské směrnice vznikl. Při takovém letu - podle článku 7. ALe záleží na posouzení, zda nárokovat let Praha- Bratislava, či ten první let. Podle mého názoru by Vám náleželo odškodnění za linku Praha - Bratislava. Reklaujte co nejrychleji.“

Marek z Kladna: „Dobrý den, minulý rok jsme zakoupily zájezd do Tuniska, v pokoji se vyskytoval hmyz a jiné nepříjemnosti které porušovaly hygienu a ředitel hotelu nás přestěhoval až čtvrtý den kdy se uvolnil pokoj, předtím nám byl nabídnut hotel s podmínkou doplatku který jsme odmítli.Není to pro **** hotel moc a mohl nás zřizovatel nechat v tomto pokoji jen proto, že ON říkal, že nebyl žádný pokoj volný?Děkuji za odpověď.“

Ivana Picková: „Reklamujte a trvejte na poskytnutí určité slevy - její výši si stanovte sám - je věcí dohody. Reklamujte písemně.“

Božena: „Jak mám vybrat dobrou ck na co mám spoléhat“

Ivana Picková: „Hledejte na internetu, vycházejte ze zkušeností svých známých, doporučuji i návštěvu stránek našeho sdružení www.spotrebitele.info.“

Gabriela: „Dobrý den, jedeme na dovolenou do Paříže bez cestovní kanceláře. Mohla byste prosím poradit, jaké pojiští je dobré si pořídit? Děkuji za odpověď a přeji hezký zbytek dne.“

Ivana Picková: „Určitě zdravotní připojištění, případně nějaký druh cestovního pojištění. Přeji krásný pobyt a ničím nezkažené zážitky.“

Plicková Gabriela: „To je takovy zvlastni,me se to vzdy zna divny....Jak myslite,ze se cte moje??“

Ivana Picková: „Tak, jak se píše...“