Chat

Lenka Vichnarová
Záznam chatu z pondělí 17. října 2005
Petrů Eva: „Chtěla bych založit bankovní účet dceři,které je patnáct let.Poradíte mi prosím kde by to bylo nejvýhodnější? Děkuji“
Lenka Vichnarová: „velmi dobrá studentská konta mají skoro všechny velké banky. Pro děti mezi patnácti a osmnácti lety jich však moc není. Doporučuji českou spořitelnu“
Jana Rákosníková: „Dobrý den,potřebuju banku na placení inkasa,telefonu a platbu kartou,mužete mi poradit jaký druh účtu,eventuelně banku? Děkuji“
Lenka Vichnarová: „záleží na tom, zda už jste někde jako klient.Pokud ne, vyberte si některou zvelkých bank a její jednodušší produkt, tedy běžný účet.Balíček služeb je pro vás zatím asi zbytečně drahý“
Pavlína: „Dobrý den, jsem studentka a chtěla bych si založit účet v nějakém bankovím ústavu. Která banka má nejvýhodnější programy pro studenty za rozumné poplatky?“
Lenka Vichnarová: „doporučuji studentské konto plus od CSOB, pripadá mi velmi výhodný,“
Petr, Náchod: „Proč jsou bankovní poplatkypři platbě do zahraničí tak vysoké (u ČS 220Kč) ?“
Lenka Vichnarová: „máte pravdu, je to špatná politika bank, ale podle všeho ministr Sobotka tlačí, aby banky obecně všechny svoje služby zlevnily.Dočkat bychom se mohli relativně brzy“
Jaroslava Lošťáková,A.Slavíčka 11,Prostějov 79604: „Zajímalo by mě,zda musejí být u nás poplatky v bynkách tak drahé?Bude se s tím v budoucnu něco dělat k lepšímu?Mám účet v KB a zdá se mi,že platím čím dál víc.Ve světě je to mnohem nižžší.Jak je to s poplatky u expresní linky pokud dávám příkaz telefonem?Děkuji.Přeji hezký den.Lošťáková“
Lenka Vichnarová: „Dobrý den, máte naprostou pravdu, banky jsou hodně drahé. Měly by však poplatky podstatně snížit, některé dokonce zrušit. Velmi výrazně to od nich žádá ministr Sobotka s tím,že některé úkony jim nařídí neúčtovat vůbec. Zatím jsou zahraniční banky o dost levnější. Telefonní bankovnictví je o dost levnější než chodit k přepážce“
maka: „Máme Postžiro u Poštovní spořitelny, chtěla jsem se zeptat, jestli patří mezi "levnější" účty, jak reklamují. Děkuji za odpověď.“
Lenka Vichnarová: „ano, patří mezi levnější konta.“
nicolaknapova: „platí se za zrušení účtu v Čsob“
Lenka Vichnarová: „domnívám se, že stále ještě ano, ale velmi brzy bude konkrétně tento poplatek zrušen“
Dcerunka Verunka: „Nazdaaaareeeek:o)))!“
Lenka Vichnarová: „ahoj, doufám, že nemáš holé nohy a nekašleš“
Eva Prokešová, Rasošky 143, 552 21 Rasošky: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat na logiku, či etickou otázku strhávání poplatků z poplatků. Za spravování hypotečního úvěru nám KB strhává měsíčně poplatek a za stržení této částky si účtuje další poplatek. Ten je navíc vyšší než poplatek za např. jinou účetní položku(došlé a vyšlé platby).To mi připadne přinejmenším jako neetické chování banky vůči klientovi, který nemá možnost se těmto poplatkům bránit. Je možné nějaké dovolání? Banka sama od těchto poplatků pravděpodobně neustoupí.“
Lenka Vichnarová: „JE to tak, banky se chovají monopolně, navíc specielně u hypoték se platí velmi vysoké(často i skryté) poplatky. Banky mají klienty v hrsti, vědí, že jim dají výhodný úvěr, ze kterého je těžké vycouvat, takže poplatky stanovují hodně vysoké. Doufejme, že ministr financí svou snahou snížit poplatky bank uspěje.“
Jaroslav Přikryl,Brno: „Dobrý den.Měl bych dotaz zda budou zrušeny bankovní poplatky např. za výběr z bankomatu... Děkuji za odpověď.“
Lenka Vichnarová: „výběr z banomatu asi zadarmo zatím nebude, i když v zahraničí je to běžné. Je potřeba, aby konkurence zatalčila, jedna banka s tím přijde a oststní ji budou násleedovat.“
Rodina bez bydleni: „Doporucte nam banku pro cerpani Hypotecniho uveru. Dekujeme.“
Lenka Vichnarová: „doporučila bych vam, abyste šla do banky, kde máte účet a můžete získat nižší úroky, protože vás znají. Pokud nemáte účet, doporučila bych Českou spořitelnu nebo hypoteční banku“
Sali z Plzně: „Dobrý den, zaujalo mě vaše tričko. Nedokážu však rozpoznat co na něm máte napsáno. Týká se to také bankovních poplatků ? :-)“
Lenka Vichnarová: „naštěstí netrpím nemocí z povolání a na triku je něco úplně jiného, zdravím“
Dana Holá: „Dobrý den, chtěla jsem se zeptat - proč je nutné platit za zasílání výpisů? Máme přístup k účtu přes internet a výpis ani zasílat nechceme. Chtěli jsme jeho zasílání zrušit. Bylo nám ovšem řečeno, že se výpisy musí zasílat ze zákona. Dá se s tím něco dělat?“
Lenka Vichnarová: „zatím jsou výpisy nutné, ale nemusí být každý měsíc. Perspektivně bude zasílání mailem zadarmo“