Chat

Nákupy přes internet

Lenka Vichnarová

Záznam chatu z pondělí 12. prosince 2005

Mužíková, Václavka 5, Ostrava: „Dobrý den, vztahují se na zboží nakoupené přes internet obchodní podmínky jako při nákupech v obchodech, není zde prodloužená doba na vrácení tohoto zboží, děkuji za odpověď“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, podmínky jsou obdobné jako u nákupů v kamenných obchodech, výhodou je možnost vrácení zboží do čtrnácti dnů ode dne nákupu. Záruka a reklamační podmínky jou shodné.ZDRAVÍM“

Eliška Šperlová: „Jaké jsou nejčastější komplikace nákupu přes internet?“

Lenka Vichnarová: „PROBLÉMEM může být placení zboží. Doporučuji platbu v hotovosti či převodem z účtu, o jiných komplikacích nevím“

Eliška Šperlová: „Jak je to s reklamacemi při nákupu přes internet. Postup reklamace, doba záruky.“

Lenka Vichnarová: „reklamace jsou shodné jako u nákupu v kamenných obchodech, reklamujete u obchodníka nebo servisní organizace. Záruční list by měl být součásti dodávky podobně jako platební doklad.“

Kontriková Hana, Vápenná: „dobrý den, na co si dávat hlavně pozor při nákupu přes internet a jaká jsou rizika? děkuji a přeji hezký den.“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, doporučuji se řídit pokyny na vebu. Rizikem je podle mého jenn kvalita a nemožnost si zboží osahat. Doporučuji platiti hotově při dodání či převodem z účtu. hezké vánoce“

Wanda: „Dobrý den, jaké na nás při nákupu jakéhokoliv zboží přes internet číhá nebezpečí, na co si máme dávat pozor?“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, jediné nebezpečí vidím ve způsobu placení, doporučuji proto platit hotově, dobírkou, nebo převoddem z účtu. Nákup je bezpečný, prodejce si doporučuji prověřit na www.apec.cz což je sdružení elektronické komerce“

Irena Rozsypalová, Praha: „Dobrý den, Má otázka nepatří k dnešnímu tématu, ale přesto bych Vás ráda poprosila o odpověď. Nedávno jste byla hostem a mluvilo se o daních. Napsala jste jedné mamince, že rodičovský příspěvek patří do zdanitelných příjmů. Zaujalo mě to a informovala jsem se na jednom finančním servru, kde mi bylo odpovězeno, že dávky se do zdanitelných příjmů nepočítají ???“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, mohu vás poprosit o zaslání tohoto dotazundo redakce na lenka.vichnarova zavináč mfdnes.cz obrátíme se s vaším dotazem na odborníky a odpověď vám přepošleme. Zdravím Lenka Vichnarová“

Iva: „Objednám si zboží na dobírku. Stává se někdy, ze zaplatíte a v zásilce je jiné zboží, popř. nic. Co potom v s tím?“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, je potřeba dodávku reklamovat, lepší je ale prevence, objednávat například po internetu jen u těch obchodníků, kteří jsou solidní. Orientační informace získáte na www.apek.cz, organizace která sdružuje obchodníky po síti.“

mšía: „dobrý den když si koupím něco přes internet je možné že nato budu čekat i půl roku?“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, čekat byste neměla déle než čtrnáct dní. Prodejci zaručují, že zboží objednané teď stihnou určitě dodat do Štedrého dne. Zdravím“

Iva: „Na adrese www.apec.cz je sportovní klub PETANQUE.“

Lenka Vichnarová: „omlouvám se, překlepla jsem se, správně je www.apek.cz díky“

Lenka Křehlíková: „Dobrý den, koupili jsme před týdnem zboží v kamenném obchodě, které nám nebylo předvedeno, jedná se o radiopřehrávač s CD, který sice funguje, ale měli jsme jiné představy, je možné zboží vrátit,pokud nám nevyhovuje, do jaké doby?Děkuji.“

Lenka Vichnarová: „prodejce může a nemusí prodané zboží vzít zpět, záleží. na jeho podmínkách.Pokud to umožňuje, vyžaduje obvykle, aby bylo zboží v originálním obalu. Při nákupu na webu je možné vracet zboží do čtrnácti dnů bez problému, opět orig. zabalené. Umožňují to obchodníci sdružení v APEKU, což je asociace elektronické komerce. Zdravím Lenka Vichnarová“

Jirik: „Dobry den, objednal jsem si zbozi pres internet a v dodacich podminkach stalo, ze zbozi expedujou do tri dnu. Presto mi prislo az za tyden. Mohu zbozi neprebirat a pres postu ho poslat zpet? Nehrozi mi nejake penale?“

Lenka Vichnarová: „pokud vám závazně obchodník slíbil, že zboží dodá do tří dnů a nesplnil to, myslím, že vy můžete zboží vrátit, souvisí to i s možností vracet zboži do čtrnácti dnů bez udání důvodů. Myslím ale, že musíte zaplatit poštovné a balné, to vám obchodník nevrátí.“

Markéta Slováková: „Dobrý den, mluvila jste o placení převodem z účtu až po převzetí zboží. Zatím jsem na takovou možnost nenarazila, vždy uvádějí, že zboží bude expedováno až po připsání peněz na jejich účet. Poraďte, kde najít takový obchod. Děkuji.“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, není to pravdu běžná praxe, existuje něco takového, že jde sice platba zároveŃ s objednávkou zboží, ale je zmrazena do doby jeho dodání. Presto doporucuji - kartou až v krajním případě, nejlepší je zatím hotovost či dobírka Zdravím Lenka Vichnarová“

Irena Rozsypalová, Praha: „Děkuji Vám za ochotu.“

Lenka Vichnarová: „za málo, určitě vám odpovíme, jen neslibuji kdy to přesně bude. Zkusíme to,co nejdříve. Zdravím“

mirek: „ptam se na interneto vy portal (tek) presne jsem to neslisel“

Lenka Vichnarová: „www.apek.cz, zdravím“