Chat

Práva pacientů

ing. Tomáš Vican

Záznam chatu ze středy 12. dubna 2006

Romana: „Můžete uvést nejdůležitější zákony, předpisy, ze kterých vycházejí práva pacientů?Děkuji.“

ing. Tomáš Vican: „zakladni prava pacientu jsou určena zákony 20/1966 Sb. a zák. 48/1997. Dále doporučuji Etický kodex Práva pacientů, viz. www.forum.czechmed.cz děkuji a zdravím vican“

Jana: „Dobrý den, zajímalo by mě, zda mohu nahlédnou do mé a synovi zdr. karty. Děkuji JD“

ing. Tomáš Vican: „bohužel, dle platných zákonů, není přímo povinnost lékaře vydat Vám chorobopis, má ovšem povinnost vydat Vám výpis. Vše záleží na komunikaci. díky a zdravím vican“

Fanda: „Jak se máte?“

ing. Tomáš Vican: „o.k.“

radka: „dobrý den, pracuji jako zdravotní sestra, 28 let, často slýchám sexuální narážky od pac. Ignoruji to, ale vždy se nedá. nosím šaty ke kolenům, upravená,,,, jak reagovat?“

ing. Tomáš Vican: „těžko takhle rychle radit, doporučuji otevřeně komunikovat a vyjádřit důrazně nelibost, nejlépe s úsměvem. díky a zdravím vican“

Fanda: „Má pacient právo nevypovídat?“

ing. Tomáš Vican: „a co že Vás to všechno zajímá?“

Kupková: „Mám pouze připomínku - pacient by neměl být klient. Mám nepříjemný pocet z doktorů, že mají chování byznysmenů a ne doktorů.“

ing. Tomáš Vican: „rozumím, co takhle slovo partner..?“

jana: „nemám otázku, ale nemůžu si odpustit pozdravit tě, Tome, ačkoli jsme se neviděli snad od gymplu.“

ing. Tomáš Vican: „tak ahoj, ale kdo jsi Jano..?“

Jana Rakušanová: „Nedávno jsem rodila. Hrozně mi v porodnici vadil nemocniční režim, kdy nás v půl šesté budila sestra s teploměrem, v šest přinesli čisté prádlo a přitom vizita byla někdy až po deváté hodině. Existuje nějaká iniciativa pacientů, jak tento nehumánní nemocniční režim změnit?“

ing. Tomáš Vican: „ano, to je stálý nešvar, doporučuji se obrátit např. www.koaliceprozdravi.cz“

Eva Ševčíková, Dolní 495, 744 O1 Frenštát p.R. mail: benidorm_eva@hotmail.com: „Co si myslíte o interním předpisu ČLK, že lékař je zodpovědný za svůj úkon po dobu 1 roku. Potom se jeho případné zavinění promlčuje. Když si koupíte boty, výrobce za ně ručí 2 mroky. Jakou cenu tedy má lidské zdraví a život člověka. ( Už více ja 3 roky řeším odpovědnost Záchranné služby na úmrtí mého bratra).“

ing. Tomáš Vican: „1 rok je nehumánní, doporučuji obrátit se na odbor kontroly MZ a veřejného ochránce lidských práv. děkuji a zdravím vican“

Markéta: „Proč se v českých nemocnicích všechny sestřičky i doktoři chovají k pacientům tak ošklivě. Nevěnují jim akovou péči jako někde v cizině... to by chtělo změnit!“

ing. Tomáš Vican: „souhlasím, je potřeba o tom mluvit, a proto jsem tady“

Karel Ryba: „Mám právo nahlédnout do své zdravotní karty? Lékař mi řekl, že toto není možné-má pravdu? Karel Ryba, Holasova 5014 jihlava“

ing. Tomáš Vican: „bohužel je to pravda. Doporučuji kontakt na www.koaliceprozdravi.cz. zakladni prava pacientu jsou určena zákony 20/1966 Sb. a zák. 48/1997. Dále doporučuji Etický kodex Práva pacientů, viz. www.forum.czechmed.cz děkuji a zdravím vican“

eva: „dobrý den,jak reagovat,když dět. lék. sdělila diag. jiného dítěte mně a jiné mamince diagnözu mé dcery? děkuji Eva“

ing. Tomáš Vican: „Pokud tímto došlo k újmě, doporučuji obrátit se na ČLK či např. Vaši Zdravotní pojišťovnu. děkuji a zdravím vican“

Lea Jandlová: „Dobrý den, můj praktický lékař mne odmítá často vyšetřit, z důvodu přepněné čekárky.Nechce mi ani napsat léky, které nutně potřebuji k životu.Řekne at přijdu jindy.ALE TATO SITUACE, SE ZA POSLEDNÍ MĚSÍC OPAKOVALA ASI 5x. Co mám dělat? Objednat se k jinému lékaři, či si mohu někde stěžovat? Lea Jandlová, Halasova 7, Jihlava 58601“

ing. Tomáš Vican: „doporučuji žádat vysvětlení lékaře, pokud nadále dochází k újmě je možno se obrátit na Českou lékařskou komoru či Vaši zdravotní pojišťovnu. děkuji a zdravím vican“