To je náš mecenáš
Dokumentární film se soustřeďuje na otázku, zda existují v České republice mecenáši umění a pokud ano, co mají společného. Základem dokumentu jsou paralelní portréty tří mediálně téměř neznámých osobností, které spojuje jediná věc: investovaly nemalé peníze, či jiné statky, do konkrétní kulturní aktivity, z níž nemohou mít jiný prospěch než dobrý pocit. Tím se mecenáš, jak jej chápe tento dokument, liší od sponzora. Mecenáše pojímáme jako člověka, který investoval ze svých vlastních, nikoli firemních peněz nemalou částku na podporu aktivit, které by bez něj nevznikly a z nichž on sám opravdu kromě dobrého pocitu, nic nemá. Prostřednictvím významného českého sociologa prog. Miroslava Petruska chceme zároveň nahlédnout do dějin českého mecenášství a pokusit se analyzovat, proč je česká současnost na mecenáše tak chudá. Naším úmyslem je ukázat různorodost českých mecenášů i křivolaké cesty, kterými se ubírají jejich aktivity.