Marlon Brando – herec ze stanice Touha
Málokterý americký herec se zapsal do historie světové kinematografie tak výrazně jako Marlon Brando, a to i přes to, že jeho filmografie čítá jen na čtyři desítky titulů a přes to, že on sám často dělal všechno pro to, aby nemusel hrát ve filmech, s nimiž nesouzněl. Obrovský herecký talent v sobě Marlon objevil už v raném dětství. Narodil se totiž dvěma alkoholikům a matka, kterou nade všechno miloval, mu věnovala pozornost jen tehdy, když ji dokázal něčím zaujmout. Později už se tolik snažit nemusel. Jeho nevšední vzhled spolu s přirozeným talentem, posíleným Stanislavského hereckou metodou, z něj během padesátých let udělaly filmovou hvězdu první velikosti. Snímky jako Muž, V přístavu či Tramvaj do stanice Touha patří do zlatého fondu světové kinematografie. Po Marlonovi ale toužily nejen fanynky či herecké partnerky, ale také produkční společnosti, jež chtěly jeho popularity často jen zneužít. Proto v jeho filmografii najdeme v každé dekádě jen pár skutečně významných filmů, ačkoliv nelze říci, že by Brando kdy nějakou práci ošidil. Pamatujeme si ho z Kmotra, Apokaplypsy, Posledního tanga v Paříži, ale také třeba ze Supermana, Vzpoury na Bounty či jednoho z jeho posledních filmů, Don Juan DeMarco.