Chat

Pololetní vysvědčení

Dr. Alexandra Fraňková

Záznam chatu z pondělí 16. ledna 2006

tv: „zkouska“

Fraňková Alexandra Dr.: „ok“

Lenka Nováková: „Dobrý den měla bych dotaz na pani doktorku.Dcera je dislektička a je hodnocena z JČ ,JA slovně.Bude brán zřetel při přijetí na SOU a nebo musí být hodnocena známkou.Děkuji“

Fraňková Alexandra Dr.: „DOBRY DEN.Predpokladam, ze pri prijimacich pohovorech je skutecne opodstatnene v ramci techto potizi prihlizet k vykonu zaka.Domnivam se, ze kmenova skola podava slovni hodnoceni i s predpokladanou znamkou, byt s uvahou dyslexie.Vzdy je dobre bytv kontaktu pedagogicko psychologicke poradny.Dekuji za dotaz.Preji klidne zavrseni povinne skolni dochazky.“

FWo: „Jakou míru prevence učení zvolit, aby se dítěti škola nezprotivila?“

Fraňková Alexandra Dr.: „Dobry den u zaku nizsich trid, zejmena u prvnacku doporucuji kratke intervaly uceni, napr.5-10 minut, pote treba posvacit a dal pokracovat napr.jeste jednou ve stejnem intervalu.Obecne lze rici, ze pokud se od pocatku skolni dochazky detem venujeme, jsou na to zvykle a je jim dana pomoc prijemna.Samozrejme zase plati pravidlo, ze kazde dite je individualitou, ma jine potreby.Drzim palce.“

Harasimovičová jana.haras@centrum.cz: „Chtěla bych poprosit o vysvětlení rozdílu mezi základní školou a školou obecnou.Syn jde příští rok do 1.třídy a tak by mě zajímali výhody či nevýhody obou škol.Děkuji za odpověd.“

Fraňková Alexandra Dr.: „Dobry den, rozdil je prevazne ten, ze Obecna skola je mene direktivni.Take se nedodrzuje pravidlo zvoneni, ktere byva pro deti stresovym faktorem.Dale se flexibilne muze menit rozvrh hodiny, napr.je venku krasne pocasi, tak ucitel je v pravu vzit deti ven a zamnit hodinu napr.prvoukou.Navic forma obecne skoly respektuje napr.pocatecni unavu ditete.Samozrejme nutno dodat, ze vzdy take zalezi na tom, jakeho ucitele budete mit.V obecne skole byvaji klasifikovany do 3.tridy slovne ci obrazkem.Najdou se vsak rodice, kteri ani s touto formou nejsou spokojeni.Preji dobry vyber skoly.“

Světla Francová: „Je lepší špatné známky na vysvědčení ignorovat a "jen" chválit za dobré?“

Fraňková Alexandra Dr.: „Dobry den.Domnivam se, ze je vhodne hovorit i o neuspesich.Neni to postaveno pouze na pochvale ci trestu, nybrz na vnimani potreb ditete.Hezky den.“

Soňa Hrubá: „Myslíte si,že z námka na vysvědčení ukazuje opravdu to co dítě ve skutečnosti umí? Děkuji“

Fraňková Alexandra Dr.: „Dobry den.Objektivne by mela ukazovat, co dite umi.Nicmene se domnivam, ze je vhodny i slovni vyklad, pak-lize se znamkou nesouhlasime a to proto, abychom ohodnoceni lepe porozumeli.Skutecne je vhodne nahlizet na konecnou znamku spolecne s uspechy behem roku, mluvit s ditetem, co si samo o hodnoceni mysli.Muze se stat, ze znamka je nespravedliva.Hezky den.“

divák z Olomouce: „Jak reagovat, pokud dítě (2.třída) očekávalo lepší známku a je zklamané.“

Fraňková Alexandra Dr.: „Dobry den.Neznam pozadi daneho konecneho hodnoceni.Nicmene je vhodne byt s ditetem, podporovat ho, verit mu.Napr. pani ucitelka by rada jeste vice snahy od ditete, proto dostalo horsi znamku.Budte se svym ditetem, popripade se doptejte i ucitele, kde je mozne pridat a ze hodnoceni nerozumite.Hezky den.“

Veronika Vrublová: „Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak motivovat prvňáčka, který nosí samé jedničky, nemá problémy, ale škola ho nebaví. Stále si stěžuje na povinnosti a že se vše točí kolem školy. Děkuji“

Fraňková Alexandra Dr.: „Dobry den, aktualne jsem na cast dotazu pri prenosu odpovedela, nicmene si dovolim doporucit neaztezovat dite dal prilisnou pripravou do skoly.Kazdopadne dodrzovat hranice, kdy klademe pozadavky.Hezky den.“