Chat

Ivana Picková
Záznam chatu ze středy 11. ledna 2006
jana novotná šafaříkova 4203 chomutov 43003: „lze reklamovat komodu,která zežloutla z původního sv.dřeva ??“
Ivana Picková: „Pokudvás prodejce upozornil na tuto valstnost, tak ne. Ale je běžnou vlastností masivu, že lehce může změnit odstín - zvlášť pod vlivem světla“
Markéta: „Paní Picková, prosím Vás stačí uplatnit reklamaci vstupních dveří faxem? Může to stačit pro soudní spor? Děkuji Markéta“
Ivana Picková: „Pokud jste uzavírala kupní smlouv písemně, reklamujte písemně. Budete mít doklad, že firma reklamaci přijala, stanoven termín jejího vyřízení atd.“
kejvalová: „dobrý den, koupili jsme ve zdravém spaní matraci, je to už měsíc a ona je pořád dost "cítit". Když vejdu do pokoje, pořád je tam pach z matrace. Je to normální? Mám strach jestli není zdravotně závadná. Děkuji“
Ivana Picková: „Normální to není, chtějte po prodejci vědět, z čeho je matrace vyrobena, případně se obraťte na Státní zdravotní ústav.“
Andrea Kukková: „Dobrý den.17.11.2003,jsme zakoupili u společnosti SCONTO sedací soupravu za 12,000kč.Jedenkrát jsme ji reklamovali,reklamace byla vyřízená opravou u nás doma.Nyní 2 měsíce po záruce se sedačka skoro rozpadla.Nelze rozložit přestože je rozkládací,pára se ve švech a je téměř na všech místech prosedlá.Dá se něco podniknout.Mám na mysli tžeba obbchodní inspekci,nebo nějaký jiný úřad kde zjistí,že nejde o závadu za které mohou poslední dva měsíce,kdy je po záruce .Prosím poraďte ,jsem z toho opravdu neš´tasná.Děkuji“
Ivana Picková: „Bohužel po uplynutí záruční doby už nemáte právo na záručníopravu.“
Andrea Kukková: „Dobrý den.17.11.2003,jsme zakoupili u společnosti SCONTO sedací soupravu za 12,000kč.Jedenkrát jsme ji reklamovali,reklamace byla vyřízená opravou u nás doma.Nyní 2 měsíce po záruce se sedačka skoro rozpadla.Nelze rozložit přestože je rozkládací,pára se ve švech a je téměř na všech místech prosedlá.Dá se něco podniknout.Mám na mysli tžeba obbchodní inspekci,nebo nějaký jiný úřad kde zjistí,že nejde o závadu za které mohou poslední dva měsíce,kdy je po záruce .Prosím poraďte ,jsem z toho opravdu neš´tasná.Děkuji“
Ivana Picková: „Bohužel po uplynutí záruční doby už spotřebitel nemá právo na záruční opravu.“
Lenka, Praha: „dobrý den, právě mě znepokojilo zjištění, že některý nábytek může obsahovat karcinogenní látky.Proto bych se chtěla zeptat, jak se mohu při nákupu takovému nábytku vyhnout.Např.je nábytek z masivního dřeva nezávadný, nebo hraje svou roli i lak a nátěr?Děkuji“
Ivana Picková: „Ani u nábytku z masivu nemáte jistotu, že nebyl použit nátěr naprosto neškodný. Ale ta pravděpodobno je mnohem nižšéí než u nábytku z dřevotřískových desek.“
P.Tréšková: „Dobrý den, v prosinci 2004 jsme si koupili koženou sedačku,teď se nám na ní začal párat šev.Máme nárok na reklamaci,a na co si dát pozor(čím může prodejce argumentovat). Děkuji za odpověď“
Ivana Picková: „Máte právo na opravu v rámci záruční doby. Snažte se reklamovat co nejrychleji, pokud by se stejná vada opekaovala potřetí, měli byste nárok na odstoupení od smlouvy nebo novou sedačku.“
Dupová D.: „Jak dlouho se uvolňují z nábytku ,zhotoveného z dřevotřísky, škodlivé látky?“
Ivana Picková: „Záleží na tom, jakou barvou a v jaké intenzitě bylanatřena. Doporučuji zkušebnu či SZÚ.“
Jitka: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak dlouho musí výrobce zakázkového nábytku poskytovat záruku.“
Ivana Picková: „6 měsíců, jedná se o smlouvu o dílo.“
jana novotná: „mohu reklamovat i matraci ,která se po roce užívání úplně z jedné strany proseděla.jde o detskou válendu čalouněnou s úlož.prostorem.“
Ivana Picková: „Reklamovat můžete, záleží, zda prodejce nebude argumetnovat opotřebením. Pak bych doporučila soudního znalce, aby vám udělal posudek. Jsem přesvědčena, že při běžném používání musí matrace vydržet déle než jeden rok.“
DIVAČKA LÍDA Z CHOMUTOVA: „DOBRÝ DEN,V ÚNORU LOŇSKÉHO ROKU JSME PŘEVZALI ZAKOUPENOU SEDACÍ SOUPRAVU NA KTERÉ BĚHEM UŽÍVÁNÍ CCA.7 MĚSÍCŮ VZNIKLA VADA A TO POVOLENÍ POTAHOVÉ LÁTKY A PROSEZENÍ VÝPLŇOVÉHO MATERIÁLU. NA CELÉ SEDACÍČÁSTI, TUTO SKUTEČNOST JSME U PRODEJCE REKLAMOVALI A TEN PO NÁVŠTĚVĚ TECHNIKA NÁM POSLAL VYJÁDŘENÍ,ŽE JSME SED.SOUPRAVU PŘEVZALI BEZ ZÁVAD,ATO STVRDILI PODPISEM NA PŘEDÁVACÍM PROTOKOLU A ONI NÁM REKLAMACI NEUZNÁVAJÍ.JEJICH POSTUP A VYJÁDŘENÍ SE NÁM NEZAMLOUVÁ,PROTOŽE JSME REKLAMOVALI VADU VZNIKLOU UŽÍVÁNÍM. NEPOMOHLO ANI ODVOLÁNÍ NA TOTO JEJICH VYJÁDŘENÍ A ŘEKLI,ŽE SE S NIMA MŮŽEME KLIDNĚ SOUDIT. DĚKUJI PŘEDEM ZA PŘÍPADNOU RADU .“
Ivana Picková: „Doporučuji požádat o posudek soudního znalce a s jeho posudkem reklamovat. Argument prodejne je nepřípustný.“
OlgaGabrhelová @seznam.cz: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Rodiče si nechávaly montovat kuchyň. Převzaly to, podepsaly. Když jsme přijeli na návštěvu, tak jsme zjistili, že jsou 2 skříňky přechozené. Ten den jsme tam volali na opravu. Zdělili nám, že přijedou určitý den se na to podívat a už nepřijeli. Rodiče tam tedy zajely se zeptat osobně a bylo jim zděleno, že firma dodala vše v pořádku. Co máme dělat? Nevypadá to vzhledově pěkně a funkčně neodpovídá. Děkuji za odpověď Olga Gabrhelová.“
Ivana Picková: „Záleží na tom, jaká byla smlouva, zda skříňky odpovídají. Pokud ne, reklamujte dopisem s dodejkou a trvejte na odstranění vad.“
Běla Šarayová: „Mám ještě jednu otázku:při montáži kuchyně nám špatně nainstalovali vodu, která způsobila škodu na naší dřevěné podlaze.Máme nárok na uhrazení plné výše opravy?“
Ivana Picková: „Máte právo na náhradu škody podle paragrafu 420 občanského zákoníku“